ΙΣΠΑΝΙΑ:
Σε κινητοποιήσεις προχωρούν οι εργαζόμενοι σε μετρό και τρένα στην Ισπανία, διαμαρτυρόμενοι για την οικονομική πολιτική της κυβέρνησης.
Συγεκκριμένα, οι εργαζόμενοι αντιδρούν στην αναδιάρθρωση που προωθείται στον τομέα των συγκοινωνιών και εκφράζουν το φόβο πως θα κοστίσει εκατοντάδες θέσεις εργασίας. Επίσης, οι εργαζόμενοι αντιτίθενται στις περικοπές των αποδοχών τους
Στο επίκεντρο των κινητοποιήσεων βρίσκεται η ... Μαδρίτη, όπου το μετρό λειτουργεί με διακοπές, αρκετά υπεραστικά δρομολόγια έχουν ακυρωθεί και η κίνηση στους δρόμους είναι ιδιαίτερα αυξημένη. Επίσης, στη Βαρκελώνη, η απεργία των οδηγών λεωφορείων έχει γεμίσει τις αποβάθρες και τους συρμούς του μετρό.
Σε ισχύ βρίσκεται συμφωνία με τα συνδικάτα για παροχή «υπηρεσιών ασφαλείας» της ώρες αιχμής, η οποία πάντως δεν έχει αποτρέψει το μποτιλιάρισμα στους δρόμους.
ΕΛΛΑΔΑ:
Οι εργαζόμενοι στα μέσα σταθερής τροχιάς (ΣΤΑΣΥ) αποφάσισαν κατά τη διάρκεια της χθεσινής γενικής τους συνέλευσης να πραγματοποιήσουν 24ωρη απεργία στις 18 Σεπτεμβρίου
Η απόφαση της γενικής συνέλευσης, πάντως, αφήνει μια χαραμάδα για μετάθεση της ημερομηνίας της απεργίας σε περίπτωση που αποφασίσουν να κινητοποιηθούν και οι συνάδελφοί τους
από την ΟΣΥ (λεωφορεία και τρόλεϊ) σε διαφορετική ημέρα. Έως χθες ωστόσο δεν είχε ληφθεί τέτοια απόφαση.Οι εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ αντιδρούν στις νέες περικοπές στις αποδοχές τους τονίζοντας ότι η μηνιαία μισθοδοσία του προσωπικού της εταιρίας έχει μειωθεί κατά 48%.
Παράλληλα διαμαρτύρονται και για την επερχόμενη αύξηση του εισιτηρίου κατά 25% το πρώτο τρίμηνο του 2013, η οποία υπαγορεύεται από το μνημόνιο και θα φτάσει το κόμιστρο στο 1,75 ευρώ για τα μέσα σταθερής τροχιάς και στο 1,50 για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ.
Ζητούν μάλιστα αντί των σχεδιαζόμενων αυξήσεων την μείωση της τιμής του εισιτηρίου στο 1 ευρώ, δηλαδή στα επίπεδα του 2009, αλλά και την θεσμοθέτηση της δωρεάν μετακίνησης για τους ανέργους, τους φοιτητές και τους χαμηλοσυνταξιούχους.
Σημειώνουν ότι σε περίπτωση αύξησης της του κομίστρου, η επιβατική κίνηση των Μέσων μαζικής Μεταφοράς θα μειωθεί κι άλλο τη στιγμή μάλιστα που «υπάρχουν χαλασμένα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων στους σταθμούς, κλειστά εκδοτήρια και ανύπαρκτος έλεγχος εισιτηρίων, λόγω των μετατάξεων και των απολύσεων των εργαζομένων σε ΗΣΑΠ – ΜΕΤΡΟ & ΤΡΑΜ», όπως τονίζεται σε ανακοίνωση της Ένωσης Εργαζομένων στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο
Σε κινητοποιήσεις προχωρούν οι εργαζόμενοι σε μετρό και τρένα στην Ισπανία, διαμαρτυρόμενοι για την οικονομική πολιτική της κυβέρνησης.
Συγεκκριμένα, οι εργαζόμενοι αντιδρούν στην αναδιάρθρωση που προωθείται στον τομέα των συγκοινωνιών και εκφράζουν το φόβο πως θα κοστίσει εκατοντάδες θέσεις εργασίας. Επίσης, οι εργαζόμενοι αντιτίθενται στις περικοπές των αποδοχών τους
Στο επίκεντρο των κινητοποιήσεων βρίσκεται η ... Μαδρίτη, όπου το μετρό λειτουργεί με διακοπές, αρκετά υπεραστικά δρομολόγια έχουν ακυρωθεί και η κίνηση στους δρόμους είναι ιδιαίτερα αυξημένη. Επίσης, στη Βαρκελώνη, η απεργία των οδηγών λεωφορείων έχει γεμίσει τις αποβάθρες και τους συρμούς του μετρό.
Σε ισχύ βρίσκεται συμφωνία με τα συνδικάτα για παροχή «υπηρεσιών ασφαλείας» της ώρες αιχμής, η οποία πάντως δεν έχει αποτρέψει το μποτιλιάρισμα στους δρόμους.
ΕΛΛΑΔΑ:
Οι εργαζόμενοι στα μέσα σταθερής τροχιάς (ΣΤΑΣΥ) αποφάσισαν κατά τη διάρκεια της χθεσινής γενικής τους συνέλευσης να πραγματοποιήσουν 24ωρη απεργία στις 18 Σεπτεμβρίου
Η απόφαση της γενικής συνέλευσης, πάντως, αφήνει μια χαραμάδα για μετάθεση της ημερομηνίας της απεργίας σε περίπτωση που αποφασίσουν να κινητοποιηθούν και οι συνάδελφοί τους
από την ΟΣΥ (λεωφορεία και τρόλεϊ) σε διαφορετική ημέρα. Έως χθες ωστόσο δεν είχε ληφθεί τέτοια απόφαση.Οι εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ αντιδρούν στις νέες περικοπές στις αποδοχές τους τονίζοντας ότι η μηνιαία μισθοδοσία του προσωπικού της εταιρίας έχει μειωθεί κατά 48%.
Παράλληλα διαμαρτύρονται και για την επερχόμενη αύξηση του εισιτηρίου κατά 25% το πρώτο τρίμηνο του 2013, η οποία υπαγορεύεται από το μνημόνιο και θα φτάσει το κόμιστρο στο 1,75 ευρώ για τα μέσα σταθερής τροχιάς και στο 1,50 για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ.
Ζητούν μάλιστα αντί των σχεδιαζόμενων αυξήσεων την μείωση της τιμής του εισιτηρίου στο 1 ευρώ, δηλαδή στα επίπεδα του 2009, αλλά και την θεσμοθέτηση της δωρεάν μετακίνησης για τους ανέργους, τους φοιτητές και τους χαμηλοσυνταξιούχους.
Σημειώνουν ότι σε περίπτωση αύξησης της του κομίστρου, η επιβατική κίνηση των Μέσων μαζικής Μεταφοράς θα μειωθεί κι άλλο τη στιγμή μάλιστα που «υπάρχουν χαλασμένα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων στους σταθμούς, κλειστά εκδοτήρια και ανύπαρκτος έλεγχος εισιτηρίων, λόγω των μετατάξεων και των απολύσεων των εργαζομένων σε ΗΣΑΠ – ΜΕΤΡΟ & ΤΡΑΜ», όπως τονίζεται σε ανακοίνωση της Ένωσης Εργαζομένων στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο
