Το θέμα της λειτουργίας σταθμών διοδίων στην Εγνατία Οδό απασχόλησε με ένταση τους φορείς του Νομού Ιωαννίνων τους τελευταίους μήνες. Κατόπιν εορτής ουσιαστικά, ασχολήθηκαν με ένα ζήτημα που όφειλαν όλοι να εξετάσουν με την δέουσα προσοχή, την ώρα του σχεδιασμού.
Κι αν με την Εγνατία Οδό φαίνεται ότι βρίσκεται λύση, τα πράγματα θα είναι πολύ χειρότερα με την Ιόνια, όταν βέβαια με το καλό ολοκληρωθεί. Κι αυτό γιατί σύμφωνα με την σύμβαση παραχώρησης, στην Ιόνια Οδό θα λειτουργήσουν οκτώ συνολικά σταθμοί διοδίων!
Στον Ε65, τον άξονα Κεντρικής Ελλάδας που καταλήγει στην Παναγιά και ενδιαφέρει επίσης εξαιρετικά την Ήπειρο, προβλέπεται να λειτουργήσουν δέκα σταθμοί διοδίων!
Μάλιστα, όπως περιγράφεται ρητά στις συμβάσεις, οι παραχωρησιούχοι υποχρεούνται να προχωρήσουν στην κατασκευή όλων των προβλεπόμενων μετωπικών σταθμών, ενώ τους δίνεται η ευχέρεια να κατασκευάσουν όσους πλευρικούς θελήσουν!
Το ελληνικό δημόσιο, στο πλαίσιο της επαναδιαπραγμάτευσης των συμβάσεων με τις κατασκευαστικές εταιρίες θέτει και το θέμα αυτό με κεντρικό στόχο την σταδιακή μείωση της τιμής των διοδίων, η οποία θα επιτευχθεί μέσω της συνεπακόλουθης μείωσης των εσόδων του Δημοσίου από τα διόδια.
Τέσσερα χρόνια μετά την υπογραφή των συμβάσεων των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων (και 10 χρόνια μετά την προκήρυξη των διαγωνισμών), η εκτέλεση των έργων παρουσιάζει χαμηλά ποσοστά προόδου. Με εξαίρεση το Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα (Μορέας) και το Μαλιακός - Κλειδί (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου), όπου έχει κατασκευαστεί το 55% και το 52% του τεχνικού αντικειμένου, οι εναπομείνασες τρεις συμβάσεις παραχώρησης διαμορφώνονται από 13% ως 24% (στοιχεία Σεπτεμβρίου 2010).
Συγκεκριμένα, ο Ε65 έχει κατασκευαστεί σε ποσοστό 13%, το τμήμα Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος Τσακώνα (Ολύμπια Οδός) σε ποσοστό 17% και το τμήμα Αθήνα (Μεταμόρφωση) Μαλιακός (Σκάρφεια) που διαχειρίζεται η Νέα Οδός σε ποσοστό 24%.
Στις απαλλοτριώσεις, συνολικού κόστους 2 δισ. ευρώ, από τα πιο προβληματικά έργα εμφανίζεται να είναι το Αντίρριο - Ιωάννινα, έργα στα οποία το ποσοστό παράδοσης χώρων με απαλλοτριώσεις ανέρχεται στο 38% και 42%.
πηγή: epirusPost.gr
Κι αν με την Εγνατία Οδό φαίνεται ότι βρίσκεται λύση, τα πράγματα θα είναι πολύ χειρότερα με την Ιόνια, όταν βέβαια με το καλό ολοκληρωθεί. Κι αυτό γιατί σύμφωνα με την σύμβαση παραχώρησης, στην Ιόνια Οδό θα λειτουργήσουν οκτώ συνολικά σταθμοί διοδίων!
Στον Ε65, τον άξονα Κεντρικής Ελλάδας που καταλήγει στην Παναγιά και ενδιαφέρει επίσης εξαιρετικά την Ήπειρο, προβλέπεται να λειτουργήσουν δέκα σταθμοί διοδίων!
Μάλιστα, όπως περιγράφεται ρητά στις συμβάσεις, οι παραχωρησιούχοι υποχρεούνται να προχωρήσουν στην κατασκευή όλων των προβλεπόμενων μετωπικών σταθμών, ενώ τους δίνεται η ευχέρεια να κατασκευάσουν όσους πλευρικούς θελήσουν!
Το ελληνικό δημόσιο, στο πλαίσιο της επαναδιαπραγμάτευσης των συμβάσεων με τις κατασκευαστικές εταιρίες θέτει και το θέμα αυτό με κεντρικό στόχο την σταδιακή μείωση της τιμής των διοδίων, η οποία θα επιτευχθεί μέσω της συνεπακόλουθης μείωσης των εσόδων του Δημοσίου από τα διόδια.
Τέσσερα χρόνια μετά την υπογραφή των συμβάσεων των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων (και 10 χρόνια μετά την προκήρυξη των διαγωνισμών), η εκτέλεση των έργων παρουσιάζει χαμηλά ποσοστά προόδου. Με εξαίρεση το Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα (Μορέας) και το Μαλιακός - Κλειδί (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου), όπου έχει κατασκευαστεί το 55% και το 52% του τεχνικού αντικειμένου, οι εναπομείνασες τρεις συμβάσεις παραχώρησης διαμορφώνονται από 13% ως 24% (στοιχεία Σεπτεμβρίου 2010).
Συγκεκριμένα, ο Ε65 έχει κατασκευαστεί σε ποσοστό 13%, το τμήμα Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος Τσακώνα (Ολύμπια Οδός) σε ποσοστό 17% και το τμήμα Αθήνα (Μεταμόρφωση) Μαλιακός (Σκάρφεια) που διαχειρίζεται η Νέα Οδός σε ποσοστό 24%.
Στις απαλλοτριώσεις, συνολικού κόστους 2 δισ. ευρώ, από τα πιο προβληματικά έργα εμφανίζεται να είναι το Αντίρριο - Ιωάννινα, έργα στα οποία το ποσοστό παράδοσης χώρων με απαλλοτριώσεις ανέρχεται στο 38% και 42%.
πηγή: epirusPost.gr