Του Βασίλη Παπαδόπουλου , μέλους του Πανελλαδικού συντονιστικού Επιτροπών αγώνα ενάντια στα διόδια και της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα φορέων και κατοίκων Βόρειας Αττικής
Σάλο έχει προκαλέσει σε όλη την ελληνική κοινωνία αλλά ακόμη περισσότερο στα εκατομμύρια των χρηστών των εθνικών οδών η αποκάλυψη της εφημερίδας «Ποντίκι» ότι υπάρχει πολύ βρωμιά πίσω από τον θάνατο του Ιταλού αρχιμηχανικού από τις κατολισθήσεις των Τεμπών.
Οι αποκαλύψεις αυτές έρχονται να δικαιώσουν τους αγώνες των κατοίκων και των εργαζόμενων όλης της χώρας , που μέσα από το Πανελλαδικό συντονιστικό Επιτροπών αγώνα ενάντια στα διόδια, κινητοποιούνται ζητώντας ακυρώσεις των συμβάσεων που παραδίδουν όλους τους κεντρικούς οδικούς άξονες της χώρας, βορά στις ορέξεις των μεγαλοεργολάβων ντόπιων και ξένων, σε αγαστή συνεργασία με τις κυβερνήσεις.
Είναι αυτές οι κυβερνήσεις, προηγούμενα της Νέας Δημοκρατίας και τώρα του ΠΑΣΟΚ, που ενάντια στα συμφέροντα των πολιτών αυτής της χώρας βάζουν υπέρογκα χαράτσια με τα διόδια , σε δρόμους ακατάλληλους , χωρίς ή με στημένες περιβαλλοντικές μελέτες, που καταστρέφουν το περιβάλλον και καταστρατηγούν το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα μας για την ελεύθερη διακίνηση των πολιτών. Είναι το ίδιο το κράτος που τώρα έντρομο προσπαθεί να αποσείσει τις ευθύνες του για την παρά λίγο μεγάλη νέα τραγωδία στα Τέμπη (μια ακόμη μετά το θάνατο προ ετών τόσων παιδιών) , που εισπράττει το μεγαλύτερο μέρος από τα διόδια, δήθεν για να φτιάξει την νέα Ιόνια οδό, αλλά στην πραγματικότητα για να μπαλώσει τις τρύπες που οι ίδιοι οι καπιταλιστές και οι κυβερνήσεις τους δημιούργησαν.
Οι πολίτες και οι εργαζόμενοι , όμως δεν τρώνε κουτόχορτο.
Εξεγείρονται και συντονίζουν τον αγώνα τους μέσα από το Πανελλαδικό συντονιστικό , ενώ ταυτόχρονα νέες Επιτροπές πολιτών και Εργαζομένων δημιουργούνται από τα κάτω, με αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες, σε γειτονιές και περιοχές όλης της χώρας.
Στόχος τους, να παλέψουν σε συνεργασία με το Πανελλαδικό συντονιστικό για την κατάργηση των συμβάσεων παραχώρησης των εθνικών δρόμων σε ιδιώτες, την κατάργηση όλων των διοδίων , για ελεύθερους δρόμους για όλους, χωρίς μπάρες και σύνορα μέσα στην ίδια μας την χώρα.
Παρακάτω παραθέτουμε αυτούσιο το σχόλιο από το tvxs :
Οι εργολάβοι «γνώριζαν» αλλά δεν εκτέλεσαν τα αναγκαία έργα στα Τέμπη
Σοκ προκαλεί η σημερινή αποκάλυψη της εφημερίδας «Ποντίκι», η οποία έχοντας στην κατοχή της την αλληλογραφία ανάμεσα στην εταιρία του Δημοσίου «Εγνατία Α.Ε.», τη συμβουλευτική εταιρία «Parsons Ltd» και την εταιρία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.» αποδεικνύει ότι οι εν λόγω εργολάβοι γνώριζαν ότι η κατολίσθηση ήταν θέμα ημερών να συμβεί, αλλά δεν εκτέλεσαν τα απαραίτητα έργα στην περιοχή.
Ήδη από το Μάρτιο του 2009 όφειλαν να είχαν πραγματοποιηθεί τα αναγκαία έργα στην περιοχή των Τεμπών για την επίτευξη υψηλότερου βαθμού ασφάλειας για όλους τους χρήστες της οδού. Η σύμβαση παραχώρησης προέβλεπε, συγκεκριμένα, ότι μέχρι το Μάρτιο του 2009 έπρεπε να είχαν τοποθετηθεί πλέγματα και να είχαν γίνει «βαρείς αποβραχισμοί» για την απομάκρυνση των βράχων – εκείνων ακριβώς που κόστισαν τη ζωή στον Ιταλό διευθυντή του έργου την περασμένη εβδομάδα. Ωστόσο, οι εργολαβικές εταιρίες σφύριξαν αδιάφορα και προχώρησαν μόνο στην τοποθέτηση του πλέγματος, χωρίς να κάνουν τον αναγκαίο αποβραχισμό!
Παράλληλα, «Το Ποντίκι» αποκαλύπτει ότι η εταιρία του Δημοσίου «Εγνατία Α.Ε.» πίεζε τη συμβουλευτική εταιρία «Parsons Ltd» να προχωρήσει στις διαδικαστικές ενέργειες που ήταν απαραίτητες ώστε οι εργολάβοι να ξεκινήσουν τους αποβραχισμούς, ιδίως ενόψει του γεγονότος ότι είχαν ήδη πληρωθεί προκαταβολικά για το έργο.
Τελικά, η «Εγνατία Α.Ε.» με μια επιστολή της, στις 20 Νοεμβρίου, ενημέρωσε τους εργολάβους για τον τεράστιο κίνδυνο και τους κάλεσε να μεριμνήσουν για την άμεση λήψη μέτρων, διότι – όπως ανέφερε – υπήρχε «τεράστιος κίνδυνος».
Μάλιστα, η «Εγνατία Α.Ε.» έθεσε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα στους εργολάβους, δηλώνοντάς τους ότι οφείλουν να ολοκληρώσουν το έργο μέχρι τις 4 Δεκεμβρίου. Ωστόσο, κανένα έργο δεν πραγματοποιήθηκε, με αποτέλεσμα στις 27 Νοεμβρίου η «Εγνατία Α.Ε.» να αποστείλει και δεύτερο έγγραφο, στο οποίο κρούει και πάλι τον κώδωνα του κινδύνου.
Ωστόσο, οι υπεύθυνοι εργολάβοι αποφάσισαν να αγνοήσουν τις προειδοποιήσεις και να «πάρουν το ρίσκο» - ρίσκο που φυσικά αφορούσε τις ζωές των διερχόμενων πολιτών.
Παράλληλα, «Το Ποντίκι» αφήνει αιχμές και για τη γενικότερη στάση των εργολαβικών εταιριών, οι οποίες παρουσιάζουν τη φονική κατολίσθηση ως «ατυχή συγκυρία»: πώς γίνεται η κοινοπραξία που απαρτίζεται από την ελίτ των εργολάβων της χώρας και από μεγάλες κατασκευαστικές εταιρίες να υποτίμησε την επικινδυνότητα της περιοχής;
Είναι άλλωστε ευρέως γνωστό – από μελέτες που έχουν συνταχθεί ήδη από το 1978 – ότι η περιοχή των Τεμπών ανήκει στην πρώτη κατηγορία κινδύνου για κατολισθήσεις και καταπτώσεις βράχων. Τα επιστημονικά δεδομένα που υφίστανται εδώ και δεκαετίες σε συνδυασμό με την επικοινωνία ανάμεσα στους διαφορετικούς φορείς δεν μπορούν παρά να αποδείξουν περίτρανα το βάρος της ευθύνης των εργολάβων που εν τέλει αμείβονται αδρά για να... παίζουν με τη ζωή των πολιτών.
(το παραπάνω κείμενο δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα ΝΕΑ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ)
Σάλο έχει προκαλέσει σε όλη την ελληνική κοινωνία αλλά ακόμη περισσότερο στα εκατομμύρια των χρηστών των εθνικών οδών η αποκάλυψη της εφημερίδας «Ποντίκι» ότι υπάρχει πολύ βρωμιά πίσω από τον θάνατο του Ιταλού αρχιμηχανικού από τις κατολισθήσεις των Τεμπών.
Οι αποκαλύψεις αυτές έρχονται να δικαιώσουν τους αγώνες των κατοίκων και των εργαζόμενων όλης της χώρας , που μέσα από το Πανελλαδικό συντονιστικό Επιτροπών αγώνα ενάντια στα διόδια, κινητοποιούνται ζητώντας ακυρώσεις των συμβάσεων που παραδίδουν όλους τους κεντρικούς οδικούς άξονες της χώρας, βορά στις ορέξεις των μεγαλοεργολάβων ντόπιων και ξένων, σε αγαστή συνεργασία με τις κυβερνήσεις.
Είναι αυτές οι κυβερνήσεις, προηγούμενα της Νέας Δημοκρατίας και τώρα του ΠΑΣΟΚ, που ενάντια στα συμφέροντα των πολιτών αυτής της χώρας βάζουν υπέρογκα χαράτσια με τα διόδια , σε δρόμους ακατάλληλους , χωρίς ή με στημένες περιβαλλοντικές μελέτες, που καταστρέφουν το περιβάλλον και καταστρατηγούν το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα μας για την ελεύθερη διακίνηση των πολιτών. Είναι το ίδιο το κράτος που τώρα έντρομο προσπαθεί να αποσείσει τις ευθύνες του για την παρά λίγο μεγάλη νέα τραγωδία στα Τέμπη (μια ακόμη μετά το θάνατο προ ετών τόσων παιδιών) , που εισπράττει το μεγαλύτερο μέρος από τα διόδια, δήθεν για να φτιάξει την νέα Ιόνια οδό, αλλά στην πραγματικότητα για να μπαλώσει τις τρύπες που οι ίδιοι οι καπιταλιστές και οι κυβερνήσεις τους δημιούργησαν.
Οι πολίτες και οι εργαζόμενοι , όμως δεν τρώνε κουτόχορτο.
Εξεγείρονται και συντονίζουν τον αγώνα τους μέσα από το Πανελλαδικό συντονιστικό , ενώ ταυτόχρονα νέες Επιτροπές πολιτών και Εργαζομένων δημιουργούνται από τα κάτω, με αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες, σε γειτονιές και περιοχές όλης της χώρας.
Στόχος τους, να παλέψουν σε συνεργασία με το Πανελλαδικό συντονιστικό για την κατάργηση των συμβάσεων παραχώρησης των εθνικών δρόμων σε ιδιώτες, την κατάργηση όλων των διοδίων , για ελεύθερους δρόμους για όλους, χωρίς μπάρες και σύνορα μέσα στην ίδια μας την χώρα.
Παρακάτω παραθέτουμε αυτούσιο το σχόλιο από το tvxs :
Οι εργολάβοι «γνώριζαν» αλλά δεν εκτέλεσαν τα αναγκαία έργα στα Τέμπη
Σοκ προκαλεί η σημερινή αποκάλυψη της εφημερίδας «Ποντίκι», η οποία έχοντας στην κατοχή της την αλληλογραφία ανάμεσα στην εταιρία του Δημοσίου «Εγνατία Α.Ε.», τη συμβουλευτική εταιρία «Parsons Ltd» και την εταιρία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.» αποδεικνύει ότι οι εν λόγω εργολάβοι γνώριζαν ότι η κατολίσθηση ήταν θέμα ημερών να συμβεί, αλλά δεν εκτέλεσαν τα απαραίτητα έργα στην περιοχή.
Ήδη από το Μάρτιο του 2009 όφειλαν να είχαν πραγματοποιηθεί τα αναγκαία έργα στην περιοχή των Τεμπών για την επίτευξη υψηλότερου βαθμού ασφάλειας για όλους τους χρήστες της οδού. Η σύμβαση παραχώρησης προέβλεπε, συγκεκριμένα, ότι μέχρι το Μάρτιο του 2009 έπρεπε να είχαν τοποθετηθεί πλέγματα και να είχαν γίνει «βαρείς αποβραχισμοί» για την απομάκρυνση των βράχων – εκείνων ακριβώς που κόστισαν τη ζωή στον Ιταλό διευθυντή του έργου την περασμένη εβδομάδα. Ωστόσο, οι εργολαβικές εταιρίες σφύριξαν αδιάφορα και προχώρησαν μόνο στην τοποθέτηση του πλέγματος, χωρίς να κάνουν τον αναγκαίο αποβραχισμό!
Παράλληλα, «Το Ποντίκι» αποκαλύπτει ότι η εταιρία του Δημοσίου «Εγνατία Α.Ε.» πίεζε τη συμβουλευτική εταιρία «Parsons Ltd» να προχωρήσει στις διαδικαστικές ενέργειες που ήταν απαραίτητες ώστε οι εργολάβοι να ξεκινήσουν τους αποβραχισμούς, ιδίως ενόψει του γεγονότος ότι είχαν ήδη πληρωθεί προκαταβολικά για το έργο.
Τελικά, η «Εγνατία Α.Ε.» με μια επιστολή της, στις 20 Νοεμβρίου, ενημέρωσε τους εργολάβους για τον τεράστιο κίνδυνο και τους κάλεσε να μεριμνήσουν για την άμεση λήψη μέτρων, διότι – όπως ανέφερε – υπήρχε «τεράστιος κίνδυνος».
Μάλιστα, η «Εγνατία Α.Ε.» έθεσε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα στους εργολάβους, δηλώνοντάς τους ότι οφείλουν να ολοκληρώσουν το έργο μέχρι τις 4 Δεκεμβρίου. Ωστόσο, κανένα έργο δεν πραγματοποιήθηκε, με αποτέλεσμα στις 27 Νοεμβρίου η «Εγνατία Α.Ε.» να αποστείλει και δεύτερο έγγραφο, στο οποίο κρούει και πάλι τον κώδωνα του κινδύνου.
Ωστόσο, οι υπεύθυνοι εργολάβοι αποφάσισαν να αγνοήσουν τις προειδοποιήσεις και να «πάρουν το ρίσκο» - ρίσκο που φυσικά αφορούσε τις ζωές των διερχόμενων πολιτών.
Παράλληλα, «Το Ποντίκι» αφήνει αιχμές και για τη γενικότερη στάση των εργολαβικών εταιριών, οι οποίες παρουσιάζουν τη φονική κατολίσθηση ως «ατυχή συγκυρία»: πώς γίνεται η κοινοπραξία που απαρτίζεται από την ελίτ των εργολάβων της χώρας και από μεγάλες κατασκευαστικές εταιρίες να υποτίμησε την επικινδυνότητα της περιοχής;
Είναι άλλωστε ευρέως γνωστό – από μελέτες που έχουν συνταχθεί ήδη από το 1978 – ότι η περιοχή των Τεμπών ανήκει στην πρώτη κατηγορία κινδύνου για κατολισθήσεις και καταπτώσεις βράχων. Τα επιστημονικά δεδομένα που υφίστανται εδώ και δεκαετίες σε συνδυασμό με την επικοινωνία ανάμεσα στους διαφορετικούς φορείς δεν μπορούν παρά να αποδείξουν περίτρανα το βάρος της ευθύνης των εργολάβων που εν τέλει αμείβονται αδρά για να... παίζουν με τη ζωή των πολιτών.
(το παραπάνω κείμενο δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα ΝΕΑ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ)