Μπλόκο στο χαράτσι των διοδίων
ΠΗΓΗ:http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=122223
Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ
«Δεν πληρώνουμε διόδια. Δεν θα πληρώνουμε εμείς την κρίση τους». Με αυτό το σύνθημα, περίπου 1.000 άτομα από 14 δήμους και κοινότητες της βορειο-ανατολικής Αττικής συγκεντρώθηκαν στις 12 το μεσημέρι, για τρίτη φορά μέσα στους δύο τελευταίους μήνες, στο σταθμό των Αφιδνών και για δυόμισι ώρες επέτρεπαν την ελεύθερη διέλευση των οχημάτων, μέσα σε επιδοκιμασίες των διερχόμενων οδηγών και επιβατών.
«Είναι θέμα αξιοπρέπειας, όχι μόνον οικονομικό. Είμαστε φορολογούμενοι και έχουμε πληρώσει για τα έργα», δήλωσε χαρακτηριστικά στην «Ε» ο γιατρός Βασίλης Παπαδόπουλος, μέλος της συντονιστικής επιτροπής κατά των διοδίων, κάτοικος Αφιδνών για πάνω από 15 χρόνια. Πέρα από τις προσφυγές στο ΣτΕ, που έχουν οριστεί να εκδικαστούν τον Νοέμβριο, οι φορείς και οι κάτοικοι όλων των περιοχών που βρίσκονται κοντά σε σταθμούς διοδίων συντονίζουν τις δράσεις τους και ετοιμάζουν πανελλαδική κατάληψη σε όλη τη χώρα για την Κυριακή. «Είναι θέμα που μας αφορά όλους, όχι μόνον τους κατοίκους των περιοχών δίπλα στους σταθμούς, που πληρώνουμε και για τις καθημερινές μετακινήσεις», υπογράμμισε.
Ξυλοκόπησαν διαδηλωτή
Εκ μέρους της συντονιστικής επιτροπής, μας κατείγγειλε ότι λίγο πριν από τη λήξη της χθεσινής κινητοποίησης, τρεις άνδρες με πολιτικά ξυλοκόπησαν διαδηλωτή την ώρα που έγραφε συνθήματα σε απομακρυσμένο σημείο. Οταν έγιναν αντιληπτοί, οι συγκεντρωμένοι κινήθηκαν εναντίον τους και χρειάστηκε η παρέμβαση της επιτροπής, για να μη γίνει επεισόδιο που θα δυσφημούσε τους αγώνες κατά των διοδίων. Ο διαδηλωτής, πάντως, πρόκειται να καταθέσει μήνυση εναντίον των τριών που απομακρύνθηκαν με το αυτοκίνητό τους.
Νέες αυξήσεις
Οι εργολάβοι, πάντως, συνεχίζουν να προκαλούν και την Παρασκευή το βράδυ ανακοίνωσαν νέες αυξήσεις που ισχύουν από τα μεσάνυχτα της Κυριακής σε ορισμένα τιμολόγια, κυρίως για λεωφορεία και φορτηγά, στους σταθμούς διοδίων στις Αφίδνες, το Καπανδρίτι, τη Μαλακάσα, τη Θήβα και την Τραγάνα, αφήνοντας έξω από το «χορό των ανατιμήσεων», μόνον τον πλευρικό σταθμό στα Οινόφυτα. Πρόκειται για αυξήσεις της τάξης των 5 λεπτών (!) του ευρώ, που σύμφωνα με ανακοίνωση των κατασκευαστών της εθνικής οδού στο τμήμα Μεταμόρφωση Αττικής-Σκάρφεια Φθιώτιδας, επιβλήθηκαν «λόγω του πληθωρισμού»! Η συγκεκριμένη κοινοπραξία έχει επίσης αναλάβει την κατασκευή της Ιονίας Οδού, από το Αντίρριο ώς τα Ιωάννινα. Αξιοποιώντας τις αθέατες πλευρές της σύμβασης του 2007, ξεκίνησε από το καλοκαίρι τη λειτουργία νέων σταθμών διοδίων μέσα στα όρια του Νομού Αττικής, που επηρεάζουν τις καθημερινές μετακινήσεις περίπου 100.000 κατοίκων και εργαζομένων στην περιοχή. Για να διανύσουν 10 έως 20 χλμ., οι οδηγοί είναι αναγκασμένοι να πληρώνουν 1,75 ευρώ ανά κατεύθυνση, ποσό που δεν έχει σχέση με τη χρεώση ανά χιλιόμετρο, που υποστηρίζουν ότι εφαρμόζουν οι κατασκευαστές.
Για Πάτρα
Αυξήσεις, από 10 έως 20 λεπτά του ευρώ, έρχονται από τα μεσάνυχτα και για τους οδηγούς που κινούνται στην εθνική οδό Αθηνών-Πατρών, σε όλους τους σταθμούς, παρά το γεγονός ότι στο τμήμα Ελευσίνα-Κόρινθος εκτελούνται με ρυθμούς... χελώνας τα έργα συντήρησης, που έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί από τον περασμένο Αύγουστο, ενώ στην καρμανιόλα Κορίνθου-Πατρών η κατάσταση έχει δυσκολέψει λόγω των έργων.
Και για Τρίπολη
Ως τον Μάρτιο στο χορό των αυξήσεων θα μπει και η Κορίνθου-Τρίπολης, αφού ολοκληρώνονται ορισμένα έργα και πλέον θα έχει χαρακτηριστικά σύγχρονου αυτοκινητόδρομου. Νέοι σταθμοί διοδίων προβλέπεται να λειτουργήσουν στο «πέταλο» του Μαλιακού, μετά την ολοκλήρωση των έργων, που με βάση τα χρονοδιαγράμματα του τέως υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ έπρεπε να έχουν δοθεί στην κυκλοφορία από το περασμένο καλοκαίρι.