(έρευνα των Επιτροπών Αγώνα Κατοίκων, Πολιτών και Εργαζομένων)
Ένα νέο(;) έργο – σκάνδαλο έρχεται να προστεθεί στα τόσα που ταλαιπωρούν και χαρατσώνουν τον λαό και όσους θέλουν να ταξιδέψουν σε αυτή την χώρα.
Αναφέρουν στην ιστοσελιδα της ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ: "Η κοινοπραξία ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. επελέγη κατόπιν διαγωνισμού από το ΥΠΕΧΩΔΕ για να σχεδιάσει, να χρηματοδοτήσει, να κατασκευάσει και να λειτουργήσει τον αυτοκινητόδρομο για μια περίοδο 30 ετών, με αφετηρία το έτος 2008. Οι εταιρίες που μετέχουν στην κοινοπραξία διαθέτουν μεγάλη εμπειρία στο σχεδιασμό και την υλοποίηση παρόμοιων μεγάλων έργων, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό."
Παραθέτουμε κάποια σημαντικά στοιχεία:
Έργο: αυτοκινητόδρομος «Ελευσίνα - Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα»
μήκους 365 χλμ. και συνολικού κόστους 2,8 δις ευρώ μεγαλύτερου από το κόστος της Αττικής Οδού και της γέφυρας Ρίου Αντίρριου μαζί
Ποιοι είναι η Κοινοπραξία «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ» ;
ΕΤΑΙΡΊΑ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΠΟΣΟΣΤΟ
Vinci Concessions SA γαλλική πολυεθνική 36%
Hochtief PPP Solutions γερμανική πολυεθνική 25%
ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις Α.Ε συμφερόντων Μπόμπολα 18%
J&P Άβαξ ΑΕ συμφερόντων Ιωάννου-Παρασκευαΐδη 18%
ΑΘΗΝΑ ΑΤΕ διάφοροι μεγαλοεργολάβοι 3%
Η σύμβαση προβλέπει την κατασκευή λειτουργία και εκμετάλλευση της εθνικής οδού από τον κόμβο της Ελευσίνας μέχρι την Τσακώνα δηλαδή αυτοκινητόδρομου μήκους 365 χλμ. Από αυτά θα κατασκευαστούν πλήρως τα 283 χλμ.
Τα 63 χλμ Ελευσίνα - Αρχαία Κόρινθος και ο περιφερειακός της Πάτρας (18 χλμ) έχουν ήδη κατασκευαστεί και θα χρειαστούν μόνο μικρές παρεμβάσεις.
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΡΓΟΥ - ΠΟΙΟΣ ΠΛΗΡΩΝΕΙ;
Σύνολο προϋπολογισμού έργου: 2.8 δισεκατομμύρια Ευρώ χωρίς ΦΠΑ
ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΠΟΣΟ (σε εκατομμ. Ευρώ) ΠΟΣΟΣΤΟ
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ 550 29%
ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ 200 11%
ΤΡΑΠΕΖΙΚΑ ΔΑΝΕΙΑ 204 11,5%
ΕΣΟΔΑ ΑΠΟ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ 936 50%
Από τα παραπάνω φαίνεται ξεκάθαρα ότι το μάρμαρο το πληρώνει πάλι ο λαός, μιας και μόνο το 11% είναι τα χρήματα που βάζει η κοινοπραξία. Το υπόλοιπο 89% , είναι κεφάλαια, που άμεσα (Δημόσιο, Διόδια) ή έμμεσα (τραπεζικά δάνεια- ας θυμηθούμε τα 28 δις που μας έχουν πάρει και τα έδωσαν στις τράπεζες) τα βάζουν από την τσέπη τους οι κάτοικοι, οι πολίτες και οι εργαζόμενοι αυτής της χώρας.
Αξίζει να σημειωθεί, όπως έχει καταγγελθεί, ότι στην Ελλάδα, ένα χιλιόμετρο εθνικής οδού στοιχίζει στον πολίτη 60 εκατομμύρια ευρώ, ενώ στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης τρεις φορές λιγότερο, δηλαδή 20 εκατομμύρια ευρώ !!
Η σύμβαση επικυρώθηκε με νόμο τον Νοέμβριο του 2007 από την βουλή.
Τα πρώτα συννεφάκια φάνηκαν , με την ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟ να μην ξεκινά το έργο παρά μόνο αφού ζήτησε και πήρε επιπλέον 90 εκ ευρώ με το πρόσχημα ότι το έργο δεν ήταν δυνατόν να κατασκευαστεί, από τεχνικής άποψης, σύμφωνα με την αρχική μελέτη δημοπράτησης..
ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΕΡΓΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ
Η εταιρεία από την ημέρα ανάθεσης είχε συμβατική υποχρέωση να παραδώσει:
-Εντός 12 μηνών: ολοκλήρωση εργασιών στην Εθνική Οδό Κορίνθου – Πατρών για άρση επικινδυνότητας και βελτίωση κυκλοφοριακών συνθηκών.
-Εντός 20 μηνών: ολοκλήρωση αναβάθμισης του Αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα – Κόρινθος.
-Εντός 42 μηνών: ολοκλήρωση του τμήματος Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος.
-Το υπόλοιπο τμήμα Πύργος – Τσάκωνα μήκους 90 χλμ. θα περαιωθεί μέσα στη συνολική προθεσμία των 70 μηνών
Βέβαια οι 12 μήνες, από την υποχρέωση της κοινοπραξίας για «άρση επικινδυνότητας και βελτίωσης των κυκλοφοριακών συνθηκών στην Εθνική Οδό ΚΟΡΙΝΘΟΥ- ΠΑΤΡΩΝ» , έχουν περάσει και όλοι μας εξακολουθούμε να ταξιδεύουμε σε ένα κυριολεκτικά επικίνδυνα δολοφονικό δρόμο, όπου γίνονται καθημερινά τροχαία ατυχήματα, πολλά από αυτά θανατηφόρα.
Τα μόνα έργα που έχει κάνει η ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ, ενώ έχουν παρέλθει πάνω από 24 μήνες από την δήθεν έναρξη των έργων, είναι …κηπουρικές εργασίες στα κράσπεδα των οδών. Ταυτόχρονα όμως η Κοινοπραξία εισπράττει τα πανάκριβα διόδια από όλους εμάς, που έχουμε χιλιοπληρώσει τους (..ο θεός να κάνει) εθνικούς δρόμους, μέσα από την φορολογία, τα υπέρογκα τέλη κυκλοφορίας, τα τέλη στα καύσιμα και τα διόδια τόσων χρόνων. Η κοινοπραξία ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ δεν δείχνει φυσικά καμιά βιασύνη να προχωρήσει τα έργα, μιάς και εισπράττει κανονικά ήδη ,τα προσαυξημένα διόδια. Από την άλλη οι πολίτες εξαναγκάζονται να χρησιμοποιούν τις εθνικές οδούς , μιας και όπου υπάρχει παράπλευρο οδικό δίκτυο, αυτό είναι ακατάλληλο και επικίνδυνο για μετακινήσεις.
Στην θέση των παλιών ληστών, που εισπράττανε διόδια, στον δρόμο Κορίνθου- Αθήνας, εμφανίστηκαν οι νέοι Προκρούστηδες που με την συνενοχή του κράτους και των κυβερνήσεων του, συνεχίζουν να μας ληστεύουν αδιάντροπα. Στην περίπτωση μας βέβαια, Θησέας θα είναι ο ίδιος ο εργαζόμενος λαός, που αυτοοργανώνεται και με κινήματα από τα κάτω, με αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες μπορεί να δώσει την μοναδική απάντηση.
Προς αυτή την κατεύθυνση παλεύουν οι ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΑΓΩΝΑ Κατοίκων, Πολιτών και Εργαζομένων για ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ και ΧΩΡΟΥΣ για όλους , σε όλη την Ελλάδα, απαιτώντας :
ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ -ΟΧΙ ΣΤΑ ΔΙΟΔΙΑ – ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΚΑΙ ΧΩΡΟΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΔΙΟΔΙΑ- ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΤΟΥΣ
www.epitropesdiodiastop.blogspot.com