Πηγή: ALPHA http://www.alphatv.gr/index.asp?a_id=89&news_id=41104
Ρεπορτάζ: Μ. Τσινκίδου, Ε. Δουράκης
Μέσα στην καταιγίδα λιτότητας οι πολίτες έχουν επιβαρυνθεί τον τελευταίο χρόνο με τεράστιες αυξήσεις και στις μετακινήσεις, που ροκανίζουν κάθε μήνα μισθούς και συντάξεις. Το κόστος λοιπόν για διόδια, βενζίνη, μέσα μαζικής μεταφοράς και ταξί έχει αυξηθεί από 25% έως και 71%. Χαρακτηριστικά, σε λιγότερο από ενάμιση χρόνο το κόστος διέλευσης για τους οδηγούς από τα διόδια της Ελευσίνας αυξήθηκε κατά 45%, καθώς το κόμιστρο εκτινάχθηκε στα 2,90 ευρώ από 2 ευρώ που ήταν μέχρι τότε.
Κατά 34,5% αυξήθηκε το κόστος και στα διόδια Αφιδνών, καθώς από 2,75 ευρώ που κόστιζε η μία διέλευση, τώρα οι οδηγοί πληρώνουν υποχρεωτικά για δύο διελεύσεις από 1,85 ευρώ, δηλαδή 3,70 ευρώ. Αλλά και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς δεν είναι φθηνά, λέει στην πλειοψηφία του το επιβατικό κοινό, που χαρακτηρίζει υπέρογκη την αύξηση από 80 λεπτά στο 1 ευρώ του ενιαίου εισιτηρίου. Όπως λένε, 20 λεπτά επιπλέον σε κάθε εισιτήριο είναι σημαντική επιβάρυνση, καθώς τα... φθηνά μέσα χρησιμοποιούν κυρίως χαμηλόμισθοι και χαμηλοσυνταξιούχοι.
Την ίδια ώρα, το μπαράζ των αυξήσεων στα κόμιστρα των ταξί βύθισε μέσα σε λίγους μήνες τη ζήτηση. Από 36 λεπτά το χλμ. που κόστιζε το Μάιο του 2009 η μόνη ταρίφα, εκτινάχθηκε στα 60 λεπτά το χλμ., ανατίμηση που ξεπερνάει και το 66%, ενώ σε 2 μήνες αναμένεται και νέα αύξηση.
Το κόστος των μετακινήσεων όμως πολλαπλασιάζεται εξαιτίας της έκρηξη των τιμών στα καύσιμα. Μέσα σε ένα χρόνο η μέση τιμή της αμόλυβδης από 88 λεπτά το λίτρο έφθασε το 1,369 ευρώ το λίτρο, δηλαδή αύξηση 71%.
Εν ολίγοις, εάν μέσα σε ένα μήνα ένας οδηγός γεμίσει δύο φορές το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου του, περάσει τέσσερις φορές τα διόδια, πάρει τρεις κούρσες ταξί και κάνει τέσσερις διαδρομές με το Μετρό, η δαπάνη σε σχέση με πέρσι θα είναι αυξημένη κατά 54%.