Τρίτη 13 Απριλίου 2010

Ανακοινώσεις Ιω. Μαγκριώτη για Εγνατία Οδό, διόδια, Τέμπη και εξωτερική περιφερειακή

Posted by Επιτροπές Πολιτών και Εργαζομένων Τρίτη, Απριλίου 13, 2010

Θεσσαλονίκη: Ανακοινώσεις Ιω. Μαγκριώτη για Εγνατία Οδό, διόδια, Τέμπη και εξωτερική περιφερειακή

Λίγο πριν το καλοκαίρι αναμένεται να παραδοθεί σε κυκλοφορία το σύνολο του οριζόντιου άξονα της Εγνατίας Οδού, μήκους 670 χιλιομέτρων, από τους Κήπους Έβρου μέχρι την Ηγουμενίτσα, με την ολοκλήρωση και της τελευταίας γέφυρας στο Περιστέρι. Εντός του ιδίου χρονοδιαγράμματος θα τοποθετηθούν σταδιακά και οι πρώτοι σταθμοί διοδίων επί της οδού, αρχής γενομένης από τον Πολύμυλο Κοζάνης. Παράλληλα, ενδεχομένως και μέσα στο καλοκαίρι, πρόκειται να δημοπρατηθεί η πρώτη φάση του έργου της εξωτερικής περιφερειακής Θεσσαλονίκης, από το ύψος του εργοστασίου της τσιμεντοβιομηχανίας «Τιτάν» μέχρι τα Κωνσταντινουπολίτικα, ενώ για το δεύτερο τμήμα η δημοπράτηση αναμένεται μέσα στο 2011. ---------------------- Οριστικό άνοιγμα των Τεμπών σε 2-3 εβδομάδες --------------------- Εξάλλου, σε δύο-τρεις εβδομάδες πρόκειται να ανοίξει οριστικά η κοιλάδα των Τεμπών, η οποία είναι όμως και σήμερα ασφαλής. Στις παραπάνω ανακοινώσεις προέβη σήμερα ο υφυπουργός Υποδομών, Γιάννης Μαγκριώτης, στο περιθώριο της πρώτης συνάντησής του με τη νέα διοίκηση της Εγνατίας Οδού ΑΕ. Ο υφυπουργός διευκρίνισε ότι η τοποθέτηση των διοδίων επί της Εγνατίας θα ολοκληρωθεί προς το τέλος 2010, ενώ διαβεβαίωσε ότι το αντίτιμό τους θα είναι πολύ χαμηλότερο, σε σχέση με άλλους αυτοκινητοδρόμους. Υπενθύμισε δε, ότι η Ελλάδα είχε υποχρέωση να λειτουργήσει τα διόδια από το 2006, καθώς το ετήσιο κόστος συντήρησης της Οδού είναι της τάξης των 80-100 εκατ. ευρώ (11 εκατ. ετησίως μόνον προς τη ΔΕΗ) και δεν είναι δυνατόν να επιβαρύνονται με αυτό όλοι οι Έλληνες φορολογούμενοι, «αλλά οι χρήστες του αυτοκινητοδρόμου». Πρόσθεσε ότι τα νέα διόδια στόχος είναι, να είναι ηλεκτρονικά. «Τα συμβατικά διόδια δημιουργούν πρόσθετα κυκλοφοριακά προβλήματα και για αυτό θέλουμε να τα αντικαταστήσουμε με ηλεκτρονικά. Αυτό θα εξαρτηθεί από τον διαγωνισμό για την προμήθεια του αντίστοιχου λογισμικού», σημείωσε. Ο κ. Μαγκριώτης γνωστοποίησε ακόμη ότι η κυβέρνηση έχει ξεκινήσει συνεργασία με τους παραχωρησιούχους των αυτοκινητοδρόμων, προκειμένου να μειωθεί σημαντικά το κόστος διοδίων για την επόμενη 30ετία. Ειδικά για τον σταθμό διοδίων Μαλγάρων, σημείωσε ότι -σε συνεργασία με τους παραχωρησιούχους- σχεδιάζεται να αξιοποιηθούν με τέτοιο τρόπο, ώστε να μη λειτουργήσουν τα νέα στο Αιγίνιο και στον κόμβο Κουλούρας (τα δεύτερα επί της Εγνατίας). Σχετικά με τους 299 συμβασιούχους της Εγνατίας οδού, των οποίων οι συμβάσεις δεν ανανεώνονται μετά τη λήξη τους, ο κ. Μαγκριώτης είπε ότι η Εγνατία Οδός έχει καταθέσει πρόταση μέσω ΑΣΕΠ, για «ανανέωση ενός σημαντικού μέρος αυτών των εργαζομένων για να καλύψουν προσεχείς θέσεις».

πηγη: ΑΘΗΝΑΪΚΟ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ - ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ 12/4/10

Πρωτο Θεμα http://www.protothema.gr/greece/article/?aid=65617
.....Ο υφυπουργός Υποδομών επιβεβαίωσε ότι οι κακοί χειρισμοί της προηγούμενης κυβέρνησης, ανάγκασαν τις τράπεζες που δανειοδότησαν την Εγνατία να ζητούν πίσω τα χρήματά τους, καθώς η εταιρεία είχε βάλει υποθήκη τα διόδια που όμως δεν εισέπραττε.
Αποκάλυψε μάλιστα ότι η κυβέρνηση με προηγούμενη απόφαση του υπουργού Οικονομικών κ. Γιώργου Παπακωνσταντίνου έχει δώσει μέρος αυτών των χρημάτων πριν από περίπου 20 μέρες για να καλύψει τα τοκοχρεολύσια αυτής της χρόνιας.
Η Εγνατία αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Μάιο, οπότε θα παραδοθεί ο οριζόντιος άξονας με την τελευταία γέφυρα στο Περιστέρι.
Μάλγαρα αντί Αιγίνιο
Ο κ. Μαγκριώτης επιβεβαίωσε χθες και τον σχεδιασμό του υπουργείου να αξιοποιηθεί ο σταθμός των Μαλγάρων στην Θεσσαλονίκη από την κοινοπραξία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου η οποία κατασκευάζει τον αυτοκινητόδρομο Ράχες Μαλιακού –Κλειδί Ημαθίας. Όπως είχε αποκαλύψει την Κυριακή 4 Απριλίου το «Πρώτο Θέμα», τα διόδια των Μαλγάρων θα αξιοποιηθούν για να μην λειτουργήσει ο σταθμός στο Αιγίνιο Πιερίας που έχει συναντήσει οξύτατες αντιδράσεις από την τοπική κοινωνία και τα νέα διόδια της Εγνατίας στην Κουλούρα.
Όπως αναφέρθηκε το τελικό κόστος των διοδίων των Μαλγάρων θα καθοριστεί με βάση τις χιλιομετρικές αποστάσεις και τις τιμαριθμικές αναπροσαρμογές, με στόχο τα διόδια να είναι χαμηλότερα από αυτά που θα πλήρωναν οι κάτοικοι της περιοχής, εάν λειτουργούσε ο σταθμός διοδίων στο Αιγίνιο.
Υπενθυμίζεται ότι η κοινοπραξία είχε υπολογίσει αρχικά την τιμή του διοδίου στο 1,2 ευρώ.
Ο κ. Μαγκριώτης ανέφερε επίσης ότι η ανανέωση των συμβασιούχων της Εγνατίας θα γίνεται πλέον μέσα από το ΑΣΕΠ. Η Εγνατία έχει καταθέσει ήδη στο ΑΣΕΠ μια πρόταση από τον προηγούμενο μήνα, για ανανέωση ενός σημαντικού μέρους αυτών των εργαζομένων για να καλύψουν προσεχείς θέσεις.
  • Blogroll

  • Blog Archive