Δευτέρα 24 Μαΐου 2010

Θα πληρώσουμε 830.000 μηνιαίως για κλειστά διόδια

Posted by Επιτροπές Πολιτών και Εργαζομένων Δευτέρα, Μαΐου 24, 2010

πηγή: Καθημερινή Hμερομηνία δημοσίευσης: 23-05-10
Θα πληρώσουμε 830.000 μηνιαίως για κλειστά διόδια
Στον ιδιωτικό σταθμό Αιγινίου Πιερίας

Του Γιωργου Λιαλιου

Περίπου 830.000 ευρώ μηνιαίως, και μάλιστα αναδρομικά από τον Ιανουάριο, καλείται να πληρώσει το κράτος μετά τους «λεονταρισμούς» του υπουργείου Υποδομών σχετικά με τη μη λειτουργία του σταθμού διοδίων στο Αιγίνιο Πιερίας. Το κόστος της μη λειτουργίας του ιδιωτικού σταθμού Αιγινίου θα καλυφθεί από τα έσοδα του κρατικού σταθμού-χρυσωρυχείου στα Μάλγαρα της Θεσσαλονίκης, παρότι βρίσκεται εκτός του παραχωρούμενου τμήματος της εθνικής οδού. Ταυτόχρονα το υπουργείο Υποδομών... υπέστειλε τα λάβαρα του αγώνα ενάντια στα ακριβά διόδια, παραδεχόμενο ότι δεν είναι σε θέση να επαναδιαπραγματευτεί τις συμβάσεις, τους ακριβείς όρους των οποίων όμως γνώριζε –και είχε ψηφίσει στη Βουλή– τρία χρόνια νωρίτερα.

Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε., που διαχειρίζεται το τμήμα της εθνικής οδού από τον Μαλιακό έως το Κλειδί Ημαθίας, καθημερινά από τον κλειστό σταθμό διοδίων στο Αιγίνιο διέρχονται κατά μέσο όρο 13.500 οχήματα. Τα απολεσθέντα έσοδα της εταιρείας συνεπώς υπολογίζονται σε 27.680 ευρώ ημερησίως, δηλαδή 830.400 ευρώ μηνιαίως. Ζητώντας από την εταιρεία να κρατήσει κλειστό τον σταθμό, το υπουργείο Υποδομών δέχθηκε να αποζημιώσει πλήρως τα απολεσθέντα έσοδα από τα διόδια, αρχής γενομένης από τον Ιανουάριο. Το οποίο σημαίνει ότι το Δημόσιο χρωστάει ήδη 3,3 εκατ. ευρώ έως και τον Απρίλιο και ο λογαριασμός... συνεχίζει να μεγαλώνει.

Αξιοσημείωτο είναι ότι η μη λειτουργία των διοδίων του Αιγινίου παρουσιάστηκε από το υπουργείο Υποδομών... ως επιτυχία και προσφορά στην τοπική κοινωνία, ενώ τα ποσά που θα κληθεί το κράτος να καταβάλει αποσιωπήθηκαν διακριτικά. Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, το κόστος θα καλυφθεί από τα γειτονικά διόδια Μαλγάρων, που ανήκουν σήμερα στο ΤΕΟ και θα μεταβιβαστούν στην Εγνατία, με μια γενναία αύξηση στο ύψος του κομίστρου από 2 ευρώ στα 2,80 ευρώ. Το επιχείρημα του υπουργείου είναι ότι η μεταβίβαση του κόστους γίνεται για πρακτικούς λόγους, ώστε να μην πληρώνουν όσοι χρησιμοποιούν τον δρόμο δύο φορές διόδια σε μικρή απόσταση. Ομως αυτό μετατρέπει τον σταθμό των Μαλγάρων από μια «καθαρή» πηγή εσόδων για το Δημόσιο, σε... χρηματοδότη της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.
Εκτός όμως από την υπόθεση του Αιγινίου, αποκαλύφθηκε ότι ολόκληρος ο «ανένδοτος» που είχε κηρύξει το υπουργείο Υποδομών στα υψηλά διόδια των παραχωρήσεων δεν ήταν τίποτα άλλο από ένα επικοινωνιακό σχήμα, καθώς ουδέποτε πήρε συγκεκριμένη μορφή. Μετά την αποκάλυψη των υπευθύνων της κοινοπραξίας ότι δεν έχει γίνει καμία απολύτως επαφή για την επαναδιαπραγμάτευση του ύψους των διοδίων, ο ίδιος ο υπουργός Υποδομών κ. Δημ. Ρέππας αναγκάστηκε πριν από λίγες ημέρες να παραδεχθεί ότι η υπόθεση «πάγωσε» λόγω οικονομικής κρίσης. Το υπουργείο υποστήριξε ότι η επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων είναι σήμερα αδύνατη, καθώς θα άλλαζε τους όρους δανεισμού των κοινοπραξιών από τις τράπεζες σε μια δυσμενή συγκυρία.
  • Blogroll

  • Blog Archive