ΑΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΕ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ
Το παρακάτω άρθρο της Ελευθεροτυπίας λέει ότι:
"Σε σχέση με τη ρύθμιση που μελετά το υπουργείο Υποδομών για να θεωρηθεί φορολογικό αδίκημα η άρνηση πληρωμής διοδίων από μερίδα οδηγών, διευκρινίζεται ότι θα συνδυαστεί με τα ηλεκτρονικά διόδια, που προβλέπεται να τεθούν σε εφαρμογή στις αρχές του 2013. "
Ας είμαστε σε ετοιμότητα και ας σχεδιάσουμε εμείς το μέλλον μας. Ας παρουμε τα ...μέτρα τους χωρίς να περιμένουμε να μας πάρουν αυτοί τα ...μέτρα μας। Σύντομα θα αναρτηθεί σχόλιο των Επιτροπών αγώνα
ολόκληρο το σημερινό άρθρο:
ΘΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ
ΠΗΓΗ: ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=164739
Κρυφές πληγές στις εθνικές οδούς
Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ
Η μία μετά την άλλη έρχονται στην επιφάνεια οι κρυφές υποχρεώσεις που φορτώνεται το Δημόσιο, δηλαδή οι φορολογούμενοι, για τα λεγόμενα συγχρηματοδοτούμενα έργα στους εθνικούς δρόμους. Με βάση τις συμβάσεις, το κόστος της μετατόπισης των δικτύων κοινής ωφέλειας, κυρίως της ΔΕΗ, βαρύνουν τους ίδιους τους οργανισμούς. Οι τελευταίοι όμως δεν έχουν λόγο να ασχοληθούν, «σφυρίζουν αδιάφορα» και διαμηνύουν σε όλους τους τόνους ότι δεν είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν το κόστος, το οποίο υπολογίζεται σε μερικές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ.
Η μεγάλη πληγή των έργων στους αυτοκινητόδρομους είναι οι απαλλοτριώσεις, για τις οποίες θα απαιτηθούν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, αφού οι ιδιοκτήτες καταφεύγουν στα πρωτοδικεία και τα εφετεία για τον καθορισμό των τιμών, διαδικασίες ιδιαίτερα χρονοβόρες. Με βάση τις συμβάσεις, οι χώροι έπρεπε να παραδοθούν στους κατασκευαστές μέσα σε ένα χρόνο από την έναρξη της παραχώρησης. «Ο λογικός νους θα ήταν πολύ επιφυλακτικός να υιοθετήσει και να υπογράψει τέτοια δέσμευση», επισημαίνει ο υπουργός Υποδομών και αποκαλύπτει ότι στις πέντε συμβάσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη οι χώροι που έχουν παραδοθεί εδώ και δύο χρόνια κυμαίνονται από το 30 έως 38% του συνόλου. «Αυτό δεν σημαίνει μόνον καθυστέρηση, αλλά και έγερση αιτημάτων από την πλευρά των κατασκευαστών σε βάρος του Δημοσίου», επισημαίνει ο Δ. Ρέππας.
Μια άλλη παράμετρος των συμβάσεων, που σχετίζεται ευθέως με το ύψος των διοδίων που πληρώνουν οι πολίτες, είναι τα υψηλά ποσοστά που θα εισπράττει το Δημόσιο. Είχαν θεσπιστεί με στόχο την εξασφάλιση κονδυλίων που θα αξιοποιηθούν για τη χρηματοδότηση νέων έργων, αλλά στην ουσία αποτελούν κρυφή φορολογία. Πρόκειται για τρεις από τους πέντε αυτοκινητόδρομους, αφού στους άλλους δύο (Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και Ε-65 στη δυτική Θεσσαλία) προβλέπονται επιπλέον κρατικές ενισχύσεις σε περίπτωση που οι κυκλοφορικοί φόρτοι δεν είναι οι αναμενόμενοι.
Συγκεκριμένα:
* Στον άξονα Αθήνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα, με τα χρυσοφόρα διόδια της Ελευσίνας και του Ισθμού, το Δημόσιο θα εισπράττει το 63% των εσόδων από το 2021.
* Στο τμήμα Μαλιακός-Κλειδί, που περιλαμβάνει τις σήραγγες των Τεμπών, η είσπραξη θα ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο του 2012 και είναι της τάξης του 60%.
* Στο πακέτο που περιλαμβάνει το τμήμα Μεταμόρφωση Αττικής-Σκάρφεια Φθιώτιδας, αλλά και τον νέο αυτοκινητόδρομο Αντίρριο-Ιωάννινα, το Δημόσιο θα έχει έσοδα από την 1/1/2015 και θα είναι της τάξης του 61%.
Να σημειωθεί ότι και στις τρεις συμβάσεις τα ποσοστά υπέρ του Δημοσίου αυξάνονται με τον χρόνο και στο τέλος της περιόδου παραχώρησης, που λήγει μέσα στο 2038, θα φτάνει να εισπράττει από 75 έως και 93%.
Σε σχέση με τη ρύθμιση που μελετά το υπουργείο Υποδομών για να θεωρηθεί φορολογικό αδίκημα η άρνηση πληρωμής διοδίων από μερίδα οδηγών, διευκρινίζεται ότι θα συνδυαστεί με τα ηλεκτρονικά διόδια, που προβλέπεται να τεθούν σε εφαρμογή στις αρχές του 2013.
* «Οι διαγωνισμοί για τα έργα έγιναν με απόλυτη διαφάνεια», επισημαίνει σε γραπτή δήλωσή του ο Γ. Σουφλιάς προς μη κατονομαζόμενους αποδέκτες. Ο τέως υπουργός αναφέρει ότι με το θεσμικό πλαίσιο που εφάρμοσε «κανείς δεν μπορεί να δώσει έργο σε κανέναν» και επισυνάπτει δύο καταλόγους -έναν για τα παραδοσιακά δημόσια έργα ύψους 9 δισ. ευρώ και έναν για τα συγχρηματοδοτούμενα με προϋπολογισμό 8,2 δισ. ευρώ- στους οποίους αναφαίνονται τα ποσοστά των έργων που έλαβαν οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι. Παραλείπει την υποθαλάσσια Θεσσαλονίκης που ακυρώθηκε και ο ανάδοχος διεκδικεί αποζημίωση από το Δημόσιο ύψους 410 εκατ. ευρώ. *
Το παρακάτω άρθρο της Ελευθεροτυπίας λέει ότι:
"Σε σχέση με τη ρύθμιση που μελετά το υπουργείο Υποδομών για να θεωρηθεί φορολογικό αδίκημα η άρνηση πληρωμής διοδίων από μερίδα οδηγών, διευκρινίζεται ότι θα συνδυαστεί με τα ηλεκτρονικά διόδια, που προβλέπεται να τεθούν σε εφαρμογή στις αρχές του 2013. "
Ας είμαστε σε ετοιμότητα και ας σχεδιάσουμε εμείς το μέλλον μας. Ας παρουμε τα ...μέτρα τους χωρίς να περιμένουμε να μας πάρουν αυτοί τα ...μέτρα μας। Σύντομα θα αναρτηθεί σχόλιο των Επιτροπών αγώνα
ολόκληρο το σημερινό άρθρο:
ΘΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ
ΠΗΓΗ: ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=164739
Κρυφές πληγές στις εθνικές οδούς
Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ
Η μία μετά την άλλη έρχονται στην επιφάνεια οι κρυφές υποχρεώσεις που φορτώνεται το Δημόσιο, δηλαδή οι φορολογούμενοι, για τα λεγόμενα συγχρηματοδοτούμενα έργα στους εθνικούς δρόμους. Με βάση τις συμβάσεις, το κόστος της μετατόπισης των δικτύων κοινής ωφέλειας, κυρίως της ΔΕΗ, βαρύνουν τους ίδιους τους οργανισμούς. Οι τελευταίοι όμως δεν έχουν λόγο να ασχοληθούν, «σφυρίζουν αδιάφορα» και διαμηνύουν σε όλους τους τόνους ότι δεν είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν το κόστος, το οποίο υπολογίζεται σε μερικές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ.
Η μεγάλη πληγή των έργων στους αυτοκινητόδρομους είναι οι απαλλοτριώσεις, για τις οποίες θα απαιτηθούν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, αφού οι ιδιοκτήτες καταφεύγουν στα πρωτοδικεία και τα εφετεία για τον καθορισμό των τιμών, διαδικασίες ιδιαίτερα χρονοβόρες. Με βάση τις συμβάσεις, οι χώροι έπρεπε να παραδοθούν στους κατασκευαστές μέσα σε ένα χρόνο από την έναρξη της παραχώρησης. «Ο λογικός νους θα ήταν πολύ επιφυλακτικός να υιοθετήσει και να υπογράψει τέτοια δέσμευση», επισημαίνει ο υπουργός Υποδομών και αποκαλύπτει ότι στις πέντε συμβάσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη οι χώροι που έχουν παραδοθεί εδώ και δύο χρόνια κυμαίνονται από το 30 έως 38% του συνόλου. «Αυτό δεν σημαίνει μόνον καθυστέρηση, αλλά και έγερση αιτημάτων από την πλευρά των κατασκευαστών σε βάρος του Δημοσίου», επισημαίνει ο Δ. Ρέππας.
Μια άλλη παράμετρος των συμβάσεων, που σχετίζεται ευθέως με το ύψος των διοδίων που πληρώνουν οι πολίτες, είναι τα υψηλά ποσοστά που θα εισπράττει το Δημόσιο. Είχαν θεσπιστεί με στόχο την εξασφάλιση κονδυλίων που θα αξιοποιηθούν για τη χρηματοδότηση νέων έργων, αλλά στην ουσία αποτελούν κρυφή φορολογία. Πρόκειται για τρεις από τους πέντε αυτοκινητόδρομους, αφού στους άλλους δύο (Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και Ε-65 στη δυτική Θεσσαλία) προβλέπονται επιπλέον κρατικές ενισχύσεις σε περίπτωση που οι κυκλοφορικοί φόρτοι δεν είναι οι αναμενόμενοι.
Συγκεκριμένα:
* Στον άξονα Αθήνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα, με τα χρυσοφόρα διόδια της Ελευσίνας και του Ισθμού, το Δημόσιο θα εισπράττει το 63% των εσόδων από το 2021.
* Στο τμήμα Μαλιακός-Κλειδί, που περιλαμβάνει τις σήραγγες των Τεμπών, η είσπραξη θα ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο του 2012 και είναι της τάξης του 60%.
* Στο πακέτο που περιλαμβάνει το τμήμα Μεταμόρφωση Αττικής-Σκάρφεια Φθιώτιδας, αλλά και τον νέο αυτοκινητόδρομο Αντίρριο-Ιωάννινα, το Δημόσιο θα έχει έσοδα από την 1/1/2015 και θα είναι της τάξης του 61%.
Να σημειωθεί ότι και στις τρεις συμβάσεις τα ποσοστά υπέρ του Δημοσίου αυξάνονται με τον χρόνο και στο τέλος της περιόδου παραχώρησης, που λήγει μέσα στο 2038, θα φτάνει να εισπράττει από 75 έως και 93%.
Σε σχέση με τη ρύθμιση που μελετά το υπουργείο Υποδομών για να θεωρηθεί φορολογικό αδίκημα η άρνηση πληρωμής διοδίων από μερίδα οδηγών, διευκρινίζεται ότι θα συνδυαστεί με τα ηλεκτρονικά διόδια, που προβλέπεται να τεθούν σε εφαρμογή στις αρχές του 2013.
* «Οι διαγωνισμοί για τα έργα έγιναν με απόλυτη διαφάνεια», επισημαίνει σε γραπτή δήλωσή του ο Γ. Σουφλιάς προς μη κατονομαζόμενους αποδέκτες. Ο τέως υπουργός αναφέρει ότι με το θεσμικό πλαίσιο που εφάρμοσε «κανείς δεν μπορεί να δώσει έργο σε κανέναν» και επισυνάπτει δύο καταλόγους -έναν για τα παραδοσιακά δημόσια έργα ύψους 9 δισ. ευρώ και έναν για τα συγχρηματοδοτούμενα με προϋπολογισμό 8,2 δισ. ευρώ- στους οποίους αναφαίνονται τα ποσοστά των έργων που έλαβαν οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι. Παραλείπει την υποθαλάσσια Θεσσαλονίκης που ακυρώθηκε και ο ανάδοχος διεκδικεί αποζημίωση από το Δημόσιο ύψους 410 εκατ. ευρώ. *