πηγή: Σύμβουλος Επιχειρήσεων
Στις καλένδες κινδυνεύει να οδηγηθεί το μεγάλο οδικό έργο του Δυτικού άξονα, η Ιόνια Οδός, καθώς, σύμφωνα με έγκυρες πηγές του «Σ.Ε.», οι τράπεζες που χρηματοδοτούσαν την κοινοπραξία, φέρονται έτοιμες να αποσυρθούν για αδιευκρίνιστους μέχρι στιγμής λόγους.
Η πιθανότερη εξήγηση που μπορεί να δοθεί είναι ότι η οικονομική κρίση, έχει πλήξει σοβαρά τα συγχρηματοδοτούμενα έργα, ενώ οι κοινοπραξίες που έχουν αναλάβει με δικούς τους πόρους την κατασκευή αυτών των έργων, βλέπουν να μειώνονται διαρκώς τα έσοδά τους από τα διόδια, λόγω του περιορισμού των μετακινήσεων από τους οδηγούς.
Σύμφωνα με ένα άλλο σενάριο, οι Ισπανικές εταιρείες που συμμετέχουν στην κοινοπραξία της Ιόνιας οδού, φέρονται να μελετούν ακόμα και το ενδεχόμενο αποχώρησής τους, λόγω των ανυπέρβλητων προβλημάτων που παρουσιάζει το έργο σε διαδικαστικό επίπεδο.
Το έργο της Ιόνιας οδού, το τελευταίο διάστημα είχε εγκλωβιστεί στο λαβύρινθο των απαλλοτριώσεων και των μελετών, κυρίως στο τμήμα της Παλιοβούνας, αλλά και στην Ήπειρο, με αποτέλεσμα κανείς να μην μπορούσε να προβλέψει εάν θα ολοκληρωνόταν στο χρονοδιάγραμμα που προέβλεπε η σύμβαση (2013).
Οι απαλλοτριώσεις που σύμφωνα με τη σύμβαση θα έπρεπε να ολοκληρωθούν σε 12 μήνες, παραμένουν μέχρι και σήμερα σε αρχικό στάδιο, ενώ στην περιοχή της Παλιοβούνας (Κλόκοβα), στο πρώτο τμήμα από Αντίρριο μέχρι την παράκαμψη Αγρινίου, το έργο είχε σταματήσει λόγω προσφυγών, ενώ στο πρόγραμμα προβλεπόταν να παραδοθεί στα τέλη του 2010.
Προβλήματα και στην Ολυμπία Οδό
Προβλήματα δεν αντιμετωπίζει όμως, μόνο το έργο της Ιόνιας οδού, καθώς και στην περίπτωση της Ολυμπίας Οδού, άγνωστο παραμένει μέχρι και σήμερα το τελικό φυσικό αντικείμενο του μεγαλύτερου από τα οδικά έργα. Ο οδικός άξονας Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος – Τσακώνα, αντιμετωπίζει και αυτός προβλήματα, μετά την αρνητική στάση της Κομισιόν για το τμήμα που διέρχεται μέσα από τον Καϊάφα. Το Υπουργείο Υποδομών βρίσκεται το τελευταίο διάστημα σε λεπτές διαπραγματεύσεις τόσο με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όσο και με την ανάδοχο κοινοπραξία «Ολύμπια Οδός», αλλά και με τους φορείς της Ηλείας και της Μεσσηνίας. Ο λόγος που επικαλείται το υπουργείο είναι οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις του έργου στο τμήμα της προστατευόμενης περιοχής του Καϊάφα. Σύμφωνα με τα μέχρι σήμερα δεδομένα, το Υπουργείο, φέρεται να έχει αποφασίσει την εξαίρεση από την κατασκευή της Ολυμπίας Οδού, του τμήματος Σαμικό - Καλό Νερό μήκους 32 χλμ., όμως θα πρέπει να πείσει τους φορείς των δύο νομών αλλά και την ίδια την κοινοπραξία, η οποία βλέπει να μειώνεται το φυσικό της αντικείμενο και μερικά χιλιόμετρα δρόμου προς οικονομική εκμετάλλευση.
Η πρόταση για νέα ανατολικότερη χάραξη απορρίφθηκε ως κοστοβόρα, όμως τελευταίες πληροφορίες του «Σ.Ε.» αναφέρουν ότι ερωτηματικά έχουν δημιουργηθεί και για το τμήμα από Κάτω Αχαΐα έως τον Πύργο.
Στις καλένδες κινδυνεύει να οδηγηθεί το μεγάλο οδικό έργο του Δυτικού άξονα, η Ιόνια Οδός, καθώς, σύμφωνα με έγκυρες πηγές του «Σ.Ε.», οι τράπεζες που χρηματοδοτούσαν την κοινοπραξία, φέρονται έτοιμες να αποσυρθούν για αδιευκρίνιστους μέχρι στιγμής λόγους.
Η πιθανότερη εξήγηση που μπορεί να δοθεί είναι ότι η οικονομική κρίση, έχει πλήξει σοβαρά τα συγχρηματοδοτούμενα έργα, ενώ οι κοινοπραξίες που έχουν αναλάβει με δικούς τους πόρους την κατασκευή αυτών των έργων, βλέπουν να μειώνονται διαρκώς τα έσοδά τους από τα διόδια, λόγω του περιορισμού των μετακινήσεων από τους οδηγούς.
Σύμφωνα με ένα άλλο σενάριο, οι Ισπανικές εταιρείες που συμμετέχουν στην κοινοπραξία της Ιόνιας οδού, φέρονται να μελετούν ακόμα και το ενδεχόμενο αποχώρησής τους, λόγω των ανυπέρβλητων προβλημάτων που παρουσιάζει το έργο σε διαδικαστικό επίπεδο.
Το έργο της Ιόνιας οδού, το τελευταίο διάστημα είχε εγκλωβιστεί στο λαβύρινθο των απαλλοτριώσεων και των μελετών, κυρίως στο τμήμα της Παλιοβούνας, αλλά και στην Ήπειρο, με αποτέλεσμα κανείς να μην μπορούσε να προβλέψει εάν θα ολοκληρωνόταν στο χρονοδιάγραμμα που προέβλεπε η σύμβαση (2013).
Οι απαλλοτριώσεις που σύμφωνα με τη σύμβαση θα έπρεπε να ολοκληρωθούν σε 12 μήνες, παραμένουν μέχρι και σήμερα σε αρχικό στάδιο, ενώ στην περιοχή της Παλιοβούνας (Κλόκοβα), στο πρώτο τμήμα από Αντίρριο μέχρι την παράκαμψη Αγρινίου, το έργο είχε σταματήσει λόγω προσφυγών, ενώ στο πρόγραμμα προβλεπόταν να παραδοθεί στα τέλη του 2010.
Προβλήματα και στην Ολυμπία Οδό
Προβλήματα δεν αντιμετωπίζει όμως, μόνο το έργο της Ιόνιας οδού, καθώς και στην περίπτωση της Ολυμπίας Οδού, άγνωστο παραμένει μέχρι και σήμερα το τελικό φυσικό αντικείμενο του μεγαλύτερου από τα οδικά έργα. Ο οδικός άξονας Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος – Τσακώνα, αντιμετωπίζει και αυτός προβλήματα, μετά την αρνητική στάση της Κομισιόν για το τμήμα που διέρχεται μέσα από τον Καϊάφα. Το Υπουργείο Υποδομών βρίσκεται το τελευταίο διάστημα σε λεπτές διαπραγματεύσεις τόσο με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όσο και με την ανάδοχο κοινοπραξία «Ολύμπια Οδός», αλλά και με τους φορείς της Ηλείας και της Μεσσηνίας. Ο λόγος που επικαλείται το υπουργείο είναι οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις του έργου στο τμήμα της προστατευόμενης περιοχής του Καϊάφα. Σύμφωνα με τα μέχρι σήμερα δεδομένα, το Υπουργείο, φέρεται να έχει αποφασίσει την εξαίρεση από την κατασκευή της Ολυμπίας Οδού, του τμήματος Σαμικό - Καλό Νερό μήκους 32 χλμ., όμως θα πρέπει να πείσει τους φορείς των δύο νομών αλλά και την ίδια την κοινοπραξία, η οποία βλέπει να μειώνεται το φυσικό της αντικείμενο και μερικά χιλιόμετρα δρόμου προς οικονομική εκμετάλλευση.
Η πρόταση για νέα ανατολικότερη χάραξη απορρίφθηκε ως κοστοβόρα, όμως τελευταίες πληροφορίες του «Σ.Ε.» αναφέρουν ότι ερωτηματικά έχουν δημιουργηθεί και για το τμήμα από Κάτω Αχαΐα έως τον Πύργο.