πηγή: Ριζοσπάστης
Χαράτσια διοδίων παντού, ακόμη και σε μικρότερους αυτοκινητόδρομους οι οποίοι προβλέπεται να έχουν σημαντική κίνηση και τα οποία θα εισπράττονται ηλεκτρονικά, σκοπεύει να επιβάλει η κυβέρνηση! Αυτό προκύπτει από το χαιρετισμό του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δ. Ρέππα, σε διεθνές συνέδριο με θέμα «Σύγχρονοι Δρόμοι με Διόδια - Ενα νέο κεφάλαιο κοινωνικής ευθύνης», που πραγματοποιείται σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας με τη συμβολή της «Αττικής Οδού».
Οπως ανάφερε ο υπουργός, πέρα από τους πέντε οδικούς άξονες που έχουν ανατεθεί ήδη σε ιδιωτικούς ομίλους με «συμβάσεις παραχώρησης» τύπου ΣΔΙΤ, με αποτέλεσμα να πληρώνει ήδη ο λαός υπέρογκα διόδια ακόμη και από το διάστημα της κατασκευής τους, προγραμματίζεται με τον ίδιο τρόπο να κατασκευαστούν:
Ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα - Θήβα, μήκους 50 χιλιομέτρων που θα συνδέει τα δύο τμήματα της Εθνικής Οδού, παρακάμπτοντας την Αθήνα.
Οι νέοι αστικοί αυτοκινητόδρομοι της Αθήνας (σ.σ. προφανώς όχι μόνο η επέκταση της Αττικής Οδού, αλλά και άλλοι αστικοί αυτοκινητόδρομοι).
Αλλα τμήματα του εθνικού οδικού δικτύου, το οποίο, όπως είπε ο υπουργός, έχει ήδη διαχωριστεί ανάλογα με τη σπουδαιότητά τους και τους κυκλοφοριακούς φόρτους. Προφανώς είναι αυτοί που προβλέπει το κεφάλαιο ότι θα αποκομίσει κέρδη.
Σύμφωνα, μάλιστα, με ασφαλείς πληροφορίες - και παρά το γεγονός ότι το υπουργείο διέψευδε χτες αυτό το ενδεχόμενο - εξετάζεται η επιβολή ηλεκτρονικών διοδίων και στις εισόδους όλων των οχημάτων στα αστικά κέντρα της Αθήνας και Θεσσαλονίκης! Πρόκειται για μια «ιδέα», που κυκλοφορεί εδώ και μερικά χρόνια. Ως πρόσχημα χρησιμοποιείται η επίλυση του κυκλοφοριακού, ενώ στην πραγματικότητα επιδιώκεται τα χαράτσια αυτά να χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή νέων αστικών έργων με «συμβάσεις παραχώρησης» που θα έχουν και αυτά βέβαια διόδια, αλλά και για να πληρώσει απευθείας ο λαός από την τσέπη του την ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς, παρότι πληρώνει ήδη υπέρογκη έμμεση και άμεση φορολογία...
Ωφελημένο, βέβαια, από τον τρόπο αυτό κατασκευής των έργων είναι μόνο το μεγάλο κεφάλαιο, που διευκολύνεται έτσι να βγει κερδοφόρο από την κρίση. Είναι χαρακτηριστικά τα λόγια του διευθύνοντα συμβούλου της «Αττικής Οδού», Λ. Μπόμπολα, στο ίδιο συνέδριο: «Η ελληνική κατασκευαστική βιομηχανία - είπε - εδραιώθηκε και ισχυροποιήθηκε και χάρη στην εμπειρία που κερδίσαμε, μπορούμε πλέον να ανταγωνιστούμε και να συνεργαστούμε με μεγάλες και καθιερωμένες διεθνείς εταιρείες στην αγορά χρηματοδότησης προγραμμάτων και στη λειτουργία οδών με διόδια και στην ανάπτυξη άλλων μεγάλων σχεδίων υποδομών, και αντιπροσωπεύουμε μια δύναμη για να οδηγηθεί η Ελλάδα στην ανάκαμψη»...
Τέλος, μεγάλο μέρος του συνεδρίου κάλυψε η εφαρμογή της κοινοτικής οδηγίας που προβλέπει ενιαία ηλεκτρονικά διόδια σε τρία χρόνια σε όλη την ΕΕ.
Χαράτσια διοδίων παντού, ακόμη και σε μικρότερους αυτοκινητόδρομους οι οποίοι προβλέπεται να έχουν σημαντική κίνηση και τα οποία θα εισπράττονται ηλεκτρονικά, σκοπεύει να επιβάλει η κυβέρνηση! Αυτό προκύπτει από το χαιρετισμό του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δ. Ρέππα, σε διεθνές συνέδριο με θέμα «Σύγχρονοι Δρόμοι με Διόδια - Ενα νέο κεφάλαιο κοινωνικής ευθύνης», που πραγματοποιείται σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας με τη συμβολή της «Αττικής Οδού».
Οπως ανάφερε ο υπουργός, πέρα από τους πέντε οδικούς άξονες που έχουν ανατεθεί ήδη σε ιδιωτικούς ομίλους με «συμβάσεις παραχώρησης» τύπου ΣΔΙΤ, με αποτέλεσμα να πληρώνει ήδη ο λαός υπέρογκα διόδια ακόμη και από το διάστημα της κατασκευής τους, προγραμματίζεται με τον ίδιο τρόπο να κατασκευαστούν:
Ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα - Θήβα, μήκους 50 χιλιομέτρων που θα συνδέει τα δύο τμήματα της Εθνικής Οδού, παρακάμπτοντας την Αθήνα.
Οι νέοι αστικοί αυτοκινητόδρομοι της Αθήνας (σ.σ. προφανώς όχι μόνο η επέκταση της Αττικής Οδού, αλλά και άλλοι αστικοί αυτοκινητόδρομοι).
Αλλα τμήματα του εθνικού οδικού δικτύου, το οποίο, όπως είπε ο υπουργός, έχει ήδη διαχωριστεί ανάλογα με τη σπουδαιότητά τους και τους κυκλοφοριακούς φόρτους. Προφανώς είναι αυτοί που προβλέπει το κεφάλαιο ότι θα αποκομίσει κέρδη.
Σύμφωνα, μάλιστα, με ασφαλείς πληροφορίες - και παρά το γεγονός ότι το υπουργείο διέψευδε χτες αυτό το ενδεχόμενο - εξετάζεται η επιβολή ηλεκτρονικών διοδίων και στις εισόδους όλων των οχημάτων στα αστικά κέντρα της Αθήνας και Θεσσαλονίκης! Πρόκειται για μια «ιδέα», που κυκλοφορεί εδώ και μερικά χρόνια. Ως πρόσχημα χρησιμοποιείται η επίλυση του κυκλοφοριακού, ενώ στην πραγματικότητα επιδιώκεται τα χαράτσια αυτά να χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή νέων αστικών έργων με «συμβάσεις παραχώρησης» που θα έχουν και αυτά βέβαια διόδια, αλλά και για να πληρώσει απευθείας ο λαός από την τσέπη του την ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς, παρότι πληρώνει ήδη υπέρογκη έμμεση και άμεση φορολογία...
Ωφελημένο, βέβαια, από τον τρόπο αυτό κατασκευής των έργων είναι μόνο το μεγάλο κεφάλαιο, που διευκολύνεται έτσι να βγει κερδοφόρο από την κρίση. Είναι χαρακτηριστικά τα λόγια του διευθύνοντα συμβούλου της «Αττικής Οδού», Λ. Μπόμπολα, στο ίδιο συνέδριο: «Η ελληνική κατασκευαστική βιομηχανία - είπε - εδραιώθηκε και ισχυροποιήθηκε και χάρη στην εμπειρία που κερδίσαμε, μπορούμε πλέον να ανταγωνιστούμε και να συνεργαστούμε με μεγάλες και καθιερωμένες διεθνείς εταιρείες στην αγορά χρηματοδότησης προγραμμάτων και στη λειτουργία οδών με διόδια και στην ανάπτυξη άλλων μεγάλων σχεδίων υποδομών, και αντιπροσωπεύουμε μια δύναμη για να οδηγηθεί η Ελλάδα στην ανάκαμψη»...
Τέλος, μεγάλο μέρος του συνεδρίου κάλυψε η εφαρμογή της κοινοτικής οδηγίας που προβλέπει ενιαία ηλεκτρονικά διόδια σε τρία χρόνια σε όλη την ΕΕ.