πηγή: Ελευθεροτυπία, Δευτέρα 14 Ιουνίου 2010
Χωρίς ατέλεια τα άτομα με ειδικές ανάγκες
Για τη χρυσοφόρα Αττική Οδό δεν υφίστανται άτομα με ειδικές ανάγκες, που καλούνται να πληρώνουν διόδια για οχήματα που οδηγούν ή τους μεταφέρουν στις συχνές μετακινήσεις προς τα νοσοκομεία. «Δεν προβλέπεται ατελής διέλευση γι' αυτές τις κατηγορίες από τη σύμβαση του 1996» απαντά η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Υποδομών, επιβεβαιώνοντας την εκτίμηση ότι στους αυτοκινητόδρομους της χώρας ισχύουν «δύο μέτρα και δύο σταθμά».
Η απαλλαγή καταβολής διοδίων για τη συγκεκριμένη κατηγορία πολιτών ίσχυε πάντα στους εθνικούς δρόμους, όσο η είσπραξη γινόταν για λογαριασμό του Δημοσίου. Με την παραχώρηση της εκμετάλλευσης του δικτύου σε ιδιώτες, με τις συμβάσεις που είχαν υπογραφεί την περίοδο 2006-7, δεν είχε περιληφθεί ανάλογη πρόβλεψη. Εγιναν όμως διαβήματα από τους φορείς των ενδιαφερομένων και το θέμα διευθετήθηκε. Δεν έγινε όμως το ίδιο με την Αττική Οδό, όπου με βάση το σχετικό άρθρο της σύμβασης χωρίς διόδια περνούν μόνο τα οχήματα της Αστυνομίας, της Πυροσβεστικής, των Ενόπλων Δυνάμεων και του προσωπικού που ασκεί καθήκοντα επίβλεψης των έργων. Δεν προβλέπεται ούτε ειδική έκπτωση, πέρα από τα οικονομικά πακέτα που προσφέρει η εταιρεία στους συχνούς χρήστες του μοναδικού αυτοκινητόδρομου στο Λεκανοπέδιο.
«Η Αττική Οδός είναι αστικός αυτοκινητόδρομος» είπαν οι αρμόδιοι στην «Ε», διευκρινίζοντας ότι στις εθνικές οδούς δεν υπάρχουν εναλλακτικές διαδρομές χωρίς διόδια, όπως κατά τη γνώμη τους ισχύει στο Λεκανοπέδιο. Δεν είχαν όμως επιχειρήματα για να απαντήσουν στην ερώτησή μας γιατί άτομα με ειδικές ανάγκες που είναι υποχρεωμένα να μετακινούνται συχνά από την περιφέρεια σε νοσοκομεία της πρωτεύουσας πρέπει να ταλαιπωρούνται και από το κυκλοφοριακό.
Χ.ΤΖ.
Χωρίς ατέλεια τα άτομα με ειδικές ανάγκες
Για τη χρυσοφόρα Αττική Οδό δεν υφίστανται άτομα με ειδικές ανάγκες, που καλούνται να πληρώνουν διόδια για οχήματα που οδηγούν ή τους μεταφέρουν στις συχνές μετακινήσεις προς τα νοσοκομεία. «Δεν προβλέπεται ατελής διέλευση γι' αυτές τις κατηγορίες από τη σύμβαση του 1996» απαντά η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Υποδομών, επιβεβαιώνοντας την εκτίμηση ότι στους αυτοκινητόδρομους της χώρας ισχύουν «δύο μέτρα και δύο σταθμά».
Η απαλλαγή καταβολής διοδίων για τη συγκεκριμένη κατηγορία πολιτών ίσχυε πάντα στους εθνικούς δρόμους, όσο η είσπραξη γινόταν για λογαριασμό του Δημοσίου. Με την παραχώρηση της εκμετάλλευσης του δικτύου σε ιδιώτες, με τις συμβάσεις που είχαν υπογραφεί την περίοδο 2006-7, δεν είχε περιληφθεί ανάλογη πρόβλεψη. Εγιναν όμως διαβήματα από τους φορείς των ενδιαφερομένων και το θέμα διευθετήθηκε. Δεν έγινε όμως το ίδιο με την Αττική Οδό, όπου με βάση το σχετικό άρθρο της σύμβασης χωρίς διόδια περνούν μόνο τα οχήματα της Αστυνομίας, της Πυροσβεστικής, των Ενόπλων Δυνάμεων και του προσωπικού που ασκεί καθήκοντα επίβλεψης των έργων. Δεν προβλέπεται ούτε ειδική έκπτωση, πέρα από τα οικονομικά πακέτα που προσφέρει η εταιρεία στους συχνούς χρήστες του μοναδικού αυτοκινητόδρομου στο Λεκανοπέδιο.
«Η Αττική Οδός είναι αστικός αυτοκινητόδρομος» είπαν οι αρμόδιοι στην «Ε», διευκρινίζοντας ότι στις εθνικές οδούς δεν υπάρχουν εναλλακτικές διαδρομές χωρίς διόδια, όπως κατά τη γνώμη τους ισχύει στο Λεκανοπέδιο. Δεν είχαν όμως επιχειρήματα για να απαντήσουν στην ερώτησή μας γιατί άτομα με ειδικές ανάγκες που είναι υποχρεωμένα να μετακινούνται συχνά από την περιφέρεια σε νοσοκομεία της πρωτεύουσας πρέπει να ταλαιπωρούνται και από το κυκλοφοριακό.
Χ.ΤΖ.