Posted by Β.Π.
Τετάρτη, Ιουνίου 16, 2010
Συνέντευξη του Βασίλη Τζιμοράγκα στην Κατερίνα Τριανταφύλλου
πηγη: εφημεριδα ΔΡΟΜΟΣ
Εδώ και 10 μέρες περίπου η Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Φορτηγών Δημοσίας Χρήσης, Θεσσαλίας, Κεντρικής Ελλάδος και Δυτικής Μακεδονίας με διαδικασίες γενικής συνέλευσης αποφάσισε να μην πληρώνουν διόδια τα μέλη της. Για τους λόγους αυτής της απόφασης τους, για τα αιτήματα τους και για το πώς θα συνεχίσουν το αγώνα τους μιλήσαμε με τον Βασίλη Τζιμοράγκα, πρόεδρο της Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Φορτηγών Δημοσίας Χρήσης, Θεσσαλίας, Κεντρικής Ελλάδος και Δυτικής Μακεδονίας.
Γιατί αποφασίσατε να προχωρήσετε σ’ αυτήν την κίνηση;
Εμείς ως επαγγελματίες αυτοκινητιστές της χώρας μας θιγόμαστε πολλαπλώς. Ένα από τα σοβαρά ζητήματα που αντιμετωπίζουμε είναι ότι μετά την παραχώρηση των διοδίων σε ιδιώτες διπλασιάζονται τα τέλη σε ανύποπτους χρόνους και χωρίς να υπάρχει λόγος.
Τα νέα διόδια πάνω στην ΠΑΘΕ ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια. Θα καταντήσουμε να πληρώνουμε διόδια κάθε 20 χιλιόμετρα. Αυτό πιστεύουμε ότι είναι παράνομο αφενός, αφετέρου εμποδίζουν τους επαγγελματίες και τους πολίτες να κυκλοφορήσουν στην ίδια τους τη χώρα ελεύθερα. Η κυβέρνηση που συμφώνησε να παραχωρηθούν τα διόδια ήταν η ΝΔ αλλά και το ΠΑΣΟΚ συνεχίζει την ίδια πολιτική. Είχε υποσχεθεί ότι ερχόμενο στην κυβέρνηση θα έκανε κάποια μείωση. Εμείς μείωση δεν είδαμε.
Ποια είναι τα αιτήματά σας;
Τα αιτήματα μας είναι: Πρώτο, δεν υπάρχουν ασφαλείς και καλής ποιότητας δρόμοι για την κυκλοφορία των οχημάτων μας. Δεύτερο και σημαντικότερο, δεν υπάρχουν ολοκληρωμένοι παράδρομοι που θα μπορεί ο αυτοκινητιστής να επιλέξει τον παράδρομο εάν δεν θέλει ή δεν έχει να πληρώσει τα διόδια. Και τελευταία δήμαρχοι περιοχών παρακείμενων της εθνικής οδού βάζουν πινακίδες στους παράδρομους ότι απαγορεύεται η κυκλοφορία άνω των 10 τόνων. Αυτό σημαίνει ότι μας οδηγούν υποχρεωτικά στα διόδια.
Τρίτο, θεωρούμε ότι η εθνική οδός και ειδικά η ΠΑΘΕ κόβεται σε τακτά χρονικά διαστήματα και ξεφεύγει από τον ορισμό της ΕΕ, που λέει ότι κλειστός αυτοκινητόδρομος θεωρείται ο δρόμος που έχει ανά κατεύθυνση κυκλοφορίας δύο λωρίδες και στη μέση προστατευτικό στηθαίο. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν ότι πληρώνουμε διόδια για δρόμους που δεν έχουν ολοκληρωθεί, δεν έχουμε δικαίωμα επιλογής και επιπλέον οι δρόμοι έχουν ξεπεραστεί από τον φόρτο και τη συχνότητα κυκλοφορίας των οχημάτων. Δεν παρέχουν την ασφάλεια για την οποία πληρώνουμε στα διόδια.
Πώς σκοπεύετε να συνεχίσετε; Επιδιώκετε συντονισμό με άλλες κινήσεις;
Εμείς, ως Ομοσπονδία Θεσσαλίας, Δυτικής Ελλάδας και Δυτικής Μακεδονίας, σκοπεύουμε να προσφύγουμε και στη δικαιοσύνη διότι οι εταιρίες με τις οποίες έχουμε συμβάσεις για τη μεταφορά, δεν μας πληρώνουν το αντίτιμο των διοδίων.
Άρα αντιλαμβάνεστε ότι το καταβάλουμε από τα δικά μας έσοδα, τα οποία πλέον δεν υπάρχουν διότι εκτός από τα διόδια πληρώνουμε και τους τρεις ειδικούς φόρους κατανάλωσης στο πετρέλαιο που χρησιμοποιούν τα φορτηγά δημοσίας χρήσης. Βεβαίως, επιδιώκουμε συντονισμό με κινήσεις πολιτών που αρνούνται να πληρώσουν τα διόδια, και με άλλους επαγγελματίες.
Τέλος πιστεύουμε ότι αν θέλουμε η χώρα να ανακάμψει, πρέπει να φύγει από την εκμετάλλευση ορισμένων οικογενειών και πολιτικών. Διότι θεωρούμε ότι το πολιτικό σύστημα στη χώρα μας έχει εκπέσει και πρέπει να αρχίσουν διαδικασίες για ένα καινούριο πολιτικό σύστημα που δεν θα έχει λερωμένα τα χέρια του.