«Μολών λαβέ» η απάντηση των μεταφορέων
http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=187913
Στην πράξη θα κριθεί από σήμερα η επιστράτευση των φορτηγών και των βυτιοφόρων, στην οποία προχώρησε η κυβέρνηση και έχει τεθεί σε ισχύ από τις 6 π.μ. Το υπουργείο Υποδομών επιμένει στον διάλογο, παρά το γεγονός ότι χθες ναυάγησε η μικρή πιθανότητα που είχε γεννηθεί την Τρίτη το βράδυ.
Μετά το αδιέξοδο της χθεσινής συνάντησης, ήταν θέμα χρόνου η λήψη σκληρών αποφάσεων, αφού η αγορά έχει στερέψει από καύσιμα και το πρόβλημα θα γινόταν οξύτερο ενόψει της μεγάλης εξόδου του Σαββατοκύριακου.
Το νομοσχέδιο, πάντως, έχει πάρει το δρόμο για τη νομοπαρασκευαστική επιτροπή, με προοπτική να κατατεθεί στη Βουλή ώς τη Δευτέρα. Από την πλευρά του υπουργείου διευκρινίζεται ότι δεν υπάρχουν περιθώρια να ικανοποιηθεί το αίτημά τους για αποζημίωση των αδειών και αύξηση της μεταβατικής περιόδου από τρία σε πέντε χρόνια.
Δεν θα πειθαρχήσουν
«Μολών λαβέ» ήταν η απάντηση του προέδρου της συντονιστικής επιτροπής των μεταφορέων, Γιώργου Τζωρτζάτου, ο οποίος εκτίμησε ότι κανένας αυτοκινητιστής δεν θα πειθαρχήσει στην επίταξη, παρά τον κίνδυνο για ποινικές διώξεις. «Συνεχίζουμε. Ας μας πάνε φυλακή. Δεν έχουμε τίποτα άλλο να χάσουμε. Αν νομίζει η κυβέρνηση ότι με δύο ημέρες απεργίας μπορεί να προχωρεί σε τέτοια μέτρα αντί να επιλέγει τον διάλογο, φέρει όλη την ευθύνη», πρόσθεσε.
«Το θέμα έφυγε πλέον από τα χέρια μας», δήλωσε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Βυτιοφόρων Δ.Χ. Γιώργος Τσάμος, ο οποίος, πάντως, κάλεσε τους συναδέλφους του που θα λαμβάνουν τα δελτία επίταξης να έρχονται σε συνεννόηση με τα Σωματεία προκειμένου να αποφευχθούν επεισόδια μεταξύ των μεταφορέων. Ο γενικός γραμματέας της Ομοσπονδίας, Αγγελος Φαλάρης, υπογράμμισε: «Εχουμε πάρει απόφαση να μη βγει κανείς για δρομολόγιο. Αν πάμε σπίτια μας με αυτό το νομοσχέδιο, είμαστε τελειωμένοι».
Τις προθέσεις της κυβέρνησης είχε ουσιαστικά προαναγγείλει από χθες το πρωί ο υπουργός Υποδομών, Δημήτρης Ρέππας, ο οποίος αμέσως μετά τη συνάντηση με την τρόικα στο υπουργείο Οικονομικών και σε ερώτηση δημοσιογράφου για το ενδεχόμενο πολιτικής επιστράτευσης, είχε πει: «Βεβαίως και το εξετάζουμε. Η Πολιτεία δεν είναι ανοχύρωτη, η κοινωνία δεν είναι απροστάτευτη».
Το «ναυάγιο» του διαλόγου είχε διαφανεί από το μεσημέρι, καθώς είχε καταλήξει σε αδιέξοδο η συνάντηση που είχε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών, Χάρης Τσιόκας, με τους μεταφορείς. Στη μία ώρα που διήρκεσε και ενώ το κλίμα στους διαδρόμους ήταν ήδη φορτισμένο, οι δύο πλευρές παρέμειναν στις θέσεις τους, με το υπουργείο να ζητεί τη λύση της απεργίας και τους ιδιοκτήτες να θέτουν ως όρο την απόσυρση του νομοσχεδίου και συζήτηση από μηδενική βάση.
Σημείο τριβής και ο χρόνος κατάθεσης του νομοσχεδίου στη Βουλή, αφού οι ιδιοκτήτες ζητούν πάγωμα ώς τις 30 Αυγούστου και γραπτή δέσμευση από το υπουργείο. Ο κ. Τσιόκας τόνισε ότι δεν είναι δυνατόν να δώσει τέτοια διαβεβαίωση, καθώς υπάρχει η κοινοβουλευτική διαδικασία στην προώθηση των νομοσχεδίων που διαρκεί αρκετό διάστημα.
«Δεν σταματάμε ποτέ το διάλογο», δήλωσε μετά τη συνάντηση, διευκρινίζοντας ότι το υπουργείο συζητά μόνον για φορολογικές ελαφρύνσεις, κίνητρα μέσω του αναπτυξιακού νόμου στις νέες εταιρείες μεταφορών και τη δυνατότητα παραχώρησης μιας επιπλέον άδειας για κάθε μία που είναι σε ισχύ.
«Εκβιαστές»
«Εκβιαστές» χαρακτήρισε τους απεργούς ο πρόεδρος του ΣΕΒ. Σε χθεσινή δήλωσή του, ο Δ. Δασκαλόπουλος επισήμανε πως η απελευθέρωση των οδικών μεταφορών ισχύει σε όλη την Ευρώπη και ότι έχει αποδειχθεί πως συμβάλλει στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και τη μείωση των κομίστρων.
«Η Ελλάδα έπρεπε να έχει προσχωρήσει στην ευρωπαϊκή παραγματικότητα από χρόνια, αντί να αποτελεί μια αναχρονιστική εξαίρεση», υπογραμμίζει ο πρόεδρος των βιομηχάνων, που θεωρεί πως «μια κλειστή, ολιγάριθμη συντεχνία χρησιμοποιεί τα προνόμια που της παρέχει το πελατειακό κράτος ως μέσο εκβιασμού του κοινωνικού συνόλου».
Χ.ΤΖ.