Ολοένα και μεγαλύτερες διαστάσεις λαμβάνει το περίφημο "κίνημα κατά των διοδίων", ο ξεσηκωμός δηλαδή των απλών πολιτών κατά του "κεφαλικού φόρο" που επιβάλλεται από τους εργολάβους, και με την ανοχή του κράτους, στις τοπικές κοινωνίες, είτε της ΒΑ Αττικής, είτε άλλων περιοχών της χώρας. Ο κόσμος "βράζει" και δικαιολογημένα. Δεν αντέχει να πληρώνει συνεχώς πρόσθετα και αυξημένα διόδια, εν μέσω βαθιάς οικονομικής κρίσης, ακόμα και για να διανύσει μικρές αποστάσεις, για τη δουλειά του, στην καθημερινότητά του. Πόσω μάλλον, όταν βλέπει τα έργα να μην προχωρούν, το Δημόσιο να απεμπολεί δικαιώματά του και τους κατασκευαστές να εισπράττουν και μάλιστα να ετοιμάζονται να βάλουν και νέους σταθμούς διοδίων, όπως λέγεται ότι θα συμβεί σε Αγ. Στέφανο και Βαρυμπόμπη.
Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικά τα όσα ανέφερε πρόσφατα η επιτροπή κατοίκων της ΒΑ Αττικής σχετικά με παραλείψεις, καθυστερήσεις εργασιών, παρανομίες πολεοδομικού χαρακτήρα, για περιβαλλοντικά θέματα που εγείρονται όσον αφορά σταθμούς που έχει αναπτύξει η κοινοπραξία Νέα Οδός, των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και των Ισπανών εταίρων της, η οποία ως γνωστόν εισπράττει τα διόδια στον οδικό άξονα Αθηνών-Λαμίας ως αντιστάθμισμα για τα έργα στην Ιόνια Οδό.
Η επιτροπή έκανε λόγο για παραβάσεις και μη τήρηση συμβατικών υποχρεώσεων της εταιρείας Νέα Οδός Α.Ε. που δίνουν το δικαίωμα στο ελληνικό Δημόσιο να καταγγείλει τη σύμβαση παραχώρησης και να απαιτήσει την επιβολή ποινικών ρητρών καθώς και προστίμων ανέγερσης/διατήρησης αυθαιρέτων κατασκευών, την επιστροφή των παράνομων επιπρόσθετων τελών διοδίων και την επιστροφή της χρηματοδοτικής συμβολής του, συνολικού ύψους άνω των 220 εκατ. ευρώ κ.λπ.
Παράλληλα, και ο γενικός επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης φέρεται να ζήτησε προ ολίγων ημερών από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπ. Υποδομών τη διενέργεια ελέγχου για σημεία της Σύμβασης Παραχώρησης στην Ιονία Οδό, που σχετίζονται με την τήρηση χρονικών προθεσμιών, με εγκρίσεις περιβαλλοντικών όρων, με την έγκριση ειδικής κυκλοφοριακής μελέτης για τον αριθμό, τη θέση των σταθμών και το ύψος των διοδίων κ.λπ.
Όλα αυτά, βέβαια, πρέπει να τα ψάξουν οι αρμόδιοι φορείς. Όμως, εμείς από την πλευρά μας ρωτάμε και πάλι τον υπουργό Υποδομών, κ. Δ. Ρέππα, αλλά και τον γ.γ. Συγχρηματοδοτούμενων Έργων, κ. Σ. Λαμπρόπουλο, ως πρώην στέλεχος της κοινοπραξίας Νέα Οδός, τι γίνεται άραγε με την Ιόνια Οδό; Προχωρούν καλώς οι εργασίες και μέσα στις χρονικές προθεσμίες; Μήπως υπάρχουν καθυστερήσεις; Και αν ναι, έχουν επιβληθεί κυρώσεις και ρήτρες στους κατασκευαστές; Καλό θα είναι να σταματήσει ο κ. Ρέππας να επιρρίπτει περιέργως τις ευθύνες για τις καθυστερήσεις στα έργα και για τα διόδια συνεχώς στο ίδιο το κράτος και να βγάζει "λάδι" τους "κακόμοιρους" εργολάβους.
Παρεμπιπτόντως, ποιος είναι άραγε ο ιδιαίτερος λόγος που υπαγορεύει την υλοποίηση υποθαλάσσιας ζεύξης με τη Λευκάδα; Υπάρχει μεγάλη ανάγκη, μεγάλος κυκλοφοριακός φόρτος που την επιβάλλει ή μήπως η κίνηση αυτή εξυπηρετεί κάποια εργοληπτικά συμφέροντα; Ποιος όμιλος άραγε έχει συγκριτικό πλεονέκτημα για αυτή την μπίζνα; Μήπως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που θα έχει ανεπτυγμένα εργοτάξια στην ευρύτερη περιοχή λόγω εργασιών στην Ιόνια Οδό; Άλλωστε, ο Γ. Περιστέρης της Τέρνα έχει… παρελθόν με τις υποθαλάσσιες, θυμίζουμε ότι αυτός ήταν που μιλούσε πριν από χρόνια για τη ζεύξη του Μαλιακού Κόλπου…
πηγή: AxiaPlus
Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικά τα όσα ανέφερε πρόσφατα η επιτροπή κατοίκων της ΒΑ Αττικής σχετικά με παραλείψεις, καθυστερήσεις εργασιών, παρανομίες πολεοδομικού χαρακτήρα, για περιβαλλοντικά θέματα που εγείρονται όσον αφορά σταθμούς που έχει αναπτύξει η κοινοπραξία Νέα Οδός, των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και των Ισπανών εταίρων της, η οποία ως γνωστόν εισπράττει τα διόδια στον οδικό άξονα Αθηνών-Λαμίας ως αντιστάθμισμα για τα έργα στην Ιόνια Οδό.
Η επιτροπή έκανε λόγο για παραβάσεις και μη τήρηση συμβατικών υποχρεώσεων της εταιρείας Νέα Οδός Α.Ε. που δίνουν το δικαίωμα στο ελληνικό Δημόσιο να καταγγείλει τη σύμβαση παραχώρησης και να απαιτήσει την επιβολή ποινικών ρητρών καθώς και προστίμων ανέγερσης/διατήρησης αυθαιρέτων κατασκευών, την επιστροφή των παράνομων επιπρόσθετων τελών διοδίων και την επιστροφή της χρηματοδοτικής συμβολής του, συνολικού ύψους άνω των 220 εκατ. ευρώ κ.λπ.
Παράλληλα, και ο γενικός επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης φέρεται να ζήτησε προ ολίγων ημερών από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπ. Υποδομών τη διενέργεια ελέγχου για σημεία της Σύμβασης Παραχώρησης στην Ιονία Οδό, που σχετίζονται με την τήρηση χρονικών προθεσμιών, με εγκρίσεις περιβαλλοντικών όρων, με την έγκριση ειδικής κυκλοφοριακής μελέτης για τον αριθμό, τη θέση των σταθμών και το ύψος των διοδίων κ.λπ.
Όλα αυτά, βέβαια, πρέπει να τα ψάξουν οι αρμόδιοι φορείς. Όμως, εμείς από την πλευρά μας ρωτάμε και πάλι τον υπουργό Υποδομών, κ. Δ. Ρέππα, αλλά και τον γ.γ. Συγχρηματοδοτούμενων Έργων, κ. Σ. Λαμπρόπουλο, ως πρώην στέλεχος της κοινοπραξίας Νέα Οδός, τι γίνεται άραγε με την Ιόνια Οδό; Προχωρούν καλώς οι εργασίες και μέσα στις χρονικές προθεσμίες; Μήπως υπάρχουν καθυστερήσεις; Και αν ναι, έχουν επιβληθεί κυρώσεις και ρήτρες στους κατασκευαστές; Καλό θα είναι να σταματήσει ο κ. Ρέππας να επιρρίπτει περιέργως τις ευθύνες για τις καθυστερήσεις στα έργα και για τα διόδια συνεχώς στο ίδιο το κράτος και να βγάζει "λάδι" τους "κακόμοιρους" εργολάβους.
Παρεμπιπτόντως, ποιος είναι άραγε ο ιδιαίτερος λόγος που υπαγορεύει την υλοποίηση υποθαλάσσιας ζεύξης με τη Λευκάδα; Υπάρχει μεγάλη ανάγκη, μεγάλος κυκλοφοριακός φόρτος που την επιβάλλει ή μήπως η κίνηση αυτή εξυπηρετεί κάποια εργοληπτικά συμφέροντα; Ποιος όμιλος άραγε έχει συγκριτικό πλεονέκτημα για αυτή την μπίζνα; Μήπως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που θα έχει ανεπτυγμένα εργοτάξια στην ευρύτερη περιοχή λόγω εργασιών στην Ιόνια Οδό; Άλλωστε, ο Γ. Περιστέρης της Τέρνα έχει… παρελθόν με τις υποθαλάσσιες, θυμίζουμε ότι αυτός ήταν που μιλούσε πριν από χρόνια για τη ζεύξη του Μαλιακού Κόλπου…
πηγή: AxiaPlus