Τετάρτη 18 Αυγούστου 2010


Ερωτηματα απο την χρονικη αναδρομη ενος πολιτη.
18 Αυγούστου 2010 6:16 μ.μ.
Προς: epitropes2010@gmail.com

(πηγη¨ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ η ελευθερη εγκυκλοπαιδεια Εθνικη Οδος 8α
οπως ονομαζεται πλεον η πασιγνωστη σε ολους τους ελληνες πολιτες Εθνικη ΑΘΗΝΩΝ ΚΟΡΙΝΘΟΥ.)

Ειμαι ενας απο τους ελληνες πολιτες υποστηριχτης πλεον της επιτροπης αγωνα κατοικων, πολιτων και εργαζομενων εναντια στα διοδια.Πρωτου αποφασισω να υποστηριξω την επιτροπη και να αντιδρασω εμπρακτα και εγω με την αρνηση πληρωμης των διοδιων στις ιδιωτικες εταιρειες που ανελαβαν μετα το ξεπουλημα των εθνικων μας δρομων προς αυτες,ειχα τις δικες μου σκεψεις και τους δικους μου φοβους να αντιμετωπισω.

Επειδη ειμαι κατοικος-δημοτης ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ τα τελευταια 15 χρονια χρησιμοποιω την Εθνικη οδο Αθηνων Κορινθου τακτικα για να επισκεφτω τους συγγενεις ,φιλους και γνωστους μου, που μενουν στην Αθηνα οπου και περασα τα πρωτα 23 μου χρονια.Σε καθε μετακινηση μου απο τοτε που απεκτησα διπλωμα οδηγησης, αλλα και παλαιοτερα ακομα οταν ο πατερας μου ειχε επωμιστει την ευθυνη μετακινησης μας για τις καλοκαιρινες μας διακοπες επρεπε να ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΔΙΟΔΙΑ, κατα την εξοδο μας απο την Αθηνα με προορισμο το λουτρακι(λογω συγγενων που μας φιλοξενουσαν η την μεσσηνια οπου βρισκοταν το χωριο μας) και οπως επισης κατα την επιστροφη μας.Ουρες ατελειωτες στην εξοδο ,ουρες ατελειωτες στην εισοδο εαν αναλογιστουμε οτι αναφερομαι σε μια εποχη που η Εθνικη οδος ειχε μονο μια λωριδα ανα κατευθυνση και την βοηθητικη οπως την ονομαζαμε παλαιοτερα(στην λαικη μας γλωσσα) σημερινη ΛΕΑ και βεβαια που λογος για προστατευτικη νησιδα σε ολη την διαδρομη της.Τα χρονια περασαν και η Εθνικη οδος αλλαξε,αποκτησαμε μια εθνικη οδο που εγινε ασφαλεστερη, με νησιδα στην μεση,μεγαλυτερη, με περισσοτερες λωριδες ανα κατευθυνση και μειωθηκε αισθητα ο χαμενος χρονος του εγκλωβισμενου αλλα και ταλαιπωρου ελληνα οδηγου(οι παλαιοτεροι σιγουρα δεν ξεχνανε την επωδυνη εκεινη ημερα της αποφασης επιστροφης απο τις καλοκαιρινες διακοπες και τις ατελειωτες ουρες αυτοκινητων που ειχαν να αντιμετωπισουν,οπου η καθε οικογενεια σχεδιαζε απο την προηγουμενη ημερα τι ωρα θα επρεπε να ξεκινησουν για να αποφυγουν την αυξημενη κινηση αλλα ματαιως)βεβαια να μην ξεχναμε οτι αναβαθμιστηκε και η ποιοτητα του οδοστρωματος η ετσι ηθελα να πιστευω τουλαχιστων.Επιτελους, σκεφτηκα οτι τα τοσα χρονια που πληρωνουμε διοδια πιασανε τοπο τα λεφτα των ελληνων πολιτων και επενδυθηκαν με τον καλυτερο τροπο.

Τα χρονια περνουσαν και πολλοι ελληνες(οσοι την χρησιμοποιουσαν επι το πλειστον) ειχαν να το λενε για το καμαρι τους την Εθνικη οδου Αθηνων Κορινθου (ειδικα την δεκαετια του ¨90) ποσο τους ειχε διευκολυνει στις μετακινισεις τους,στις εμπορικες τους συναλλαγες στην αναβαθμιση του βιοτικου τους επιπεδου και την ασφαλεια.Ευχη ολων αυτων που απολαμβαναν πλεον τους καρπους τους πληρωνωντας τοσα χρονια ΔΙΟΔΙΑ ηταν και το υπολοιπο Εθνικο οδικο δικτυο να αναβαθμιστει στα ιδια επιπεδα και βεβαιως σε ακομα καλυτερα.Αλλα δεν σταματησαμε να πληρωνουμε ΔΙΟΔΙΑ.

Μπηκαμε στην δεκαετια του 2000 και καθως την διανυουμε ειδικα προς το τελος της εν ετη 2008 αρχισαν τα παρατραγουδα που εκαναν αισθητα την παρουσια τους ενα χρονο μετα.
Τα διοδια της Εθνικης οδου Αθηνων Κορινθου με συμβαση του ελληνικου δημοσιου παραχωρουνται σε ιδιωτικη εταιρεια ονοματι ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ ως προς την εκμεταλευση τους για την συντηρηση και αναβαθμισης της εθνικης οδου.
Για περιπου 2 χρονια πληρωνα διοδια στην Εθνικη Οδο Αθηνων Κορινθου εν αγνοια μου βεβαια, νομιζωντας οτι ετσι πρεπει να κανω οπως και παρα πολλοι ελληνες πιστευουν το ιδιο,εως οτου επεσε το ματι μου για καλη μου τυχη στην σελιδα
ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΑΓΩΝΑ ΚΑΤΟΙΚΩΝ, ΠΟΛΙΤΩΝ & ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΑ ΔΙΟΔΙΑ
και διαβαζωντας τα αρθρα αλλα και παρακολουθωντας τα βιντεο καταλαβα το ποσο κοροιδο πιαστηκα.Αρχισαν να γεννιωνται διαφορα ερωτηματα οπως το ποτε ακριβως φτιαχτηκε η Αθηνων Κορινθου και απο ποτε πληρωνουμε διοδια για αυτην.
Ποσα χρηματα του ελληνικου λαου ξοδευτηκαν και ποτε θα γινοταν η αποπληρωμη του εργου ουτως ωστε να σταματησουμε να πληρωνουμε διοδια πλεον.

Προσπαθησα να βρω περισσοτερες πληροφοριες για να αναρτησω σχετικα με τα αντιτιμα των διοδιων και τις εισπραξεις των διοδιων απο την γεννεση τους δηλαδη απο το 1960(οπως θα διαβασετε παρακατω) αλλα αυτο ειναι περα των δυνατοτητων μου.
Τμήμα Αθηνών-Κορίνθου

Η Νέα εθνική οδός Αθηνών – Κορίνθου κατασκευάστηκε στα πλαίσια του εκσυγχρονισμού του οδικού δικτύου της χώρας τη δεκαετία του ΄60. Τα έργα για την κατασκευή της ξεκίνησαν το 1960. Τα εγκαίνιά της πραγματοποιήθηκαν στις 11 Νοεμβρίου 1962, σε τελετή στον κόμβο Ελευσίνας. Το μήκος της οδού είναι 80,5 χιλιόμετρα. Την ημέρα των εγκαινίων παραδόθηκε στην κυκλοφορία όλη η νέα οδός από Αθήνα έως Κόρινθο, με εξαίρεση το τμήμα Μέγαρα - Κινέτα, στο οποίο οι εργασίες κατασκευής άργησαν να τελειώσουν. Το τμήμα Μέγαρα - Κινέτα παραδόθηκε στην κυκλοφορία το φθινόπωρο του 1964.

Το πλάτος της οδού ήταν 14 μέτρα, δηλαδή ένας κλάδος διπλής κατεύθυνσης (τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας σε επαφή). Εξαίρεση αποτέλεσε το τμήμα Δαφνί - Ελευσίνα, που κατασκευάστηκε με διατομή αυτοκινητοδρόμου (δύο ξεχωριστοί κλάδοι κυκλοφορίας με νησίδα στη μέση, συνολική διατομή 22 μέτρα), καθώς κι ένα μικρό τμήμα μήκους 5,2 χιλιομέτρων στην περιοχή της Κακιάς Σκάλας, που κατασκευάστηκε με διατομή αυτοκινητοδρόμου επίσης. Το κόστος του έργου έφτασε τα 450 εκατομμύρια δραχμές (σε τιμές της εποχής εκείνης), εκ των οποίων τα 50 για τις αποζημιώσεις των ιδιοκτησιών που απαλλοτριώθηκαν. Ταυτόχρονα με την παράδοσή του στην κυκλοφορία, ξεκίνησε και η είσπραξη διοδίων. Για το λόγο αυτό καθορίστηκαν δύο σημεία είσπραξης (σταθμοί διοδίων) στα εξής σημεία: 1) Ελευσίνα και 2) Ισθμός. Η είσπραξη διοδίων εξακολουθεί μέχρι και σήμερα. Η οδός αρχικά έλαβε τον χαρακτηριστικό αριθμό E92 (ως τμήμα της συγκεκριμένης ευρωπαϊκής αρτηρίας), ενώ αργότερα (με την επαναρίθμηση του συστήματος ευρωπαϊκών αρτηριών) έλαβε τον χαρακτηριστικό αριθμό E94, που διατηρεί μέχρι και σήμερα. Κατά τη διάρκεια κατασκευής της οδού αντιμετωπίστηκαν σοβαρές δυσκολίες (τεχνικής φύσεως και μη). Ειδικά για τις απαλλοτριώσεις, απαιτήθηκε η έκδοση 180 δικαστικών αποφάσεων που αφορούσαν πάνω από δύο χιλιάδες ιδιοκτησίες και η καταβολή των ανάλογων αποζημιώσεων. Επίσης, χρειάστηκε να εκτελεστούν αντιπλημμυρικά έργα για την προστασία της οδού και των γύρω περιοχών, καθώς και να μετατοπιστεί κατά περίπτωση η σιδηροδρομική γραμμή Αθηνών - Κορίνθου. Η Νέα εθνική οδός Αθηνών – Κορίνθου αποτέλεσε έργο ευρύτερου προγράμματος οδοποιίας στην Ελλάδα. Είχε ήδη προηγηθεί η κατασκευή της εθνικής οδού Λάρισας - Κατερίνης (1959). Τα επόμενα χρόνια ολοκληρώθηκε η κατασκευή και άλλων οδών: Νέα εθνική οδός Λαμίας – Λάρισας (1967), Νέα εθνική οδός Κορίνθου – Πατρών (1969), Νέα εθνική οδός Κατερίνης – Θεσσαλονίκης (1973) και Νέα εθνική οδός Χαλάστρας – Ευζώνων (1973).

Γιατι δοθηκε δημοσιο εργο πληρωμενα ετοιμο φτιαγμενο απο το ελληνικο δημοσιο οπου δημοσιο σημαινει ελληνες πολιτες σε ιδιωτικη εταιρεια?

Και ποια ηταν η συνεισφορα τους σε αυτα τα εργα για να αποκομιζουν τα κερδη των διοδιων?

Γιατι και εως ποτε πρεπει να πληρωνουμε αυτο το χαρατσι?(50 χρονια τα πληρωνουμε).
Και ολα αυτα γιατι υπαρχουν ακομα ελληνες που πιστευουν οτι πρεπει να συνεχισουμε να πληρωνουμε.Ευχομαι να σας δημιουργησα ερωτηματα και σκεψεις ειδικα στους ανθρωπους που κανουν τακτικη χρηση της Εθνικης Οδου Αθηνων Κορινθου.

Ενας ακομα απλος ελληνας πολιτης αλλα ενεργος πλεον
ΔΗΜΗΤΡΗΣ
  • Blogroll

  • Blog Archive