Αυξήσεις στην τιμή των διοδίων μέχρι και 60%!
Το δυσβάσταχτο χαράτσι, που περιμένει τις εργατικές λαϊκές οικογένειες, είναι αποτέλεσμα της πολιτικής των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ που παραχωρεί σε επιχειρηματικούς ομίλους το εθνικό οδικό δίκτυο
Νέος κύκλος με αυξήσεις - «φωτιά» στα διόδια κατά μήκος των εθνικών οδών και τους παράπλευρους δρόμους, αναμένεται να ξεκινήσει το αμέσως προσεχές διάστημα. Το δυσβάσταχτο χαράτσι που περιμένει τις εργατικές λαϊκές οικογένειες είναι αποτέλεσμα της πολιτικής των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ που παραχωρεί σε επιχειρηματικούς ομίλους το...
εθνικό οδικό δίκτυο, για να ενισχυθεί η κερδοφορία του κεφαλαίου.
Τις επόμενες μέρες, αναμένεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία η νέα σήραγγα Στέρνας (αφορά τον δεύτερο κλάδο προς Αθήνα) του αυτοκινητοδρόμου «Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και Λεύκτρο - Σπάρτη». Επιπλέον, ολοκληρώνονται και θα δοθούν στην κυκλοφορία και τα ενδιάμεσα τμήματα του δρόμου μεταξύ των σηράγγων κι έτσι συνολικά θα λειτουργούν πλέον τέσσερις σήραγγες με διαχωρισμένη κυκλοφορία. Τρεις στο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος - Τρίπολη, οι σήραγγες Στέρνας, Νεοχωρίου, Αρτεμισίου και η σήραγγα Ραψομάτη στο τμήμα Τρίπολη - Καλαμάτα - Σπάρτη.
Σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, στις αρχές Σεπτέμβρη θα αυξηθούν μέχρι και 60% οι τιμές διοδίων στο συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο. Για παράδειγμα, στο σταθμό της Νεστάνης τα δίκυκλα θα πληρώνουν 1,5 ευρώ από 0,9 που πληρώνουν σήμερα, τα ΙΧ 2,2 ευρώ από 1,4 και τα λεωφορεία 5,6 ευρώ από 3,5.
Τετραπλασιασμός της τιμής των διοδίων
Από πρόσφατη κινητοποίηση του ΚΚΕ στο σταθμό Αφιδνών, με αίτημα «Να καταργηθούν τώρα όλα τα διόδια»
Επισημαίνεται ότι από την άνοιξη του 2008 μέχρι τώρα, τα χαράτσια των διοδίων σε όλους τους εθνικούς δρόμους έχουν αυξηθεί 5 φορές, ενώ για ορισμένες κατηγορίες οχημάτων η τιμή τους τετραπλασιάστηκε!
Παράλληλα, άλλη μια αύξηση, ακόμη και μέχρι 50%, αναμένεται να γίνει μέσα στο 2011. Την ίδια στιγμή, αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο οι σταθμοί διοδίων και οι μετωπικοί και οι πλευρικοί που υποχρεώνουν τους κατοίκους ολόκληρων περιοχών να πληρώνουν χαράτσια ακόμη και για διαδρομές από το σπίτι στη δουλειά ή το χωράφι. Για παράδειγμα, οι κάτοικοι της Βορειοανατολικής Αττικής (Καπανδρίτι, Αφίδνες, Βαρνάβας, Ωρωπός κ.ά.) και όσοι δουλεύουν στις επιχειρήσεις της περιοχής, υποχρεώνονται να πληρώνουν καθημερινά διόδια 3,80 ευρώ, να διαθέτουν μόνο για διόδια 1.387 ευρώ το χρόνο, δηλαδή παραπάνω από ένα μισθό!
Νέοι σταθμοί
Μετά το φθινόπωρο, αναμένεται να λειτουργήσουν δύο ακόμη σταθμοί διοδίων στο πέταλο του Μαλιακού, τα οποία θα εισπράττει ο όμιλος του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65), παρότι η χρηματοδότηση του έργου έγινε αποκλειστικά με χρήματα του ελληνικού λαού.
Ενας ακόμη σταθμός διοδίων αναμένεται να λειτουργήσει ως το τέλος του χρόνου στο τμήμα Τρίπολη - Καλαμάτα, κοντά στην Ασέα, όταν θα ολοκληρωθεί το τμήμα Τρίπολη - Αθήναιο.
Στο μεταξύ, οι εργολάβοι της Ιονίας Οδού αναμένεται να κάνουν μέσα στο καλοκαίρι άλλη μια προσπάθεια, για να στήσουν τα αμφίπλευρα διόδια στον Κόμβο του Αγίου Στεφάνου, που είχαν σταματήσει, ύστερα από τις κινητοποιήσεις των κατοίκων και εργαζομένων της περιοχής της Βορειοανατολικής Αττικής.
Παράλληλα, η Επιτροπή Μεγάλων Εργων της κυβέρνησης αποφάσισε πρόσφατα την επίσπευση της έναρξης διαδικασίας για την τοποθέτηση ηλεκτρονικών διοδίων, έτσι ώστε σε 2,5 χρόνια, τουλάχιστον τα δύο τρίτα των αυτοκινητοδρόμων στην Ελλάδα να λειτουργούν με ηλεκτρονικά διόδια, τα οποία βέβαια θα είναι εξίσου πανάκριβα. Η επίσπευση αυτή αποφασίστηκε, ώστε να μην μπορεί κανείς οδηγός να περνάει χωρίς να πληρώνει το χαράτσι, για να προστατευθούν, δηλαδή, οι εργολάβοι από όσους αρνούνται σήμερα να πληρώσουν.
Οι λεγόμενες ...συμπληρωματικές συμβάσεις
Την ίδια στιγμή, ο λαός υποχρεώνεται να πληρώσει στους μεγαλοεργολάβους και άλλα επιπλέον χρήματα, μέσω διαφόρων συμπληρωματικών συμβάσεων! Ειδικότερα:
Τον περασμένο Αύγουστο, η προηγούμενη κυβέρνηση ενέκρινε συμπληρωματική σύμβαση με την οποία αυξήθηκε το κόστος κατασκευής των σηράγγων των Τεμπών κατά 169 εκατ. ευρώ για την πρόσθετη κατασκευή λωρίδας έκτακτης ανάγκης, καθώς αυτή δεν περιλαμβανόταν στην αρχική σύμβαση. Και, βέβαια, το κόστος αυτό θα επιβαρύνει εξ ολοκλήρου το Δημόσιο, δηλαδή τον ελληνικό λαό, και όχι την ιδιωτική κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου».
Ανάλογη συμπληρωματική σύμβαση, ύψους 100 εκατ. ευρώ, διεκδικεί και η κοινοπραξία «Ολυμπία Οδός» επικαλούμενη τον επανασχεδιασμό του τμήματος του έργου στην Κάτω Αχαγιά.
Σημαντικά πρόσθετα κονδύλια ζητά και η κοινοπραξία του Αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος - Τρίπολη «Μορέας», επειδή τρία ολόκληρα χρόνια μετά την έναρξη των έργων ανακάλυψε πως θα υπάρξουν επιπτώσεις στα ιστορικά Δερβενάκια και έτσι ζητά το τριπλάσιο ποσό, προτείνοντας να κατασκευαστεί εκεί σήραγγα.
Σημαντικά ποσά ως διαφυγόντα κέρδη ζητά η κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» για τους τέσσερις μήνες που δε λειτουργούσαν όλοι οι σταθμοί διοδίων, μετά τις πτώσεις βράχων στην κοιλάδα των Τεμπών, παρότι οι εκβραχισμοί ήταν υποχρέωσή της που προέκυπτε από τη σύμβαση. Το ζήτημα, σύμφωνα με πληροφορίες, βρίσκεται ήδη στη Διαιτησία.
Ολοι οι ιδιωτικοί όμιλοι διεκδικούν διάφορα άλλα ποσά ή και παράταση χρονοδιαγραμμάτων, κατηγορώντας το Δημόσιο για καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις.
Πανάκριβα, όμως, πληρώνει ο ελληνικός λαός ακόμη και τα διάφορα τμήματα, τα οποία κατασκευάζονται από τον κρατικό προϋπολογισμό και στη συνέχεια θα παραδοθούν στους ιδιωτικούς ομίλους, οι οποίοι θα βάλουν διόδια! Χαρακτηριστικό παράδειγμα η παράκαμψη του Αγρινίου (τμήμα Αγγελόκαστρο - Κουβαράς), που έχει ξεκινήσει από το 2004 με προϋπολογισμό 89 εκατ. ευρώ και, ενώ έχουν πληρωθεί έως τώρα 161 εκατ. ευρώ (περίπου τα διπλάσια), ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί τα έργα!
Ο ελληνικός λαός, μάλιστα, καλείται να χρυσοπληρώσει ακόμη και έργα που ...δεν έγιναν! Χαρακτηριστικό παράδειγμα η υποθαλάσσια αρτηρία της Θεσσαλονίκης, το πρώτο έργο που ανατέθηκε το 2006 από την κυβέρνηση της ΝΔ από τα έξι οδικά έργα με συμβάσεις παραχώρησης. Το έργο αποδείχτηκε ασύμφορο για τους εργολάβους και έτσι η σύμβαση καταγγέλθηκε από το Σεπτέμβρη του 2009. Τώρα πια το όλο θέμα έχει παραπεμφθεί στη Διαιτησία, καθώς οι μεγαλοεργολάβοι ζητούν αποζημιώσεις και ποινικές ρήτρες σε βάρος του Δημοσίου ύψους 400 εκατ. ευρώ, τη στιγμή που όλο το έργο, αν τελικά κατασκευαζόταν, θα στοίχιζε 500 εκατ. ευρώ!
Παρεμβάσεις του ΚΚΕ
Υπενθυμίζεται ότι από την πρώτη στιγμή το ΚΚΕ είχε καταγγείλει τις συμβάσεις και μέσα στη Βουλή, ενώ οι δυνάμεις του Κόμματος, της ΚΝΕ και του ΠΑΜΕ, τα τελευταία χρόνια, έχουν πραγματοποιήσει σειρά κινητοποιήσεων και αποκλεισμό σταθμών διοδίων σε όλη τη χώρα, απαιτώντας:
Την κατάργηση όλων των διοδίων.
Την ελεύθερη κυκλοφορία όλων των οδηγών στους αυτοκινητόδρομους, χωρίς να πληρώνουν χαράτσια.
Δημόσιες, σύγχρονες, δωρεάν συγκοινωνίες. Δημόσια έργα, λαϊκή περιουσία.
πηγη: Ριζοσπάστης
Αναρτήθηκε από σίβυλλα στις Τετάρτη, Αύγουστος 11, 2010