Πέμπτη 26 Αυγούστου 2010

Παρατηρητής της Φθιώτιδας: Στόχος η πλήρης κατάργηση των διοδίων

Posted by Ανοιχτή Πρωτοβουλία Πολιτών Βόρειας Αττικής - Ευβοϊκού Πέμπτη, Αυγούστου 26, 2010
Δύσκολη αναμένεται να είναι η πρώτη μέρα λειτουργίας του… νεόκτιστου σταθμού διοδίων στην Αγία Τριάδα που βλέπετε στη φωτογραφία, καθώς από το βράδυ της Τετάρτης 25 Αυγούστου ήρθε η σειρά της Λαμίας να συστήσει Επιτροπή Αγώνα Κατοίκων, Πολιτών και εργαζομένων Ενάντια στα Διόδια. Στην αίθουσα του ΤΕΕ/ΤΑΣ και κατόπιν συγκέντρωσης που διοργάνωσε η δημοτική κίνηση «Παρέμβαση Πολιτών για τη Λαμία» αποφασίστηκε η συμμετοχή στο κίνημα, η εξάπλωση των ιδεών του μέσω ενημέρωσης των πολιτών και βέβαια η τακτική, τα επόμενα βήματα και οι δράσεις της, μιας και σε λίγες μέρες ο σταθμός της Αγ. Τριάδας θα τεθεί σε λειτουργία.

Στη συζήτηση – ενημέρωση το «παρών» έδωσαν, εκτός των κατοίκων, και εκπρόσωποι φορέων όπως το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Φθιώτιδας, Η Ομοσπονδία Ραδιοταξί Λαμίας, το Υπεραστικό ΚΤΕΛ, ο Όμιλος φίλων του Δάσους, η ΕΛΜΕ, η Πρωτοβουλία Ενεργών Πολιτών Λαμίας, ο Σύλλογος Παραπληγικών Στερεάς Ελλάδας, ενώ τη συγκέντρωση χαιρέτισαν εκπρόσωποι Επιτροπών από άλλες περιοχές και ο Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Ειδικών Σχολείων και Τάξεων και Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες Νομού Φθιώτιδας και μέλος του Γενικού Συμβουλίου της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία, κ. Λεωνίδας Μίχος.

Το λόγο αρχικά πήρε ο επικεφαλής της δημοτικής κίνησης «Παρέμβαση Πολιτών για τη Λαμία» και δημοτικός σύμβουλος του δήμου Λαμιέων, κ. Βασίλης Κυριακάκης. Όπως εξήγησε αυτή τη στιγμή δεν πληρώνουν διόδια 250.000 αυτοκίνητα, ενώ πέρσι δεν πλήρωσαν 600.000. Ανέφερε ότι μέχρι σήμερα δεν υπάρχει καμία αντίδραση από πλευράς εταιρειών κι αυτό γιατί η μη καταβολή του αντιτίμου των διοδίων είναι νόμιμη, ενώ οι συμβάσεις παράνομες. «Δεν μπορεί χωρίς παραδρόμους να “φυτρώνουν” παντού διόδια. Επιβάλουν αυτό τα χαράτσι για καθαρά εισπρακτικούς λόγους. Είμαστε η μοναδική χώρα στην Ευρώπη που για 500χλμ. Από Αθήνα – Θεσσαλονίκη υπάρχουν 15 σταθμοί. Κι αυτά όμως τα έχουμε πληρώσει με αίμα και τα πληρώνουμε στα τέλη κυκλοφορίας. Ας σταματήσει το “παραμύθι” για τις χώρες της Ε.Ε. Στη Γερμανία και την Αγγλία δεν έχουν διόδια», τόνισε κατά την εισήγησή του ο κ. Κυριακάκης.


Παρέμβαση στη συζήτηση πραγματοποίησε στη συνέχεια ο Πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΑΣ κ. Απ.. Καραναστάσης ο οποίος μεταξύ άλλων ανέφερε: «Το 2007 κυρώθηκε από τη Βουλή η σύμβαση με Νόμο μεταξύ παραχωρησιούχων, όπου μέσα σ’ αυτή αναφέρεται ακριβώς που θα υπάρχουν διόδια. Ψηφίστηκε από τα μεγάλα κόμματα και από βουλευτές της περιοχής μας. Είναι Νόμος και αλλάζει με πιέσεις για άλλο νόμο. Υπάρχουν εδώ δύο σκέλη: Η πολιτεία οφείλει να δώσει εναλλακτικές λύσεις, δηλ. ασφαλή παράδρομο και επιπλέον να υπάρχει ένας φορέας που θα τον συντηρεί, όχι όμως απ’ τον παραχωρησιούχο.

Βασική μας θέση ως ΤΕΕ είναι πριν τοποθετηθούν τα διόδια να υπάρχουν ασφαλείς παράδρομοι. Σε επικοινωνία με τον γ.γ. Συγχρηματοδοτούμενων Έργων στο υπουργείο Υποδομών κ. Λαμπρόπουλο δήλωσε ότι πρότασή τους είναι να αναθέσουν στον παραχωρησιούχο τον παράπλευρο δρόμο αλλά τα διόδια θα τα δουλέψουν σε 10 μέρες. Για τους τοπικούς φορείς η πρόταση είναι να δοθούν οι αριθμοί κυκλοφορίας των κατοίκων και να περνάνε ελεύθερα. Μπορούμε να ζητήσουμε να έρθουν εδώ εκπρόσωποι όπως ο γ.γ. να απαντήσουν στις ερωτήσεις σας. Σαν ΤΕΕ θα είμαστε κοντά σας σε όλες τις διαδικασίες που ξεκινάτε».

Το «παρών» στη συζήτηση έδωσε και ο πρόεδρος του ιατρικού συλλόγου Φθιώτιδας κ. Κ. Χατζής, ο οποίος ωστόσο δεν μίλησε εκ μέρους του συλλόγου αλλά προσωπικά, εκφράζοντας τη συμπαράστασή του. Παράλληλα κατήγγειλε την αδιαφορία της τοπικής εξουσίας όλων των βαθμών γιατί ήταν φραστικός. «Είναι ανήθικο να πληρώνεις το ίδιο αντίτιμο κινούμενος για 3χλμ. Με κάποιον που κινήθηκε για 80. Ο παραχωρησιούχος κοιτά τα δικαιώματά του αλλά όχι τις υποχρεώσεις του. Να σταματήσουν τα καραγκιοζιλίκια να αναφέρουν συνεχώς την Ιταλία ή άλλες χώρες. Αν θέλουν ας το κάνουν με χαρτάκι ανά χιλιόμετρο. Χρειάζεται μια ειρηνική επανάσταση και ελπίζω όλα να πάνε καλά», υπογράμμισε.

Έπειτα ο πρόεδρος του συλλόγου «Οξυγόνο» και μέχρι πρότινος δημοτικός σύμβουλος του δήμου Λαμίας κ. Γ. Κοτσάνος ο οποίος ανέφερε μεταξύ άλλων: «Τις επαναστάσεις τις έκανε πάντα η μειοψηφία. Όχι μόνο για τα διόδια αλλά για όλα τα κακά που έρχονται. Κυρίαρχα φταίμε εμείς γιατί ψηφίζουμε αυτούς που κυβερνούν. Στηρίζουμε την όποια πρωτοβουλία», τόνισε και πρότεινε τη διοργάνωση εβδομαδιαίων εκδηλώσεων σε τοπικό επίπεδο για να ενημερωθούν οι πολίτες.


Πολλές διευκρινήσεις έδωσε ο Πρόεδρος του Τ.Δ. Τραγάνας και μέλος του Πανελλαδικού συντονιστικού των Επιτροπών κ. Α. Αλεξίου. «Η κατάσταση που βιώνουμε καθημερινά στη Λοκρίδα είναι ανυπόφορη. Υπάρχουν ήδη προσφυγές στο ΣτΕ αλλά οι περισσότερες αποφάσεις του δεν εφαρμόζονται. Οι παράπλευροι είναι δρόμοι βοηθητικοί, τοπικοί, αγροτικοί και δεν είναι για να ταξιδέψει κανείς», υπογράμμισε και συμπλήρωσε: «Ξαφνικά την εθνική οδό τη βάφτισαν αυτοκινητόδρομο χωρίς να πληρεί τις προδιαγραφές. Οι δρόμοι αυτοί κατασκευάστηκαν απ’ το ’62 και χρυσοπληρώθηκαν μέχρι σήμερα και συνεχίζουμε να πληρώνουμε ιδιώτες. Πρόκειται για συμβάσεις που δεν διαβάστηκαν όταν ψηφίστηκαν. Το κυριότερο που δεν τηρείται είναι ότι έπρεπε να πληρώνουμε 0,04ευρώ/χλμ. Δεν είναι αυτοκινητόδρομος. Μόνο το νέο κομμάτι από Αρκίτσα μέχρι Θερμοπύλες κι αυτό ίσως. Το υπόλοιπο είναι ανοιχτό και βελτιώνεται», εξήγησε ο κ. αλεξίου καλώντας τους πολίτες να συμμετάσχουν στην αυτοκινητοπορεία προς τη ΔΕΘ στις 11 Σεπτεμβρίου.

«Χρώματα και αρώματα δεν μπαίνουν στο κίνημα», ξεκαθάρισε με νόημα και κατέληξε: «Από μόνη της η σύμβαση είναι αντισυνταγματική και συγκεκριμένα αντιτίθεται στο άρθρο 5 του Συντάγματος το οποίο αναφέρει «απαγορεύονται ατομικά διοικητικά μέτρα που περιορίζουν σε οποιονδήποτε Έλληνα της ελεύθερη μετακίνηση». Δεν μπορεί να παραχωρείς εθνικό πλούτο. Το κάθε έργο εγκρίνεται από “ανεξάρτητο” μηχανικό της Νέας Οδού. Να ξέρετε ότι θα αυξηθούν τα διόδια έως και 100%. Φανταστείτε τους επαγγελματίες που μεταφέρουν τα προϊόντα που απολαμβάνουμε».

Τέλος την άποψή τους κατέθεσαν δύο εκπρόσωποι των Επιτροπών Αγώνα Κατοίκων Μώλου και Καμένων Βούρλων, η κ. Αυλακιώτη και ο κ. Ανδρικόπουλος αντίστοιχα. «Ενωμένοι θα είμαστε πιο δυνατοί» ανέφερε η κ. Αυλακιώτη η οποία προέρχεται από οικογένεια αυτοκινητιστών, και εύκολα καταλαβαίνει κανείς τα έξοδα για τα διόδια ανά μήνα. «Οι εταιρείες στηρίζονται στην άγνοια και τον φόβο μας», συνέχισε για να καταλήξει καταθέτοντας τις εξής ερωτήσεις: «Τέλειωσε ο δρόμος και βάλανε διόδια στην Αγ. Τριάδα; Μέχρι την Ανθήλη υπάρχει νέος δρόμος και όχι μέχρι την Πελασγία. Το κτίριο της Νέας Οδού στην Αγ. Τριάδα χτίστηκε σε περιοχή NATURA και συνεπώς είναι παράνομο. Ποιος το επέτρεψε, η ΔΕΗ που έδωσε ρεύμα ή η Πολεοδομία;»

Απ’ την πλευρά του ο κ. Σ. Ανδρικόπουλος από τα Καμ. Βούρλα προειδοποίησε αρχικά πως «δεν πρέπει να σταθούμε μόνο στο νομικίστικο αλλά στην ουσία. Το ζήτημα είναι καθαρά πολιτικό. Τι πάει να πει ανεξάρτητο το κίνημα; Πιθανόν να κάνουν παράδρομο. Πιθανόν να είναι νομότυποι. Θα σταματήσει το κίνημα; Η αφαίμαξη θα συνεχιστεί; Είναι απροκάλυπτο από πλευράς εταιρείας χωρίς σκεπαρνιά να πληρώνουμε διόδια 1,5 χρόνο πριν. Τα διόδια και το κίνημα είναι προσωπικό του καθενός αλλά διαμορφώνει συνειδήσεις για να αντιμετωπιστούν και άλλα που ήρθαν και έρχονται», τόνισε ο κ. Ανδρικόπουλος.

«Είναι η αρχή και είναι πολύ καλή», συνέχισε και ξεκαθάρισε: «Δεν πρέπει να είμαστε ανεξάρτητοι πολιτικά. ΝΔ – ΠΑΣΟΚ – ΛΑΟΣ ψήφισαν τη σύμβαση. Θα έρθουν σε συγκέντρωσή μας να τη χαιρετίσουν και θα τους αφήσουμε; Τα μεγάλα κανάλια που ανήκουν στον Μπόμπολα δεν εμφανίζουν κανέναν μας. Το κίνημα γίνεται από μόνο του και ο πρωταρχικός του στόχος θα πρέπει να είναι η οριστική κατάργηση των διοδίων».

πηγή: Παρατηρητής της Φθιώτιδας
  • Blogroll

  • Blog Archive