Τρίτη 24 Αυγούστου 2010

Έρχονται τα πρώτα διόδια στην Εγνατία. Διαψεύδεται ο Γ. Μαγκριώτης

Posted by Ανοιχτή Πρωτοβουλία Πολιτών Βόρειας Αττικής - Ευβοϊκού Τρίτη, Αυγούστου 24, 2010
Κάποια προφανής έλλειψη συντονισμού μεταξύ Εγνατίας Οδού και της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών προκύπτει για το ζήτημα των διοδίων της Εγνατίας Οδού.

Και αυτό γιατί σύμφωνα με δημοσίευμα της Εφημερίδας "Αγγελιοφόρος", σύντομα πρόκειται να ξεκινήσει η λειτουργία του πρώτου σταθμού διοδίων στο Πολύμυλο Κοζάνης. Σε δήλωσή του ο Πρόεδρος της Εγνατίας Οδού Α.Ε. Τάσος Μουρατίδης τονίζει την αναγκαιότητα επιβολής των διοδίων, επιμένει στον αριθμό των 13 σταθμών κατά μήκος της Εγνατίας Οδού και τονίζει ότι σε σχέση με τον τρόπο είσπραξης των ηλεκτρονικών διοδίων αναζητείται ακόμη η καλύτερη δυνατή μέθοδος από τους υπευθύνους της εταιρίας:

«Δε θα υπάρχει το σύστημα με τις μπάρες που ανεβαίνουν και κατεβαίνουν, δε θα υποχρεώνονται οι οδηγοί σε αναγκαστικές στάσεις, δε θα υπάρχουν καθυστερήσεις, όπως συμβαίνει σήμερα στα συμβατικά διόδια. Υπάρχουν διάφορα συστήματα στη διεθνή πρακτική και μεταξύ αυτών θα επιλέξουμε. Ενα έχει να κάνει με γέφυρες σήμανσης, όπου θα υπάρχουν ηλεκτρονικές κάμερες, μέσω των οποίων θα γίνεται καταγραφή των διερχόμενων οχημάτων και χρέωση ανά χιλιόμετρο διαδρομής. Κάθε όχημα θα χρεώνεται αποκλειστικά για τα χιλιόμετρα που έχει κάνει εντός του αυτοκινητόδρομου.» δηλώνει στην εφημερίδα "Αγγελιοφόρος" ο Πρόεδρος της Εγνατίας Οδού.

Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα το κόστος συντήρησης ανέρχεται σε 40 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, όμως μέχρι σήμερα δεν υπάρχει κάποια ακριβής μελέτη που να εξειδικεύει τον τρόπο που αυτό το κόστος θα εισπραχθεί με βάση ποια οικονομικά και χωροταξικά στοιχεία καθώς αρκετοί θεωρούν ότι τα έσοδα από τα διόδια θα είναι πολλαπλάσια από τα 40 εκατομμύρια ευρώ που απαιτούνται για τη συντήρηση του δρόμου.

Διάψευση όσων είπε ο Γ. Μαγκριώτης στην Ξάνθη.

Όμως το δημοσίευμα και οι δηλώσεις του Προέδρου της Εγνατίας Οδού ΑΕ. Διαψεύδουν σε μεγάλο βαθμό όσα δήλωσε από την Ξάνθη ο Υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μακριώτης, ερωτηθείς από το XanthiPress.gr για το θέμα των διοδίων της Εγνατίας Οδού. Είχε πει στις 24 Ιουλίου ο θεσσαλονικιός Υφυπουργός ότι το κόστος συντήρησης ανέρχεται σε 100 εκατομμύρια ευρώ ετησίως καθώς επίσης και ότι η κυβέρνηση καταργεί τον προηγούμενο σχεδιασμό των 13 σταθμών διοδίων και προχωρά στην εγκατάσταση ηλεκτρονικών διοδίων σε εισόδους και εξόδους του δρόμου. Τι ισχύει στην πραγματικότητα ουδείς είναι σε θέση να γνωρίζει.

Αυξάνονται οι αντιδράσεις και τα κινήματα.

Τελικά, η προσεκτική μελέτη των στοιχείων για τα διόδια δείχνει μια σοβαρή ανακολουθία, ενδεχομένως και ασυνεννοησία μεταξύ πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και της Εγνατίας Οδού και σύγχυση για το τί τελικά ισχύει. Πολύ περισσότερο δεν καταεικνύει υπεύθυνη στάση της πολιτείας η άποψη ότι "το κόστος των διοδίων καθορίζεται από τα δάνεια που έχει συνάψει το Δημόσιο"

Το σίγουρο είναι ότι οι αντιδράσεις αυξάνονται και μετά την Ξάνθη, προετοιμάζονται και άλλοι νομοί να προχωρήσουν στην σύσταση Πρωτοβουλιών Ενεργών Πολιτών ενάντια στα διόδια της Εγνατίας. Εξάλλου το πανελλαδικό συντονιστικό όργανο των κινήσεων αυτών έχει προγραμματίσει πορεία διαμαρτυρίας για την έναρξη της ΔΕΘ κατά την οποία τα μέλη των Κινήσεων θα διασχίσουν την απόσταση Αθήνας Θεσσαλονίκης χωρίς να πληρώσουν διόδια, καταλήγοντας στη ΔΕΘ, όπου έχει κληθει να βρίσκεται και η πρωτοβουλία της Ξάνθης.

πηγή: XanthiPress.gr
  • Blogroll

  • Blog Archive