Aμερικανικοί οίκοι θα ελέγχουν την εκτέλεση των συμβάσεων παραχώρησης
πηγή: isotimia.gr
Μεγάλο είναι το θέμα των αυτοκινητοδρόμων τόσο στην Αττική όσο και στην υπόλοιπη χώρα. Ο κ. Ρέππας τονίζει ότι «γίνεται μεγάλος αγώνας για να σωθούν τα έργα τα οποία είχε ανακοινώσει ο κ. Σουφλιάς για λόγους εντυπώσεων και τα οποία είναι όλα ανώριμα». Αυτό σημαίνει ότι στην Αττική δεν θα γίνουν οι λεγόμενες «επεκτάσεις της Αττικής Οδού», αλλά «νέοι οδικοί άξονες» στην Αττική, οι οποίοι θα είναι σημαντικά διαφορετικοί. Για παράδειγμα δεν θα γίνει ο πολυέξοδος «κόμβος Σακέτα», ο οποίος δεν θεωρείται χρήσιμος.
Αλλαγή σχεδιασμού γίνεται και σε περιπτώσεις όπως της Ιόνιας Οδού, της Ε-65 κ.λπ., όπου δεν έχει εξασφαλιστεί ούτε το 50% των χώρων στους οποίους θα έπρεπε να υπάρχουν εργοτάξια. Και αυτό είναι πιθανό να αποτελέσει μεγάλο πρόβλημα, καθώς οι τράπεζες έχουν αρχίσει να εγείρουν αξιώσεις.
Το Υπουργείο Μεταφορών έχει αποφασίσει ότι πολλά έργα θα γίνουν με συμβάσεις παραχώρησης. Θα δημιουργήσει, όμως, μηχανισμό παρακολούθησης της εκτέλεσης των συμβάσεων αυτών. Και προσανατολίζεται να προσλάβει, γι’ αυτό, αμερικανικούς οίκους (οι Αμερικανοί θεωρούνται οι πιο σκληροί ελεγκτές) ύστερα από τις ελληνικές εμπειρίες, όπως στην περίπτωση της Αττικής Οδού όπου, σε αντίθεση με τη γενική πεποίθηση, ο Σύμβουλος υποστηρίζει ότι, παρά τον πολύ μεγαλύτερο κυκλοφοριακό φόρτο, άρα την πολλαπλάσια είσπραξη από τα διόδια, δεν έχει ακόμα εξοφληθεί το κόστος κατασκευής της.