Ένα ενδιαφέρον μήνυμα απο κάτοικο της Λοκρίδας
Η Εθνική Οδός 1 και ο δήθεν Αυτοκινητόδρομος Α1
Πριν από λίγους μήνες, μετά από μια συζήτηση που είχα μ' έναν φίλο για τις διαμαρτυρίες στα διόδια της Τραγάνας και άλλων περιοχών, μου ζητήθηκε να γράψω μερικές λέξεις για την υπόθεση, ώστε και οι ανύποπτοι να κατανοήσουν το αληθινό πρόβλημα.
Παρακάτω, θα μας απασχολήσει η Εθνική Οδός 1 (Αθήνα-Λαμία-Θεσσαλονίκη) που μεταμορφώθηκε σε Αυτοκινητόδρομο Α1 και οι σχετικές επιπτώσεις.
Οι ελληνικοί δρόμοι ανάλογα με τις λωρίδες κυκλοφορίας, το πλάτος και τους τόπους που συνδέουν ανήκουν σε κάποια κατηγορία, αυτοκινητόδρομος, εθνική οδός κλπ. Επίσης έχουν και έναν αριθμό. Εάν είναι αυτοκινητόδρομος πριν από τον αριθμό υπάρχει το γράμμα Α ενώ εάν είναι εθνική οδός απλά έχει έναν αριθμό. Κοιτάξτε το κατατοπιστικό άρθρο http://www.egnatia.eu/page/default.asp?la=1&id=270. Παραδείγματα:
• Α1: Είναι ο Αυτοκινητόδρομος Αθήνα-Λαμία-Θεσσαλονίκη.
• Α8α: Είναι ο Αυτοκινητόδρομος Αθήνα-Κόρινθος-Πάτρα.
• Α2: Είναι ο Αυτοκινητόδρομος Θεσσαλονίκη-Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα.
• 3: Είναι η Εθνική Οδός Μάνδρα-Θήβα-Λιβαδειά-Κάτω Τιθορέα-Μπράλος-Λαμία-Δομοκός-Νέο Μοναστήρι-Λάρισα-Ελασσόνα-Κοζάνη-Ελληνο Σκοπιανά Σύνορα.
• 5: Είναι η Εθνική Οδός Αντίριο-Αγρίνιο-Άρτα-Ιωάννινα.
• 6: Είναι η Εθνική Οδός Βόλος-Ριζόμυλος-Πλατύκαμπος-Λάρισα-Τρίκαλα-Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα.
• κλπ
Οι παραπάνω δρόμοι έχουν και αρίθμηση στο Ευρωπαϊκό δίκτυο δρόμων. Αυτή η αρίθμηση δεν πρέπει να συγχέεται με την αρίθμηση σε κάθε κράτος. Τέτοια αρίθμηση μπορεί να έχει ένας αυτοκινητόδρομος αλλά και μια εθνική οδός και διευκολύνει τις μετακινήσεις μεταξύ των κρατών. Παράδειγμα ο Αυτοκινητόδρομος Α1 αντιστοιχεί στον δρόμο του Ευρωπαϊκού δικτύου Ε75. Ο Ε75 ξεκινά από την βόρεια Νορβηγία και φτάνει μέχρι την Κρήτη αφού διέλθει από διάφορες χώρες όπως Πολωνία Τσεχία Ουγγαρία Σκόπια κλπ. Εννοείται ότι ο Ε75, κατά την διαδρομή του, σε ορισμένα τμήματα είναι αυτοκινητόδρομος και σε άλλα Εθνική ή Επαρχιακή οδός.
Τώρα, ο αυτοκινητόδρομος έχει ορισμένα χαρακτηριστικά, θα αναφέρουμε τα πιο κοινά. Σε κάθε κατεύθυνση έχει τουλάχιστον δύο λωρίδες κυκλοφορίας (φαρδιές) και ΛΕΑ. Επίσης στο δεξί άκρο του έχει πινακίδες με χιλιομετρικές αποστάσεις (σε κάθε χιλ. θέση, όχι όποτε θυμόμαστε). Ακόμη έχει τηλέφωνα SOS και στις χιλιομετρικές ταμπέλες βελάκια που σου δείχνουν που είναι το πλησιέστερο τηλέφωνο SOS. Οι έξοδοι είναι τυποποιημένες, με σκοπό όταν ταξιδεύεις να αποφεύγονται οι εκπλήξεις(στην χώρα μας στην μια βγαίνεις με 60 χιλ στην άλλη με 50 χιλ στην τρίτη με 40 και τελικά αν είσαι λίγο χαλαρός θα πας στα χωραφάκια) και φέρουν αρίθμηση ώστε να σχεδιάζεις το ταξίδι σου. Δηλαδή για να πας στην Τιθορέα από Αθήνα: ακολουθείς τον Α1 με κατεύθυνση Σχηματάρι/Λαμία και στην έξοδο πχ Νο 22 βγαίνει με κατεύθυνση Αταλάντη κλπ.. Επίσης, ο αυτοκινητόδρομος έχει χώρους στάθμευσης ανά τακτά χιλιομετρικά διαστήματα με WC (με ράμπες για ΑΜΕΑ και όχι πλαστικές τουαλέτες εργοταξίου που δεν αδειάζονται-καθαρίζονται από κανένα) και κάδους απορριμάτων ώστε οι ταξιδιώτες να κάνουν κάποιες στάσεις ανάπαυσης και την φυσική τους ανάγκη. Ακόμη διαθέτουν ΣΕΑ και βενζινάδικα που σου αναγράφουν σε πόσα χιλιόμετρα είναι το επόμενο βενζινάδικο. Τα όρια ταχύτητας είναι 120 χιλ, 130 χιλ (στην Ελλάδα ας πούμε) ή και απεριόριστο. Εννοείται ότι δεν αλλάζουμε στον ΚΟΚ το όριο ταχύτητος σε 130χιλ αλλά αφήνουμε τις παλιές πινακίδες στον δρόμο με 120χιλ (ποιά είναι άραγε αυτή η χώρα?) και φυσικά όταν φθαρεί το οδόστρωμα και μέχρι να ανακατασκευαστεί τοποθετούνται πινακίδες με χαμηλότερο όριο ταχύτητας. Διαθέτουν διαγράμμιση που είναι ορατή και με άσχημες καιρικές συνθήκες και δεν σε αφήνουν να την υπολογίζεις στο περίπου ανάλογα με τις στρώσεις της ασφάλτου στις λωρίδες κυκλοφορίας (ποιά είναι αυτή η χώρα?). Στις εισόδους υπάρχει πινακίδα παραχώρησης προτεραιότητος και όχι STOP ,διότι στην άπειρη άγνοιά μας σημαίνει το ίδιο! Και πολλά άλλα που δεν είναι αντικείμενο του παρόντος. Επισκευτείται την Αττική Οδό για να πάρετε μια καλή γεύση του τι εστί αυτοκινητόδρομος. Φυσικά καμία σχέση ο Α1 (Αθήνα-Θεσσαλονίκη) με αυτοκινητόδρομο, αλλά πρέπει να πληρώνεις και 2,90 EUR κάθε τόσο (55-60 χιλ)για τον δήθεν αυτοκινητόδρομο.
Τώρα, παλιά για να πηγαίνουμε στην επαρχία και να επικοινωνούν οι αντίστοιχες επαρχιακές πόλεις και χωριά μεταξύ τους είχαμε την Εθνική οδό 1 (Αθήνα – Θεσσαλονίκη) όπου περίπου στην αρχή του κάθε νομού είχε διόδια. Βέβαια σε Εθνικούς δρόμους μια λωρίδας κυκλοφορία ανά κατεύθυνση δεν νοούνται διόδια και αυτό το θέμα έχει ήδη καλυφθεί από άλλους. Οι αρμόδιοι που είχαν διευθετήσει με αυτόν το τρόπο το θέμα δεν ήταν ηλίθιοι. Συγκέντρωναν φόρους και επιπλέον επέτρεπαν τις ανέξοδες μετακινήσεις εντός του νομού με τις υπηρεσίες του νομού, (που συνήθως είναι στην πρωτεύουσα του νομού) καθώς και τις μετακινήσεις μεταξύ των χωριών όπου ζουν συγγενικά πρόσωπα, φίλοι, συνεργάτες, χώροι εργασίας, καταστήματα κλπ. Αυτό το τελευταίο περιττό να υπογραμμίσω ότι είναι αναφέρετο ανθρώπινο δικαίωμα. Όμως σε αυτή τη χώρα, ορισμένοι ανεπαρκείς κοντόφθαλμοι ονόμασαν την Εθνική Οδό 1 σε αυτοκινητόδρομο Α1, η Εθνική Οδός 1 εξαφανίστηκε, έριξαν λίγο άσφαλτο σε κάτι χωματόδρομους που τους ονόμασαν “Παραδρόμους” και τώρα αναγκάζουν τους πάντες να πληρώνουν διόδια, διότι δεν υπάρχει άλλος δρόμος για να καλύψουν τις κοινωνικές τους ανάγκες, να επικοινωνήσουν με τις αρχές του τόπου τους ή να μεταβούν στην εργασία τους. Ας σκεφτούμε, Που είναι τα δικαστήρια στον Νομό Φθιώτιδος? Στην Λαμία. Που είναι ο ΟΑΕΕ (ΤΕΒΕ)? Στην Λαμία. Που είναι η Νομαρχία? Στην Λαμία. Πόσα διόδια πρέπει να πληρώσει ο κάτοικος της Λάρυμνας για να πάει στην Λαμία ή στην έδρα του Δήμου του αύριο στην Αταλάντη? Το ίδιο βέβαια και ο κάτοικος της Μαλεσίνας και πολλών άλλων περιοχών της Ελλάδος. Βέβαια οι ίδιες ανάγκες καλύπτονται, πολύ λογικά και δίκαια, από τον κάτοικο της Φωκίδας, Αιτωλοακαρνανίας, Ευρυτανίας, Λάρισας κλπ χωρίς έξοδα. Είναι αυτή ίση μεταχείριση μεταξύ των πολιτών? Περιττό να πούμε ότι οι “παράδρομοι”, όπου υπάρχουν, διότι στην Υλίκη και αλλαχού δεν υπάρχουν, δεν μπορούν να χαρακτηριστούν Εθνικοί οδοί διότι δεν έχουν την κατάλληλη υποδομή (οδόστρωμα, πλάτος οδοστρώματος, διαγράμμιση, σήμανση, όρια ταχύτητος κλπ κλπ κλπ.). Όταν ήμουν νεαρός θυμάμαι το 102χιλ πριν το Μαρτίνο. Είχε δάσος από εκκλησάκια, εκεί θέλουμε να ξαναπάμε? Υπήρχε ένα ήσυχο χωριό, ο Προσκυνάς Λοκρίδος, που στην πλατεία του υπήρχε ένας στενός δρόμος για τα λιγοστά οχήματα των κατοίκων του. Εκεί τα παιδιά μας μεγάλωσαν ανέμελα και σήμερα οι άνθρωποι δεν μπορούν να κοιμηθούν, οι γέροντες κινδυνεύουν να πάνε στην πλατεία τους, στην εκκλησία τους, τα αυτοκίνητα και οι νταλίκες είναι η μία πίσω από την άλλη, ούτε 4 μέτρα δεν απέχουν μεταξύ τους. Ουδεμία σχέση ο δρόμος στην πλατεία στον Προσκυνά με Εθνική Οδό, αλλά κατέληξε να είναι για να αποφεύγονται τα διόδια απ' όσους αποφασίζουν να διακινδυνεύσουν την δίοδό τους από εκεί. Το ίδιο στην Τραγάνα και σε λίγο σε άλλα χωριά. Αυτό θέλουμε? Μα πλήρωσαν, οι γονείς μας, εμείς και τα παιδιά μας αύριο, για να μην είμαστε εκεί. Η ανθρώπινη ύπαρξη δεν έχει καμιά αξία? Πόσο νόμιμο είναι να αναγκάζεις κάποιον να πληρώσει επειδή του αφαίρεσες το δικαίωμα να χρησιμοποιεί άλλο δρόμο, διότι δεν υπάρχει άλλος δρόμος! Δεν είναι νόμιμο είναι καταχρηστικό. Για να μην λέμε πολλά απαιτείται η κατασκευή της Εθνικής οδού 1, που εξαφανίστηκε, για εξυπηρέτηση των κατοίκων και των αναγκών τους.
Θέλω να τονίσω, για να μην παρεξηγηθώ, ότι δεν είμαι εναντίον των διοδίων, αν και προσωπικά είμαι υπέρ του αυτοκόλλητου σήματος που δεν απαιτεί κτιριακές εγκαταστάσεις, υπαλλήλους, δεν δημιουργεί μποτιλιάρισμα κλπ. Δεν με προβληματίζουν τα διόδια στην Αττική οδό. Όμως, σίγουρα δεν συμφωνώ με ό,τι συμβαίνει στον Νομό Φθιώτιδος. Πρόκειται για αφαίρεση δικαιώματος, κατάργηση επιλογής, καταναγκασμό που οφείλεται ή σε πελώρια αβλεψία ή σε μεθόδευση. Επίσης για να μην ξεχαστεί κατά την άποψή μου, σύμφωνα με την συλλογιστική της προηγουμένης παραγράφου, τα διόδια της Τραγάνας έπρεπε να βρίσκονται μεταξύ Κάστρου και Μαρτίνου διότι εκεί βρίσκεται η αρχή του Νομού.
Συνοψίζοντας, δεν είναι δίκαιο και ηθικό να πληρώνουμε αναγκαστικά διόδια για έναν δήθεν αυτοκινητόδρομο (Α1). Δεν είναι νόμιμο, δίκαιο και ηθικό να χρησιμοποιούμε χωματόδρομους με άσφαλτο, που δεν είναι δρόμοι, για να καλύψουμε τις βασικές ανθρώπινες ανάγκες μας. Είναι παράνομη και καταχρηστική η εξαφάνιση της Εθνικής Οδού 1 ώστε όλοι να αναγκάζονται να χρησιμοποιούν τον δήθεν Αυτοκινητόδρομο Α1 με καταβολή διοδίου.
Ε. Παπαϊωάννου
Ηλεκτρονικός Μηχανικός
Αταλάντη
Πριν από λίγους μήνες, μετά από μια συζήτηση που είχα μ' έναν φίλο για τις διαμαρτυρίες στα διόδια της Τραγάνας και άλλων περιοχών, μου ζητήθηκε να γράψω μερικές λέξεις για την υπόθεση, ώστε και οι ανύποπτοι να κατανοήσουν το αληθινό πρόβλημα.
Παρακάτω, θα μας απασχολήσει η Εθνική Οδός 1 (Αθήνα-Λαμία-Θεσσαλονίκη) που μεταμορφώθηκε σε Αυτοκινητόδρομο Α1 και οι σχετικές επιπτώσεις.
Οι ελληνικοί δρόμοι ανάλογα με τις λωρίδες κυκλοφορίας, το πλάτος και τους τόπους που συνδέουν ανήκουν σε κάποια κατηγορία, αυτοκινητόδρομος, εθνική οδός κλπ. Επίσης έχουν και έναν αριθμό. Εάν είναι αυτοκινητόδρομος πριν από τον αριθμό υπάρχει το γράμμα Α ενώ εάν είναι εθνική οδός απλά έχει έναν αριθμό. Κοιτάξτε το κατατοπιστικό άρθρο http://www.egnatia.eu/page/default.asp?la=1&id=270. Παραδείγματα:
• Α1: Είναι ο Αυτοκινητόδρομος Αθήνα-Λαμία-Θεσσαλονίκη.
• Α8α: Είναι ο Αυτοκινητόδρομος Αθήνα-Κόρινθος-Πάτρα.
• Α2: Είναι ο Αυτοκινητόδρομος Θεσσαλονίκη-Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα.
• 3: Είναι η Εθνική Οδός Μάνδρα-Θήβα-Λιβαδειά-Κάτω Τιθορέα-Μπράλος-Λαμία-Δομοκός-Νέο Μοναστήρι-Λάρισα-Ελασσόνα-Κοζάνη-Ελληνο Σκοπιανά Σύνορα.
• 5: Είναι η Εθνική Οδός Αντίριο-Αγρίνιο-Άρτα-Ιωάννινα.
• 6: Είναι η Εθνική Οδός Βόλος-Ριζόμυλος-Πλατύκαμπος-Λάρισα-Τρίκαλα-Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα.
• κλπ
Οι παραπάνω δρόμοι έχουν και αρίθμηση στο Ευρωπαϊκό δίκτυο δρόμων. Αυτή η αρίθμηση δεν πρέπει να συγχέεται με την αρίθμηση σε κάθε κράτος. Τέτοια αρίθμηση μπορεί να έχει ένας αυτοκινητόδρομος αλλά και μια εθνική οδός και διευκολύνει τις μετακινήσεις μεταξύ των κρατών. Παράδειγμα ο Αυτοκινητόδρομος Α1 αντιστοιχεί στον δρόμο του Ευρωπαϊκού δικτύου Ε75. Ο Ε75 ξεκινά από την βόρεια Νορβηγία και φτάνει μέχρι την Κρήτη αφού διέλθει από διάφορες χώρες όπως Πολωνία Τσεχία Ουγγαρία Σκόπια κλπ. Εννοείται ότι ο Ε75, κατά την διαδρομή του, σε ορισμένα τμήματα είναι αυτοκινητόδρομος και σε άλλα Εθνική ή Επαρχιακή οδός.
Τώρα, ο αυτοκινητόδρομος έχει ορισμένα χαρακτηριστικά, θα αναφέρουμε τα πιο κοινά. Σε κάθε κατεύθυνση έχει τουλάχιστον δύο λωρίδες κυκλοφορίας (φαρδιές) και ΛΕΑ. Επίσης στο δεξί άκρο του έχει πινακίδες με χιλιομετρικές αποστάσεις (σε κάθε χιλ. θέση, όχι όποτε θυμόμαστε). Ακόμη έχει τηλέφωνα SOS και στις χιλιομετρικές ταμπέλες βελάκια που σου δείχνουν που είναι το πλησιέστερο τηλέφωνο SOS. Οι έξοδοι είναι τυποποιημένες, με σκοπό όταν ταξιδεύεις να αποφεύγονται οι εκπλήξεις(στην χώρα μας στην μια βγαίνεις με 60 χιλ στην άλλη με 50 χιλ στην τρίτη με 40 και τελικά αν είσαι λίγο χαλαρός θα πας στα χωραφάκια) και φέρουν αρίθμηση ώστε να σχεδιάζεις το ταξίδι σου. Δηλαδή για να πας στην Τιθορέα από Αθήνα: ακολουθείς τον Α1 με κατεύθυνση Σχηματάρι/Λαμία και στην έξοδο πχ Νο 22 βγαίνει με κατεύθυνση Αταλάντη κλπ.. Επίσης, ο αυτοκινητόδρομος έχει χώρους στάθμευσης ανά τακτά χιλιομετρικά διαστήματα με WC (με ράμπες για ΑΜΕΑ και όχι πλαστικές τουαλέτες εργοταξίου που δεν αδειάζονται-καθαρίζονται από κανένα) και κάδους απορριμάτων ώστε οι ταξιδιώτες να κάνουν κάποιες στάσεις ανάπαυσης και την φυσική τους ανάγκη. Ακόμη διαθέτουν ΣΕΑ και βενζινάδικα που σου αναγράφουν σε πόσα χιλιόμετρα είναι το επόμενο βενζινάδικο. Τα όρια ταχύτητας είναι 120 χιλ, 130 χιλ (στην Ελλάδα ας πούμε) ή και απεριόριστο. Εννοείται ότι δεν αλλάζουμε στον ΚΟΚ το όριο ταχύτητος σε 130χιλ αλλά αφήνουμε τις παλιές πινακίδες στον δρόμο με 120χιλ (ποιά είναι άραγε αυτή η χώρα?) και φυσικά όταν φθαρεί το οδόστρωμα και μέχρι να ανακατασκευαστεί τοποθετούνται πινακίδες με χαμηλότερο όριο ταχύτητας. Διαθέτουν διαγράμμιση που είναι ορατή και με άσχημες καιρικές συνθήκες και δεν σε αφήνουν να την υπολογίζεις στο περίπου ανάλογα με τις στρώσεις της ασφάλτου στις λωρίδες κυκλοφορίας (ποιά είναι αυτή η χώρα?). Στις εισόδους υπάρχει πινακίδα παραχώρησης προτεραιότητος και όχι STOP ,διότι στην άπειρη άγνοιά μας σημαίνει το ίδιο! Και πολλά άλλα που δεν είναι αντικείμενο του παρόντος. Επισκευτείται την Αττική Οδό για να πάρετε μια καλή γεύση του τι εστί αυτοκινητόδρομος. Φυσικά καμία σχέση ο Α1 (Αθήνα-Θεσσαλονίκη) με αυτοκινητόδρομο, αλλά πρέπει να πληρώνεις και 2,90 EUR κάθε τόσο (55-60 χιλ)για τον δήθεν αυτοκινητόδρομο.
Τώρα, παλιά για να πηγαίνουμε στην επαρχία και να επικοινωνούν οι αντίστοιχες επαρχιακές πόλεις και χωριά μεταξύ τους είχαμε την Εθνική οδό 1 (Αθήνα – Θεσσαλονίκη) όπου περίπου στην αρχή του κάθε νομού είχε διόδια. Βέβαια σε Εθνικούς δρόμους μια λωρίδας κυκλοφορία ανά κατεύθυνση δεν νοούνται διόδια και αυτό το θέμα έχει ήδη καλυφθεί από άλλους. Οι αρμόδιοι που είχαν διευθετήσει με αυτόν το τρόπο το θέμα δεν ήταν ηλίθιοι. Συγκέντρωναν φόρους και επιπλέον επέτρεπαν τις ανέξοδες μετακινήσεις εντός του νομού με τις υπηρεσίες του νομού, (που συνήθως είναι στην πρωτεύουσα του νομού) καθώς και τις μετακινήσεις μεταξύ των χωριών όπου ζουν συγγενικά πρόσωπα, φίλοι, συνεργάτες, χώροι εργασίας, καταστήματα κλπ. Αυτό το τελευταίο περιττό να υπογραμμίσω ότι είναι αναφέρετο ανθρώπινο δικαίωμα. Όμως σε αυτή τη χώρα, ορισμένοι ανεπαρκείς κοντόφθαλμοι ονόμασαν την Εθνική Οδό 1 σε αυτοκινητόδρομο Α1, η Εθνική Οδός 1 εξαφανίστηκε, έριξαν λίγο άσφαλτο σε κάτι χωματόδρομους που τους ονόμασαν “Παραδρόμους” και τώρα αναγκάζουν τους πάντες να πληρώνουν διόδια, διότι δεν υπάρχει άλλος δρόμος για να καλύψουν τις κοινωνικές τους ανάγκες, να επικοινωνήσουν με τις αρχές του τόπου τους ή να μεταβούν στην εργασία τους. Ας σκεφτούμε, Που είναι τα δικαστήρια στον Νομό Φθιώτιδος? Στην Λαμία. Που είναι ο ΟΑΕΕ (ΤΕΒΕ)? Στην Λαμία. Που είναι η Νομαρχία? Στην Λαμία. Πόσα διόδια πρέπει να πληρώσει ο κάτοικος της Λάρυμνας για να πάει στην Λαμία ή στην έδρα του Δήμου του αύριο στην Αταλάντη? Το ίδιο βέβαια και ο κάτοικος της Μαλεσίνας και πολλών άλλων περιοχών της Ελλάδος. Βέβαια οι ίδιες ανάγκες καλύπτονται, πολύ λογικά και δίκαια, από τον κάτοικο της Φωκίδας, Αιτωλοακαρνανίας, Ευρυτανίας, Λάρισας κλπ χωρίς έξοδα. Είναι αυτή ίση μεταχείριση μεταξύ των πολιτών? Περιττό να πούμε ότι οι “παράδρομοι”, όπου υπάρχουν, διότι στην Υλίκη και αλλαχού δεν υπάρχουν, δεν μπορούν να χαρακτηριστούν Εθνικοί οδοί διότι δεν έχουν την κατάλληλη υποδομή (οδόστρωμα, πλάτος οδοστρώματος, διαγράμμιση, σήμανση, όρια ταχύτητος κλπ κλπ κλπ.). Όταν ήμουν νεαρός θυμάμαι το 102χιλ πριν το Μαρτίνο. Είχε δάσος από εκκλησάκια, εκεί θέλουμε να ξαναπάμε? Υπήρχε ένα ήσυχο χωριό, ο Προσκυνάς Λοκρίδος, που στην πλατεία του υπήρχε ένας στενός δρόμος για τα λιγοστά οχήματα των κατοίκων του. Εκεί τα παιδιά μας μεγάλωσαν ανέμελα και σήμερα οι άνθρωποι δεν μπορούν να κοιμηθούν, οι γέροντες κινδυνεύουν να πάνε στην πλατεία τους, στην εκκλησία τους, τα αυτοκίνητα και οι νταλίκες είναι η μία πίσω από την άλλη, ούτε 4 μέτρα δεν απέχουν μεταξύ τους. Ουδεμία σχέση ο δρόμος στην πλατεία στον Προσκυνά με Εθνική Οδό, αλλά κατέληξε να είναι για να αποφεύγονται τα διόδια απ' όσους αποφασίζουν να διακινδυνεύσουν την δίοδό τους από εκεί. Το ίδιο στην Τραγάνα και σε λίγο σε άλλα χωριά. Αυτό θέλουμε? Μα πλήρωσαν, οι γονείς μας, εμείς και τα παιδιά μας αύριο, για να μην είμαστε εκεί. Η ανθρώπινη ύπαρξη δεν έχει καμιά αξία? Πόσο νόμιμο είναι να αναγκάζεις κάποιον να πληρώσει επειδή του αφαίρεσες το δικαίωμα να χρησιμοποιεί άλλο δρόμο, διότι δεν υπάρχει άλλος δρόμος! Δεν είναι νόμιμο είναι καταχρηστικό. Για να μην λέμε πολλά απαιτείται η κατασκευή της Εθνικής οδού 1, που εξαφανίστηκε, για εξυπηρέτηση των κατοίκων και των αναγκών τους.
Θέλω να τονίσω, για να μην παρεξηγηθώ, ότι δεν είμαι εναντίον των διοδίων, αν και προσωπικά είμαι υπέρ του αυτοκόλλητου σήματος που δεν απαιτεί κτιριακές εγκαταστάσεις, υπαλλήλους, δεν δημιουργεί μποτιλιάρισμα κλπ. Δεν με προβληματίζουν τα διόδια στην Αττική οδό. Όμως, σίγουρα δεν συμφωνώ με ό,τι συμβαίνει στον Νομό Φθιώτιδος. Πρόκειται για αφαίρεση δικαιώματος, κατάργηση επιλογής, καταναγκασμό που οφείλεται ή σε πελώρια αβλεψία ή σε μεθόδευση. Επίσης για να μην ξεχαστεί κατά την άποψή μου, σύμφωνα με την συλλογιστική της προηγουμένης παραγράφου, τα διόδια της Τραγάνας έπρεπε να βρίσκονται μεταξύ Κάστρου και Μαρτίνου διότι εκεί βρίσκεται η αρχή του Νομού.
Συνοψίζοντας, δεν είναι δίκαιο και ηθικό να πληρώνουμε αναγκαστικά διόδια για έναν δήθεν αυτοκινητόδρομο (Α1). Δεν είναι νόμιμο, δίκαιο και ηθικό να χρησιμοποιούμε χωματόδρομους με άσφαλτο, που δεν είναι δρόμοι, για να καλύψουμε τις βασικές ανθρώπινες ανάγκες μας. Είναι παράνομη και καταχρηστική η εξαφάνιση της Εθνικής Οδού 1 ώστε όλοι να αναγκάζονται να χρησιμοποιούν τον δήθεν Αυτοκινητόδρομο Α1 με καταβολή διοδίου.
Ε. Παπαϊωάννου
Ηλεκτρονικός Μηχανικός
Αταλάντη