Τρεις χιλιάδες και πλέον άνθρωποι στήριξαν διαδικτυακά το δικαιώματος δωρεάν διέλευσης των ΑμεΑ
Στο θέμα της παραβίασης του δικαιώματος των ΑμεΑ δωρεάν διελευσης από τα διόδια των αυτοκινητοδρόμων πολλοί ενεπλάκησαν και πολλά γράφτηκαν ή ακούστηκαν. Μετά και την ανακοίνωση του υπουργείου υποδομών που δεσμεύτηκε για οριστική διευθέτηση μέσω θέσπισης σχετικής νομοθετικής ρύθμισης, χρήσιμο είναι να ειπωθεί η αλήθεια ως έχει και να αποδοθούν τα εύσημα και οι ευθύνες εκεί που αναλογούν.
Ο σκηνοθέτης Αντ. Ρέλλας , εκ των πρωταγωνιστών της "μάχης των διοδίων"
Καταρχάς, οι βασικοί πρωταγωνιστές της λύσης, αυτοί που υποχρέωσαν το υπουργείο να αποδεχτεί τις αρνήσεις διέλευσης από πλευράς των εταιρειών εκμετάλλευσης των αυτοκινητοδρόμων, είναι οι “ανώνυμοι” οδηγοί με αναπηρία που μέσω διαδικτύου οργανώθηκαν, επικοινώνησαν το θέμα τους και εξασφάλισαν χιλιάδες συμπαραστάτες/συμμάχους. Μέσω του τύπου (έντυπου ή ηλεκτρονικού) η καταγγελία τους έγινε δημόσια και τα πράγματα πήραν τον δρόμο τους.
Σε ότι αφορά το νομικό μέρος του όλου θέματος : Οι συμβάσεις εκμετάλλευσης των αυτοκινητοδρόμων που υπογράφησαν το 2007, μη περιλαμβάνοντας πρόβλεψη για την δωρεάν διέλευση των αναπηρικών αυτοκινήτων, αποτελούν την απαρχή του κακού. Το πρόβλημα επιχειρήθηκε να επιλυθεί την ερχόμενη χρονιά με υπουργική απόφαση (επί υπουργείας Σουφλιά) , την οποία όμως προκλητικά αγνόησαν οι εταιρείες εκμετάλλευσης. Επί κυβερνήσεως ΠΑΣΟΚ επιχειρήθηκε οργανωμένη διαμαρτυρία από την εθνική συνομοσπονδία ΑμεΑ συνοδευόμενη από πρόσκληση προς τους οδηγούς με αναπηρία να επιδείξουν ανυπακοή πληρωμής στους υπαλλήλους των διοδίων. Ο υπουργός Γ. Μαγκριώτης – αρχές φετινού Καλοκαιριού – δεσμεύτηκε για άμεση θέσπιση νομοθετικής ρύθμισης , πλην όμως δεν υλοποίησε την δέσμευσή του.
Με την ροή του Καλοκαιριού, οι καταγγελίες/διαμαρτυρίες σωρεύονταν και πλήθαιναν, μέσω πολιτικού παρασκηνίου στα μέσα Ιουλίου η Ελευθεροτυπία τις δημοσιοποίησε και υπενθύμισε στον υπουργό την δέσμευσή του, όμως και τότε ουδέν έγινε. Από τα μέσα Αυγούστου ξεκίνησε η διαδικτυακή οργάνωση των καταγγελόντων οδηγών, μέχρι τότε ουδείς άλλος – ούτε η γραμματεία ΑμεΑ του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ούτε η εθνική συνομοσπονδία ΑμεΑ – δεν ασχολήθηκε για να επαναφέρει το θέμα. Οταν η διαδικτυακή οργάνωση άγγιξε μεγάλα νούμερα (οι μετέχοντες και οι συμπαραστεκόμενοι ξεπέρασαν τους τρεις χιλιάδες ανθρώπους) έσπευσαν και οι απόντες να διεκδικήσουν την πρωτοκαθεδρία. Οι μεν (γραμματεία ΑμεΑ της Ν.Δ.) την πρωτοκαθεδρία της καταγγελίας, οι δε (ΕΣΑμεΑ) την πρωτοκαθεδρία επίλυσης. Δεν θα υπήρχε κανείς λόγος ένστασης, αν για τους μεν (γραμματεία ΑμεΑ της ΝΔ) δεν εβάραινε η κομματική ευθύνη για την ύπαρξη καθεαυτή του προβλήματος, ενώ για τους δε δεν είχε προϋπάρξει η κοροϊδία εναντίον τους Μαγκριώτη που για λύση ξανά είχε προ μηνών δεσμευτεί και λύση ουδέποτε έδωσε.
Οπως τα δεδομένα αποδεικνύουν, η βούληση λύσης από πλευράς υπουργείου, καίτοι ρητά διατυπώθηκε για δεύτερη φορά , παραμένει συζητήσιμη. Το 100% βέβαιον είναι ότι οι εταιρείες εκμετάλλευσης στο ελάχιστο δεν “τρομάζουν” από υπουργικές αποφάσεις ή δεσμεύσεις. Αγνόησαν την προ διετίας απόφαση Σουφλιά, προσπέρασαν προ λίγων μηνών και την δέσμευση Μαγκριώτη. Αρα, μοναδικός σίγουρος τρόπος ώστε η δωρεάν διέλευση διοδίων για τα αναπηρικά αυτοκίνητα να επικρατήσει στην διάρκεια , είναι η συνέχιση της προσπάθειας από “τα κάτω” για οργανωμένη άρνηση πληρωμής. Στους πρωταγωνιστές αυτής της προσπάθειας, λοιπόν, ανήκει δικαιωματικά ο πρώτος και τελευταίος λόγος.
“Η άρνηση το φετινό Καλοκαίρι από πλευράς εταιρειών εκμετάλλευσης της δωρεάν διέλευσης αναπηρικών αυτοκινήτων δεν ήταν ένα απλό άθροισμα από μεμονωμένα κρούσματα όπως με πνεύμα αθώωσης των παρανομούντων ισχυρίζεται στην ανακοίνωσή του το υπουργείο υποδομών, αλλά ο κανόνας” , πιστοποιεί με σιγουριά ο εκ των εμπνευστών της διαδικτυακής διαμαρτυρίας σκηνοθέτης Αντώνης Ρέλλας. Και ο ίδιος βίωσε την άρνηση διέλευσης: “Οχι μιά αλλά δεκάδες φορές που επιχείρησα φέτος να διέλθω από τα διόδια του εθνικού αυτοκινητόδρομου Αθηνών - Λαμίας”. “Χαιρετίζουμε με ικανοποίηση την υπουργική δέσμευση, αρκεί να γίνει σύντομα πράξη” καταλήγει ο ακτιβιστής σκηνοθέτης, επιμένοντας ότι “οι εταιρείες δεν παρανόησαν όπως ισχυρίζεται το υπουργείο αλλά παρανόμησαν, ένα μι κάνει όλη την διαφορά” . Στον επίλογό του Ο Ρέλλας υπενθυμίζει με νόημα ότι “αντίστοιχη δέσμευση είχαμε ακούσει και στις αρχές Καλοκαιριού μετά τις οργανωμένες διαμαρτυρίες του αναπηρικού κινήματος. Πιστέψαμε καλοπροαίρετα τότε ότι το θέμα είχε τακτοποιηθεί εν τη γεννέσει του, όμως στην πράξη ακολούθως απεδείχθη ότι ... παρανοήσαμε ”.
πηγή: Ελευθεροτυπία
Στο θέμα της παραβίασης του δικαιώματος των ΑμεΑ δωρεάν διελευσης από τα διόδια των αυτοκινητοδρόμων πολλοί ενεπλάκησαν και πολλά γράφτηκαν ή ακούστηκαν. Μετά και την ανακοίνωση του υπουργείου υποδομών που δεσμεύτηκε για οριστική διευθέτηση μέσω θέσπισης σχετικής νομοθετικής ρύθμισης, χρήσιμο είναι να ειπωθεί η αλήθεια ως έχει και να αποδοθούν τα εύσημα και οι ευθύνες εκεί που αναλογούν.
Ο σκηνοθέτης Αντ. Ρέλλας , εκ των πρωταγωνιστών της "μάχης των διοδίων"
Καταρχάς, οι βασικοί πρωταγωνιστές της λύσης, αυτοί που υποχρέωσαν το υπουργείο να αποδεχτεί τις αρνήσεις διέλευσης από πλευράς των εταιρειών εκμετάλλευσης των αυτοκινητοδρόμων, είναι οι “ανώνυμοι” οδηγοί με αναπηρία που μέσω διαδικτύου οργανώθηκαν, επικοινώνησαν το θέμα τους και εξασφάλισαν χιλιάδες συμπαραστάτες/συμμάχους. Μέσω του τύπου (έντυπου ή ηλεκτρονικού) η καταγγελία τους έγινε δημόσια και τα πράγματα πήραν τον δρόμο τους.
Σε ότι αφορά το νομικό μέρος του όλου θέματος : Οι συμβάσεις εκμετάλλευσης των αυτοκινητοδρόμων που υπογράφησαν το 2007, μη περιλαμβάνοντας πρόβλεψη για την δωρεάν διέλευση των αναπηρικών αυτοκινήτων, αποτελούν την απαρχή του κακού. Το πρόβλημα επιχειρήθηκε να επιλυθεί την ερχόμενη χρονιά με υπουργική απόφαση (επί υπουργείας Σουφλιά) , την οποία όμως προκλητικά αγνόησαν οι εταιρείες εκμετάλλευσης. Επί κυβερνήσεως ΠΑΣΟΚ επιχειρήθηκε οργανωμένη διαμαρτυρία από την εθνική συνομοσπονδία ΑμεΑ συνοδευόμενη από πρόσκληση προς τους οδηγούς με αναπηρία να επιδείξουν ανυπακοή πληρωμής στους υπαλλήλους των διοδίων. Ο υπουργός Γ. Μαγκριώτης – αρχές φετινού Καλοκαιριού – δεσμεύτηκε για άμεση θέσπιση νομοθετικής ρύθμισης , πλην όμως δεν υλοποίησε την δέσμευσή του.
Με την ροή του Καλοκαιριού, οι καταγγελίες/διαμαρτυρίες σωρεύονταν και πλήθαιναν, μέσω πολιτικού παρασκηνίου στα μέσα Ιουλίου η Ελευθεροτυπία τις δημοσιοποίησε και υπενθύμισε στον υπουργό την δέσμευσή του, όμως και τότε ουδέν έγινε. Από τα μέσα Αυγούστου ξεκίνησε η διαδικτυακή οργάνωση των καταγγελόντων οδηγών, μέχρι τότε ουδείς άλλος – ούτε η γραμματεία ΑμεΑ του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ούτε η εθνική συνομοσπονδία ΑμεΑ – δεν ασχολήθηκε για να επαναφέρει το θέμα. Οταν η διαδικτυακή οργάνωση άγγιξε μεγάλα νούμερα (οι μετέχοντες και οι συμπαραστεκόμενοι ξεπέρασαν τους τρεις χιλιάδες ανθρώπους) έσπευσαν και οι απόντες να διεκδικήσουν την πρωτοκαθεδρία. Οι μεν (γραμματεία ΑμεΑ της Ν.Δ.) την πρωτοκαθεδρία της καταγγελίας, οι δε (ΕΣΑμεΑ) την πρωτοκαθεδρία επίλυσης. Δεν θα υπήρχε κανείς λόγος ένστασης, αν για τους μεν (γραμματεία ΑμεΑ της ΝΔ) δεν εβάραινε η κομματική ευθύνη για την ύπαρξη καθεαυτή του προβλήματος, ενώ για τους δε δεν είχε προϋπάρξει η κοροϊδία εναντίον τους Μαγκριώτη που για λύση ξανά είχε προ μηνών δεσμευτεί και λύση ουδέποτε έδωσε.
Οπως τα δεδομένα αποδεικνύουν, η βούληση λύσης από πλευράς υπουργείου, καίτοι ρητά διατυπώθηκε για δεύτερη φορά , παραμένει συζητήσιμη. Το 100% βέβαιον είναι ότι οι εταιρείες εκμετάλλευσης στο ελάχιστο δεν “τρομάζουν” από υπουργικές αποφάσεις ή δεσμεύσεις. Αγνόησαν την προ διετίας απόφαση Σουφλιά, προσπέρασαν προ λίγων μηνών και την δέσμευση Μαγκριώτη. Αρα, μοναδικός σίγουρος τρόπος ώστε η δωρεάν διέλευση διοδίων για τα αναπηρικά αυτοκίνητα να επικρατήσει στην διάρκεια , είναι η συνέχιση της προσπάθειας από “τα κάτω” για οργανωμένη άρνηση πληρωμής. Στους πρωταγωνιστές αυτής της προσπάθειας, λοιπόν, ανήκει δικαιωματικά ο πρώτος και τελευταίος λόγος.
“Η άρνηση το φετινό Καλοκαίρι από πλευράς εταιρειών εκμετάλλευσης της δωρεάν διέλευσης αναπηρικών αυτοκινήτων δεν ήταν ένα απλό άθροισμα από μεμονωμένα κρούσματα όπως με πνεύμα αθώωσης των παρανομούντων ισχυρίζεται στην ανακοίνωσή του το υπουργείο υποδομών, αλλά ο κανόνας” , πιστοποιεί με σιγουριά ο εκ των εμπνευστών της διαδικτυακής διαμαρτυρίας σκηνοθέτης Αντώνης Ρέλλας. Και ο ίδιος βίωσε την άρνηση διέλευσης: “Οχι μιά αλλά δεκάδες φορές που επιχείρησα φέτος να διέλθω από τα διόδια του εθνικού αυτοκινητόδρομου Αθηνών - Λαμίας”. “Χαιρετίζουμε με ικανοποίηση την υπουργική δέσμευση, αρκεί να γίνει σύντομα πράξη” καταλήγει ο ακτιβιστής σκηνοθέτης, επιμένοντας ότι “οι εταιρείες δεν παρανόησαν όπως ισχυρίζεται το υπουργείο αλλά παρανόμησαν, ένα μι κάνει όλη την διαφορά” . Στον επίλογό του Ο Ρέλλας υπενθυμίζει με νόημα ότι “αντίστοιχη δέσμευση είχαμε ακούσει και στις αρχές Καλοκαιριού μετά τις οργανωμένες διαμαρτυρίες του αναπηρικού κινήματος. Πιστέψαμε καλοπροαίρετα τότε ότι το θέμα είχε τακτοποιηθεί εν τη γεννέσει του, όμως στην πράξη ακολούθως απεδείχθη ότι ... παρανοήσαμε ”.
πηγή: Ελευθεροτυπία