Παρασκευή 6 Αυγούστου 2010

Ταξιδεύοντας οδικώς στην Ευρώπη- Oδοιπορικό ενός μέλους των Επιτροπών Αγώνα

Posted by ΚΙΝΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΤΩ Παρασκευή, Αυγούστου 06, 2010

Ταξιδεύοντας οδικώς στην Ευρώπη

Επιτέλους μετά από πολλά χρόνια μπόρεσα και πραγματοποίησα ένα όνειρο που είχα. Να ταξιδέψω στην Ευρώπη με αυτοκίνητο. Το ταξίδι μου ξεκίνησε στις 16/07/2010 και τελείωσε στις 31/07/2010 οπού και γύρισα στην Αθήνα. Το πέρασμα μου από 9 διαφορετικές χώρες (και μία η Ελλάδα 10) ήταν κάτι παραπάνω από συναρπαστικό. Δεν πρόκειται να σας κουράσω σχετικά με τοπία, δάση, ποτάμια, λίμνες που ασταμάτητα γέμιζαν τα μάτια μου με απίστευτες εικόνες ομορφιάς. Ούτε για τις πόλεις που επισκέφτηκα και τα υπέροχα πάρκα, πλατείες, μουσεία, κτήρια κλπ που υπήρχαν σχεδόν παντού.

Το κομμάτι που θα αναφερθώ είναι στους δρόμους, διόδια και τιμές βενζίνης των χωρών που επισκέφτηκα, για να δούμε τις διαφορές με την Ελλάδα.

ΣΚΟΠΙΑ:
Το οδικό δίκτυο θυμίζει κατά το μεγαλύτερο μέρος του το «πανέμορφο» κομμάτι της δικής μας Κορίνθου-Πατρών. Μπαλώματα και χάλια οδόστρωμα συν το ότι στο μεγαλύτερο μέρος υπάρχει μόνο μια λωρίδα ανά κατεύθυνση χωρίς προστατευτικές μπάρες στην μέση.

Τιμή βενζίνης 1,16 euro/lit-σταθερή σε όλο το εθνικό δίκτυο της χώρας

Διόδια 3 euro για 200 χλμ.

ΣΕΡΒΙΑ:
Το οδικό δίκτυο σχετικά καλό με το μεγαλύτερο μέρος του 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση και βοηθητική, με διαχωριστική λωρίδα ενδιάμεσα. Η ποιότητα του οδοστρώματος σχετικά καλή αλλά υπήρχαν και μερικά τμήματα που ήταν σε αρκετά άσχημη κατάσταση.

Η βενζίνη είχε μόνο δύο τιμές ή 1,14 ή 1,12 euro/lit σταθερές σε όλο το εθνικό δίκτυο της χώρας

Διόδια 13 euro για 617 χλμ

ΟΥΓΓΑΡΙΑ:
Με λίγα λόγια φοβερό οδικό δίκτυο. Η ποιότητα του οδοστρώματος τρομερή με 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση και μία βοηθητική με διαχωριστική λωρίδα στην μέση. Τα μπαλώματα που υπήρχαν σε μερικά σημεία δεν γινόντουσαν αισθητά όταν περνούσε το αυτοκίνητο από πάνω τους. (όπως ακριβώς και στην Ελλάδα δηλαδή). Στο εθνικό δίκτυο ανά 2 χλμ υπήρχε τηλέφωνο ανάγκης και ανά 5 χλμ parking με χτισμένες τουαλέτες και βρύση με πόσιμο νερό.!!!!

Τιμή βενζίνης κυμαινόταν μεταξύ 1,20 έως 1,25 euro/lit, με την τιμή 1,24 να είναι σταθερή σε όλο το εθνικό δίκτυο.

Διόδια δεν υπάρχουν!!!!!!!

Πληρώσαμε 8 euro βινιέτα στα σύνορα όταν μπήκαμε με ισχύ 4 ημερών για την χρήση των δρόμων. Εμείς στην Ουγγαρία κάναμε συνολικά χλμ 524.

ΣΛΟΒΑΚΙΑ-ΤΣΕΧΙΑ:
Η κατάσταση του οδικού δικτύου αρκετά καλή με 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση και μια βοηθητική και διαχωριστική στην μέση. Ένα στοιχείο του δρόμου ήταν οι κάθετες λωρίδες στο οδόστρωμα ανά μερικά μέτρα οι οποίες είχαν άγρια υφή πιθανών για αντιολισθητικούς λόγους (αν και ήταν λίγο ενοχλητικό το συνεχόμενο χρ…χρ…χρ..που έκαναν τα λάστιχα). Ανά 2 με 3 χλμ σε όλο το εθνικό δίκτυο υπήρχαν τηλέφωνα ανάγκης.

Διόδια δεν υπάρχουν!!!

Πληρώσαμε 16,32 euro βινιέτα στα σύνορα όταν μπήκαμε με ισχύ 7 ημερών για Σλοβακία και 10 ημερών για Τσεχία. Σε Σλοβακία και Τσεχία συνολικά κάναμε 580 χλμ.

Τιμή βενζίνης στην Σλοβακία 1,32 euro

Τιμή βενζίνης στην Τσεχία κυμαινόταν μεταξύ 1,25 έως 1,38 euro/lit

ΓΕΡΜΑΝΙΑ:
Τι να πει κανείς για το οδικό δίκτυο? Απλά τέλειο. Το οδόστρωμα είναι αντιολισθητικό, αψεγάδιαστο και με μοναδικά επίπεδα πρόσφυσης. Ενδεικτικά σας αναφέρω ότι ταξίδευα με βροχή και τους καθαριστήρες στην 3η ταχύτητα και ο δρόμος ήταν σχεδόν στεγνός. Ούτε λιμνούλες ούτε υδρολίσθηση ούτε τίποτα. Οδηγούσα και ένοιωθα ασφάλεια με ταχύτητες 140-160 χλμ με καταρρακτώδη βροχή. Απίστευτο. Τουλάχιστον 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση και μία βοηθητική με διαχωριστική λωρίδα στην μέση. Τηλέφωνο ανάγκης ανά 2-3 χλμ.

Διόδια δεν υπάρχουν!!!

Η τιμή βενζίνης κυμαινόταν μεταξύ 1,39 έως 1,43 euro/lit

Διανύσαμε συνολικά 390 χλμ.

ΑΥΣΤΡΙΑ:
Ισχύουν τα ίδια ακριβώς πράγματα με την Γερμανία. Οδόστρωμα αντιολισθητικό, 2 λωρίδες και μία βοηθητική και τηλέφωνο ανά 2-3 χλμ.

Διόδια πληρώσαμε μόνο στο σημείο διέλευσης των Άλπεων. Το κόστος 8 euro αλλά δεν με ενόχλησε τόσο γιατί οι Άλπεις είναι φανταστικές.

Η τιμή βενζίνης κυμαινόταν μεταξύ 1,37 έως 1,398 euro/lit

Διανύσαμε συνολικά 108 χλμ

ΙΤΑΛΙΑ:
Πάρα πολύ καλό δίκτυο με πολύ ωραίο οδόστρωμα. Τουλάχιστον 2 λωρίδες και μία βοηθητική ανά κατεύθυνση σε όλο το εθνικό δίκτυο με τηλέφωνα ανάγκης ανά μερικά χιλιόμετρα.

Διόδια ΠΑΝΤΟΥ!!!!

Σε κάθε είσοδο στην autostrada υπήρχαν διόδια όπου έπαιρνα μία βινιέτα. Σε κάθε έξοδο υπήρχαν πάλι διόδια οπού και πλήρωνα ανάλογα με τα χιλιόμετρα που είχα διανύσει. Βέβαια αν δεν ήθελα να χρησιμοποιήσω την autostrada θα μπορούσα να μετακινηθώ από το παράπλευρο οδικό δίκτυο που υπάρχει με μεγαλύτερη όμως καθυστέρηση λόγω του ότι περνάει μέσα από χωριά και πόλεις.

Το κόστος των διοδίων απλά υπερβολικό.

Για 532 χλμ πληρώσαμε 31,10 euro.

Για 113 χλμ πληρώσαμε 6,20 euro

Για 73 χλμ πληρώσαμε 4 euro

Για 157 χλμ πληρώσαμε 9,7 euro

Για 260 χλμ πληρώσαμε 16,6 euro

Για 120 χλμ πληρώσαμε 8,4 euro

H τιμή βενζίνης κυμαινόταν από 1,27 έως 1,425 euro/lit.

Στην autostrada υπήρχαν ηλεκτρονικές πινακίδες που ενημέρωναν τους οδηγούς για το ποια βενζινάδικα υπάρχουν στην πορεία του, σε πόσα χιλιόμετρα και τι τιμή βενζίνης είχε το καθένα, ώστε να μπορεί ο κάθε οδηγός να επιλέξει το πού θα σταματήσει.

ΣΛΟΒΕΝΙΑ:
Ευχάριστο και ασφαλές οδικό δίκτυο σε σχετικά καλή κατάσταση. 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση και μία βοηθητική με διαχωριστική στην μέση. Ανά 2-3 χλμ υπήρχε τηλέφωνο ανάγκης.

Διόδια δεν υπάρχουν. Πληρώσαμε μόνο βινιέτα αξίας 15 euro για χρήση των δρόμων για 7 ημέρες.

Η τιμή βενζίνης κυμαινόταν μεταξύ 1,21 έως 1,24 euro/lit

ΚΡΟΑΤΙΑ:
Σχετικά καλό οδικό δίκτυο με 2 λωρίδες και μία βοηθητική ανά κατεύθυνση με διαχωριστική λωρίδα στην μέση και με τηλέφωνα ανάγκης κάθε λίγα χιλιόμετρα. Ένα πράγμα που μου έκανε εντύπωση ήταν ότι με καταρρακτώδη βροχή τα συνεργεία οδοποιίας δούλευαν κανονικά και έστρωναν κανονικά καινούργια άσφαλτο-πίσσα σαν να μην έτρεχε τίποτα.

Για διόδια πληρώσαμε 5 euro για 44 χλμ.

Αλλά έχουν και το σύστημα της Ιταλίας με βινιέτα και χρέωση αναλόγως τα διανυθέντα χιλιόμετρα. Εμείς για 271 χλμ πληρώσαμε 15 euro.

Η τιμή βενζίνης κυμαινόταν μεταξύ 1,12 έως 1,15 euro/lit

Τα συμπεράσματα δικά σας

Με εκτίμηση

Παπαδόπουλος Ιωσήφ (ο νεότερος)
  • Blogroll

  • Blog Archive