Αυτοκινητόδρομος… νεύρων!
Αρκετοί από εσάς θα γνωρίζετε την ανάθεση της δημιουργίας νέου οδοστρώματος στο κομμάτι της εθνικής οδού μεταξύ Θεσσαλονίκης – Κατερίνης στην ιδιωτική εταιρεία “Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου”. Επίσης, αρκετοί θα είστε εσείς που έχετε χρησιμοποιήσει το συγκεκριμένο κομμάτι. Είναι λίγο μετά τα Μάλγαρα και φτάνει λίγο μετά το Αιγίνιο ταξιδεύοντας με κατεύθυνση προς την Κατερίνη από τη συμπρωτεύουσα! Από πέρυσι το καλοκαίρι το συγκεκριμένο κομμάτι είναι πάντα με έργα. Μία φορά ένα χρόνο και βάλε τώρα να μη δεις έναν κώνο ή κάτι σχετικό ώστε να κλείσει έστω μια γαμολωρίδα δεν υπήρχε!
Πέρυσι είχαμε το τροπάριο της δημιουργίας των νέων διοδίων του Αιγινίου. Δε λειτούργησαν ποτέ, δεν εισέπραξαν ούτε ευρώ και αυτό που ακούγεται τώρα είναι ότι υπάρχει συμφωνία με τα διόδια των Μαλγάρων και μοιράζονται τα έσοδα. Δεν μπορώ να γνωρίζω όμως κάτι τέτοιο στα σίγουρα! Μετά τα διόδια, ήταν οι παρακάμψεις με τα Τέμπη. Μετά κάτι μπαλώματα. Τώρα η ολοκλήρωση του οδοστρώματος. Έργο το οποίο είχε αρχίσει γύρω στα τέλη Ιουνίου αν δεν κάνω λάθος και ενώ είχε ακουστεί ότι θα διαρκούσε γύρω στις 20 άντε βάλε 30 μέρες εσύ, ακόμη η κατάσταση είναι απελπιστική.
Δημιουργήθηκε παρακάμψη πότε του ενός και πότε του άλλου ρεύματος που οδηγούσε στο… αντίθετο ρεύμα. Με λίγα λόγια, οι 3 λωρίδες του ενός ρεύματος έγιναν τέσσερις (!) και το μόνο διαχωριστικό ήταν κάποιοι κώνοι και κάτι στύλοι. Να έχεις τώρα να προσπεράσεις νταλίκες σε μισή λωρίδα και αριστερά σου να έχεις και τον άλλον να τρέχει με 100 ή και φουλ ταχύτητα όταν τον παίρνει!
Εθνική… ταλαιπωρία λοιπόν το συγκεκριμένο κομμάτι. Εχθές, 20 Αυγούστου, γυρνούσα από Θεσσαλονίκη και λίγο πριν το Αιγίνιο βρέθηκα να οδηγώ σε μόλις μία λωρίδα. Οδηγώ τώρα τρόπος του λέγειν καθώς η μεγαλύτερη ταχύτητα που μπορούσες να βάλεις στο κιβώτιο ήταν η… πρώτη! Φανταστείτε κάτι σαν ουρά διοδίων! Και μετά ως εκ θαύματος βλέπω ένα αυτοκίνητο της κατασκευάστριας εταιρείας να μαζεύει τους κώνους και να ομαλοποιείται η κατάσταση. Ήλπιζα ότι αυτό θα σημάνει το τέλος της ταλαιπωρίας μας αλλά ξέχασα ότι ζω στη χώρα της πουστιάς. Λίγα χιλιόμετρα παρακάτω φτάσαμε πάλι σε μια παράκαμψη όπου μοιράζοντας πάλι οι 3 λωρίδες του ενός ρεύματος σε 4, διπλής κυκλοφορίας.
Η αλήθεια είναι πως το νέο κομμάτι φαίνεται τέλειο. Αυτό έλειπε βέβαια, να μην το φτιάξουν και ομοιόμορφο. Πού φτάσαμε δηλαδή, να χαιρόμαστε που γίνεται μια δουλειά σωστά. Όμως, φαίνεται πως έχουν βγει εντελώς εκτός χρονοδιαγράμματος. Και τους καλοκαιρινούς μήνες ήταν ότι χειρότερο για το νομό Πιερίας. Γιατί, θέλει πες ο Θεσσαλονικιός να πάει για μπάνιο. Ή Χαλκιδική ή Πιερία θα πάει. Αλλά όταν σκέφτεσαι ότι Σάββατο μεσημέρι θα γίνεται της εκδιδομένης στην εθνική επειδή ο δρόμος έχει μείνει μισός, ε τότε σε βάζει σε αρκετές σκέψεις και αλλάζεις επιλογή. Όσο Σουμάχερ και να είσαι, θες να το ευχαριστηθείς το μπάνιο, όχι να σου βγει η πίστη στο δρόμο!
Αναρωτιέμαι βέβαια πού είναι και οι τοπικοί άρχοντες του νομού Πιερίας κυρίως, γιατί αυτός είναι περισσότερο ζημιωμένος όσον αφορά τον τουρισμό. Αλλά μη χέσω με τους άρχοντες που έχει και ο νομός αυτός. Άλλωστε είναι αφοσιωμένοι στη δημιουργία κύκλων και δεν προλαβαίνουν να ασχοληθούν με άλλα θέματα! Να χαιρόμαστε την ιδιωτικοποίηση των δρόμων μας, των δημόσιων δρόμων, των δρόμων που πληρώνει ο Έλληνας και μία και δύο και τρεις και… εικοσιτρείς φορές, αλλά θα τους πληρώνει και με τα διόδια, έστω και αν δεν τους βλέπουμε ποτέ ολοκληρωμένους ή έστω σε καλή κατάσταση.
Υ.Γ. Τις προάλλες, το πρωί της Τετάρτης είδα με τα μάτια μου δύο αμάξια στραπατσαρισμένα και μάλιστα πολύ άσχημα. Στο ύψος του Αιγινίου. Τρία νεκρά παλικάρια και ένα αντρόγυνο (που ήταν στο άλλο αμάξι) τραυματισμένο. Όπως μπορείτε να διαβάσετε και στο site του Αγγελιοφόρου, “εισήλθε στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας και συγκρούστηκε μετωπικά με διερχόμενο αυτοκίνητο [...]“. Παρόλ’ αυτά “[σ]ύμφωνα με τον αστυνομικό διευθυντή Πιερίας, Γιώργο Ρίντο, η σήμανση στο σημείο των έργων είναι επαρκής, ενώ για τη διευκόλυνση των οδηγών έχουν τοποθετηθεί κώνοι και πλαστικά στηθαία.” Πώς κύριε Ρίντο μου είναι επαρκή, όταν σε ένα σημείο υπήρχε μια τόσο περίεργη καμπύλη ώστε να βγεις από την παράκαμψη αυτήν όπου το αμάξι μπορούσε να πετάξει πανεύκολα κώλο; Μη δικαιολογούμε τα πάντα. Η οργή του κόσμου για το συγκεκριμένο έργο είναι τεράστια και το γνωρίζετε πολύ καλά. Σφίξτε τα λουριά λοιπόν
πηγη: http://www.mastouromata.com/?p=636
Σημείωση των Επιτροπών: Στο άρθρο 18.3 της σύμβασης παραχώρησης Μαλιακός-Κλειδί (Ν.3605 ΦΕΚ 190Α 8-8-2007) αναφέρεται ότι ο Παραχωρησιούχος (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου) ευθύνεται αποκλειστικά για κάθε περίπτωση ατυχήματος που οφείλεται σε πράξεις ή παραλείψεις του.