Μπόμπολας, Αττική Οδός και Επεκτάσεις
πηγή: http://bobolasgate.info/
Τελικά το συνολικό κόστος της Αττικής Οδού, που θεωρείται ο ακριβότερος ανά χιλιόμετρο δρόμος του πλανήτη ήταν πολλαπλάσιο από το αρχικά προβλεπόμενο. Παρόλο που το έργο είναι συγχρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση, το κράτος αναγκάστηκε να πληρώσει αποκλειστικά από εθνικούς πόρους περίπου 300 εκατ. ευρώ, τα οποία χαρακτηρίστηκαν εκ των υστέρων από την Κομισιόν μη επιλέξιμα, καθώς αφορούσαν παράλληλες εργασίες που έγιναν με απευθείας αναθέσεις. Η Επιτροπή έχει στείλει επιστολή στις ελληνικές αρχές με αφορμή την πρώτη αύξηση των διοδίων (από τα 1,8 στα 2 ευρώ, το 2003) στην οποία εξηγεί ότι, με βάση την ανάλυση κόστους-οφέλους που έχει στα χέρια της, διατηρεί τις αμφιβολίες της για την αύξηση των διοδίων, ειδικά αν αφορά όλες τις διαδρομές. Παρόλα αυτά επαναλήφθηκε το ίδιο σκηνικό με νέα αύξηση τον Σεπτέμβριο του 2004. Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην επιστολή απαιτείται μελέτη για το κατά πόσο πρέπει να αναπροσαρμοστεί η χρονική διάρκεια της σύμβασης (λήγει τον Σεπτέμβριο του 2022) με βάση το τελικό κόστος κατασκευής αλλά και των αυξήσεων στα τέλη που έχουν επιβληθεί.
Ο έλληνας πολίτης πληρώνει τελικά για τη γιγάντωση του Μπόμπολα 851,75 δραχμές κάθε φορά που μπαίνει στην Αττική Οδό. Όμως το τέρας είναι αχόρταγο. Ο Μπόμπολας επανέρχεται στην Αττική Οδό ζητώντας με απευθείας ανάθεση νέες εργολαβίες. «Ενθαρρυμένη από την περιρρέουσα ατμόσφαιρα ανοχής που επικρατεί στη χώρα, η διαπλοκή επανέρχεται δριμύτερη στο προσκήνιο προβάλλοντας νέες αξιώσεις. Είναι χαρακτηριστική η πρόταση – απαίτηση που προέβαλε εκ μέρους του ομίλου Ακτωρ – Ελληνική Τεχνοδομική, ο πρόεδρος της εταιρείας Ακτωρ κ. Δ. Κούτρας, να αναλάβει με απευθείας ανάθεση έργο επέκτασης της Aττικής Oδού. Μιλώντας σε ημερίδα με θέμα τα συγχρηματοδοτούμενα έργα, ο κ. Κούτρας πρότεινε την… αυτόματη επέκταση της λεόντειας σύμβασης που είχε επιτύχει στο παρελθόν για την κατασκευή και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού. Πρόκειται για έργα εκατοντάδων εκατ. ευρώ συνδεόμενα με τη συνέχιση του οδικού άξονα προς πέντε περιοχές της Aττικής, τα οποία έχουν σχεδιαστεί από την προηγούμενη κυβέρνηση (Καθημερινή, 21-10).