Η κυβέρνηση της Τρόικας πιστή στις μετεκλογικές εξαγγελίες της ότι μας επιφυλάσσει ένα παρόν άθλιο και ένα μέλλον τρισάθλιο, προχωρά σε "ρυθμίσεις" των νέων τελών κυκλοφορίας για το 2011. Τα χαράτσια που τα συνθέτουν, πανάκριβα τέλη κυκλοφορίας, πανάκριβα διόδια και εξωφρενικές τιμές καυσίμων δημιουργούν ένα εκρηκτικό, κοινωνικά, κοκτέιλ πυροδότησης κοινωνικών αντιστάσεων και εξέγερσης. Το αυτοκίνητο και οι δρόμοι από μέσο εξυπηρέτησης και επαφής της κοινωνίας, γίνονται μέσα αποξένωσης καί φραγμού στις ανθρώπινες σχέσεις.
Όλοι μας πρέπει να αντιδράσουμε συλλογικά και να οργανωθούμε απαιτώντας:
ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΣ ΔΡΟΜΟΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ - ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΔΙΟΔΙΑ - ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΤΟΥΣ
ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ
Νέες αυξήσεις και για το 2011
Aνατιμήσεις στα τέλη κυκλοφορίας οχημάτων και για την επόμενη χρονιά (2011) αποφάσισε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, με τα νέα χαράτσια να συμπληρώνουν τις τρανταχτές ανατιμήσεις του 2010, που μπήκαν με το πρόσχημα της «αντιρρυπαντικής τεχνολογίας», και με την επιβολή των λεγόμενων πράσινων τελών, πάνω στις ανατιμήσεις που άφησε «παρακαταθήκη» η κυβέρνηση της ΝΔ.
Για τη μεγάλη γκάμα των ΙΧ, οι αυξήσεις μόνο για την τελευταία τριετία (2009 - 2011) διαμορφώνονται πάνω από το 40% μέχρι και 62%. Η καταλήστευση του λαϊκού εισοδήματος συντελείται σε ολόκληρο το φάσμα της διακίνησης, από τις τιμές των καυσίμων, στη συνέχεια με τους ειδικούς φόρους κατανάλωσης, τα διόδια κ.ο.κ. Για τα νέα οχήματα που θα πάρουν άδεια κυκλοφορίας από την 1η Γενάρη του 2011 θα προβλέπονται ειδικά «πράσινα τέλη» ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων.
Με τις χτεσινές αποφάσεις η κυβέρνηση κατάργησε το κριτήριο παλαιότητας που η ίδια είχε βάλει σε εφαρμογή πέρυσι επανακαθορίζοντας την κλίμακα στη βάση του κυβισμού των οχημάτων.
Οι αναπροσαρμογές έρχονται να επιβαρύνουν τους κατόχους οχημάτων που κυκλοφόρησαν το έτος 2005 και μετά. Τα πρόσθετα χαράτσια ξεκινούν από τα 22 ευρώ σε σχέση με το 2010. Στην ίδια κατηγορία και για κυβικά 1.358 - 1548 κ.ε. η ετήσια αύξηση φτάνει στα 36 ευρώ και από 1.549 μέχρι 1.748 κ.ε. στα 56 ευρώ!
Η νέα κλίμακα με βάση τον κυβισμό διαμορφώνεται ως εξής:
* Μέχρι 300 κ.ε.: 20 ευρώ
* 301 - 785: 50 ευρώ
* 786 - 1.071: 110 ευρώ
* 1.072 - 1.357: 120 ευρώ
* 1.358 - 1548: 220 ευρώ
* 1.549 - 1.738: 240 ευρώ
* 1.739 - 1.928: 270 ευρώ
* 1.929 - 2.357: 600 ευρώ κ.ο.κ.
Οι όποιες δήθεν διορθωτικές κινήσεις σε σχέση με τα τέλη κυκλοφορίας του 2010 δεν αλλοιώνουν την ουσία της φορομπηχτικής πολιτικής. Ετσι, για παράδειγμα, για τα «σαραβαλάκια» (κυκλοφορία πριν από το έτος 2005) στα 1.600 κ.ε. οι κάτοχοί τους θα πληρώσουν για το 2011 240 ευρώ, από 202 ευρώ το 2008, δηλαδή αύξηση της τάξης του 19%.
πηγή: Ριζοσπάστης