Εμμένει στα αιτήματά της Αντιπροσωπεία στη ΔΕΘ και δράσεις για τη συνέχεια
Τη δεύτερη συνάντησή της μετά από εκείνη των αρχών Ιουλίου, πραγματοποίησε προχθές το απόγευμα η Επιτροπή Ξάνθης κατά των διοδίων με σκοπό να καθορίσει τις περαιτέρω δράσεις της.
Η συνάντηση έγινε υπό τη «σκιά» του ανεβάσματος των τόνων από την πανελλαδική επιτροπή ενάντια στα διόδια, η οποία ετοιμάζει κινητοποίηση και παράσταση στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης κατά τη διάρκεια των εγκαινίων της. Άνθρωποι από όλη τη χώρα «σηκώνουν τις μπάρες και περνούν από τα διόδια χωρίς να πληρώσουν», καθ’ οδόν για τη Θεσσαλονίκη και για παράσταση διαμαρτυρίας την ώρα των εγκαινίων από τον πρωθυπουργό.
Έντεκα μέλη -μαζί με τον υπογράφοντα- της Ξανθιώτικης επιτροπής, συγκεντρώθηκαν και συζήτησαν για τη διαμορφούμενη κατάσταση, ενώ λήφθηκαν και κάποιες αποφάσεις για τις μελλοντικές δράσεις της επιτροπής. Στην αρχή της συνεδρίασης, ο κ. Γιάννης Σιδηρόπουλος ενημέρωσε τους παρισταμένους για την κατάσταση, μέσα από δημοσιεύματα του τύπου και δηλώσεις του προέδρου της «Εγνατία Οδός ΑΕ» κ. Αναστάσιου Μουρατίδη και του υφυπουργού Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων κ. Γιάννη Μαγκριώτη. Υπενθυμίζουμε ότι από την Ξάνθη ο υφυπουργός είχε κάνει λόγο για εγκατάλειψη του σχεδίου των πολλών σταθμών διοδίων και της αντικατάστασής τους με ηλεκτρονικό σύστημα, επιμένοντας όμως στην ανάγκη συγκέντρωσης των εσόδων που έχουν προϋπολογιστεί εξαιτίας δανείων και της συντήρησης του οδικού δικτύου. Ο τύπος της πόλης μας έκανε λόγο για αναντιστοιχία μεταξύ των δηλώσεων Μαγκριώτη-Μουρατίδη, κάτι που έφερε νέες δηλώσεις από πλευράς προέδρου της «Εγνατία Οδός ΑΕ». Με επιστολή του ο κ. Μουρατίδης αποσαφήνισε τον τρόπο που θα λειτουργήσουν τα διόδια στην Εγνατία, αποκλείοντας οριστικά τους δεκατρείς σταθμούς κατά μήκος του δρόμου, μιλώντας για κατάργηση των μετωπικών σταθμών διοδίων –πλην αυτών σε Πολύμυλο και Μάλγαρα- και εφαρμογή μόνο ηλεκτρονικών σταθμών.
Ο κ. Μουρατίδης επέρριψε ευθύνες στην προηγούμενη διοίκηση της εταιρείας για το γεγονός ότι δεν προχώρησε ο σχεδιασμός που υπήρχε για τα διόδια. Παράλληλα διευκρίνισε ότι η διάσταση μεταξύ της εκτίμησης του ίδιου και του υφυπουργού για το κόστος συντήρησης του αυτοκινητοδρόμου, οφείλεται στο γεγονός ότι τα 40 εκατομμύρια ευρώ που ανέφερε ο ίδιος σε δήλωσή του, αφορούν μόνο στον αυτοκινητόδρομο. Σ’ αυτά θα πρέπει να προστεθεί το κόστος λειτουργίας της «Εγνατία Οδός ΑΕ» (αμοιβές προσωπικού και γενικά έξοδα) που ανεβάζει το ποσό στα εκατό εκατομμύρια ευρώ.
Φθηνότερα διόδια και αφού ολοκληρωθούν οι υποδομές
Τα παραπάνω σχολιάστηκαν από τους παρευρισκόμενους και ακολούθησε συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων. Σχολιάστηκε το γεγονός ότι στην Ιταλία η χρήση των αυτοκινητόδρομων κοστίζει περί τα έξι λεπτά το χιλιόμετρο (σύμφωνα με στοιχεία που κατέθεσε μέλος της επιτροπής), κόστος που θα είναι περίπου το ίδιο στη χώρα μας με τους δεκατρείς σταθμούς στην Εγνατία.
Ωστόσο, «ενοχλητικό» παραμένει το γεγονός ότι αν τελικά συσταθούν οι δεκατρείς σταθμοί διοδίων, θα υπάρχει –αναλογικά- ένας ανά πενήντα χιλιόμετρα! Πέραν του γεγονότος ότι αν οι οδηγοί αποδεχτούν τα έξι λεπτά ανά χιλιόμετρο, συναινούν στην ουσία για τιμές ακόμη υψηλότερες από αυτές που ισχύουν σήμερα!...
Κατόπιν τούτων, η επιτροπή συζήτησε κι έθεσε τις βάσεις για τις μελλοντικές δράσεις της. Αποφασίστηκε ομόφωνα να σταλεί αντιπροσωπεία από την Ξάνθη στην πανελλαδική συγκέντρωση διαμαρτυρίας της Θεσσαλονίκης, καθώς και να ξεκινήσουν επαφές της επιτροπής με τις γειτονικές πόλεις οι οποίες δείχνουν να μην έχουν αντιληφθεί ακόμη το μέγεθος του προβλήματος. Παράλληλα, η επιτροπή θα είναι σε επαφή και με το πανελλαδικό δίκτυο των πολιτών ενάντια στα διόδια.
Τέλος, μετά τις προσεχείς κινητοποιήσεις στα πλαίσια της ΔΕΘ, η επιτροπή της Ξάνθης θα ξεκινήσει μια σειρά επαφών με φορείς, εμμένοντας στην αρχική γραμμή της: να υπάρχουν μεν διόδια αλλά με λογικό κόστος και αφού πρώτα ολοκληρωθούν όλες οι απαραίτητες υποδομές.
πηγή: ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ της Θράκης
Τη δεύτερη συνάντησή της μετά από εκείνη των αρχών Ιουλίου, πραγματοποίησε προχθές το απόγευμα η Επιτροπή Ξάνθης κατά των διοδίων με σκοπό να καθορίσει τις περαιτέρω δράσεις της.
Η συνάντηση έγινε υπό τη «σκιά» του ανεβάσματος των τόνων από την πανελλαδική επιτροπή ενάντια στα διόδια, η οποία ετοιμάζει κινητοποίηση και παράσταση στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης κατά τη διάρκεια των εγκαινίων της. Άνθρωποι από όλη τη χώρα «σηκώνουν τις μπάρες και περνούν από τα διόδια χωρίς να πληρώσουν», καθ’ οδόν για τη Θεσσαλονίκη και για παράσταση διαμαρτυρίας την ώρα των εγκαινίων από τον πρωθυπουργό.
Έντεκα μέλη -μαζί με τον υπογράφοντα- της Ξανθιώτικης επιτροπής, συγκεντρώθηκαν και συζήτησαν για τη διαμορφούμενη κατάσταση, ενώ λήφθηκαν και κάποιες αποφάσεις για τις μελλοντικές δράσεις της επιτροπής. Στην αρχή της συνεδρίασης, ο κ. Γιάννης Σιδηρόπουλος ενημέρωσε τους παρισταμένους για την κατάσταση, μέσα από δημοσιεύματα του τύπου και δηλώσεις του προέδρου της «Εγνατία Οδός ΑΕ» κ. Αναστάσιου Μουρατίδη και του υφυπουργού Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων κ. Γιάννη Μαγκριώτη. Υπενθυμίζουμε ότι από την Ξάνθη ο υφυπουργός είχε κάνει λόγο για εγκατάλειψη του σχεδίου των πολλών σταθμών διοδίων και της αντικατάστασής τους με ηλεκτρονικό σύστημα, επιμένοντας όμως στην ανάγκη συγκέντρωσης των εσόδων που έχουν προϋπολογιστεί εξαιτίας δανείων και της συντήρησης του οδικού δικτύου. Ο τύπος της πόλης μας έκανε λόγο για αναντιστοιχία μεταξύ των δηλώσεων Μαγκριώτη-Μουρατίδη, κάτι που έφερε νέες δηλώσεις από πλευράς προέδρου της «Εγνατία Οδός ΑΕ». Με επιστολή του ο κ. Μουρατίδης αποσαφήνισε τον τρόπο που θα λειτουργήσουν τα διόδια στην Εγνατία, αποκλείοντας οριστικά τους δεκατρείς σταθμούς κατά μήκος του δρόμου, μιλώντας για κατάργηση των μετωπικών σταθμών διοδίων –πλην αυτών σε Πολύμυλο και Μάλγαρα- και εφαρμογή μόνο ηλεκτρονικών σταθμών.
Ο κ. Μουρατίδης επέρριψε ευθύνες στην προηγούμενη διοίκηση της εταιρείας για το γεγονός ότι δεν προχώρησε ο σχεδιασμός που υπήρχε για τα διόδια. Παράλληλα διευκρίνισε ότι η διάσταση μεταξύ της εκτίμησης του ίδιου και του υφυπουργού για το κόστος συντήρησης του αυτοκινητοδρόμου, οφείλεται στο γεγονός ότι τα 40 εκατομμύρια ευρώ που ανέφερε ο ίδιος σε δήλωσή του, αφορούν μόνο στον αυτοκινητόδρομο. Σ’ αυτά θα πρέπει να προστεθεί το κόστος λειτουργίας της «Εγνατία Οδός ΑΕ» (αμοιβές προσωπικού και γενικά έξοδα) που ανεβάζει το ποσό στα εκατό εκατομμύρια ευρώ.
Φθηνότερα διόδια και αφού ολοκληρωθούν οι υποδομές
Τα παραπάνω σχολιάστηκαν από τους παρευρισκόμενους και ακολούθησε συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων. Σχολιάστηκε το γεγονός ότι στην Ιταλία η χρήση των αυτοκινητόδρομων κοστίζει περί τα έξι λεπτά το χιλιόμετρο (σύμφωνα με στοιχεία που κατέθεσε μέλος της επιτροπής), κόστος που θα είναι περίπου το ίδιο στη χώρα μας με τους δεκατρείς σταθμούς στην Εγνατία.
Ωστόσο, «ενοχλητικό» παραμένει το γεγονός ότι αν τελικά συσταθούν οι δεκατρείς σταθμοί διοδίων, θα υπάρχει –αναλογικά- ένας ανά πενήντα χιλιόμετρα! Πέραν του γεγονότος ότι αν οι οδηγοί αποδεχτούν τα έξι λεπτά ανά χιλιόμετρο, συναινούν στην ουσία για τιμές ακόμη υψηλότερες από αυτές που ισχύουν σήμερα!...
Κατόπιν τούτων, η επιτροπή συζήτησε κι έθεσε τις βάσεις για τις μελλοντικές δράσεις της. Αποφασίστηκε ομόφωνα να σταλεί αντιπροσωπεία από την Ξάνθη στην πανελλαδική συγκέντρωση διαμαρτυρίας της Θεσσαλονίκης, καθώς και να ξεκινήσουν επαφές της επιτροπής με τις γειτονικές πόλεις οι οποίες δείχνουν να μην έχουν αντιληφθεί ακόμη το μέγεθος του προβλήματος. Παράλληλα, η επιτροπή θα είναι σε επαφή και με το πανελλαδικό δίκτυο των πολιτών ενάντια στα διόδια.
Τέλος, μετά τις προσεχείς κινητοποιήσεις στα πλαίσια της ΔΕΘ, η επιτροπή της Ξάνθης θα ξεκινήσει μια σειρά επαφών με φορείς, εμμένοντας στην αρχική γραμμή της: να υπάρχουν μεν διόδια αλλά με λογικό κόστος και αφού πρώτα ολοκληρωθούν όλες οι απαραίτητες υποδομές.
πηγή: ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ της Θράκης