Νέοι σταθμοί διοδίων και «μαζί» νέες αυξήσεις περιμένουν τους οδηγούς που διέρχονται από τους μεγάλους οδικούς άξονες.
Έως το τέλος του έτους αναμένεται να λειτουργήσει το καινούργιο σύστημα διοδίων στην Εγνατία Οδό, ενώ ακόμα δύο σταθμοί, ένας στον Μαλιακό και ένας στην Πελοπόννησο θα πάρουν «πράσινο φως» από το υπουργείο Υποδομών μέσα στους επόμενους μήνες. Πιο άμεσες θα είναι οι αυξήσεις στα διόδια της Εθνικής Οδού Κορίνθου - Τριπόλεως, που αναμένεται να τεθούν σε ισχύ μέσα στον Σεπτέμβριο.
Η καλοκαιρινή «ανακωχή» στο μέτωπο των διοδίων ήταν μικρής διάρκειας, αφού στο προσεχές διάστημα το τοπίο στους εθνικούς οδικούς άξονες που έχουν παραχωρηθεί σε ιδιώτες, αλλά και στην Εγνατία Οδό, πρόκειται να αλλάξει και πάλι. Πιο συγκεκριμένα:
Πελοπόννησος. Οι πρώτες εξελίξεις έρχονται από την Εθνική Οδό Κορίνθου - Τριπόλεως. Όπως ανακοινώθηκε στα μέσα του καλοκαιριού, η εταιρεία πρόκειται να προχωρήσει σε αυξήσεις που ξεπερνούν το 50% στους δύο σταθμούς διοδίων που λειτουργεί (σύμφωνα, βεβαίως, με τα όσα ορίζει η σύμβαση παραχώρησης). Για παράδειγμα, η τιμή διέλευσης για ένα Ι.Χ. από 1,40 ευρώ θα εκτιναχθεί στα 2,30 ευρώ για το Σπαθοβούνι και στα 2,20 για τη Νεστάνη.
Πιο αισθητές θα είναι οι αυξήσεις για τα βαρέα οχήματα: στα μεγάλα φορτηγά η τιμή αυξάνεται στο Σπαθοβούνι από 5,10 ευρώ στα 8,20 ευρώ και στη Νεστάνη από 4,90 στα 7,80 ευρώ. Η ακριβής ημερομηνία από την οποία θα ισχύσει η αύξηση δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί, αλλά εκτιμάται ότι θα είναι μέσα στον Σεπτέμβριο.
Στον ίδιο οδικό άξονα, αρκετά νοτιότερα, αναμένεται να λειτουργήσει ένας νέος σταθμός διοδίων μέσα στο έτος. Πρόκειται για τον σταθμό Ασέας, η λειτουργία του οποίου θα ξεκινήσει όταν παραδοθεί στην κυκλοφορία το τμήμα Τρίπολης - Αθήναιου, μήκους 12 χιλιομέτρων. Οταν ολοκληρωθεί, το τμήμα θα ενωθεί με ένα υφιστάμενο (σε κυκλοφορία σήμερα) τμήμα 15 χιλιομέτρων που κατασκευάστηκε κυρίως από το Δημόσιο. Ετσι η Εθνική Οδός θα φθάνει πλέον έως το Λεύκτρο, λίγο μετά τη Μεγαλόπολη.
Μαλιακός. Πιο άμεση εκτιμάται ότι θα είναι η λειτουργία του νέου σταθμού διοδίων στην Αγία Τριάδα (κοντά στις Θερμοπύλες), ο πρώτος στον Μαλιακό. Ο σταθμός είναι έτοιμος καθώς το ολοκληρωμένο τμήμα της Εθνικής Οδού στον Μαλιακό έχει παραδοθεί στην κοινοπραξία «Νέα Οδός». Για να λειτουργήσει ο σταθμός χρειάζεται να δοθεί το «πράσινο φως» από το υπουργείο Υποδομών. Υπενθυμίζεται ότι ολόκληρη η Εθνική Οδός στον Μαλιακό, που ανακατασκευάζεται ως δημόσιο έργο, θα παραδοθεί στη «Νέα Οδό», προκειμένου να λειτουργήσουν δύο σταθμοί διοδίων από τους οποίους θα χρηματοδοτηθεί η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65).
Εγνατία. Το καλοκαίρι τοποθετούσε χρονικά ο υπουργός Υποδομών κ. Δημ. Ρέππας την έναρξη λειτουργίας διοδίων στην Εγνατία Οδό. Το καλοκαίρι παρήλθε, ωστόσο η τελική ημερομηνία δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί. Σύμφωνα με τα όσα είπε στα τέλη Μαΐου ο υπουργός, τα διόδια Μαλγάρων θα αυξάνονταν σε 2,80 ευρώ από 2 ευρώ σήμερα (προκειμένου να χρηματοδοτήσουν... το κλείσιμο των διοδίων Αιγινίου), ενώ ανάλογη θα ήταν και η τιμολόγηση των διοδίων Πολύμυλου Κοζάνης. Για την υπόλοιπη Εγνατία θα ίσχυε προσωρινά -για διάστημα δύο ετών- το σύστημα της «βινιέτας»: η είσοδος στην Εγνατία με καταβολή εισιτηρίου ημερήσιου, εβδομαδιαίου ή άλλου), ασχέτως με τα διανυόμενα χιλιόμετρα, ωστόσο το ύψος του δεν έχει ακόμα οριστικοποιηθεί.
πηγή: Καθημερινή
Έως το τέλος του έτους αναμένεται να λειτουργήσει το καινούργιο σύστημα διοδίων στην Εγνατία Οδό, ενώ ακόμα δύο σταθμοί, ένας στον Μαλιακό και ένας στην Πελοπόννησο θα πάρουν «πράσινο φως» από το υπουργείο Υποδομών μέσα στους επόμενους μήνες. Πιο άμεσες θα είναι οι αυξήσεις στα διόδια της Εθνικής Οδού Κορίνθου - Τριπόλεως, που αναμένεται να τεθούν σε ισχύ μέσα στον Σεπτέμβριο.
Η καλοκαιρινή «ανακωχή» στο μέτωπο των διοδίων ήταν μικρής διάρκειας, αφού στο προσεχές διάστημα το τοπίο στους εθνικούς οδικούς άξονες που έχουν παραχωρηθεί σε ιδιώτες, αλλά και στην Εγνατία Οδό, πρόκειται να αλλάξει και πάλι. Πιο συγκεκριμένα:
Πελοπόννησος. Οι πρώτες εξελίξεις έρχονται από την Εθνική Οδό Κορίνθου - Τριπόλεως. Όπως ανακοινώθηκε στα μέσα του καλοκαιριού, η εταιρεία πρόκειται να προχωρήσει σε αυξήσεις που ξεπερνούν το 50% στους δύο σταθμούς διοδίων που λειτουργεί (σύμφωνα, βεβαίως, με τα όσα ορίζει η σύμβαση παραχώρησης). Για παράδειγμα, η τιμή διέλευσης για ένα Ι.Χ. από 1,40 ευρώ θα εκτιναχθεί στα 2,30 ευρώ για το Σπαθοβούνι και στα 2,20 για τη Νεστάνη.
Πιο αισθητές θα είναι οι αυξήσεις για τα βαρέα οχήματα: στα μεγάλα φορτηγά η τιμή αυξάνεται στο Σπαθοβούνι από 5,10 ευρώ στα 8,20 ευρώ και στη Νεστάνη από 4,90 στα 7,80 ευρώ. Η ακριβής ημερομηνία από την οποία θα ισχύσει η αύξηση δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί, αλλά εκτιμάται ότι θα είναι μέσα στον Σεπτέμβριο.
Στον ίδιο οδικό άξονα, αρκετά νοτιότερα, αναμένεται να λειτουργήσει ένας νέος σταθμός διοδίων μέσα στο έτος. Πρόκειται για τον σταθμό Ασέας, η λειτουργία του οποίου θα ξεκινήσει όταν παραδοθεί στην κυκλοφορία το τμήμα Τρίπολης - Αθήναιου, μήκους 12 χιλιομέτρων. Οταν ολοκληρωθεί, το τμήμα θα ενωθεί με ένα υφιστάμενο (σε κυκλοφορία σήμερα) τμήμα 15 χιλιομέτρων που κατασκευάστηκε κυρίως από το Δημόσιο. Ετσι η Εθνική Οδός θα φθάνει πλέον έως το Λεύκτρο, λίγο μετά τη Μεγαλόπολη.
Μαλιακός. Πιο άμεση εκτιμάται ότι θα είναι η λειτουργία του νέου σταθμού διοδίων στην Αγία Τριάδα (κοντά στις Θερμοπύλες), ο πρώτος στον Μαλιακό. Ο σταθμός είναι έτοιμος καθώς το ολοκληρωμένο τμήμα της Εθνικής Οδού στον Μαλιακό έχει παραδοθεί στην κοινοπραξία «Νέα Οδός». Για να λειτουργήσει ο σταθμός χρειάζεται να δοθεί το «πράσινο φως» από το υπουργείο Υποδομών. Υπενθυμίζεται ότι ολόκληρη η Εθνική Οδός στον Μαλιακό, που ανακατασκευάζεται ως δημόσιο έργο, θα παραδοθεί στη «Νέα Οδό», προκειμένου να λειτουργήσουν δύο σταθμοί διοδίων από τους οποίους θα χρηματοδοτηθεί η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65).
Εγνατία. Το καλοκαίρι τοποθετούσε χρονικά ο υπουργός Υποδομών κ. Δημ. Ρέππας την έναρξη λειτουργίας διοδίων στην Εγνατία Οδό. Το καλοκαίρι παρήλθε, ωστόσο η τελική ημερομηνία δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί. Σύμφωνα με τα όσα είπε στα τέλη Μαΐου ο υπουργός, τα διόδια Μαλγάρων θα αυξάνονταν σε 2,80 ευρώ από 2 ευρώ σήμερα (προκειμένου να χρηματοδοτήσουν... το κλείσιμο των διοδίων Αιγινίου), ενώ ανάλογη θα ήταν και η τιμολόγηση των διοδίων Πολύμυλου Κοζάνης. Για την υπόλοιπη Εγνατία θα ίσχυε προσωρινά -για διάστημα δύο ετών- το σύστημα της «βινιέτας»: η είσοδος στην Εγνατία με καταβολή εισιτηρίου ημερήσιου, εβδομαδιαίου ή άλλου), ασχέτως με τα διανυόμενα χιλιόμετρα, ωστόσο το ύψος του δεν έχει ακόμα οριστικοποιηθεί.
πηγή: Καθημερινή