ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΚΑΜΠΑΛΕΡΟΣ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ
Σε ένα οδικό άξονα όπου τα έργα έχουν σταματήσει οι εργολάβοι εισπράττουν διόδια εκμεταλλευόμενοι ακόμη και τα τμήματα που έχουν συμπληρώσει 50 χρόνια ζωής
Οι αντιδράσεις των πολιτών φουντώνουν, κι όχι άδικα, μ αυτό που γίνεται στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους και κυρίως στην εθνική οδό Αθήνας – Θεσσαλονίκης. Ξεκινώντας από την Αθήνα ο δρόμος έχει παραχωρηθεί στην εταιρία «Νέα Οδός Α.Ε.» μέχρι το ύψος του Μαλιακού κόλπου, από τον Μαλιακό μέχρι το Κλειδί του νομού Ημαθίας, περίπου εκεί που αλλάζει η εθνική οδός σε Εγνατία Οδό, έχετε να κάνετε με την εταιρία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.» ενώ στο τελευταίο τμήμα, για να μην ξεχνιόμαστε υπάρχει και το παλιό Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας, που τώρα έγινε Τ.Ε.Ο. Α.Ε. Οι τρεις καμπαλέρος θα σας κοστίσουν συνολικά 19,8 ευρώ στην μία κατεύθυνση, κι άλλα τόσα στην επιστοφή.
Όποιος ταξιδεύει με ιδιωτικής χρήσης επιβατικό αυτοκίνητο από την Θεσσαλονίκη προς την πρωτεύουσα ή αντίστροφα δεν πρέπει να εκπλαγεί αν δει οδηγούς να σταματούν στα διόδια αλλά αντί να πληρώσουν το αντίτιμο και να φύγουν, να κατεβαίνουν από το αυτοκίνητο, να σηκώνουν την μπάρα και να φεύγουν, ενώ οι αστυνομικοί της τροχαίας που συνήθως βρίσκονται στους χώρους αυτούς να κοιτούν αδιάφοροι. Σύμφωνα με την σύμβαση παραχώρησης στην διαφορά εταιρίας και οδηγού δεν ανακατεύεται η αστυνομία αφού δεν πρόκειται για ποινική υπόθεση αλλά για αστική. Η εταιρία έχει δικαίωμα, βάση της σύμβασης, να φωτογραφήσει τον πολίτη και να διεκδικήσει το δίκαιό της στα δικαστήρια. Όμως με τον ρυθμό που αυξάνονται οι πολίτες που σηκώνουν τις μπάρες και περνούν χωρίς να πληρώσουν θα χρειαστεί εκατομμύρια δικαστήρια για να πάρει τα δίφραγκά της.
Τέρμα τα δίφραγκα
Ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας, μπορεί να αγριεύει στις τηλεοράσεις και να απειλεί τους πολίτες λέγοντας ότι οι εταιρίες θα στραφούν κατά του κράτους που δεν έχει λεφτά να πληρώσει, τα δίφραγκα, ότι δεν συμφέρει να γίνει νέα διαπραγμάτευση των συμβάσεων παραχώρησης. Δεν μας λέει όμως πόσα θα πρέπει να πληρώσουμε για να διορθώσουμε τα λάθη των κυβερνήσεων και των προκατόχων του υπουργών που υπέγραψαν τέτοιου είδους συμβάσεις.
Με τον ρυθμό που προχωρούν τα έργα οι τρεις εταιρίες πουμ λειμένονται τον κεντρικό οδικό άξονα της χώρας πρώτα θα εισπράξουν τα λεφτά που χρειάζονται για να γίνει το έργο, από τους πολίτες, και μετά θα κάνουν δρόμο με τα δικά μας λεφτά, έχοντας στο χέρι συμβάσεις που τους μηδενίζουν το επιχειρηματικό ρίσκο. Με τέτοια σύμβαση οποιοσδήποτε Έλληνας θα μπορούσε να γίνει επιχειρηματίας, όντας σίγουρος ότι δεν θα χάσει τα λεφτά του. Ο σοσιαλιστής υπουργός δεν είχε να πει μια κουβέντα για το πώς το κράτος φτιάχνει, με τα χρήματα των πολιτών, επιχειρηματίες.
Δεν μας είπε ο κ. Υπουργός αν είναι σωστό να πληρώνει ο πολίτης που περνά από το παλιό εθνικό δρόμο στα τέμπη, από την καρμανιόλα όπου έχουν χαθεί εκατοντάδες ζωές, με ευθύνη του κράτους. Άντε στα καινοιύργια κομμάτια να πληρώσει κανείς απολαμβάνοντας τις χάρες του αυτοκινητόδρομου, όμως το να πληρώνει στον δρόμο των Τεμπών, οκτώ ευρώ για ένα δρόμο που θα γίνει, πάει πολύ. Γι αυτά κουβέντα ο κ. Ρέππας.
Όσο για τα καινούργια κομμάτια θα πρέπει να δώσει στην δημοσιότητα, αν έχει ίχνος πολιτικής αξιοπρέπειας, το κοστολόγιο με βάση το οποίο επιβάλονται τα διόδια. Ο πολίτης που πληρώνει έχει το δικαίωμα να γνωρίζει, πόσο πληρώνει για την κατασκευή του δρόμου, πόσο για την συντήρηση και πόσο για το κέρδος των εργολάβων, μέσα στο οποίο κρύβονται και οι κάθε είδους προμήθειες, με την καλή έννοια. Αν δεν μπορεί να αλλάξει τις συμβάσεις μπορεί να δώσει στην δημοσιότητα τα στοιχεία αυτά. Δεν θα το κάνει όμως, γιατί ναι μεν κατηγορεί τους προκατόχους του επειδή υπέγραψαν μια κακή σύμβαση, αλλά με τον τρόπο του και ο ίδιος την αποδέχεται και την υπερασπίζεται.
Όσο οι κυβερνώντες δείχνουν ότι δεν πήραν το μάθημα από τις τρόικες και τα ΔΝΤ, τόσο οι πολίτες θα σηκώνουν τις μπάρες και θα κάνουν από μόνοι τους το σύστημα δικαιότερο.
Χάρης ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ
πηγή: Εβδόμη
Σε ένα οδικό άξονα όπου τα έργα έχουν σταματήσει οι εργολάβοι εισπράττουν διόδια εκμεταλλευόμενοι ακόμη και τα τμήματα που έχουν συμπληρώσει 50 χρόνια ζωής
Οι αντιδράσεις των πολιτών φουντώνουν, κι όχι άδικα, μ αυτό που γίνεται στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους και κυρίως στην εθνική οδό Αθήνας – Θεσσαλονίκης. Ξεκινώντας από την Αθήνα ο δρόμος έχει παραχωρηθεί στην εταιρία «Νέα Οδός Α.Ε.» μέχρι το ύψος του Μαλιακού κόλπου, από τον Μαλιακό μέχρι το Κλειδί του νομού Ημαθίας, περίπου εκεί που αλλάζει η εθνική οδός σε Εγνατία Οδό, έχετε να κάνετε με την εταιρία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.» ενώ στο τελευταίο τμήμα, για να μην ξεχνιόμαστε υπάρχει και το παλιό Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας, που τώρα έγινε Τ.Ε.Ο. Α.Ε. Οι τρεις καμπαλέρος θα σας κοστίσουν συνολικά 19,8 ευρώ στην μία κατεύθυνση, κι άλλα τόσα στην επιστοφή.
Όποιος ταξιδεύει με ιδιωτικής χρήσης επιβατικό αυτοκίνητο από την Θεσσαλονίκη προς την πρωτεύουσα ή αντίστροφα δεν πρέπει να εκπλαγεί αν δει οδηγούς να σταματούν στα διόδια αλλά αντί να πληρώσουν το αντίτιμο και να φύγουν, να κατεβαίνουν από το αυτοκίνητο, να σηκώνουν την μπάρα και να φεύγουν, ενώ οι αστυνομικοί της τροχαίας που συνήθως βρίσκονται στους χώρους αυτούς να κοιτούν αδιάφοροι. Σύμφωνα με την σύμβαση παραχώρησης στην διαφορά εταιρίας και οδηγού δεν ανακατεύεται η αστυνομία αφού δεν πρόκειται για ποινική υπόθεση αλλά για αστική. Η εταιρία έχει δικαίωμα, βάση της σύμβασης, να φωτογραφήσει τον πολίτη και να διεκδικήσει το δίκαιό της στα δικαστήρια. Όμως με τον ρυθμό που αυξάνονται οι πολίτες που σηκώνουν τις μπάρες και περνούν χωρίς να πληρώσουν θα χρειαστεί εκατομμύρια δικαστήρια για να πάρει τα δίφραγκά της.
Τέρμα τα δίφραγκα
Ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας, μπορεί να αγριεύει στις τηλεοράσεις και να απειλεί τους πολίτες λέγοντας ότι οι εταιρίες θα στραφούν κατά του κράτους που δεν έχει λεφτά να πληρώσει, τα δίφραγκα, ότι δεν συμφέρει να γίνει νέα διαπραγμάτευση των συμβάσεων παραχώρησης. Δεν μας λέει όμως πόσα θα πρέπει να πληρώσουμε για να διορθώσουμε τα λάθη των κυβερνήσεων και των προκατόχων του υπουργών που υπέγραψαν τέτοιου είδους συμβάσεις.
Με τον ρυθμό που προχωρούν τα έργα οι τρεις εταιρίες πουμ λειμένονται τον κεντρικό οδικό άξονα της χώρας πρώτα θα εισπράξουν τα λεφτά που χρειάζονται για να γίνει το έργο, από τους πολίτες, και μετά θα κάνουν δρόμο με τα δικά μας λεφτά, έχοντας στο χέρι συμβάσεις που τους μηδενίζουν το επιχειρηματικό ρίσκο. Με τέτοια σύμβαση οποιοσδήποτε Έλληνας θα μπορούσε να γίνει επιχειρηματίας, όντας σίγουρος ότι δεν θα χάσει τα λεφτά του. Ο σοσιαλιστής υπουργός δεν είχε να πει μια κουβέντα για το πώς το κράτος φτιάχνει, με τα χρήματα των πολιτών, επιχειρηματίες.
Δεν μας είπε ο κ. Υπουργός αν είναι σωστό να πληρώνει ο πολίτης που περνά από το παλιό εθνικό δρόμο στα τέμπη, από την καρμανιόλα όπου έχουν χαθεί εκατοντάδες ζωές, με ευθύνη του κράτους. Άντε στα καινοιύργια κομμάτια να πληρώσει κανείς απολαμβάνοντας τις χάρες του αυτοκινητόδρομου, όμως το να πληρώνει στον δρόμο των Τεμπών, οκτώ ευρώ για ένα δρόμο που θα γίνει, πάει πολύ. Γι αυτά κουβέντα ο κ. Ρέππας.
Όσο για τα καινούργια κομμάτια θα πρέπει να δώσει στην δημοσιότητα, αν έχει ίχνος πολιτικής αξιοπρέπειας, το κοστολόγιο με βάση το οποίο επιβάλονται τα διόδια. Ο πολίτης που πληρώνει έχει το δικαίωμα να γνωρίζει, πόσο πληρώνει για την κατασκευή του δρόμου, πόσο για την συντήρηση και πόσο για το κέρδος των εργολάβων, μέσα στο οποίο κρύβονται και οι κάθε είδους προμήθειες, με την καλή έννοια. Αν δεν μπορεί να αλλάξει τις συμβάσεις μπορεί να δώσει στην δημοσιότητα τα στοιχεία αυτά. Δεν θα το κάνει όμως, γιατί ναι μεν κατηγορεί τους προκατόχους του επειδή υπέγραψαν μια κακή σύμβαση, αλλά με τον τρόπο του και ο ίδιος την αποδέχεται και την υπερασπίζεται.
Όσο οι κυβερνώντες δείχνουν ότι δεν πήραν το μάθημα από τις τρόικες και τα ΔΝΤ, τόσο οι πολίτες θα σηκώνουν τις μπάρες και θα κάνουν από μόνοι τους το σύστημα δικαιότερο.
Χάρης ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ
πηγή: Εβδόμη