Η θρασύτητα των ιδιωτικών εταιρειών που εκμεταλλεύονται τους σταθμούς διοδίων στους εθνικούς δημόσιους δρόμους της χώρας δεν έχει τελειωμό. Δυστυχώς, το συντεταγμένο κράτος -μέσω της σημερινής του ηγεσίας- αποδεικνύεται ξανά όμηρο των συμφερόντων των μεγαλοεργολάβων, αδυνατώντας να σπάσει το καθεστώς αυθαιρεσίας που δημιούργησε η προηγούμενη κυβέρνηση με τις αποικιοκρατικές συμβάσεις και τις ανεξέλεγκτες τιμές των αντιτίμων διέλευσης.
Του Δημήτρη Κουκλουμπέρη
Τίποτα περισσότερο από μια τρύπα στο νερό αποτελεί η τροπολογία που κατέθεσε την Παρασκευή στη Βουλή το Υπουργείο Υποδομών, σύμφωνα με την οποία οι κοντινοί σταθμοί διοδίων ενοποιούνται για να επιλυθεί η υπερβολική χρέωση των διερχόμενων οδηγών. Κι αυτό διότι στην επόμενη παράγραφο της ίδιας τροπολογίας αναφέρεται ότι ο παραχωρησιούχος για την αποκατάσταση της ζημίας από την ενοποίηση, θα έχει τη δυνατότητα να αναπροσαρμόσει το ύψος του αντιτίμου στον εναπομείναντα σταθμό. Με άλλα λόγια, θα έχουμε μεν λιγότερους σταθμούς, με πιο τσουχτερές τιμές όμως, για να καλύψουν τη χασούρα οι ιδιώτες-ιδιοκτήτες τους!
Οπως γίνεται πολύ εύκολα αντιληπτό, με τη ρύθμιση αυτή το χαράτσι εις βάρος των πολιτών που κινούνται στο δημόσιο εθνικό οδικό δίκτυο θα συνεχίσει -με τον ένα ή τον άλλο τρόπο- να επιβάλλεται.
Είναι αλήθεια ότι τα χέρια της Πολιτείας είναι δεμένα, εξαιτίας των μονομερών και λεόντιων συμφωνιών που υπέγραψε η διακυβέρνηση της ΝΔ με τις κατασκευάστριες εταιρείες, με συνέπεια σήμερα τα περιθώρια ακύρωσής τους να εμφανίζονται περιορισμένα. Είναι όμως εφικτή και επιβεβλημένη η άσκηση πίεσης εκ μέρους του Υπουργείου Υποδομών, με σκοπό την ουσιαστική αναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων, την κατάργηση πολλών από τους αναρίθμητους πλέον σταθμούς και την εκλογίκευση των ποσών που καταβάλλουν οι οδηγοί.
Αποτελεί καθήκον των κρατικών λειτουργών να υψώσουν ανάστημα απέναντι στα κάθε λογής ιδιωτικά συμφέροντα, αποκαθιστώντας με σαφήνεια και αποφασιστικότητα τη διαστρέβλωση που υφίσταται περί της έννοιας του δημοσίου χώρου, όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια στις εθνικές οδούς της χώρας, που σημειωτέον ότι στο μεγαλύτερό τους μέρος παραμένουν τελείως ακατάλληλες, ασυντήρητες και άρα μόνιμες εστίες πρόκλησης ατυχημάτων.
Υ.Γ. Η εθνική οδός Αθηνών – Θεσσαλονίκης στο ύψος των Τεμπών είναι από σήμερα είναι και πάλι κλειστή λόγω πτώσης βράχου στο οδόστρωμα. Πέρυσι στο εν λόγω σημείο ένας άνθρωπος είχε χάσει τη ζωή του σε ανάλογο περιστατικό. Κι όμως σε αυτό τον απαράδεκτο και εξαιρετικά επικίνδυνο δρόμο -σε απόσταση ελάχιστων χιλιομέτρων- είναι εγκατεστημένοι δύο σταθμοί διοδίων!
πηγή: Στο Κόκκινο FM
Του Δημήτρη Κουκλουμπέρη
Τίποτα περισσότερο από μια τρύπα στο νερό αποτελεί η τροπολογία που κατέθεσε την Παρασκευή στη Βουλή το Υπουργείο Υποδομών, σύμφωνα με την οποία οι κοντινοί σταθμοί διοδίων ενοποιούνται για να επιλυθεί η υπερβολική χρέωση των διερχόμενων οδηγών. Κι αυτό διότι στην επόμενη παράγραφο της ίδιας τροπολογίας αναφέρεται ότι ο παραχωρησιούχος για την αποκατάσταση της ζημίας από την ενοποίηση, θα έχει τη δυνατότητα να αναπροσαρμόσει το ύψος του αντιτίμου στον εναπομείναντα σταθμό. Με άλλα λόγια, θα έχουμε μεν λιγότερους σταθμούς, με πιο τσουχτερές τιμές όμως, για να καλύψουν τη χασούρα οι ιδιώτες-ιδιοκτήτες τους!
Οπως γίνεται πολύ εύκολα αντιληπτό, με τη ρύθμιση αυτή το χαράτσι εις βάρος των πολιτών που κινούνται στο δημόσιο εθνικό οδικό δίκτυο θα συνεχίσει -με τον ένα ή τον άλλο τρόπο- να επιβάλλεται.
Είναι αλήθεια ότι τα χέρια της Πολιτείας είναι δεμένα, εξαιτίας των μονομερών και λεόντιων συμφωνιών που υπέγραψε η διακυβέρνηση της ΝΔ με τις κατασκευάστριες εταιρείες, με συνέπεια σήμερα τα περιθώρια ακύρωσής τους να εμφανίζονται περιορισμένα. Είναι όμως εφικτή και επιβεβλημένη η άσκηση πίεσης εκ μέρους του Υπουργείου Υποδομών, με σκοπό την ουσιαστική αναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων, την κατάργηση πολλών από τους αναρίθμητους πλέον σταθμούς και την εκλογίκευση των ποσών που καταβάλλουν οι οδηγοί.
Αποτελεί καθήκον των κρατικών λειτουργών να υψώσουν ανάστημα απέναντι στα κάθε λογής ιδιωτικά συμφέροντα, αποκαθιστώντας με σαφήνεια και αποφασιστικότητα τη διαστρέβλωση που υφίσταται περί της έννοιας του δημοσίου χώρου, όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια στις εθνικές οδούς της χώρας, που σημειωτέον ότι στο μεγαλύτερό τους μέρος παραμένουν τελείως ακατάλληλες, ασυντήρητες και άρα μόνιμες εστίες πρόκλησης ατυχημάτων.
Υ.Γ. Η εθνική οδός Αθηνών – Θεσσαλονίκης στο ύψος των Τεμπών είναι από σήμερα είναι και πάλι κλειστή λόγω πτώσης βράχου στο οδόστρωμα. Πέρυσι στο εν λόγω σημείο ένας άνθρωπος είχε χάσει τη ζωή του σε ανάλογο περιστατικό. Κι όμως σε αυτό τον απαράδεκτο και εξαιρετικά επικίνδυνο δρόμο -σε απόσταση ελάχιστων χιλιομέτρων- είναι εγκατεστημένοι δύο σταθμοί διοδίων!
πηγή: Στο Κόκκινο FM