Μαγκριώτης: Βροχή προβλημάτων στην κατασκευή του οδικού άξονα Λαμίας-Γρεβενών
Ο Ε65, που θα συνδέει τη Λαμία με τα Γρεβενά, αναμενόταν αρχικά να παραδοθεί στην κυκλοφορία μέχρι το 2012
"Ημερησία" Online 4/10 14:05
Σωρεία τεχνικών και νομικών προβλημάτων προκαλούν μεγάλες καθυστερήσεις στην κατασκευή του οδικού άξονα Ε65 και του αυτοκινητόδρομου Αιγαίου, δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης την Δευτέρα.
Σε δηλώσεις του στο ραδιόφωνο του Σκάι, ο Μαγκριώτης είπε ότι μόνο το 50% των εκτάσεων του Ε65 έχει παραδοθεί μέχρι στιγμής στους παραχωρησιούχους, καθώς καθυστερούν πολύ οι απαλλοτριώσεις.
Καθυστερήσεις στην εκτέλεση δημοσίων έργων αναμένεται να έχουν αρνητική επίπτωση στους ρυθμούς οικονομικής ανάπτυξης, καθώς οι ιδιωτικές επενδύσεις υποχωρούν εν μέσω λιτότητας και ύφεσης.
"Είχε γίνει ένα λάθος σε αυτές τις συμβάσεις, είχαν πιστέψει ότι σε δώδεκα μήνες μπορούνε να γίνουν όλες οι απαλλοτριώσεις. Οι 12 μήνες πέρασαν, 24 πέρασαν, περνούν και άλλοι, και περίπου το 50% μόνο έχει αποδοθεί στους παραχωρησιουχους. Αυτό τους δίνει την δυνατότητα, με βάση πάντα τις συμβάσεις, να κάνουν προσφυγές και να ζητούν και αποζημιώσεις", δήλωσε ο υφυπουργός.
Ο Μαγκριώτης πρόσθεσε ότι το έργο επιβαρύνεται και από την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για προσωρινή διακοπή κατασκευών στη συμβολή του Ε65 με την Εγνατία για περιβαλλοντικούς λόγους, μέχρι να ληφθεί οριστική απόφαση.
Όσον αφορά το κομμάτι στην είσοδο της Λαμίας, ο Μαγκριώτης δήλωσε ότι προβλήματα δημιουργεί η άρνηση του Δασαρχείου της περιοχής να παραχωρήσει τον χώρο από όπου είχε οριστεί να λαμβάνονται τα απαραίτητα χωματουργικά υλικά.
Ερωτηθείς για τα διόδια στον Ε65, ο Μαγκριώτης δήλωσε ότι η κυβέρνηση επαναδιαπραγματεύεται το ύψος τους με τους παραχωρησιούχους του έργου, διότι το κόστος του είναι ακριβό και η χρηματοδότηση από το Δημόσιο είναι χαμηλή.
Όσον αφορά στον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, ο Μαγκριώτης δήλωσε ότι πρόθεση της κυβέρνησης είναι να εγκατασταθούν ηλεκτρονικά διόδια ώστε να επιταχυνθεί η ροή των οχημάτων.
"Εμείς θα τα κάνουμε ηλεκτρονικά τα διόδια, έχουμε ήδη προτείνει και μελετάται να μετατραπούν από συμβατικά σε ηλεκτρονικά και έτσι δεν θα σταματάς πουθενά και θα πληρώνεις ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύεις όπως είναι σε όλη την Ευρώπη, αυτό είναι το πιο δίκαιο σύστημα," δήλωσε.
Ο Ε65, που θα συνδέει τη Λαμία με τα Γρεβενά, αναμενόταν αρχικά να παραδοθεί στην κυκλοφορία μέχρι το 2012. Υπό κατασκευή βρίσκονται ακόμη η Ολυμπια Οδός, που θα συνδέει την Ελευσίνα, με την Πάτρα και τον Πύργο, η Μωρέας, από την Κόρινθο μέχρι την Καλαμάτα και τη Σπάρτη και η Ιονία Οδός, από το Ρίο στα Ιωάννινα.
Για να θυμηθούμε λίγο αυτά που έλεγε παλιότερα και τα διέψευσε πριν αλέκτωρ λαλήσει τρις...
Ο Ε65, που θα συνδέει τη Λαμία με τα Γρεβενά, αναμενόταν αρχικά να παραδοθεί στην κυκλοφορία μέχρι το 2012
"Ημερησία" Online 4/10 14:05
Σωρεία τεχνικών και νομικών προβλημάτων προκαλούν μεγάλες καθυστερήσεις στην κατασκευή του οδικού άξονα Ε65 και του αυτοκινητόδρομου Αιγαίου, δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης την Δευτέρα.
Σε δηλώσεις του στο ραδιόφωνο του Σκάι, ο Μαγκριώτης είπε ότι μόνο το 50% των εκτάσεων του Ε65 έχει παραδοθεί μέχρι στιγμής στους παραχωρησιούχους, καθώς καθυστερούν πολύ οι απαλλοτριώσεις.
Καθυστερήσεις στην εκτέλεση δημοσίων έργων αναμένεται να έχουν αρνητική επίπτωση στους ρυθμούς οικονομικής ανάπτυξης, καθώς οι ιδιωτικές επενδύσεις υποχωρούν εν μέσω λιτότητας και ύφεσης.
"Είχε γίνει ένα λάθος σε αυτές τις συμβάσεις, είχαν πιστέψει ότι σε δώδεκα μήνες μπορούνε να γίνουν όλες οι απαλλοτριώσεις. Οι 12 μήνες πέρασαν, 24 πέρασαν, περνούν και άλλοι, και περίπου το 50% μόνο έχει αποδοθεί στους παραχωρησιουχους. Αυτό τους δίνει την δυνατότητα, με βάση πάντα τις συμβάσεις, να κάνουν προσφυγές και να ζητούν και αποζημιώσεις", δήλωσε ο υφυπουργός.
Ο Μαγκριώτης πρόσθεσε ότι το έργο επιβαρύνεται και από την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για προσωρινή διακοπή κατασκευών στη συμβολή του Ε65 με την Εγνατία για περιβαλλοντικούς λόγους, μέχρι να ληφθεί οριστική απόφαση.
Όσον αφορά το κομμάτι στην είσοδο της Λαμίας, ο Μαγκριώτης δήλωσε ότι προβλήματα δημιουργεί η άρνηση του Δασαρχείου της περιοχής να παραχωρήσει τον χώρο από όπου είχε οριστεί να λαμβάνονται τα απαραίτητα χωματουργικά υλικά.
Ερωτηθείς για τα διόδια στον Ε65, ο Μαγκριώτης δήλωσε ότι η κυβέρνηση επαναδιαπραγματεύεται το ύψος τους με τους παραχωρησιούχους του έργου, διότι το κόστος του είναι ακριβό και η χρηματοδότηση από το Δημόσιο είναι χαμηλή.
Όσον αφορά στον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, ο Μαγκριώτης δήλωσε ότι πρόθεση της κυβέρνησης είναι να εγκατασταθούν ηλεκτρονικά διόδια ώστε να επιταχυνθεί η ροή των οχημάτων.
"Εμείς θα τα κάνουμε ηλεκτρονικά τα διόδια, έχουμε ήδη προτείνει και μελετάται να μετατραπούν από συμβατικά σε ηλεκτρονικά και έτσι δεν θα σταματάς πουθενά και θα πληρώνεις ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύεις όπως είναι σε όλη την Ευρώπη, αυτό είναι το πιο δίκαιο σύστημα," δήλωσε.
Ο Ε65, που θα συνδέει τη Λαμία με τα Γρεβενά, αναμενόταν αρχικά να παραδοθεί στην κυκλοφορία μέχρι το 2012. Υπό κατασκευή βρίσκονται ακόμη η Ολυμπια Οδός, που θα συνδέει την Ελευσίνα, με την Πάτρα και τον Πύργο, η Μωρέας, από την Κόρινθο μέχρι την Καλαμάτα και τη Σπάρτη και η Ιονία Οδός, από το Ρίο στα Ιωάννινα.
Για να θυμηθούμε λίγο αυτά που έλεγε παλιότερα και τα διέψευσε πριν αλέκτωρ λαλήσει τρις...