Έναν χρόνο στην ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και το δίδυμο Ρέππα - Μαγκριώτη φαίνεται να έχει περιπλέξει αντί να έχει ξεκαθαρίσει τα πράγματα στον τομέα των δημοσίων έργων. Νέα έργα δεν δημοπρατούνται, πληρωμές δεν γίνονται και τα εμπόδια που υπάρχουν στις συμβάσεις παραχώρησης παραμένουν...
Ειδικά όσον αφορά στα έργα παραχώρησης, το υπουργείο έχει αλλάξει τουλάχιστον τρεις φορές τη θέση του σχετικά με την επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων. Αρχικά υποστήριζε ότι θα συζητήσει με τους παραχωρησιούχους το ενδεχόμενο αλλαγής των όρων των συμβάσεων με στόχο να πετύχει μείωση των διοδίων.
Στη συνέχεια, και αφού οι επικεφαλής του υπουργείου αντιλήφθηκαν ότι η επαναδιαπραγμάτευση πιθανότατα θα έδινε την ευκαιρία στις χρηματοδότριες τράπεζες να την... κάνουν (εξέλιξη που θα οδηγούσε σε ακύρωση των έργων), αποφάσισαν να μην ανοίξουν ένα τέτοιο ζήτημα στην παρούσα χρονική στιγμή.
Εσχάτως, όμως, αρχίζουν να συζητούν το ενδεχόμενο παράτασης του χρόνου παραχώρησης με αντάλλαγμα τη μείωση του ύψους των διοδίων. Φυσικά, για να γίνει αποδεκτή η χρονική παράταση της διαχείρισης των αυτοκινητοδρόμων θα πρέπει ουσιαστικά να έχει προηγηθεί η περίφημη επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων, την οποία ξορκίζουν στο υπουργείο...
Την ίδια στιγμή, οι διαγωνισμοί για τα νέα έργα παραχώρησης όπως αυτό για το αεροδρόμιο στο Καστέλι μετατίθενται χρονικά όλο και πιο πίσω, και μάλιστα χωρίς να ορίζονται με σαφήνεια οι νέες ημερομηνίες υποβολής προσφορών από τους ενδιαφερομένους.
Υπενθυμίζεται ότι ο διαγωνισμός είχε οριστεί από τον κ. Δημήτρη Ρέππα για τις 19 Οκτωβρίου 2010, αλλά τελικά το υπουργείο είναι ανέτοιμο να τον πραγματοποιήσει. Έτσι, ενώ τον μεταθέτει χρονικά, παράλληλα δεν προσδιορίζει τη νέα ημερομηνία για τη διεξαγωγή του.
Πάντως, πηγές του υπουργείου κάνουν λόγο για παράταση τουλάχιστον ενός μήνα, χωρίς όμως να... παίρνουν και όρκο. Μύλος δηλαδή…
πηγή: EURO2day
Ειδικά όσον αφορά στα έργα παραχώρησης, το υπουργείο έχει αλλάξει τουλάχιστον τρεις φορές τη θέση του σχετικά με την επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων. Αρχικά υποστήριζε ότι θα συζητήσει με τους παραχωρησιούχους το ενδεχόμενο αλλαγής των όρων των συμβάσεων με στόχο να πετύχει μείωση των διοδίων.
Στη συνέχεια, και αφού οι επικεφαλής του υπουργείου αντιλήφθηκαν ότι η επαναδιαπραγμάτευση πιθανότατα θα έδινε την ευκαιρία στις χρηματοδότριες τράπεζες να την... κάνουν (εξέλιξη που θα οδηγούσε σε ακύρωση των έργων), αποφάσισαν να μην ανοίξουν ένα τέτοιο ζήτημα στην παρούσα χρονική στιγμή.
Εσχάτως, όμως, αρχίζουν να συζητούν το ενδεχόμενο παράτασης του χρόνου παραχώρησης με αντάλλαγμα τη μείωση του ύψους των διοδίων. Φυσικά, για να γίνει αποδεκτή η χρονική παράταση της διαχείρισης των αυτοκινητοδρόμων θα πρέπει ουσιαστικά να έχει προηγηθεί η περίφημη επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων, την οποία ξορκίζουν στο υπουργείο...
Την ίδια στιγμή, οι διαγωνισμοί για τα νέα έργα παραχώρησης όπως αυτό για το αεροδρόμιο στο Καστέλι μετατίθενται χρονικά όλο και πιο πίσω, και μάλιστα χωρίς να ορίζονται με σαφήνεια οι νέες ημερομηνίες υποβολής προσφορών από τους ενδιαφερομένους.
Υπενθυμίζεται ότι ο διαγωνισμός είχε οριστεί από τον κ. Δημήτρη Ρέππα για τις 19 Οκτωβρίου 2010, αλλά τελικά το υπουργείο είναι ανέτοιμο να τον πραγματοποιήσει. Έτσι, ενώ τον μεταθέτει χρονικά, παράλληλα δεν προσδιορίζει τη νέα ημερομηνία για τη διεξαγωγή του.
Πάντως, πηγές του υπουργείου κάνουν λόγο για παράταση τουλάχιστον ενός μήνα, χωρίς όμως να... παίρνουν και όρκο. Μύλος δηλαδή…
πηγή: EURO2day