Κόντρα έχει ξεσπάσει ανάμεσα σε κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση, με αφορμή τα μεγάλα συγχρηματοδοτούμενα έργα, τα οποία καρκινοβατούν εδώ και χρόνια, οδεύοντας το ένα μετά το άλλο σε... ματαίωση. Ηδη το πρώτο, η υποθαλάσσια αρτηρία της Θεσσαλονίκης, ναυάγησε στο Θερμαϊκό και το ελληνικό Δημόσιο πλήρωσε ακριβά το μάρμαρο (αποζημίωση περίπου 68 εκατ. ευρώ). Σειρά φαίνεται να παίρνουν κι άλλα έργα, όπως το περιβόητο πέταλο του Μαλιακού, που έχει μείνει ημιτελές, ο άξονας της Κεντρικής Ελλάδας (Ε65), η Ιόνια οδός και οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι της Πελοποννήσου.
Ο αρμόδιος τομεάρχης Δημοσίων Εργων της ΝΔ, Μιχάλης Χαλκίδης, κατηγόρησε την κυβέρνηση για τα... σπασμένα που πλήρωσε στον ανάδοχο στην περίπτωση της υποθαλάσσιας και για τα βαλτωμένα συγχρηματοδοτούμενα έργα, ενώ υπερασπίστηκε το έργο της προηγούμενης κυβέρνησης.
Ο υφυπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, ανταπάντησε σε έντονο ύφος, σημειώνοντας ημερομηνίες που καταδεικνύουν πως τα έργα άρχισαν να... καρκινοβατούν και τα παρέλαβε βαλτωμένα η παρούσα κυβέρνηση, δίνοντας μάχη για να τα σώσει.
Πέρα από τις ευθύνες, το αποτέλεσμα είναι σήμερα ένα έργο να έχει χαθεί (υποθαλάσσια) κι άλλα πέντε να κινδυνεύουν να έχουν την ίδια τύχη. Η διοίκηση του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων προσπαθεί πλέον να σώσει τα άλλα πέντε μεγάλα έργα που έχουν συμβάσεις παραχώρησης και στα οποία υπάρχει κίνδυνος νέων αποζημιώσεων που θα φτάσουν σε επιβαρύνσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ! Οι παραχωρησιούχοι εγείρουν διεκδικήσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ για τους δυο άξονες της Πελοποννήσου (Αθηνών - Κορίνθου - Τρίπολης - Σπάρτης και Αθηνών - Κορίνθου - Πάτρας - Πύργου - Τσακώνας), την Ιόνια οδό, το τμήμα Μαλιακός - Κλειδί και τον Ε65.
Στους επιθεωρητές
Τα έργα έχουν οδηγηθεί ήδη στους επιθεωρητές δημόσιων έργων, που διερευνούν «τις νεφελώδεις πτυχές διαχείρισης των έργων» και τα πορίσματά τους θα έχουν πολιτική σημασία, καθώς θα επιμερίζονται οι ευθύνες. Ο κ. Μαγκριώτης τόνισε ότι «για τους αυτοκινητόδρομους που κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης και οι οποίες κυρώθηκαν στη Βουλή με νόμους το 2007, παραμονές των πρόωρων εκλογών, η ΝΔ γνωρίζει τα μεγάλα προβλήματά τους που είναι απόρροια της προχειρότητας, της βιασύνης, αλλά και των πανάκριβων διοδίων».
Οσον αφορά την υποθαλάσσια, ο υφυπουργός σημειώνει ότι «από λάθη της ΝΔ φτάσαμε σε ακύρωση της σύμβασης, με υπαιτιότητα του Δημοσίου, τη Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου 2009, έξι ημέρες πριν από τις εκλογές στις 4 Οκτωβρίου 2009». Ενώ για την προσφυγή στη διαιτησία (με το... μάρμαρο των 68 εκατ. ευρώ) ο κ. Μαγκριώτης υπογραμμίζει πως «προβλεπόταν από το νόμο του 2007 και παραπέμφθηκε αυτόματα στη διαιτησία».
Ο κ. Χαλκίδης στην ανακοίνωσή του δηλώνει ότι «η ΝΔ παρέδωσε -με τη σύμβαση παραχώρησης του 2007- πλήρη ρυθμό εργοταξίων και ομαλή χρηματοδότηση στο τμήμα Ράχες Μαλιακού - Τέμπη - Κειδί». Παράλληλα, τονίζει πως «τον Οκτώβριο 2013 πρέπει. σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της σύμβασης παραχώρησης του 2007, να έχει ολοκληρωθεί και ο Ε65. Με ένα ρυθμό κατασκευής εξαιρετικά αργό, με απολύσεις εργαζομένων, αντί για προσλήψεις, με σταμάτημα εργασιών, αντί για επιτάχυνση, πώς θα διασφαλίσει η κυβέρνηση την ομαλή πορεία κατασκευής αυτού του σπουδαίου έργου για την ανάπτυξη της Κεντρικής Ελλάδας;».
πηγή: ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ
Ο αρμόδιος τομεάρχης Δημοσίων Εργων της ΝΔ, Μιχάλης Χαλκίδης, κατηγόρησε την κυβέρνηση για τα... σπασμένα που πλήρωσε στον ανάδοχο στην περίπτωση της υποθαλάσσιας και για τα βαλτωμένα συγχρηματοδοτούμενα έργα, ενώ υπερασπίστηκε το έργο της προηγούμενης κυβέρνησης.
Ο υφυπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, ανταπάντησε σε έντονο ύφος, σημειώνοντας ημερομηνίες που καταδεικνύουν πως τα έργα άρχισαν να... καρκινοβατούν και τα παρέλαβε βαλτωμένα η παρούσα κυβέρνηση, δίνοντας μάχη για να τα σώσει.
Πέρα από τις ευθύνες, το αποτέλεσμα είναι σήμερα ένα έργο να έχει χαθεί (υποθαλάσσια) κι άλλα πέντε να κινδυνεύουν να έχουν την ίδια τύχη. Η διοίκηση του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων προσπαθεί πλέον να σώσει τα άλλα πέντε μεγάλα έργα που έχουν συμβάσεις παραχώρησης και στα οποία υπάρχει κίνδυνος νέων αποζημιώσεων που θα φτάσουν σε επιβαρύνσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ! Οι παραχωρησιούχοι εγείρουν διεκδικήσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ για τους δυο άξονες της Πελοποννήσου (Αθηνών - Κορίνθου - Τρίπολης - Σπάρτης και Αθηνών - Κορίνθου - Πάτρας - Πύργου - Τσακώνας), την Ιόνια οδό, το τμήμα Μαλιακός - Κλειδί και τον Ε65.
Στους επιθεωρητές
Τα έργα έχουν οδηγηθεί ήδη στους επιθεωρητές δημόσιων έργων, που διερευνούν «τις νεφελώδεις πτυχές διαχείρισης των έργων» και τα πορίσματά τους θα έχουν πολιτική σημασία, καθώς θα επιμερίζονται οι ευθύνες. Ο κ. Μαγκριώτης τόνισε ότι «για τους αυτοκινητόδρομους που κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης και οι οποίες κυρώθηκαν στη Βουλή με νόμους το 2007, παραμονές των πρόωρων εκλογών, η ΝΔ γνωρίζει τα μεγάλα προβλήματά τους που είναι απόρροια της προχειρότητας, της βιασύνης, αλλά και των πανάκριβων διοδίων».
Οσον αφορά την υποθαλάσσια, ο υφυπουργός σημειώνει ότι «από λάθη της ΝΔ φτάσαμε σε ακύρωση της σύμβασης, με υπαιτιότητα του Δημοσίου, τη Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου 2009, έξι ημέρες πριν από τις εκλογές στις 4 Οκτωβρίου 2009». Ενώ για την προσφυγή στη διαιτησία (με το... μάρμαρο των 68 εκατ. ευρώ) ο κ. Μαγκριώτης υπογραμμίζει πως «προβλεπόταν από το νόμο του 2007 και παραπέμφθηκε αυτόματα στη διαιτησία».
Ο κ. Χαλκίδης στην ανακοίνωσή του δηλώνει ότι «η ΝΔ παρέδωσε -με τη σύμβαση παραχώρησης του 2007- πλήρη ρυθμό εργοταξίων και ομαλή χρηματοδότηση στο τμήμα Ράχες Μαλιακού - Τέμπη - Κειδί». Παράλληλα, τονίζει πως «τον Οκτώβριο 2013 πρέπει. σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της σύμβασης παραχώρησης του 2007, να έχει ολοκληρωθεί και ο Ε65. Με ένα ρυθμό κατασκευής εξαιρετικά αργό, με απολύσεις εργαζομένων, αντί για προσλήψεις, με σταμάτημα εργασιών, αντί για επιτάχυνση, πώς θα διασφαλίσει η κυβέρνηση την ομαλή πορεία κατασκευής αυτού του σπουδαίου έργου για την ανάπτυξη της Κεντρικής Ελλάδας;».
πηγή: ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ