Τετάρτη 13 Οκτωβρίου 2010

Η μόνη κόκκινη γραμμή είμαστε εμείς

Posted by Ανοιχτή Πρωτοβουλία Πολιτών Βόρειας Αττικής - Ευβοϊκού Τετάρτη, Οκτωβρίου 13, 2010


Η ΜΟΝΗ ΚΟΚΚΙΝΗ ΓΡΑΜΜΗ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΜΕΙΣ
Οι χιλιάδες που δεν πληρώνουμε
ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ – ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ

Οι Επιτροπές Αγώνα Κατοίκων Πολιτών & Εργαζομένων τα άτομα, οι σύλλογοι, οι συνελεύσεις και οι πρωτοβουλίες που απαρτίζουν το πανελλαδικό συντονιστικό http://epitropesdiodiastop.blogspot.com/, η πιο μαχητική και αδιάλλακτη συνισταμένη του κινήματος κατά των διοδίων, αρνήθηκε την πρόσκληση της Εθελοντικής Ομάδας Δράσης Πιερίας για μια πανελλαδική συνάντηση στο ΔΙΟΝ στις 2 Οκτώβρη, αντιπροτείνοντας μια πανελλαδική συνάντηση όλων των κινήσεων να γίνει μετά τις περιφερειακές εκλογές.
Η αιτιολογία ήταν σχετικά προφανής, καθώς μας προβλημάτισε η στάση κινήσεων που συμμετείχαν στην κινητοποίηση που οργανώσαμε «Πάμε ΔΕΘ, σηκώστε τις μπάρες!» στις 11/9, οι οποίες εγκατέλειψαν τη δράση για να τρέξουν πίσω από υποψήφιο περιφερειάρχη.
Τα γεγονότα όμως μας έχουν επιβεβαιώσει, καθώς υποψήφιοι περιφερειάρχες και λοιποί τοπάρχες, από Αττική μέχρι Μακεδονία, μαζί με εκπροσώπους των κινήσεων που συμμετείχαν στο ΔΙΟΝ έχουν δείξει ένα όψιμο ενδιαφέρον για το κίνημά μας, ενώ βουλευτές περιοχών όπου τα διόδια έχουν φυτρώσει σα μανιτάρια δηλώνουν ότι «δεν ήξεραν τι ψήφισαν» την εποχή που υπερψήφιζαν τα νομοσχέδια εκχώρησης των δημοσίων δρόμων σε ιδιωτικές εταιρείες!
Στο ΔΙΟΝ συνέβησαν και άλλα απαράδεκτα γεγονότα που σχετίζονται με τη δράση της εθνικιστικής ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ, γεγονότα που καταγγείλαμε άμεσα για να λάβουμε την παρακάτω απάντηση:
«Το Πανελλαδικό Συντονιστικό Επιτροπών Αγώνα κατά των Διοδίων ουδέποτε προσκάλεσε οποιοδήποτε μέλος του "Πατριωτικού Συνδέσμου" ή άλλης παρόμοιας κομματικής οργάνωσης να συμμετέχει στις διαδικασίες του.
Δεν συντασσόμαστε με δυνάμεις που στρέφονται κατά των κινημάτων πολιτών και της δημοκρατίας. Στο Πανελλαδικό Συντονιστικό άλλωστε δεν συμμετέχουν κόμματα ή πολιτικές οργανώσεις αλλά μόνον Επιτροπές Αγώνα. Από την άλλη μεριά ούτε μπορεί ούτε θέλει να απαγορεύσει σε οποιονδήποτε να βρεθεί σε όποιον δημόσιο χώρο, όπως βρέθηκαν κάποια μέλη του λεγόμενου "Πατριωτικού Συνδέσμου" στην δημόσια ανακοινωμένη συγκέντρωση που έγινε στα διόδια Λεπτοκαρυάς το Σάββατο 2/10. Τέτοιες νοοτροπίες απαγόρευσης έχουν ανελεύθερη βάση και εξέλιξη, άσχετα με το πώς αρέσκονται να αυτοαποκαλούνται κάποιοι που τις έχουν.
Είναι καιρός να σταματήσει η ανεύθυνη συκοφαντία των κινημάτων πολιτών από κάποιους λίγους που δεν συμμετέχουν σ' αυτά για να νομίζουν ότι έτσι διατηρούν αλώβητη την ιδεολογική τους καθαρότητα και λύνουν το υπαρξιακό τους πρόβλημα. http://www.otoposmou.gr/ »

Όμως πέρα από τη συντονισμένη δράση εθνικιστικών στοιχείων, με τα οποία το κίνημά μας δεν έχει, ούτε θέλει να έχει σχέση, μια σημαντική μετατόπιση των στόχων των συμμετεχόντων στο ΔΙΟΝ είναι ορατή: Η «κόκκινη γραμμή» είναι η λειτουργία νέων διοδίων, όχι η πλήρης κατάργησή τους, η κατασκευή παράπλευρων δρόμων για τους φτωχούς και η χρήση των εθνικών οδών από τους έχοντες και κατέχοντες, η παράταση των ληστρικών συμβάσεων με δήθεν «καλύτερους όρους για τον πολίτη» και στο τέλος η επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων με ένα επίσημο συνομιλητή, δηλαδή το «πανελλαδικό συντονιστικό του ΔΙΟΝ».
Η μετατόπιση των στόχων του κινήματος στοχεύει σε «ένα δίκαιο κράτος», σε συνθήκες οικονομικής χρεοκοπίας και ιδιωτικοποίησης όλων των κοινωνικών αγαθών, την εποχή που η κοινωνική οργή γι αυτό το κράτος ξεχειλίζει. Όταν ακόμα και αθλητικές εφημερίδες υποστηρίζουν ότι αυτό το κράτος πρέπει να πάει στη χωματερή, μαζί με το πολιτικό προσωπικό που το υπηρετεί, τελικά υπάρχουν πολλοί που θέλουν να συνδιαλλαγούν μαζί του και να το σώσουν.
Οι Επιτροπές Αγώνα παλεύουν για την πλήρη κατάργηση των διοδίων με κεντρικά συνθήματα «Ελεύθεροι δρόμοι και χώροι για όλους», ένα σύνθημα που διαβάζεται κι ανάποδα, «Όλοι στους δρόμους για την ελευθερία».
Καλούμε όλους τους συναγωνιστές να διαχωρίσουν άμεσα τη θέση τους από το «πανελλαδικό συντονιστικό του ΔΙΟΝ», το οποίο προλειαίνεται σε διαπραγματευτή του κινήματος με τις εταιρείες διοδίων. Απορρίπτουμε τις θέσεις τους και τη στάση τους γιατί σ’ αυτή τη κοινωνία μαζί με τους χιλιάδες εργαζόμενους που δεν πληρώνουν τα ληστρικά χαράτσια, δεν διαπραγματευόμαστε ούτε τη φυλακή μας ούτε τους δεσμοφύλακές μας, ούτε καλύτερες συνθήκες διαβίωσης στα κάτεργα.
Καλούμε όλες τις κινήσεις κατά των διοδίων να συμμετάσχουν στην πανελλαδική μας συνάντηση που θα γίνει αμέσως μετά τις περιφερειακές & δημοτικές εκλογές, όπως έχουμε ήδη δεσμευτεί.
Σηκώνουμε όλες τις μπάρες που φράζουν τη ζωή μας!
Η μόνη κόκκινη γραμμή είμαστε εμείς, οι χιλιάδες που δεν πληρώνουμε τη κρίση ενός κράτους που πρέπει να πάει στη χωματερή.

12/10/2010
ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΑΓΩΝΑ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ & ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ

Ακολουθεί το σχετικό δημοσίευμα της εφημερίδας Αυγή:



Για μας κόκκινη γραμμή είναι το χτίσιμο νέων διοδίων
Πλήκα Μ.
Ημερομηνία δημοσίευσης: 07/10/2010

Ο υποψήφιος περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Τ. Κουράκης με τους κατοίκους της περιοχής

Θεσσαλονίκη: Παρά την κακοκαιρία και την έντονη βροχή, εκατοντάδες κάτοικοι της Πιερίας συγκεντρώθηκαν χθες στον κόμβο της Λεπτοκαρυάς στην αερογέφυρα και διαδήλωσαν ενάντια στα διόδια που σχεδιάζει να τοποθετήσει η “Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.” παράπλευρα του κόμβου. Στη διαδήλωση συμμετείχαν ο υποψήφιος περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Τάσος Κουράκης, οι υποψήφιοι αντιπεριφερειάρχες του συνδυασμού "Ριζοσπαστική Αριστερή Ενότητα - Μπορούμε να τους σταματήσουμε" Θεσσαλονίκης Γ. Θεοδωρόπουλος και Πιερίας Νίκος Μπονοβόλιας, που δήλωσαν συμπαραστάτες στον αγώνα των κατοίκων της Πιερίας για τα διόδια.
Χθες ήταν να ξεκινήσουν τα έργα για την κατασκευή των σταθμών, αλλά τελικά αναβλήθηκαν εξαιτίας των αντιδράσεων, ενώ βουλευτές, δήμαρχοι του νομού και εκπρόσωποι της “επιτροπής αγώνα κατά των διοδίων” είχαν συνάντηση με τον υφυπουργό Υποδομών Γιάννη Μαγκριώτη, προκειμένου να βρεθεί λύση στο πρόβλημα των κατοίκων της Πιερίας που θα αναγκαστούν να πληρώνουν διόδια ακόμη και για τις τοπικές τους μετακινήσεις. “Για εμάς, η 'κόκκινη' γραμμή είναι να μην ξεκινήσει το χτίσιμο των νέων σταθμών”, δήλωσε χθες το μέλος της επιτροπής Ηλίας Τσολακίδης.
“Οι κάτοικοι διεκδικούν το αυτονόητο, δηλαδή το δικαίωμά τους να μετακινούνται ελεύθερα στον τόπο τους” τόνισε, από την πλευρά του, ο Τ.Κουράκης και πρόσθεσε ότι “η κυβέρνηση, με τη σύμβαση που υπέγραψε, επέτρεψε στην εταιρεία 'Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.' να καταστρατηγήσει το δικαίωμα αυτό και να επιβαρύνει ακόμα περισσότερο τη μετακίνηση των κατοίκων, σε μια περίοδο που το εισόδημά τους μειώνεται όλο και πιο πολύ”. Σημείωσε επίσης πως η επιβολή πρόσθετων διοδίων θα επιβαρύνει και τη μετακίνηση των προϊόντων με πρόσθετες δαπάνες, καταργώντας στην ουσία τις “περίφημες” διακηρύξεις της κυβέρνησης για αύξηση της ανταγωνιστικότητας και κατέληξε υπογραμμίζοντας πως “είναι απολύτως αναγκαία η κατασκευή πλευρικών δρόμων, έτσι ώστε να είναι δυνατή η μετακίνηση των κατοίκων για λόγους υγείας, εκπαίδευσης και εργασίας χωρίς την υποχρέωση της πληρωμής διοδίων. Η άδικη εφαρμογή αυτή οφείλει και μπορεί να ακυρωθεί μόνο με ισχυρή πολιτική βούληση, η οποία θα διαμορφωθεί από τον αγώνα των κατοίκων”.
Ο υποψήφιος αντιπεριφερειάρχης Πιερίας Νίκος Μπονοβόλιας δήλωσε ότι “είναι η ώρα να κατανοήσουμε ακόμη περισσότερο την επικαιρότητα και τη σημασία του συνθήματος της παράταξής μας 'Μπορούμε να τους σταματήσουμε'. Οι εκατοντάδες κάτοικοι Πιερίας που έχουν μαζευτεί σήμερα εδώ και παρά τις αντίξοες συνθήκες αποδεικνύουν ότι πρέπει να βγούμε στους δρόμους και να διεκδικήσουμε ξανά τα αυτονόητα...”.
Τέλος, ο Γιώργος Θεοδωρόπουλος υποστήριξε ότι “ο νομός Πιερίας εδώ και δύο χρόνια υπόκειται σε έναν ιδιόμορφο αποκλεισμό εξαιτίας των διοδίων που έχουν επιβληθεί από την εταιρεία με νόμο του κράτους. Οι αγώνες των κατοίκων τον περασμένο χειμώνα απέτρεψαν τη λειτουργία των διοδίων στο Αιγίνιο, πράγμα που σημαίνει ότι με μαζικούς αγώνες μπορεί να αποτραπεί και η εγκατάσταση των πρόσθετων διοδίων στην περιοχή αυτή. Οποιαδήποτε διαφορετική εξέλιξη θα αποτελέσει την αρχή της εφαρμογής του μέτρου αυτού σε όλη την Εγνατία οδό”.
  • Blogroll

  • Blog Archive