Πέμπτη 7 Οκτωβρίου 2010

Γιάννης Μαγκριώτης: Θα επαναδιαπραγματευτούμε, δεν θα … θα … δεν θα … θα …

Posted by Ανοιχτή Πρωτοβουλία Πολιτών Βόρειας Αττικής - Ευβοϊκού Πέμπτη, Οκτωβρίου 07, 2010

«Θα κάνουμε ό,τι καλύτερο γίνεται για την Πιερία, γιατί το αξίζει», φέρεται να (ξανά) δήλωσε χθες ο υφυπουργός Γιάννης Μαγκριώτης, μιλώντας σε διαμαρτυρόμενους εκπροσώπους του νομού, που αναγκάστηκαν να ταξιδέψουν (άλλη μια φορά) στην Αθήνα, προκειμένου να του ζητήσουν να προστατέψει τον τόπο τους από τα καμώματα της ΑΙΓΑΙΟ.
Να τον πιστέψουμε; Πολύ θα το θέλαμε, αλλά κωλυόμεθα. Λόγω μνήμης.


Τον Σεπτέμβρη του 2008 ο βουλευτής Θεσσαλονίκης και πολιτικός εκπρόσωπος της αξιωματικής αντιπολίτευσης (τότε) για θέματα δημοσίων έργων, Γιάννης Μαγκριώτης, είχε βρεθεί στην Πιερία για να διαβεβαιώσει τους κατοίκους ότι, μόλις το ΠΑΣΟΚ αναλάβει την εξουσία θα επαναδιαπραγματευτεί πολλές από τις συμβάσεις παραχώρησης των εθνικών οδών, γιατί, κατά πως ‘έλεγε, η 30ετής εκμετάλλευση των έξι οδικών αξόνων της χώρας, συμπεριλαμβανομένου και του «φιλέτου», όπως το χαρακτήρισε, «Ράχες-Κλειδί» θα απέφερε στους ιδιώτες (3 ελληνικές και 2 ξένες κατασκευαστικές εταιρείες) πάνω από 120 δισ. ευρώ, την ώρα που το κόστος κατασκευής τους δε θα ξεπερνούσε τα μόλις 9 δισ. ευρώ.

Τον Γενάρη του 2009, ξαναβρέθηκε στην Κατερίνη (σε σύσκεψη στη Ν.Ε Πιερίας του ΠΑΣΟΚ για το Επικαροποιημένο Ρυθμιστικό Σχέδιο Θεσσαλονίκης) και επανέλαβε τα περί επαναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης του άξονα ΠΑΘΕ. Τουλάχιστον εκείνου του μέρους που αφορά τους φόρους υπέρ του δημοσίου, έλεγε, γιατί, όπως υποστήριζε, «το κράτος δεν έχει κανένα λόγο να εισπράττει τόσο μεγάλους έμμεσους κρυφούς φόρους» (μεσοσταθμικά υπολόγιζε ότι περίπου 70% των εσόδων από την εκμετάλλευση των αυτοκινητοδρόμων τα επόμενα 30 χρόνια θα εισπράττονται από τους παραχωρησιούχους για λογαριασμό του κράτους) ενώ, στην περίπτωση που μέσα από την επαναδιαπραγμάτευση μεταξύ κράτους και ιδιωτών κατασκευαστών συμφωνηθεί να μείνει ένα ποσοστό αυτών των φόρων, τότε αυτό «δεσμευτικά», τόνιζε, «πρέπει να πηγαίνει στις περιοχές όπου εισπράττονται τα διόδια για την ανάπτυξη των υποδομών τους».

Τον Νοέμβρη της ίδιας χρονιάς, του 2009, μιλώντας στη Λάρισα (σε εκδήλωση της ΠΑΣΚ Γεωπόνων), ως υφυπουργός Υποδομών πλέον (μετά την εκλογική νίκη του ΠΑΣΟΚ), δεσμευόταν πως η κυβέρνηση θα προχωρήσει στην επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων με τις κοινοπραξίες που κατασκευάζουν τμήματα της ΠΑΘΕ, με βασικό μέλημα τη μείωση των τιμών των διοδίων και πως τα πρώτα αποτελέσματά της θα ήταν ορατά από τους πρώτους, κιόλας μήνες τους 2010.
Τον ίδιο μήνα και με αφορμή τη συνάντησή του με την Επιτροπή Αγώνα κατά των διοδίων Αιγινίου, δήλωνε: «Τα αυξημένα διόδια που πληρώνουν οι πολίτες από την άνοιξη του 2008 και τα οποία προβλέπεται να αυξηθούν ακόμη δύο φορές τους επόμενους 16 μήνες, με βάση τις Συμβάσεις Παραχώρησης, είναι πολλά και ακριβά ... Δημιουργούνται προβλήματα από τον μεγάλο αριθμό των σταθμών διοδίων και από την έλλειψη παράπλευρων δικτύων για τις τοπικές μετακινήσεις. Τα προβλήματα αυτά σε μερικές περιοχές, όπως η Πιερία, είναι πολύ έντονα. Σύντομα, πιστεύω, πως θα μπορέσουμε να δώσουμε λύσεις».

Τον Φλεβάρη του 2010 (απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Θανάση Λεβέντη) ανακοινώνει την έναρξη επαναδιαπραγμάτευσης του καθεστώτος που ισχύει για τα διόδια στις εθνικές οδούς, δηλώνοντας: «Εργαζόμαστε για την επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων που θα μειώσουν τα διόδια … συζητάμε τη κατασκευή παράπλευρων δικτύων που θα αποσυμφορήσουν την κυκλοφορία των μεγάλων οχημάτων, τα οποία τώρα περνούν μέσα από κατοικημένες περιοχές».
Κι όταν ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ ζητά να τεθεί χρονοδιάγραμμα για την λήξη της διαπραγμάτευσης, ο υφυπουργός εκτιμά ότι θα έχει τελειώσει μέχρι το καλοκαίρι του 2010.

Τον Απρίλη του 2010, ξανάρχεται στην Πιερία και εξαγγέλλει την «εξέταση» της δυνατότητας να δημιουργηθεί παρακαμπτήριος στη Λεπτοκαρυά, «για να μην επιβαρύνονται στις μετακινήσεις τους, με επιπλέον κόμιστρα, οι τοπικές κοινωνίες».

Τον Μάη του 2010, μετά τις κατηγορηματικές διαβεβαιώσεις των παραχωρησιούχων ότι δεν έχει γίνει καμία απολύτως κίνηση από το Δημόσιο για την επαναδιαπραγμάτευση του ύψους των διοδίων, ο υφυπουργός Υποδομών δηλώνει στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ πως, λόγος για τον οποίο δεν έχει γίνει τίποτα, είναι γιατί το υπουργείο ήθελε η μείωση στα διόδια από την αφαίρεση των εσόδων υπέρ του Δημοσίου να ξεκινήσει πριν από την απόδοση εσόδων στο Δημόσιο. «Το “παγώσαμε”», υποστήριξε, «προκειμένου να μη ζητηθούν από τις τράπεζες υψηλά επιτόκια».

Τον ίδιο μήνα και με αφορμή τις διαμαρτυρίες Λαμιέων για τους σταθμούς διοδίων, αποφαίνεται πως «οι συμβάσεις που έχουμε υπογράψει δεν μας επιτρέπουν οποιαδήποτε διαπραγμάτευση, διότι υπάρχουν ανυπέρβλητα νομικά εμπόδια» …

Μετά τα παραπάνω, υποθέτουμε ότι φαντάζει άκρως παράταιρη η εκτίμηση που έκανε κυβερνητικός βουλευτής του νομού (μετά τη χθεσινή συνάντηση με τον υφυπουργό Υποδομών στην Αθήνα) ότι «η αποφασιστικότητα και η συνέπεια της κυβέρνησης είναι δεδομένη».


πηγή: Πολιτεία Επτά
  • Blogroll

  • Blog Archive