ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΠΟΛΗ - ΚΑΛΑΜΑΤΑ
Με σταθμούς είσπραξης διοδίων θα γεμίσει το επόμενο διάστημα και η Εγνατία Οδός από την Ηγουμενίτσα ως την Αλεξανδρούπολη και οι οδηγοί θα υποχρεώνονται να πληρώνουν και στον αυτοκινητόδρομο αυτό υπέρογκα χαράτσια. Αυτό ανακοίνωσε χτες στους δημοσιογράφους ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών Σ. Λαμπρόπουλος, στο περιθώριο των εγκαινίων του τμήματος Τρίπολη - Αθήναιον του αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα, όπου και εκεί θα μπουν νέα διόδια, αλλά ...μετεκλογικά!
Οι σταθμοί είσπραξης διοδίων στην Εγνατία θα είναι προσωρινοί (θα λειτουργούν δηλαδή σε κοντέινερ) μέχρι να καθιερωθεί σε δύο χρόνια ως μόνιμο το ηλεκτρονικό σύστημα για την τιμολόγηση του χαρατσιού ανάλογα με το χιλιόμετρο. Η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι τα προσωρινά διόδια επέβαλε η ΕΕ που έχει συγχρηματοδοτήσει το έργο, το οποίο κόστισε στον ελληνικό λαό περισσότερα από 6,5 δισ. ευρώ. Ο ίδιος ο γενικός γραμματέας δεν προσδιόρισε ούτε σε πόσα σημεία του αυτοκινητοδρόμου θα μπουν οι σταθμοί, ούτε το πότε, ούτε και την τιμή των διοδίων. Δήλωσε όμως ότι δε θα είναι κοντά σε μεγάλες πόλεις, άφησε να εννοηθεί ότι αυτό θα γίνει μέσα στο επόμενο εξάμηνο, ενώ ανέφερε ότι η τιμή τους θα είναι κατά 25% μικρότερη από αυτές των άλλων αυτοκινητοδρόμων, που σημαίνει ότι δε θα είναι μικρότερη από τα 2,80 ευρώ για τα ΙΧ, τιμή που πληρώνουν ήδη οι οδηγοί στα πρώτα διόδια της Εγνατίας στον Πολύμυλο Κοζάνης.
Νέα τσουχτερά διόδια, όμως, αναμένεται να αρχίσουν να πληρώνουν μέχρι το τέλος του μήνα οι οδηγοί και στο τμήμα Τρίπολη - Αθήναιον που παραδόθηκε χτες. Ο σταθμός είσπραξης έχει ήδη κατασκευαστεί κοντά στην Ασέα (Καλογερικό). Αργότερα, στον ίδιο αυτοκινητόδρομο, θα λειτουργήσει ένας ακόμη μετωπικός σταθμός κοντά στο Λεύκτρο, αλλά και αρκετοί πλευρικοί σε όλους τους ανισόπεδους κόμβους, ενώ οι μεγαλοεργολάβοι σκοπεύουν να επιβάλουν νέες αυξήσεις κατά 40% τουλάχιστον στα χαράτσια από τις αρχές του νέου χρόνου ισχυριζόμενοι ότι έχουν καλύψει όλες τις προϋποθέσεις που προβλέπει η σύμβαση. Το ίδιο σκοπεύει να κάνει και ο όμιλος «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», που εκμεταλλεύεται το τμήμα Ράχες Φθιώτιδας - Κλειδί Ημαθίας. Το φορομπηχτικό αυτό μπαράζ είναι αποτέλεσμα της πολιτικής των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, που παραχωρεί σε επιχειρηματικούς ομίλους το εθνικό οδικό δίκτυο, για να ενισχυθεί η κερδοφορία του κεφαλαίου, αφού αυτοί, χωρίς να συμμετέχουν στο κόστος κατασκευής ούτε με 10%, αποκτούν δικαίωμα εκμετάλλευσης για δεκαετίες.
πηγή: Ριζοσπάστης
Με σταθμούς είσπραξης διοδίων θα γεμίσει το επόμενο διάστημα και η Εγνατία Οδός από την Ηγουμενίτσα ως την Αλεξανδρούπολη και οι οδηγοί θα υποχρεώνονται να πληρώνουν και στον αυτοκινητόδρομο αυτό υπέρογκα χαράτσια. Αυτό ανακοίνωσε χτες στους δημοσιογράφους ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών Σ. Λαμπρόπουλος, στο περιθώριο των εγκαινίων του τμήματος Τρίπολη - Αθήναιον του αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα, όπου και εκεί θα μπουν νέα διόδια, αλλά ...μετεκλογικά!
Οι σταθμοί είσπραξης διοδίων στην Εγνατία θα είναι προσωρινοί (θα λειτουργούν δηλαδή σε κοντέινερ) μέχρι να καθιερωθεί σε δύο χρόνια ως μόνιμο το ηλεκτρονικό σύστημα για την τιμολόγηση του χαρατσιού ανάλογα με το χιλιόμετρο. Η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι τα προσωρινά διόδια επέβαλε η ΕΕ που έχει συγχρηματοδοτήσει το έργο, το οποίο κόστισε στον ελληνικό λαό περισσότερα από 6,5 δισ. ευρώ. Ο ίδιος ο γενικός γραμματέας δεν προσδιόρισε ούτε σε πόσα σημεία του αυτοκινητοδρόμου θα μπουν οι σταθμοί, ούτε το πότε, ούτε και την τιμή των διοδίων. Δήλωσε όμως ότι δε θα είναι κοντά σε μεγάλες πόλεις, άφησε να εννοηθεί ότι αυτό θα γίνει μέσα στο επόμενο εξάμηνο, ενώ ανέφερε ότι η τιμή τους θα είναι κατά 25% μικρότερη από αυτές των άλλων αυτοκινητοδρόμων, που σημαίνει ότι δε θα είναι μικρότερη από τα 2,80 ευρώ για τα ΙΧ, τιμή που πληρώνουν ήδη οι οδηγοί στα πρώτα διόδια της Εγνατίας στον Πολύμυλο Κοζάνης.
Νέα τσουχτερά διόδια, όμως, αναμένεται να αρχίσουν να πληρώνουν μέχρι το τέλος του μήνα οι οδηγοί και στο τμήμα Τρίπολη - Αθήναιον που παραδόθηκε χτες. Ο σταθμός είσπραξης έχει ήδη κατασκευαστεί κοντά στην Ασέα (Καλογερικό). Αργότερα, στον ίδιο αυτοκινητόδρομο, θα λειτουργήσει ένας ακόμη μετωπικός σταθμός κοντά στο Λεύκτρο, αλλά και αρκετοί πλευρικοί σε όλους τους ανισόπεδους κόμβους, ενώ οι μεγαλοεργολάβοι σκοπεύουν να επιβάλουν νέες αυξήσεις κατά 40% τουλάχιστον στα χαράτσια από τις αρχές του νέου χρόνου ισχυριζόμενοι ότι έχουν καλύψει όλες τις προϋποθέσεις που προβλέπει η σύμβαση. Το ίδιο σκοπεύει να κάνει και ο όμιλος «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», που εκμεταλλεύεται το τμήμα Ράχες Φθιώτιδας - Κλειδί Ημαθίας. Το φορομπηχτικό αυτό μπαράζ είναι αποτέλεσμα της πολιτικής των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, που παραχωρεί σε επιχειρηματικούς ομίλους το εθνικό οδικό δίκτυο, για να ενισχυθεί η κερδοφορία του κεφαλαίου, αφού αυτοί, χωρίς να συμμετέχουν στο κόστος κατασκευής ούτε με 10%, αποκτούν δικαίωμα εκμετάλλευσης για δεκαετίες.
πηγή: Ριζοσπάστης