Νέοι σταθμοί διοδίων έρχονται με ταχείες διαδικασίες στην Εγνατία οδό. Αυτό αποκάλυψε χθες στους δημοσιογράφους ο γενικός γραμματέας Συγχρηματοδοτούμενων Εργων, κ. Σέργιος Λαμπρόπουλος. Ο εκπρόσωπος του υπουργείου Υποδομών δεν έδωσε λεπτομέρειες για τον αριθμό και τη θέση των σταθμών διοδίων, ανέφερε, ωστόσο, ότι δεν θα τοποθετηθούν κοντά στις μεγάλες πόλεις, αλλά σε σημεία που θα «πιάνουν» την υπεραστική κυκλοφορία στον άξονα. Οι σταθμοί αυτοί θα είναι προσωρινοί (και επομένως θα κατασκευαστούν χωρίς ιδιαίτερη καθυστέρηση), ενώ η χρέωση των διοδίων θα είναι κατά 25% φθηνότερη από τους παραχωρησιούχους.
Πίεση από την Κομισιόν
Οπως ανέφερε ο κ. Λαμπρόπουλος, το υπουργείο προχωρά σε αυτή τη λύση εξαιτίας της πίεσης που ασκείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προκειμένου να αρχίσει άμεσα η είσπραξη διοδίων. Οπως αποκάλυψε, ο υπεύθυνος για θέματα περιφερειακής πολιτικής Ζακ Πονσέ απείλησε ότι η Ε.Ε. θα ζητήσει την επιστροφή της χρηματοδότησης (ύψους 3 δισ. ευρώ!) που έχει δοθεί για την κατασκευή της Εγνατίας. Το υπουργείο έχει προκηρύξει διαγωνισμό για την τοποθέτηση ηλεκτρονικών διοδίων σε όλο τον άξονα, ωστόσο το νέο σύστημα αναμένεται να είναι έτοιμο σε 1,5 - 2 έτη. Με βάση το νέο σύστημα, η Εγνατία θα χωριστεί σε 30 «ζώνες» και οι οδηγοί θα χρεώνονται ανάλογα με τον αριθμό των ζωνών που θα διασχίζουν, με τη χρήση ηλεκτρονικής συσκευής.
Γενικά, ο κ. Λαμπρόπουλος ανέφερε ότι τα διόδια στις εθνικές οδούς σημειώνουν τον τελευταίο χρόνο μείωση εισπράξεων από 10% (στις πόλεις) έως 20% (μακριά από τα αστικά κέντρα).
Τα θέματα που σχετίζονται με τη διαχείριση των διοδίων είναι πολλά, λόγου χάρη τα διόδια Θερμοπυλών, που δεν λειτουργούν ακόμα, ενδέχεται να «ενοποιηθούν» προσωρινά (μέχρι να ολοκληρωθεί η ανακατασκευή του Μαλιακού) με τα διόδια Τραγάνας, με αύξηση στο κόμιστρο των τελευταίων. Κάτι ανάλογο συμβαίνει σήμερα στα διόδια Αιγινίου, το κόμιστρο των οποίων εισπράττεται από τα έσοδα των διοδίων Μαλγάρων.
Δυσφορία
Το μόνο που δεν συζητά καμία από τις δύο πλευρές είναι η μείωση του ύψους των διοδίων μέσω της αναθεώρησης των συμβάσεων. Μάλιστα, οι υπεύθυνοι της κοινοπραξίας ΜΟΡΕΑΣ εξέφραζαν χθες τη δυσφορία τους για τη στάση του υφυπουργού Δημοσίων Εργων κ. Γ. Μαγκριώτη, που επανέφερε το θέμα σε πρόσφατες εμφανίσεις του στην περιφέρεια.
πηγή: Καθημερινή
Πίεση από την Κομισιόν
Οπως ανέφερε ο κ. Λαμπρόπουλος, το υπουργείο προχωρά σε αυτή τη λύση εξαιτίας της πίεσης που ασκείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προκειμένου να αρχίσει άμεσα η είσπραξη διοδίων. Οπως αποκάλυψε, ο υπεύθυνος για θέματα περιφερειακής πολιτικής Ζακ Πονσέ απείλησε ότι η Ε.Ε. θα ζητήσει την επιστροφή της χρηματοδότησης (ύψους 3 δισ. ευρώ!) που έχει δοθεί για την κατασκευή της Εγνατίας. Το υπουργείο έχει προκηρύξει διαγωνισμό για την τοποθέτηση ηλεκτρονικών διοδίων σε όλο τον άξονα, ωστόσο το νέο σύστημα αναμένεται να είναι έτοιμο σε 1,5 - 2 έτη. Με βάση το νέο σύστημα, η Εγνατία θα χωριστεί σε 30 «ζώνες» και οι οδηγοί θα χρεώνονται ανάλογα με τον αριθμό των ζωνών που θα διασχίζουν, με τη χρήση ηλεκτρονικής συσκευής.
Γενικά, ο κ. Λαμπρόπουλος ανέφερε ότι τα διόδια στις εθνικές οδούς σημειώνουν τον τελευταίο χρόνο μείωση εισπράξεων από 10% (στις πόλεις) έως 20% (μακριά από τα αστικά κέντρα).
Τα θέματα που σχετίζονται με τη διαχείριση των διοδίων είναι πολλά, λόγου χάρη τα διόδια Θερμοπυλών, που δεν λειτουργούν ακόμα, ενδέχεται να «ενοποιηθούν» προσωρινά (μέχρι να ολοκληρωθεί η ανακατασκευή του Μαλιακού) με τα διόδια Τραγάνας, με αύξηση στο κόμιστρο των τελευταίων. Κάτι ανάλογο συμβαίνει σήμερα στα διόδια Αιγινίου, το κόμιστρο των οποίων εισπράττεται από τα έσοδα των διοδίων Μαλγάρων.
Δυσφορία
Το μόνο που δεν συζητά καμία από τις δύο πλευρές είναι η μείωση του ύψους των διοδίων μέσω της αναθεώρησης των συμβάσεων. Μάλιστα, οι υπεύθυνοι της κοινοπραξίας ΜΟΡΕΑΣ εξέφραζαν χθες τη δυσφορία τους για τη στάση του υφυπουργού Δημοσίων Εργων κ. Γ. Μαγκριώτη, που επανέφερε το θέμα σε πρόσφατες εμφανίσεις του στην περιφέρεια.
πηγή: Καθημερινή