Τρίτη 16 Νοεμβρίου 2010

Το δημόσιο σε ρόλο εισπράκτορα των πολυεθνικών εταιριών

Posted by Ανοιχτή Πρωτοβουλία Πολιτών Βόρειας Αττικής - Ευβοϊκού Τρίτη, Νοεμβρίου 16, 2010
Το ΑΠΕ-ΜΠΕ (Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων) μετέδωσε:
Υπ. Υποδομών - Οι εισπράξεις από τα διόδια των Μαλγάρων θα χρησιμοποιηθούν για τη συντήρηση του οδικού άξονα, που δεν έχει παραχωρηθεί στην ιδιωτική κοινοπραξία
Το σύνολο σχεδόν των εισπράξεων από τα διόδια των Μαλγάρων θα χρησιμοποιούνται από το Δημόσιο (Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας) για τη συντήρηση του οδικού άξονα, που δεν έχει παραχωρηθεί στην ιδιωτική κοινοπραξία, με τη σύμβαση του 2007, από τα Μάλγαρα μέχρι το Δερβένι Θεσσαλονίκης, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Στην ανακοίνωση του υπουργείου σημειώνεται ότι η αύξηση στην τιμή των διοδίων Μαλγάρων, που ισχύει από σήμερα, ήταν προγραμματισμένη. "Πρόκειται για τιμαριθμική προσαρμογή, η οποία δεν είχε πραγματοποιηθεί, εδώ και επτά χρόνια, ενώ αποτελεί και συμβατική υποχρέωση του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας για τη συντήρηση του δρόμου, αφού δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει χρήματα από τον κρατικό προϋπολογισμό, για το σκοπό αυτό", επισημαίνεται στην ανακοίνωση. Ειδικότερα, όσα αυτοκίνητα περνούν από τα Μάλγαρα, διασχίζουν την Εγνατία Οδό, στην οποία, μέχρι σήμερα, δεν λειτουργούσαν σταθμοί διοδίων. Επίσης, με την αύξηση στην τιμή των διοδίων Μαλγάρων, ισοσκελίζεται σε ένα βαθμό, κατόπιν συμφωνίας με τους αυτοκινητόδρομους Αιγαίου, η κατάργηση των διοδίων Αιγινίου, που προβλέπονταν στη σύμβαση παραχώρησης. Εάν ήταν σε ισχύ η πρόβλεψη στη σύμβαση παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων Αιγαίου του 2007 για τη λειτουργία διοδίων στο Αιγίνιο και ταυτόχρονα, αναπροσαρμόζονταν τα διόδια των Μαλγάρων με βάση τον τιμάριθμο, τότε αθροιστικά το κόστος των διοδίων θα ήταν αρκετά υψηλότερο. Γ.Μ.
"Το σύνολο ΣΧΕΔΟΝ χρησιμοποιούνται για τη συντήρηση" και "ισοσκελίζεται κατόπιν συμφωνίας με τους αυτοκινητόδρομους Αιγαίου"! Δηλαδή πλέον το δημόσιο έχει το ρόλο του εισπράκτoρα των πολυεθνικών εταιριών. Γιατί δεν έχει δοθεί στη δημοσιότητα αυτή η συμφωνία;
Επίσης στην Καθημερινή διαβάζουμε ότι:
Η αναπροσαρμογή αποφασίστηκε για να καλυφθεί το κόστος της μη λειτουργίας του σταθμού διοδίων στο Αιγίνιο Πιερίας από την εταιρεία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε. Για τη μη λειτουργία του συγκεκριμένου σταθμού, απόφαση που παρουσιάστηκε... ως νίκη από το υπουργείο Υποδομών, το Δημόσιο καταβάλλει στην εταιρεία από τις αρχές του έτους περίπου 800 - 850.000 μηνιαίως.
Δηλαδή "η αναπροσαρμογή αποφασίστηκε για να καλυφθεί το κόστος της μη λειτουργίας του σταθμού διοδίων" αλλά "πρόκειται για τιμαριθμική προσαρμογή"! Ποιός αποφάσισε να δίνουν αυτό το εξωφρενικό ποσό και με ποιές διαδικασίες; Γιατί και αυτή η συμφωνία δεν έχει δοθεί στη δημοσιότητα;

Δεν ανεχόμαστε άλλο να μας κατακλέβουν.
Όλοι την Τετάρτη 24 Νοεμβρίου στις 7 το απόγευμα στο Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης στην οργανωτική συνέλευση για την κατάργηση όλων των διοδίων που φράζουν τις ζωές μας.
  • Blogroll

  • Blog Archive