Παρέμβαση στον «Ανεξάρτητο Μηχανικό» που εποπτεύει τα έργα που κατασκευάζει στα Τέμπη η εταιρεία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», έκαναν μέλη του Δ.Σ. της ΔΡΥΑΣ.
Εξέφρασαν με επιστολή τους, (η οποία κοινοποιείται στο Υπ. Υποδομών - Υπ. Πολιτισμού - Περιφέρεια Θεσσαλίας και Νομαρχία Λάρισας,) την ανησυχία του Σωματείου για το μέλλον της Κοιλάδας, σχετικά με τον τρόπο που εκτελούνται τα έργα.
Η «ΔΡΥΑΣ» αμφιβάλλει κατά πόσο η κατάσταση αντιμετωπίζεται σωστά, ώστε να υπάρξουν προοπτικές για την ανάδειξη και ανάπτυξη αυτού του τόπου μετά την ολοκλήρωση του νέου αυτοκινητοδρόμου.
Η «ΔΡΥΑΣ» καλεί την τοπική κοινωνία και όλους τους φορείς που εμπλέκονται με το περιβάλλον και τον πολιτισμό σε κοινό αγώνα για την διάσωση της κοιλάδας.
Η επιστολή αναφέρει τα ακόλουθα:
Παρακολουθούμε με προσοχή τα έργα που πραγματοποιούνται στην Κοιλάδα των Τεμπών, από τον «Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου» και αγωνιούμε για το μέλλον αυτού του τόπου και τις προοπτικές ανάπτυξης μετά την ολοκλήρωση του νέου αυτοκινητοδρόμου.
Κατανοούμε τις κατασκευαστικές δυσκολίες λόγω της στενότητας του χώρου.
Όμως θέλουμε να σας επισημάνουμε κάποιες ενέργειες πολύ βλαπτικές για το περιβάλλον, που δεν συνάδουν με την μοναδικότητα του τοπίου, θα μπορούσαν να γίνουν χωρίς να προκαλέσουν ανεπανόρθωτες βλάβες όπως:
1ον Το έργο της κυκλοφοριακής ρύθμισης, στη είσοδο της Κοιλάδας, δεν αρμόζει για είσοδο ενός παγκόσμιου μοναδικού μνημείου. Η σήμανση είναι αποπροσανατολιστική, επικίνδυνη, προκαλεί φόβο και αποτρέπει τον επισκέπτη. Οι παρεμβάσεις και οι κατασκευές, που έγιναν στον χώρο των παλαιών διοδίων, προσβάλουν την αισθητική. Προτείνουμε λύση, που θα προέλθει από παγκόσμιο αρχιτεκτονικό διαγωνισμό, ανάλογη του χώρου, με θέσεις στάθμευσης, θέασης και γραφείο πληροφόρησης.
2ον Τα έργα «προστασίας» περιχαράκωσαν και απέκλεισαν τους αρχαιολογικούς χώρους της περιοχής από τους επισκέπτες. (Κάστρο της Ωριάς. Αρχαίο Λατομείο, Πηγές των Θεών κ.λ.π.). Προτείνουμε την άμεση σήμανση και προσβασιμότητα.
3ον Υπάρχει ελλιπής σήμανση και σήμανση παραπληροφόρησης για τις εναλλακτικές διαδρομές χωρίς διόδια (Μακρυχώρι και Πυργετός). Προτείνουμε την άμεση αποκατάσταση.
4ον Η τοποθέτηση διοδίων στον παράπλευρο δρόμο Ραψάνης – Πλαταμώνος, δεν δικαιολογείται για το μέγεθος, την ποιότητα και την ασφάλεια που παρέχει ο δρόμος. Προτείνουμε την κατάργησή τους μέχρι την ανακατασκευή, διαπλάτυνση και βελτίωση του δρόμου. (Επιφυλασσόμεθα για την νομιμότητα διοδίων σε παράπλευρο δρόμο κεντρικής αρτηρίας. Τα διόδια Πυργετού είναι μοναδική περίπτωση στην Ευρώπη).
5ον Η απόρριψη των υλικών εξόρυξης από τις σήραγγες, σε μη ενδεδειγμένα σημεία, προκαλούν καταστροφή στο περιβάλλον. Ιδιαίτερη καταστροφή προκλήθηκε στο πλατανόδασος του Δέλτα του Πυργετού, ιδιαίτερου αισθητικού κάλλους και οικοσυστήματος, από τα ελάχιστα εναπομείναντα. Προτείνουμε τα υλικά εξόρυξης να διατίθενται ανταποδοτικά στους Δήμους για την διάστρωση των αγροτικών δρόμων και όχι να πωλούνται σε εργολάβους. Απαιτούμε την άμεση αποκατάσταση του τοπίου. Πιστεύουμε στην αποτελεσματική συμβολή σας για την άμεση επίλυση των προβλημάτων.
πηγή: TrikalaNews.gr
Εξέφρασαν με επιστολή τους, (η οποία κοινοποιείται στο Υπ. Υποδομών - Υπ. Πολιτισμού - Περιφέρεια Θεσσαλίας και Νομαρχία Λάρισας,) την ανησυχία του Σωματείου για το μέλλον της Κοιλάδας, σχετικά με τον τρόπο που εκτελούνται τα έργα.
Η «ΔΡΥΑΣ» αμφιβάλλει κατά πόσο η κατάσταση αντιμετωπίζεται σωστά, ώστε να υπάρξουν προοπτικές για την ανάδειξη και ανάπτυξη αυτού του τόπου μετά την ολοκλήρωση του νέου αυτοκινητοδρόμου.
Η «ΔΡΥΑΣ» καλεί την τοπική κοινωνία και όλους τους φορείς που εμπλέκονται με το περιβάλλον και τον πολιτισμό σε κοινό αγώνα για την διάσωση της κοιλάδας.
Η επιστολή αναφέρει τα ακόλουθα:
Παρακολουθούμε με προσοχή τα έργα που πραγματοποιούνται στην Κοιλάδα των Τεμπών, από τον «Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου» και αγωνιούμε για το μέλλον αυτού του τόπου και τις προοπτικές ανάπτυξης μετά την ολοκλήρωση του νέου αυτοκινητοδρόμου.
Κατανοούμε τις κατασκευαστικές δυσκολίες λόγω της στενότητας του χώρου.
Όμως θέλουμε να σας επισημάνουμε κάποιες ενέργειες πολύ βλαπτικές για το περιβάλλον, που δεν συνάδουν με την μοναδικότητα του τοπίου, θα μπορούσαν να γίνουν χωρίς να προκαλέσουν ανεπανόρθωτες βλάβες όπως:
1ον Το έργο της κυκλοφοριακής ρύθμισης, στη είσοδο της Κοιλάδας, δεν αρμόζει για είσοδο ενός παγκόσμιου μοναδικού μνημείου. Η σήμανση είναι αποπροσανατολιστική, επικίνδυνη, προκαλεί φόβο και αποτρέπει τον επισκέπτη. Οι παρεμβάσεις και οι κατασκευές, που έγιναν στον χώρο των παλαιών διοδίων, προσβάλουν την αισθητική. Προτείνουμε λύση, που θα προέλθει από παγκόσμιο αρχιτεκτονικό διαγωνισμό, ανάλογη του χώρου, με θέσεις στάθμευσης, θέασης και γραφείο πληροφόρησης.
2ον Τα έργα «προστασίας» περιχαράκωσαν και απέκλεισαν τους αρχαιολογικούς χώρους της περιοχής από τους επισκέπτες. (Κάστρο της Ωριάς. Αρχαίο Λατομείο, Πηγές των Θεών κ.λ.π.). Προτείνουμε την άμεση σήμανση και προσβασιμότητα.
3ον Υπάρχει ελλιπής σήμανση και σήμανση παραπληροφόρησης για τις εναλλακτικές διαδρομές χωρίς διόδια (Μακρυχώρι και Πυργετός). Προτείνουμε την άμεση αποκατάσταση.
4ον Η τοποθέτηση διοδίων στον παράπλευρο δρόμο Ραψάνης – Πλαταμώνος, δεν δικαιολογείται για το μέγεθος, την ποιότητα και την ασφάλεια που παρέχει ο δρόμος. Προτείνουμε την κατάργησή τους μέχρι την ανακατασκευή, διαπλάτυνση και βελτίωση του δρόμου. (Επιφυλασσόμεθα για την νομιμότητα διοδίων σε παράπλευρο δρόμο κεντρικής αρτηρίας. Τα διόδια Πυργετού είναι μοναδική περίπτωση στην Ευρώπη).
5ον Η απόρριψη των υλικών εξόρυξης από τις σήραγγες, σε μη ενδεδειγμένα σημεία, προκαλούν καταστροφή στο περιβάλλον. Ιδιαίτερη καταστροφή προκλήθηκε στο πλατανόδασος του Δέλτα του Πυργετού, ιδιαίτερου αισθητικού κάλλους και οικοσυστήματος, από τα ελάχιστα εναπομείναντα. Προτείνουμε τα υλικά εξόρυξης να διατίθενται ανταποδοτικά στους Δήμους για την διάστρωση των αγροτικών δρόμων και όχι να πωλούνται σε εργολάβους. Απαιτούμε την άμεση αποκατάσταση του τοπίου. Πιστεύουμε στην αποτελεσματική συμβολή σας για την άμεση επίλυση των προβλημάτων.
πηγή: TrikalaNews.gr