Τα συστήματα αυτά που θα χρεώνουν τα χαράτσια με το χιλιόμετρο θα αρχίσουν να λειτουργούν σε ενάμιση χρόνο, ενώ μέσα στους επόμενους τρεις μήνες πρόκειται να εγκατασταθούν κατά μήκος της Εγνατίας οδού έξι νέοι σταθμοί διοδίων, που θα λειτουργούν με το συμβατικό τρόπο, δηλαδή με μπάρες. Οι σταθμοί αυτοί θα έρθουν να προστεθούν στα διόδια του Πολυμύλου, που λειτουργούν ήδη, αλλά και σε αυτά των Μαλγάρων, που είναι κοινά και γι' αυτούς που ταξιδεύουν μέσω της Εγνατίας Οδού, αλλά και γι' αυτούς που χρησιμοποιούν την Εθνική Οδό Αθηνών - Θεσσαλονίκης. Θυμίζουμε ότι σημαντικό μέρος των εσόδων από τα διόδια των Μαλγάρων εισπράττει ο ιδιωτικός όμιλος «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», που εκμεταλλεύεται με «σύμβαση παραχώρησης», το τμήμα της Εθνικής Οδού Κλειδί Ημαθίας - Ράχες Φθιώτιδας.
Σύμφωνα με την προκήρυξη της εταιρείας «Εγνατία Οδός ΑΕ» ζητείται η προμήθεια ηλεκτρονικών συστημάτων είσπραξης διοδίων σε πρώτη φάση κατά μήκος της Εγνατίας (Ηγουμενίτσα - Κήποι Εβρου), αλλά και στους κάθετους άξονες ...... Σιάτιστα - Κρυσταλλοπηγή και Θεσσαλονίκη - Σέρρες - Προμαχώνας, ενώ σε δεύτερη φάση ζητείται να διερευνηθεί η τοποθέτησή τους σε άλλους άξονες, όπως Κλειδί - Χαλάστρα - Εύζωνοι, Ακτιο - Αμβρακία, αλλά και Θεσσαλονίκη - Νέα Μουδανιά Χαλκιδικής.Οπως είναι γνωστό, η χρέωση θα γίνεται ανά χιλιόμετρο και θα στοιχίζει γύρω στο 80% σε σχέση με τις τιμές που θα πληρώνουν οι οδηγοί στα τμήματα της Εθνικής Οδού που παραχωρήθηκαν σε ιδιώτες, με συμβάσεις που ψήφισαν από κοινού ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και ΛΑ.Ο.Σ.
Δηλαδή, θα στοιχίζουν περίπου τα 3 λεπτά ανά χιλιόμετρο, σε τιμές του 2003 και χωρίς τον ΦΠΑ.
Μετά τις αντιδράσεις αυτές, το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, με ανακοίνωσή του, αναφέρει ότι ζητήθηκε από την «Εγνατία ΑΕ» να απαλείψει τη σχετική διάταξη από την προκήρυξη. Γεγονός, πάντως, παραμένει ότι σύντομα πανάκριβα χαράτσια διοδίων θα πληρώνουν οι οδηγοί σε όλο το υπόλοιπο οδικό δίκτυο της Εγνατίας - και στους κάθετους προς αυτήν άξονες - που έχουν ήδη χρυσοπληρώσει για την κατασκευή τους.
απόσπασμα απο τον Ριζοσπάστη