Τρίτη 28 Δεκεμβρίου 2010

Σκέψεις και προτάσεις για τα διόδια Μαλγάρων

Posted by Β.Π. Τρίτη, Δεκεμβρίου 28, 2010

Ο σταθμός διοδίων Μαλγάρων αποτελεί τον πιο παλιό σταθμό διοδίων στην χώρα. Λειτουργεί εδώ και δεκαετίες και αφορά τον οδικό άξονα από τα Μάλγαρα μέχρι το Δερβένι Θεσσαλονίκης. Στα πρώτα χρόνια τις λειτουργίας του «δικαιολογούσε» την κατασκευή του δρόμου. Τώρα που έχει αποσβεστεί εκατοντάδες φορές το ποσό αυτό εισπράττει χρήματα με την δικαιολογία για την συντήρηση του δρόμου. Πόσο στοιχίζει η συντήρηση αυτή κανείς δεν ξέρει. Ξέρουμε όμως πολύ καλά ότι τα καθημερινά έσοδα του σταθμού Μαλγάρων ανέρχονται στα 150-300.000 ευρώ (με διέλευση πάνω από 50.000 αυτοκίνητα την ημέρα). Όπως θα ήταν το ορθό σε μια ευνομούμενη πολιτεία το ποσό τέλους διοδίων θα έπρεπε με το πέρασμα των χρόνων να μειώνετε μέχρι την σταδιακή κατάργηση του σταθμού. Αντί αυτού από την 17 Νοεμβρίου 2010 η διέλευση για τα ΙΧ μόνο αυξήθηκε στα 2.80. Η απάντηση του Υπουργείου Υποδομών στις διαμαρτυρίες των πολιτών είναι εξοργιστική: «Με την αύξηση στην τιμή των διοδίων στα Μάλγαρα ισοσκελίζεται σε έναν βαθμό, κατόπιν συμφωνίας με τους Αυτοκινητόδρομους Αιγαίου, η κατάργηση των διοδίων στο Αιγίνιο, που προβλεπόταν από τη σύμβαση παραχώρησης». Δηλαδή πλέον το δημόσιο έχει παραχωρήσει τα έσοδα των Μαλγάρων σε ιδιωτική εταιρία. Πριν την αύξηση των διοδίων Μαλγάρων το κράτος είχε συμφωνία με τον Μπόμπολα να καταβάλει 830.000 ευρώ μηνιαίως στην Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, γεγονός που αποκρύφτηκε από την ηγεσία του υπουργείου ώστε να εμφανιστεί η μη λειτουργία των διοδίων Αιγινίου ως «επιτυχία»..
Είναι ξεκάθαρο πια, όχι μόνο για τους εθνικούς δρόμους αλλά για όλα τα δημόσια αγαθά, ότι το κράτος έχει το ρόλο του εισπράκτορα των πολυεθνικών εταιριών. Στον πετυχημένο αγώνα των κατοίκων Αιγινίου το κράτος απάντησε με την λογική «την νύφη την πληρώνει ο γείτονας» και έτσι στα γειτονικά διόδια των Μαλγάρων προστέθηκαν τελικά τα τέλη που ήταν να εισπραχθούν από τα διόδια Αιγινίου!!!
Και ο αγώνας δικαιωμένος δηλαδή και …η πίτα ολόκληρη ( για τον Μπόμπολα φυσικά ). Η εξέλιξη αυτή με το κράτος να αποζημιώνει τον πρατηριούχο από την τσέπη των πολιτών επιβεβαιώνει τον αντιδραστικό χαρακτήρα, και εντέλει αντικοινωνικό, που έχουν οι αγώνες της λογικής του «Τοπικισμού».
Μόνο εντέλει ο συλλογικός και ενιαίος αγώνας για πλήρη και συνολική κατάργηση όλων των διοδίων είναι αγώνας που αφορά όλο τον λαό και όχι μόνο μερικές «γεωγραφικές συντεχνίες».

Να καταργηθούν τα διόδια Μαλγάρων και όλα τα διόδια

Με την εξέλιξη αυτή καταρρέει ο μύθος ότι τα διόδια Μαλγάρων είναι κρατικά.
Μόνο κατ’ όνομα πια ισχύει η ΤΕΟ.
-Αρνούμαστε να πληρώσουμε ένα δρόμο που τον έχουμε πληρώσει χιλιάδες φορές.
-Αρνούμαστε να μας κοροϊδεύουν άλλο, λέγοντας μας ότι τα έσοδα πηγαίνουν στη συντήρηση του δρόμου ενώ στην πραγματικότητα πηγαίνουν στις τσέπες των εταιριών και των τραπεζών.
Μέχρι σήμερα είμαστε χιλιάδες οι οδηγοί που δεν πληρώνουν τα διόδια Μαλγάρων, συμμετέχοντας έτσι ενεργά στο πανελλαδικό κίνημα κατά των διοδίων. Στα διόδια Μαλγάρων όμως (όπως και στου Πολυμύλου) το κράτος καταργώντας κάθε έννοια δημοκρατίας και δικαιοσύνης μας στερεί την δυνατότητα να υπερασπισθούμε την «παράβαση» μας αυτή στα δικαστήρια και στέλνει στους οδηγούς 20πλασιο πρόστιμο με απειλή απευθείας «διαταγής πληρωμής» του 50πλάσιου στην φορολογική μας ενημερότητα. Ένα πολύ παλιό σύνθημα λέει: «εκεί όπου δεν υπάρχει Δικαιοσύνη δεν θα υπάρχει Ειρήνη», ήρθε η ώρα για όλους τους πολίτες που πληρώνουν στο σταθμό Μαλγάρων να ενώσουμε την άρνηση μας και να την κάνουμε δύναμη νίκης.
Καλούμε όλους και όλες τους οδηγούς και τους κατοίκους Θεσσαλονίκης να γίνουν μέλη του νέου συλλόγου με την ονομασία «Οδηγοί για ελεύθερα Μάλγαρα».

Στόχος του συλλόγου αυτού είναι:
α) Η συστράτευση όλων των οδηγών που αρνούνται να πληρώσουν τα διόδια Μαλγάρων. Η γνωριμία και η αλληλεγγύη μεταξύ τους.
β) Η ενημέρωση των πολιτών για την πραγματικότητα που υπάρχει στα διόδια ων Μαλγάρων πίσω από την ψευδή κάλυψη του ΤΕΟ. Ο έλεγχος των εσόδων του σταθμού Μαλγάρων. Θέλουμε να μάθουμε επιτέλους που πάνε τόσα χρήματα (εκατομμύρια ευρώ έσοδα κάθε μήνα).
γ) Η δημιουργία κοινής νομικής αλληλεγγύης για όλα τα μέλη του συλλόγου: Οδηγοί για ελεύθερα Μάλγαρα. Η συμπαράσταση όλων μαζί και η μεταφορά του αγώνα μέχρι τα δικαστήρια.
δ) Η δημιουργία κοινού ταμείου για την κάλυψη των προστίμων στους οδηγούς. Καλύτερα να συνεισφέρουμε τα χρήματα μας σε κοινό ταμείο παρά στα τσέπες του Μπόμπολα. Σκοπός του ταμείου είναι να εγγυηθεί την αλληλεγγύη και να παροτρύνει τους οδηγούς στην άρνηση πληρωμής και των διοδίων Μαλγάρων.
Όσοι περισσότεροι είμαστε τόσο πιο δύσκολο είναι για το κράτος να κινηθεί με την διαδικασία των διαταγών πληρωμής. Αν γίνουμε εκατοντάδες χιλιάδες το σύστημα απλά θα καταρρεύσει.

Δεν μας ενδιαφέρει ότι ο νόμος είναι υπέρ των διοδίων Μαλγάρων. Είναι ένα άδικος νόμος και πρέπει να καταργηθεί. Δεν αποδεχόμαστε το ταξικό τους δίκαιο εξάλλου. Το δίκαιο το φτιάχνει η Ισχύς (το δίκαιο που δημιουργούμε εμείς ως κοινωνία).
Ας κάνουμε μια κίνηση που θα αποτελέσει την ομπρέλα για να μαζικοποιηθεί ή άρνηση πληρωμών ακόμα περισσότερο.
Είμαστε χιλιάδες πρέπει να γίνουμε εκατοντάδες χιλιάδες.

Για όλα τα παραπάνω σας καλούμε σε μια πρώτη εσωτερική συζήτηση την Τρίτη 28 Δεκεμβρίου 2010 στο Μικρόπολις Βενιζέλου & Βασ .Ηρακλείου 18.

Συνέλευση Θεσσαλονίκης «ελεύθεροι δρόμοι χωρίς διόδια»
  • Blogroll

  • Blog Archive