Σάββατο 4 Δεκεμβρίου 2010

Εγνατία Οδός ΑΕ: Ηλεκτρονικά διόδια ακόμα και στο Άκτιο

Posted by Ανοιχτή Πρωτοβουλία Πολιτών Βόρειας Αττικής - Ευβοϊκού Σάββατο, Δεκεμβρίου 04, 2010

Επαναπροκηρύχθηκε ο διαγωνισμός της Εγνατίας Οδού για την «Προμήθεια, εγκατάσταση προσωρινή λειτουργία και συντήρηση συστήματος ηλεκτρονικών διοδίων (ΣΗΔ) απρόσκοπτης διέλευσης από πολλαπλές λωρίδες κυκλοφορίας στην Εγνατία Οδό, στους Κάθετους Άξονες και σε άλλες οδούς αρμοδιότητας της Εγνατίας Οδού ΑΕ».

Η νέα διαγωνιστική διαδικασία κρύβει ..εκπλήξεις καθώς η τοποθέτηση ηλεκτρονικών διοδίων δεν θα αφορά μόνο τον βασικό άξονα της Εγνατίας Οδού όπως αρχικά ήταν γνωστό αλλά και όποιο οδικό άξονα έχει την αρμοδιότητα ή την εποπτεία του! Έτσι λοιπόν εκτός από τον οδικό άξονα Ηγουμενίτσα- Θεσσαλονίκη- Κήποι Έβρου που είναι ο οριζόντιος άξονας προβλέπται τοποθέτηση ηλεκτρονικών διοδίων στους κάθετους Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή και Θεσσαλονίκη-Σέρρες.

Αυτά σε πρώτη φάση. Η δεύτερη φάση (η πιο μελλοντική) είναι η τοποθέτηση ηλεκτρονικών διοδίων και σε άλλους οδικούς άξονες όπως ο Άκτιο- Αμβρακία, Κλειδί-Χαλάστρα- Εύζωνοι και Θεσσαλονίκη - Νέα Μουδανιά!!!

Πρακτικά όταν κάποιος θελήσει μελλοντικά από την Θεσσαλονίκη να κάνει ένα μπάνιο στην Χαλκιδική θα πρέπει να πληρώσει διόδια και μάλιστα πολύ αλμυρά!! Το ίδιο ισχύει και για τους άλλους άξονες όπως ο Άκτιο - Αμβρακία που για ένα δρόμο μόλις 48χλμ θα πρέπει το χέρι να μπαίνει βαθειά στην τσέπη.

Το ΥΠΟΜΕΔΙ με χτεσινοβραδυνή του ανακοίνωσε ουσιαστικά εκθέτει την Εγνατία Οδό ΑΕ αναφέροντας ότι δεν ήταν ποτέ στα σχέδια της Κυβέρνησης να βάλει διόδια στη Χαλκιδική. Ζήτησε όπως γράφει και την απόσυρση του σχετικού κειμένου που αφορά τη Χαλκιδική.

Τα νέα δεν είναι και τόσο αισιόδοξα και αυτό που προκαλεί εντύπωση πλέον είναι η γενίκευση της τοποθέτησης διοδίων και εκτός των Αυτοκινητόδρομων που δόθηκαν με παραχώρηση. Πλέον διόδια θα μπουν και σε οδικούς άξονες που έχουν χρηματοδοτηθεί από το Ελληνικό Δημόσιο.

Άγνωστη παραμένει η αντίδραση των πολλών φορέων κατά των διοδίων που το φαινόμενο τους τα επόμενα χρόνια θα γιγαντωθεί και σε όλο και περισσότερους Ελληνικούς δρόμους θα καταλαμβάνουν χώρο δυσκολεύοντας τις μετακινήσεις λειτουργώντας αποτρεπτικά στην συχνή χρήση τους.

πηγή: Υποδομές
  • Blogroll

  • Blog Archive