της Μαριάννας Τζάννε στο Πρώτο ΘΕΜΑ
Η Πολεοδομία Καπανδριτίου ζητά σφράγισμα σταθμών, αλλά…
Ποδαρικό με ανατιμήσεις διοδίων
Ποδαρικό με ανατιμήσεις διοδίων κάνει η νέα χρονιά για τους οδηγούς, λίγες εβδομάδες μετά την απόφαση της Πολεοδομίας Καπανδριτίου να σφραγίσει ως αυθαίρετους τρεις από τους οκτώ συνολικά σταθμούς της κοινοπραξίας Νέα Οδός ΑΕ στον οδικό άξονα Αθηνών-Λαμίας.
Η αρμόδια πολεοδομία επιμένει ότι οι πλευρικοί σταθμοί σε Καπανδρίτι, Μαλακάσα, καθώς και ο μετωπικός των Αφιδνών, μαζί με τα κτίρια διοίκησης της εταιρείας, είναι αυθαίρετοι, καθώς κατασκευάστηκαν χωρίς τις νόμιμες άδειες.
Μολονότι, μάλιστα, οι κτιριακές υποδομές αμφισβητούνται ανοικτά από την πολιτεία, η οποία θεωρεί παράνομα και πρόδρομα κτίσματα του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας, η εταιρεία επιμένει ότι καλύπτονται από τη σύμβαση παραχώρησης και προχωρεί σε άλλο ένα «χαράτσι» για τους οδηγούς.
Οι νέες αυξήσεις αφορούν τιμαριθμική προσαρμογή, που εφαρμόζεται με βάση τις συμβάσεις παραχώρησης στις αρχές κάθε χρόνου και πραγματοποιούνται από τα μεσάνυχτα της Κυριακής σε όλο το δίκτυο διοδίων της Ιονίας Οδού και σε ένα σταθμό στον Άξονα Κεντρικής Ελλάδας (Ε65), που συνδέει τον ΠΑΘΕ με την Εγνατία.
Για το έργο της Ιονίας Οδού, που κατασκευάζει τον αυτοκινητόδρομο από το Αντίρριο ως τα Γιάννενα, έχοντας στην ευθύνη της και τον κλάδο του ΠΑΘΕ από την Μεταμόρφωση ως την Σκάρφεια Φθιώτιδας, οι νέες τιμές για τα ΙΧ στα διόδια των Αφιδνών αναπροσαρμόζονται στα 2,05 ευρώ από 1,90 ευρώ, ενώ για τα μεγάλα φορτηγά στα 7,25 ευρώ από 6,80 ευρώ, που ίσχυε έως πρόσφατα. Κατά 0,05 λεπτά αυξάνονται τα διόδια για τα ΙΧ σε Καπανδρίτι, Μαλακάσα, Οινόφυτα και στα πλευρικά διόδια Θήβας, ενώ μεγαλύτερες είναι οι αυξήσεις στα μετωπικά διόδια Θήβας (από 2,35 ευρώ σε 2,50) και στα μετωπικά διόδια Τραγάνας (από 2,25 σε 2,40 ευρώ).
Σταθερή παραμένει η χρέωση για τα δίκυκλα (1,10) και τα ΙΧ (1,55) στον σταθμό της Αγίας Τριάδας στη Λαμία, ο οποίος ξεκίνησε να λειτουργεί πριν από ενάμιση μήνα και τα έσοδα εισπράττει η εταιρεία Κεντρική Οδός ΑΕ. Ελαφρώς μειωμένα εμφανίζονται τα τέλη για τα λεωφορεία και τα μεσαία φορτηγά, που από 4 ευρώ πέφτουν στα 3,95 ευρώ, ενώ για τα μεγάλα φορτηγά από τα 5,60 ευρώ, διαμορφώνονται στα 5,55 ευρώ.
Δυναμικές κινητοποιήσεις εναντίον των διοδίων ετοιμάζει για τις 9 Ιανουαρίου η Πανελλαδική Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα κατά των διοδίων, με άνοιγμα όλων των σταθμών από τη Θεσσαλονίκη ως την Καλαμάτα. Όπως καταγγέλλει το αρμόδιο όργανο, ο αγώνας θα συνεχιστεί, καθώς τα διόδια περικυκλώνουν ολόκληρες τοπικές κοινωνίες, δεν περιορίζουν το βαρύ φόρο αίματος στην άσφαλτο και πλήττουν την απασχόληση, φέρνοντας ως παράδειγμα την απόλυση 26 εργαζομένων από τη Vinci στην Ολυμπία Οδό, που κατασκευάζει την «αμαρτωλή» Κορίνθου-Πατρών.
Η Πολεοδομία Καπανδριτίου ζητά σφράγισμα σταθμών, αλλά…
Ποδαρικό με ανατιμήσεις διοδίων
Ποδαρικό με ανατιμήσεις διοδίων κάνει η νέα χρονιά για τους οδηγούς, λίγες εβδομάδες μετά την απόφαση της Πολεοδομίας Καπανδριτίου να σφραγίσει ως αυθαίρετους τρεις από τους οκτώ συνολικά σταθμούς της κοινοπραξίας Νέα Οδός ΑΕ στον οδικό άξονα Αθηνών-Λαμίας.
Η αρμόδια πολεοδομία επιμένει ότι οι πλευρικοί σταθμοί σε Καπανδρίτι, Μαλακάσα, καθώς και ο μετωπικός των Αφιδνών, μαζί με τα κτίρια διοίκησης της εταιρείας, είναι αυθαίρετοι, καθώς κατασκευάστηκαν χωρίς τις νόμιμες άδειες.
Μολονότι, μάλιστα, οι κτιριακές υποδομές αμφισβητούνται ανοικτά από την πολιτεία, η οποία θεωρεί παράνομα και πρόδρομα κτίσματα του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας, η εταιρεία επιμένει ότι καλύπτονται από τη σύμβαση παραχώρησης και προχωρεί σε άλλο ένα «χαράτσι» για τους οδηγούς.
Οι νέες αυξήσεις αφορούν τιμαριθμική προσαρμογή, που εφαρμόζεται με βάση τις συμβάσεις παραχώρησης στις αρχές κάθε χρόνου και πραγματοποιούνται από τα μεσάνυχτα της Κυριακής σε όλο το δίκτυο διοδίων της Ιονίας Οδού και σε ένα σταθμό στον Άξονα Κεντρικής Ελλάδας (Ε65), που συνδέει τον ΠΑΘΕ με την Εγνατία.
Για το έργο της Ιονίας Οδού, που κατασκευάζει τον αυτοκινητόδρομο από το Αντίρριο ως τα Γιάννενα, έχοντας στην ευθύνη της και τον κλάδο του ΠΑΘΕ από την Μεταμόρφωση ως την Σκάρφεια Φθιώτιδας, οι νέες τιμές για τα ΙΧ στα διόδια των Αφιδνών αναπροσαρμόζονται στα 2,05 ευρώ από 1,90 ευρώ, ενώ για τα μεγάλα φορτηγά στα 7,25 ευρώ από 6,80 ευρώ, που ίσχυε έως πρόσφατα. Κατά 0,05 λεπτά αυξάνονται τα διόδια για τα ΙΧ σε Καπανδρίτι, Μαλακάσα, Οινόφυτα και στα πλευρικά διόδια Θήβας, ενώ μεγαλύτερες είναι οι αυξήσεις στα μετωπικά διόδια Θήβας (από 2,35 ευρώ σε 2,50) και στα μετωπικά διόδια Τραγάνας (από 2,25 σε 2,40 ευρώ).
Σταθερή παραμένει η χρέωση για τα δίκυκλα (1,10) και τα ΙΧ (1,55) στον σταθμό της Αγίας Τριάδας στη Λαμία, ο οποίος ξεκίνησε να λειτουργεί πριν από ενάμιση μήνα και τα έσοδα εισπράττει η εταιρεία Κεντρική Οδός ΑΕ. Ελαφρώς μειωμένα εμφανίζονται τα τέλη για τα λεωφορεία και τα μεσαία φορτηγά, που από 4 ευρώ πέφτουν στα 3,95 ευρώ, ενώ για τα μεγάλα φορτηγά από τα 5,60 ευρώ, διαμορφώνονται στα 5,55 ευρώ.
Δυναμικές κινητοποιήσεις εναντίον των διοδίων ετοιμάζει για τις 9 Ιανουαρίου η Πανελλαδική Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα κατά των διοδίων, με άνοιγμα όλων των σταθμών από τη Θεσσαλονίκη ως την Καλαμάτα. Όπως καταγγέλλει το αρμόδιο όργανο, ο αγώνας θα συνεχιστεί, καθώς τα διόδια περικυκλώνουν ολόκληρες τοπικές κοινωνίες, δεν περιορίζουν το βαρύ φόρο αίματος στην άσφαλτο και πλήττουν την απασχόληση, φέρνοντας ως παράδειγμα την απόλυση 26 εργαζομένων από τη Vinci στην Ολυμπία Οδό, που κατασκευάζει την «αμαρτωλή» Κορίνθου-Πατρών.