Του Γεωργιλά Αθανασίου, μέλους της ανοιχτής συνέλευσης Θεσσαλονίκης «ελεύθεροι δρόμοι χωρίς διόδια»
Του Γκούμα Βασιλείου, μέλους της Επιτροπής Αγώνα Κατοίκων, Πολιτών και Εργαζομένων Δυτικής Μακεδονίας & Ν. Ημαθίας ενάντια στα διόδια.
Δρόμος των πολιτών ή μαγαζί των εταιριών;
Η Εγνατία ΑΕ είναι μια ανώνυμος εταιρία την οποία δημιούργησε το κράτος με σκοπό στο μέλλον να την αντιμετώπιση όπως κάθε ΔΕΚΟ. Να την χαρίσει δηλαδή σε ιδιωτικά κεφάλαια. Ο δρόμος αυτός μήκους 670 χλμ επεκτείνετε από την Ηγουμενίτσα του Νομού Θεσπρωτίας έως τους Κήπους του Νομού 'Έβρου.
Ο δρόμος αυτός κατασκευάζετε με χρηματοδότηση του Ελληνικού Δημοσίου με 50% συμμετοχή της Ευρωπαϊκής ένωσης και δάνεια από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Η εταιρία ισχυρίζεται ότι ο δρόμος κοστίζει για την συντήρηση του 60 εκατομμύρια. Με ο,4 λεπτά που θέλει να χρεώσει από τους 30! σταθμούς που θέλει να φτιάξει συνολικά στα 670 χλμ και με 2-4 δισεκατομμύρια χλμ που "περπατάνε" τα οχήματα τον χρόνο στην Εγνατία οδό ( και με αυξητική τάση ), ας κάνει τη πράξη πολλαπλασιασμού όποιος θέλει και θα δει ότι η εταιρία θα βγάζει υπερκέρδη. Εδώ μπαίνει το πρώτο ερώτημα γιατί τα κέρδη από τα διόδια να πηγαίνουν στην εταιρία αυτή;
Για την Εγνατία οδό όπως και για όλους τους δρόμους πληρώνουμε με τα τέλη κυκλοφορίας, του έμμεσους φόρους, τους φόρους στα καύσιμα ( από το 1,60 ευρώ το λίτρο βενζίνη το 1 ευρώ είναι φόρος ). Έχει υπολογιστεί από τα στοιχεία του προϋπολογισμού 2010 (budget2010 Υπ.Εθ.Οικ. κωδικοί 1360,1370,1380,1420,1450) πως τα χρήματα που εισπράττονται ετησίως από τέλη και φόρους για τ' αυτοκίνητα είναι περίπου 2,2 δις ευρώ. Σ' αυτό το ποσό δεν περιλαμβάνονται άλλα 3,5 δις ευρώ από τους φόρους καυσίμων (κωδικοί 1430,1460). Να προσθέσουμε στα 2,2 δις το ποσό που αναλογεί στους φόρους από τα καύσιμα των αυτοκινήτων? Μπα, δε βαριέστε, εμείς είμαστε "large", ας πάνε για το κλείσιμο της γνωστής μαύρης τρύπας. Οπότε ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΝΑΤΙΑ κύριε Μανδραβέλη και είναι λεφτά δικά μας, δεν υπάρχει κανένας άλλος λόγος να τα δίνουμε στην εταιρία και με τα διόδια του Πολυμύλου για να πηγαίνουν τελικά ΟΧΙ στην συντήρηση του δρόμου αλλά στις τράπεζες και στο μετοχικό κεφάλαιο της Halliburton Brown & Root (σήμερα ΚΒR) που ορίστηκε ως Σύμβουλος Διαχείρισης του Έργου (Project manager) και είναι ιδιοκτησία του πρώην αντιπροέδρου της Αμερικής Ντικ Τσέινι....τυχαίο; Δεν νομίζω!
Την Εγνατία οδό την κατασκευάσαμε με λεφτά των πολιτών από χρηματοδότηση των εθνικών πόρων και ευρωπαϊκής χρηματοδότησης με ποσοστό πάνω από 70% ( στοιχεία από την ίδια την εταιρία : ( http://www.egnatia.eu/page/def
Προφανώς λοιπόν πέρα από το πόσο κόστισε η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου, το πραγματικό ενδιαφέρον της εταιρίας είναι το κέρδος και όχι η συντήρηση.
Στην ουσία το κράτος άνοιξε ένα μαγαζί στο εθνικό δίκτυο για να μας πουλάει δρόμο και μετά θα χαρίσει αυτό το μαγαζί σε ιδιώτες, ας το κρατούσε λοιπόν δημόσιο, τα λεφτά που τον φτιάξανε πάντως είναι τα δικά μας δεν μας τον χάρισαν τον δρόμο τον πληρώσαμε μόνοι μας. Η κυριακάτικη ελευθεροτυπία 16/01/2011 αναφέρει ότι η πρόσφατη διυπουργική επιτροπή αποκρατικοποιήσεων αποφάσισε μεταξύ άλλων "..επέκταση συμβάσεων παραχώρησης στην Αττική οδό και Εγνατία οδό" με απλά δηλαδή ελληνικά σκοπέυουν να πουλήσουνε για ευτελές ποσό σε ιδιώτες ( γερμανικές και γαλλικές εταίρίες οι μνηστήρες ) την Εγνατία οδό και μετά θα μας επιβάλουν διόδια οι εταιρίες για δεκαετίες!!!!!!
Αυτά τα χρήματα πιστέυετε ότι θα πηγαίνουν στην συντήρηση των δρόμων;;; Ενα ελάχιστο ποσό ίσως....εξάλλου χρειάζονται την ύπαρξη κάποιου δρόμου για να μας χαρατσώνουνε.
Αλλά ο κόσμος ξύπνησε κύριε Μανδραβέλη και δεν τρώει άλλο πια το κουτόχορτο που θέλετε να τον ταΐσετε.
Ο καλύτερος τρόπος να παλέψουμε ενάντια στον εκτροχιασμένο χρηματοπιστωτικό καπιταλισμό, που τα θέλει όλα δικά του και που πετάει στον κάδο των αχρήστων το 99% όχι μόνο του ελληνικού αλλά και του παγκοσμίου πληθυσμού είναι να εγκαθιδρύσουμε παντού τη χαριστικότητα - το δωρεάν. Οι απεργίες της χαριστικότητας ( διόδια, μετακινήσεις, υγεία, νερό, ενέργεια) θα αποκτούν ακόμη μεγαλύτερη σημασία τώρα που η νομισματική υποτίμηση και η οικονομική κρίση που εξαγγέλλονται θα αναγκάσουν τις τοπικές συλλογικότητες να αναπτύξουν, μέσω της αυτοδιαχείρισης, ένα νέο μοντέλο κοινωνικών σχέσεων. Έτσι λοιπόν όσο και αν δεν σας αρέσει το κίνημα ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ παλεύει για το αυτονόητο ( αυτό που εσείς λέτε τζάμπα ειρωνικά ) δηλαδή για δωρεάν υγεία, παιδεία, μετακινήσεις, νερό, ΔΕΗ σε όλους του πολίτες και αυτό το κίνημα γίνετε όλο και μεγαλύτερο και από όλο και περισσότερες/ους.
Δεν σας αρέσει η ιδέα να εργαζόμαστε χωρίς κάποιοι να συσσωρεύουν αμύθητα κέρδη; Τι να κάνουμε; Διαλέξατε να είστε εχθρός του πολίτη και αυτά που οι πολίτες αρχίζουν να διεκδικούν μάλλον δεν θα σας αρέσουν. Αλλά στο τέλος η αγάπη για την ζωή θα νικήσει την αγάπη για το κέρδος.
Γιατί..."Μια νέα μορφή επανάστασης πάει να γεννηθεί. Η επανάσταση αυτή δεν καταφεύγει στα όπλα της εξουσίας που ενώ πολεμούν την εξουσία, ουσιαστικά την ανασυστήνουν και την αναζωογονούν. Τα απόλυτα όπλα ενάντια στην οικονομία, που για το κέρδος εκμεταλλεύεται τη ζωή του πλανήτη, τη ζωή των παιδιών, των γυναικών, των αντρών, είναι η θέληση για ζωή και η αλληλέγγυα συνείδηση του ζωντανού στοιχείου." Raoul Vaneigem Γάλλος φιλόσοφος, προς τους αγωνιζόμενους και αγωνιζόμενες πολίτες στην Ελλάδα 16 Ιανουαριου 2011 .
Γεωργιλάς Αθανάσιος, μέλος της ανοιχτής συνέλευσης Θεσσαλονίκης «ελεύθεροι δρόμοι χωρίς διόδια»
Γκούμας Βασίλης, μέλος της Επιτροπής Αγώνα Κατοίκων, Πολιτών και Εργαζομένων Δυτικής Μακεδονίας & Ν. Ημαθίας ενάντια στα διόδια.
| ||
Η επανάσταση του τζάμπα Tου Πασχου Μανδραβελη Aντε να καταλάβουμε γιατί οι οδηγοί αρνούνται να πληρώσουν διόδια στην εθνική οδό Αθηνών - Πατρών. Λένε ότι το οδόστρωμα είναι χάλια και τα δύο ή τρία ευρώ που πληρώνουν δεν αντιστοιχούν στις υπηρεσίες που προσφέρει ο συγκεκριμένος δρόμος. Aντε και μια πιο αριστερή λογική, να καταλάβουμε γιατί οι οδηγοί αρνούνται να |