Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ
Μετά τις τράπεζες, οι εργολάβοι ετοιμάζονται να ρίξουν στην «πυρά» τούς εργαζομένους, για να προωθήσουν τα σχέδιά τους στα έργα των αυτοκινητόδρομων.
Στα εργοτάξια της Κορίνθου - Πατρών έχουν ήδη απολυθεί 27 άτομα, πολύ περισσότερα απ' όσα επιτρέπει η εργατική νομοθεσία.
Οι κατασκευές, λόγω των γιορτών, έχουν σταματήσει το τελευταίο 15ήμερο και έχει δοθεί υποχρεωτική άδεια στο προσωπικό ώς τη Δευτέρα. Ανεπίσημα, όμως, διαρρέουν πληροφορίες ότι θα απολυθούν 1.000 εργαζόμενοι, σχεδόν το 50% του προσωπικού, γιατί οι 25 ελληνικές και ξένες τράπεζες αρνούνται να συνεχίσουν τη χρηματοδότηση, επικαλούμενες τις καθυστερήσεις στα έργα. Ακούγεται επίσης ότι μία από τις ξένες εταιρείες που μετέχουν στην κοινοπραξία είναι έτοιμη να αποχωρήσει.
Στο συγκεκριμένο έργο, τα έσοδα των εργολάβων από τα διόδια ώς τον περασμένο Σεπτέμβριο φτάνουν τα 171 εκ. ευρώ, ενώ το Δημόσιο έχει καταβάλει 243 εκ. ευρώ από την προβλεπόμενη κρατική συμμετοχή, με εθνικούς και κοινοτικούς πόρους. Η κοινοπραξία, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει αποστείλει έγγραφη διαμαρτυρία στο υπουργείο Υποδομών, με την οποία γνωστοποιεί τα προβλήματα δανειοδότησης με τις τράπεζες και διεκδικεί αποζημίωση της τάξεως των 2 εκ. ευρώ το μήνα για διαφυγόντα κέρδη, λόγω της μείωσης της κυκλοφορίας κατά 12%.
Ανάλογη είναι η εικόνα και στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους. Το «ζουμί» βρίσκεται στο γεγονός ότι οι δανειακές συμβάσεις που είχαν υπογραφεί το 2007, προέβλεπαν επιτόκια της τάξεως του 2%, ενώ σήμερα είναι τουλάχιστον τριπλάσια και επομένως οι τράπεζες αναζητούν αφορμές για να απεμπλακούν από τα έργα ή να καλύψουν τη διαφορά.
Τις τελευταίες ημέρες, σύμφωνα με πληροφορίες, έγινε σύσκεψη στο υπουργείο Υποδομών με τη συμμετοχή του αρμόδιου υφυπουργού Οικονομικών Φ. Σαχινίδη, στην οποία αποφασίστηκε να δοθούν το επόμενο διάστημα περίπου 170 εκ. ευρώ από επιστροφές ΦΠΑ στους εργολάβους και παράλληλα να ζητηθεί η βοήθεια των ελληνικών τραπεζών εν όψει και των νέων κρατικών εγγυήσεων, ύψους 20 δισ. ευρώ, που προβλέπεται να τους παρασχεθούν.
Ν.Δ. κατά υπουργείου
Μετωπική σύγκρουση εκδηλώθηκε ανάμεσα στην κυβέρνηση και τη Ν.Δ. Ο αρμόδιος τομεάρχης της αξιωματικής αντιπολίτευσης κατηγορεί το υπουργείο Υποδομών ότι «παρακολουθεί ως θεατής» και κάνει λόγο για ενδεχόμενο διακοπής των περισσότερων έργων. «Η Ν.Δ. έχει πάθει απόλυτη αμνησία», απαντά το υπουργείο και επισημαίνει ότι τα προβλήματα είχαν ανακύψει πριν από τον Οκτώβριο του 2009, αφού δεν είχαν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις μέσα στο 12μηνο που προβλέπουν οι συμβάσεις του 2007. Υποστηρίζουν ότι είχε εξασφαλιστεί μόνο το 15% των εργοταξίων και σήμερα έχουν ξεπεράσει το 60%.
πηγή: Ελευθεροτυπία
Μετά τις τράπεζες, οι εργολάβοι ετοιμάζονται να ρίξουν στην «πυρά» τούς εργαζομένους, για να προωθήσουν τα σχέδιά τους στα έργα των αυτοκινητόδρομων.
Στα εργοτάξια της Κορίνθου - Πατρών έχουν ήδη απολυθεί 27 άτομα, πολύ περισσότερα απ' όσα επιτρέπει η εργατική νομοθεσία.
Οι κατασκευές, λόγω των γιορτών, έχουν σταματήσει το τελευταίο 15ήμερο και έχει δοθεί υποχρεωτική άδεια στο προσωπικό ώς τη Δευτέρα. Ανεπίσημα, όμως, διαρρέουν πληροφορίες ότι θα απολυθούν 1.000 εργαζόμενοι, σχεδόν το 50% του προσωπικού, γιατί οι 25 ελληνικές και ξένες τράπεζες αρνούνται να συνεχίσουν τη χρηματοδότηση, επικαλούμενες τις καθυστερήσεις στα έργα. Ακούγεται επίσης ότι μία από τις ξένες εταιρείες που μετέχουν στην κοινοπραξία είναι έτοιμη να αποχωρήσει.
Στο συγκεκριμένο έργο, τα έσοδα των εργολάβων από τα διόδια ώς τον περασμένο Σεπτέμβριο φτάνουν τα 171 εκ. ευρώ, ενώ το Δημόσιο έχει καταβάλει 243 εκ. ευρώ από την προβλεπόμενη κρατική συμμετοχή, με εθνικούς και κοινοτικούς πόρους. Η κοινοπραξία, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει αποστείλει έγγραφη διαμαρτυρία στο υπουργείο Υποδομών, με την οποία γνωστοποιεί τα προβλήματα δανειοδότησης με τις τράπεζες και διεκδικεί αποζημίωση της τάξεως των 2 εκ. ευρώ το μήνα για διαφυγόντα κέρδη, λόγω της μείωσης της κυκλοφορίας κατά 12%.
Ανάλογη είναι η εικόνα και στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους. Το «ζουμί» βρίσκεται στο γεγονός ότι οι δανειακές συμβάσεις που είχαν υπογραφεί το 2007, προέβλεπαν επιτόκια της τάξεως του 2%, ενώ σήμερα είναι τουλάχιστον τριπλάσια και επομένως οι τράπεζες αναζητούν αφορμές για να απεμπλακούν από τα έργα ή να καλύψουν τη διαφορά.
Τις τελευταίες ημέρες, σύμφωνα με πληροφορίες, έγινε σύσκεψη στο υπουργείο Υποδομών με τη συμμετοχή του αρμόδιου υφυπουργού Οικονομικών Φ. Σαχινίδη, στην οποία αποφασίστηκε να δοθούν το επόμενο διάστημα περίπου 170 εκ. ευρώ από επιστροφές ΦΠΑ στους εργολάβους και παράλληλα να ζητηθεί η βοήθεια των ελληνικών τραπεζών εν όψει και των νέων κρατικών εγγυήσεων, ύψους 20 δισ. ευρώ, που προβλέπεται να τους παρασχεθούν.
Ν.Δ. κατά υπουργείου
Μετωπική σύγκρουση εκδηλώθηκε ανάμεσα στην κυβέρνηση και τη Ν.Δ. Ο αρμόδιος τομεάρχης της αξιωματικής αντιπολίτευσης κατηγορεί το υπουργείο Υποδομών ότι «παρακολουθεί ως θεατής» και κάνει λόγο για ενδεχόμενο διακοπής των περισσότερων έργων. «Η Ν.Δ. έχει πάθει απόλυτη αμνησία», απαντά το υπουργείο και επισημαίνει ότι τα προβλήματα είχαν ανακύψει πριν από τον Οκτώβριο του 2009, αφού δεν είχαν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις μέσα στο 12μηνο που προβλέπουν οι συμβάσεις του 2007. Υποστηρίζουν ότι είχε εξασφαλιστεί μόνο το 15% των εργοταξίων και σήμερα έχουν ξεπεράσει το 60%.
πηγή: Ελευθεροτυπία