Πέμπτη 20 Ιανουαρίου 2011

Διόδια και δημόσιος εμπαιγμός

Posted by Ανοιχτή Πρωτοβουλία Πολιτών Βόρειας Αττικής - Ευβοϊκού Πέμπτη, Ιανουαρίου 20, 2011
Διόδια και δημόσιος εμπαιγμός (2ο μέρος)
Της Γιούλης Παπαδοπούλου

Δεν ήταν στις προθέσεις μου να επανέλθω στο θέμα και μάλιστα τόσο σύντομα, αλλά η υπευθυνότητα απέναντι στο μέσο που μου δίνει βήμα έκφρασης και στους αναγνώστες του, επιβάλλει την επάνοδο.
Στο προηγούμενο άρθρο μου περί "διοδίων και δημόσιου εμπαιγμού" ανώνυμος σχολιαστής, έσπευσε να χλευάσει τις "ανακρίβειες" του άρθρου και την "από κεφαλιού" μου ελλειπή αναφορά σε οικονομικά στοιχεία, διαδηλώνοντας βέβαια και υπέρ της κοινοπραξίας "ΜΟΡΕΑΣ" για την οποία, καμία αναφορά δεν είχε γίνει στο εν λόγω άρθρο.

Επειδή όμως "θέλει ο Θεός τον κλέφτη….." που λέει και η παροιμία, τα στοιχεία για τον ανάδοχο "ΜΟΡΕΑ" ήρθαν στην δημοσιότητα (για μια ακόμα φορά σήμερα)σε εφημερίδα μεγάλης κυκλοφορίας, υπογεγραμμένα μάλιστα, από μηχανικό επιβλέποντα δημοσίων έργων, υπάλληλο του Υπουργείου Υποδομών. Τόσο τα στοιχεία της εφημερίδας όσο και το όνομα του υπογράφοντος είναι στην διάθεση της ηλεκτρονικής πύλης και κάθε ενδιαφερόμενου.
Αναφέρει το εν λόγω δημοσίευμα : "Δεν πέρασαν λίγοι μήνες που δόθηκε το νέο τμήμα της ΕΟ Τρίπολης –Καλαμάτας και ενώ κάποια παπαγαλάκια εκθείαζαν τους σύγχρονους, άνετους δρόμους, στο τμήμα Μεγαλόπολης – Καλαμάτας, στήθηκαν τα διόδια του Μάναρη.


Τονίζω δε, ότι η φερόμενη σαν κατασκευή αυτοχρηματοδότησης, είναι δημόσιος εμπαιγμός, διότι οι όμιλοι συμμετέχουν με 5% έως8% και με εκμετάλλευση του έργου για 30 χρόνια. Επίσης και αυτό το ελάχιστο ποσοστό, υπερκαλύπτεται από τις εισπράξεις των συνεχώς αυξανομένων διοδίων, που εφαρμόζουν προκαταβολικά. Δηλαδή για να ξεκινήσουν τα έργα οι κοινοπραξίες βάζουν την συμμετοχή τους από την προκαταβολική είσπραξη διοδίων, από τους χρήστες των οδών. Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον Τύπο, για το τμήμα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα – Σπάρτη η σύμβαση παραχώρησης σε ένα κατασκευαστικό - μελετητικό κόστος 882,2 εκατ.ευρώ, η ιδία συμμετοχή της κοινοπραξίας είναι μόνον 55 εκατ.ευρώ, δηλαδή 6,2% και άλλα 50 εκατ. Ευρώ, αποτελούν το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας. Το Δημόσιο, θα καταβάλλει 330 εκατ.ευρώ δηλαδή 37% του συνολικού κατασκευαστικού κόστους των 882,2 εκατ.ευρώ. Τα υπόλοιπα θα δοθούν από τον Κρατικό προϋπολογισμό, καθώς και από επιδοτήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μαζί με 132 εκατ.ευρώ, σαν εγγυήσεις κερδοφορίας, προς τις κοινοπραξίες. Δηλαδή όλα σχεδόν από τον Έλληνα φορολογούμενο."
Τι να πει κανείς εκτός από τα χιλιοειπωμένα; Τα κεφάλια μας όχι μόνο δουλεύουν και σκέπτονται, αλλά αρνούνται να εμπαίζονται από οποιονδήποτε…

πηγή: arcadiaportal.gr
  • Blogroll

  • Blog Archive