ΓΑΥΡΟΣ ΒΟΛΟΥ - ΠΑΟΚ: Όχι στα Ιδιωτικά Διόδια | | |
Λαός ΠΑΟΚ | |
13.01.11 http://www.fcpaok.gr//content/view/3266/108/ | |
ΟΧΙ ΣΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΔΙΟΔΙΑ Παίρνουμε αφορμή από την πρόσφατη ανακοίνωση του ΣΦ Θύρα 4 (που την δημοσιεύουμε και παρακάτω), για την προτροπή του στον κόσμο να αγνοήσει τα νταβατζιλίκια των διοδίων της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης-Αθηνών, στο ταξίδι των οπαδών του ΠΑΟΚ στον Βόλο για τον Κυριακάτικο αγώνα με τον Γαύρο Βόλου. Πολύ εύστοχη η προτροπή αυτή της Θ4 και για να ενημερωθεί ο Λαός του ΠΑΟΚ επακριβώς για το θέμα των διοδίων, μαζέψαμε πληροφορίες και τις παρουσιάζουμε παρακάτω. Για ποιο λόγο δεν είναι παράνομο να μην πληρώνουμε διόδια; Τι νομική κάλυψη έχουμε απέναντι σε οποιαδήποτε νομική κίνηση των εταιρειών; Ποιος είναι ο λόγος που δεν μπορούμε να αποφύγουμε την πληρωμή διοδίων των Μαλγάρων; Πώς να επιχειρηματολογήσετε για τα διόδια αν χρειαστείτε; Ποια κάλυψη και προστασία έχουμε για τα διόδια;
Όπως κάποιοι ίσως ξέρουν, τα διόδια της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης-Αθήνας, έχουν όλα παραχωρηθεί σε ιδιωτικές εταιρείες, εκτός των διοδίων που κατέχει ακόμη το Δημόσιο (πχ των Μαλγάρων). Τα διόδια που έχουν παραχωρηθεί σε ιδιωτικές συμφωνίες, έχουν υπογράψει συμβάσεις με το Δημόσιο που 1) έχουν πολλές ασάφειες 2) στερούνται νομιμότητας και ακολουθίας του Συντάγματος και 3) χρησιμοποιούνται από τις εταιρείες με παράνομο τρόπο. Ως εκ τούτου, οποιοσδήποτε μπορεί να αποφασίσει ΝΑ ΜΗΝ πληρώσει το αντίτιμο των διοδίων, χωρίς να έχει την παραμικρή κύρωση. Μία απλή έρευνα να κάνετε στο Google για τα διόδια, θα βρείτε άπειρο υλικό. Μία λέξη "ΔΙΟΔΙΑ" να γράψετε στο youtube, θα βρείτε εκατοντάδες βίντεο. Γενικά, μπορούμε να ενημερώσουμε για τα εξής: 1. Για ποιόν λόγο αντιδρούμε στα διόδια; Απ: Το δημόσιο υπέγραψε συμβάσεις παραχώρησης δημοσίων δρόμων, δηλαδή έργων που έχουν χρηματοδοτηθεί από το Ελληνικό Κράτος και την Ευρωπαϊκή Ένωση και για τα οποία οι πολίτες φορολογούνται ήδη με βάση τα Άρθρα 4.2 και 4.5 του Συντάγματος, που ορίζουν ότι: «οι Έλληνες έχουν ίσες υποχρεώσεις και συνεισφέρουν στα δημόσια βάρη, ανάλογα με τις δυνάμεις τους». Επομένως, αφού σαν πολίτες συνεισφέρουμε ήδη για τα έργα του Δημοσίου, για ποιόν λόγο να ξανα-συνεισφέρουμε με ψηλό μάλιστα αντίτιμο για συμβάσεις που υπέγραψε το Κράτος με ιδιώτες (εταιρείες); Οι συμβάσεις αυτές είναι καταχρηστικές και παράνομες και δεν δικαιούται κανένα Κράτος και καμιά ιδιωτική εταιρεία να μας αναγκάσει να πληρώσουμε για δημόσιο δρόμο που ήδη πληρώνουμε κάθε χρόνο μέσω της Φορολογίας μας. Με λίγα λόγια, ως πολίτες έχουμε δικαίωμα να χρησιμοποιούμε δημόσιους δρόμους χωρίς να πληρώνουμε τίποτα, εφόσον πληρώνουμε συλλογικά τα δημόσια έργα βάση Συντάγματος μέσω φόρων. 2. Τι το παράνομο και καταχρηστικό έχουν οι συμβάσεις παραχώρησης δημοσίων δρόμων σε ιδιώτες; Απ: Οι συμβάσεις αυτές έχουν όχι μόνο πολλές τρύπες και παραθυράκια, όχι μόνο είναι γραμμένες πολύ πρόχειρα και αβάσιμα, αλλά είναι καταχρηστικές και παράνομες με βάση το Σύνταγμα! Για παράδειγμα, όλες αυτές οι συμβάσεις αναφέρουν σε άρθρα τους ότι "ισχύει η αρχή καθορισμού των διοδίων-τελών, ανάλογα με τη διανυόμενη από το χρήστη απόσταση." Αυτό σημαίνει ότι ο κάθε ένας μας που περνάει τα διόδια θα πρέπει να πληρώνει αντίτιμο με βάση τον προορισμό του και την απόσταση που κάνει, και όχι το συνολικό μήκος της απόστασης του δρόμου. Επομένως για ποιόν λόγο όλοι μας πληρώνουμε το ίδιο αντίτιμο στα διόδια; Σύμφωνα με το Άρθρο 25 του Συντάγματος, τα διόδια αυτά συνιστούν καταχρηστική άσκηση δικαιώματος και δεν σέβονται την αρχή της αναλογικότητας (να πληρώνουμε ανάλογα με την χρήση). Τέτοιες τρύπες, παραθυράκια και παρανομίες περιέχονται σε μεγάλο βαθμό σε όλες τις συμβάσεις παραχώρησης δημοσίων δρόμων. 3. Τι μπορούν να μας κάνουν αν δεν πληρώσουμε σε κάποια ιδιωτικά διόδια; Απάντηση: Στις συμβάσεις μεταξύ Κράτους-Εταιρειών, αναφέρεται σε διάφορα εδάφια ότι η Εταιρεία "..μπορεί να απαιτήσει από το χρήστη που δεν πλήρωσε, την καταβολή του 20πλάσιου του αντιτίμου σαν αστική ποινή με τις ακόλουθες προϋποθέσεις και διαδικασίες: α) Πρέπει να έχει πάρει άδεια από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων για να εγκαταστήσει και να χρησιμοποιεί κάμερες. β) Να στείλει στο αρμόδιο Υπουργείο την φωτογραφία των πινακίδων με σημείωση του χρόνου διέλευσης. Το υπουργείο πρέπει μέσα σε 5 ημέρες να του παρέχει τα στοιχεία του κατόχου του οχήματος. Στη συνέχεια, ο Παραχωρησιούχος μπορεί να ζητήσει την έκδοση διαταγής πληρωμής, εφ΄όσον περάσουν 15 ημέρες και ο χρήστης δεν έχει πληρώσει." Αυτή όμως η αυθαίρετη οδηγία του Κράτους προς την κάθε Εταιρεία δεν ευσταθεί και δεν μπορεί να δικαιολογηθεί σε κάποιο δικαστήριο γιατί είναι αντισυνταγματική! Και αυτό γιατί α) δεν παρέχει στον πολίτη το δικαίωμα της προηγούμενης ακρόασης (άρθρο 20.2 Συντάγματος), β) γιατί παρέχει στο προσωπικό της Εταιρείας αρμοδιότητες δημοσίου υπαλλήλου (άρθρο 103.1 Συντάγματος), η οποία Εταιρεία μπορεί να προσλαμβάνει οποιονδήποτε, για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα και με ανεξέλεγκτα προσόντα και ιδιότητες), γ) σύμφωνα το Σύνταγμα, το Δημόσιο (Αστυνομία, Τροχαία και Δ.Ο.Υ.) δεν έχει καμία ανάμειξη στη διαδικασία επιδίωξης είσπραξης του αντιτίμου και της αστικής ποινής, πρόκειται δηλαδή για μια οικονομική διαφορά μεταξύ του ιδιώτη χρήστη-πολίτη και του ιδιώτη-Εταιρείας. Συνεπώς, εάν η Εταιρεία προσπαθήσει μέσω διαταγής πληρωμής να εισπράξει πρόστιμα από τους πολίτες που αρνούνται να πληρώσουν διόδια, τα Δικαστήρια όπου αυτοί θα προσφύγουν θα δικαιώσουν τους πολίτες και η εταιρεία θα έχει γενικότερα προβλήματα σχετικά με τη νομιμότητα της Σύμβασής της γιατί θα υπάρχει δεδικασμένο προηγούμενο! 4. Υπάρχουν περιπτώσεις που έχει γίνει δικαστήριο μεταξύ Εταιρείας και πολίτη για την καταβολή αντιτίμου; Απάντηση: Γενικά, καμία Εταιρεία Διοδίων δεν κάνει τέτοιες νομικές διαδικασίες είσπραξης του αντιτίμου γιατί αυτές στοιχίζουν περισσότερο από ότι το αντίτιμο που προσδοκούν. Επίσης όμως, επειδή ξέρουν και γνωρίζουν την αντισυνταγματικότητα και την ασάφεια των Συμβάσεων που έχουν με το Δημόσιο, φοβούνται ότι αν υπάρξουν αρνητικές αποφάσεις δικαστηρίων για αυτούς, θα υπάρξει προηγούμενο δεδικασμένο και θα υπάρξουν μαζικές αντιρρήσεις πολιτών στα διόδια. Κατά μέσω όρο, κάθε Εταιρεία Διοδίων εισπράττει 500.000 ευρώ το χρόνο! Το χρήμα εισρέει άφθονο από αγαθούς και απονήρευτους πολίτες... Παρόλα αυτά, υπάρχουν κάποιες περιπτώσεις που έγιναν δικαστήρια από συγκεκριμένες Εταιρείες Διοδίων που οι αποφάσεις τους ήταν υπέρ του πολίτη και που γίνεται αυτή την στιγμή αγώνας από πολίτες για γενίκευση των αποφάσεων αυτών, προσβάλλοντας τις συμβάσεις. 5. Τί πρέπει να κάνουμε και τί δεν πρέπει να κάνουμε όταν περνάμε τα διόδια αν δεν θέλουμε να πληρώσουμε; Απάντηση: Μπορούμε να κάνουμε τα εξής: Να σταματήσουμε μπροστά από την μπάρα (και όχι μπροστά από το παραθυράκι του υπαλλήλου), να κατέβουμε και να σπρώξουμε την μπάρα μπροστά, ανοίγοντάς την, να μπούμε στο όχημά μας και μετά να φύγουμε. Η εταιρεία έχει το δικαίωμα να καταγράψει τον αριθμό του οχήματός μας μέσω κάμερας, πράγμα το οποίο θα γίνει στο διάστημα που θα κάνουμε κατεβαίνοντας απο το όχημά μας μέχρι να ξαναμπούμε μέσα (20-30 δευτερόλεπτα είναι αρκετά). Η εταιρεία μπορεί επίσης να ενεργοποιήσει κάθε είδους συναγερμό ή ηχητικά που σκοπό έχουν να μας αποπροσανατολίσουν και να μας φοβίσουν και που όμως δεν παίζουν κανένα ενεργό ρόλο στο ταξίδι μας. Για όσους θέλουν μόνο, μπορούν να σταματήσουν στο παραθυράκι του υπαλλήλου και να του δηλώσουν τα εξής απλά: "Καλησπέρα, ανοίξτε μου την μπάρα, δεν θα πληρώσω γιατί δεν αναγνωρίζω την σύμβαση της εταιρείας σας με το Ελληνικό κράτος". Αν ο υπάλληλος δεν ανοίξει την μπάρα, τότε μπορείτε να την ανοίξετε εσείς όπως αναφέρεται παραπάνω. Δεν πρέπει να κάνουμε τα εξής: Δεν πρέπει να αρχίσουμε αντιδικία με τους υπαλλήλους, που ακολουθούν τις οδηγίες του εργοδότη τους. Δεν πρέπει να προκαλέσουμε καμία φθορά στην μπάρα ή σε άλλο υλικό της Εταιρείας διοδίων. Δεν πρέπει να αρχίσουμε συζήτηση αντιπαράθεσης με τους υπαλλήλους που σκοπό έχουν να δημιουργήσουν εκνευρισμό στους οδηγούς που περιμένουν από πίσω μας ώστε να μας αναγκάσουν να αγχωθούμε. Δεν πρέπει να υπογράψουμε οτιδήποτε μας δώσουν αν μας δώσουν. Η εταιρεία από την πλευρά της, δεν έχει κανένα δικαίωμα να σταματήσει το όχημά μας, να διακόψει το ταξίδι μας ή την πορεία μας. Ο υπάλληλος της εταιρείας δεν δικαιούται να σας πει οτιδήποτε για να σας καθυστερήσει (πχ περιμένετε να φωνάξω τον προϊστάμενό μου κτλ) γιατί προκαλεί παρακώλυση κυκλοφορίας. Αν θέλουν να σας καθυστερήσουν μπορείτε εσείς να ανοίξετε την μπάρα και να φύγετε. Προσοχή! Η εταιρεία και οι υπάλληλοί τους δεν έχουν δικαίωμα να σας χρεώσουν οποιαδήποτε παρανομία ή πρόστιμο (εφόσον είναι και αυτοί ιδιώτες, ιδιώτης προς ιδιώτη δεν μπορεί να δώσει πρόστιμο αν δεν υπάρξει Δικαστήριο υπέρ του). Καμία αστυνομική δύναμη ή σεκιούριτι δεν θα παρέμβει και δεν δικαιούται να παρέμβει για να σας σταματήσει από την πορεία μας αν δεν πληρώσετε το αντίτιμο των διοδίων.
Η ανακοίνωση της Θ4 για την εκδρομή του ΠΑΟΚ στον Βόλο και την προτροπή για την αγνόηση των διοδίων είναι η εξής: Με αφορμή το επερχόμενο παιχνίδι του ΠΑΟΚ ενάντια στον Ολυμπιακό Βόλο συνιστούμε στους οπαδούς του ΠΑΟΚ που θα ταξιδέψουν στο Βόλο με τα αυτοκίνητα τους να ΜΗΝ πληρώσουν στα διόδια που έχουν παραχωρηθεί σε ιδιωτικές εταιρίες εκμετάλλευσης. Δηλαδή σε όλη τη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Βόλος και Βόλος - Θεσσαλονίκη πληρώνουμε ΜΟΝΟ στα διόδια των Μαλγάρων. Ούτε κέρμα στους νταβατζήδες που χρεοκόπησαν τη χώρα. Οδηγίες για το πως δεν πληρώνουμε τα διόδια: Χρήσιμα LINKS για τα Διόδια ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΑΓΩΝΑ ΚΑΤΟΙΚΩΝ, ΠΟΛΙΤΩΝ & ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΑ ΔΙΟΔΙΑ - ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΚΛΙΚ ΕΔΩ |