Στα 6 λεπτά ανά χιλιόµετρο έχει φτάσει η χρέωση σήµερα
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Προκόπης Γιόγιακα
Με δύο «γραµµές» εµφανίστηκε χθες η κυβέρνηση για το θέµα των διοδίων µε τον αρµόδιο υφυπουργό να δηλώνει το πρωί ότι βρίσκεται σε εξέλιξη διαπραγµάτευση για τη µείωσή τους και τον υπουργό να χαρακτηρίζει το βράδυ «παγίδα» την όποια αναπροσαρµογή.
Ο υφυπουργός Υποδοµών Γιάννης Μαγκριώτης µιλώντας το πρωί σε ραδιοφωνικούς σταθµούς (Ράδιο 9 και Flash) ανέφερε µε κατηγορηµατικό τρόπο ότι «είµαστε σε διαπραγµάτευση µε τους παραχωρησιούχους και θα ολοκληρωθεί µέχρι τα τέλη Μαρτίου», τονίζοντας ότι ένα από τα θέµατα που θέτει το υπουργείο είναι η µείωση των διοδίων για τα επόµενα 30 χρόνια.
Λίγες ώρες αργότερα όµως ο υπουργός ∆ηµήτρης Ρέππας, ενηµερώνοντας το ΚΤΕ Μεταφορών του ΠΑΣΟΚ στη Βουλή για το σχέδιο συγχώνευσης των αστικών συγκοινωνιών, κινήθηκε σε άλλο µήκος κύµατος για τα διόδια τονίζοντας ότι ενδεχόµενη αναπροσαρµογή των διοδίων θα ήταν παγίδα, καθώς οι παραχωρησιούχες εταιρείες θα διεκδικούσαν από το κράτος µεγαλύτερα ποσά. Νωρίτερα, άλλη κορυφαία πηγή του υπουργείου έλεγε στα «ΝΕΑ» ότι το επιχείρηµα που θα τεθεί στο τραπέζι των διαπραγµατεύσεων από την πλευρά του υπουργείου είναι η µείωση των διοδίων µε αντάλλαγµα την αύξηση του χρόνου κατασκευής των έργων και τη µείωση των εσόδων υπέρ του ∆ηµοσίου.
Η ίδια πηγή έλεγε µάλιστα ότι από το υπουργείο είναι διατεθειµένοι να δώσουν λύση σε µια σειρά από τεχνικά θέµατα όπως είναι, για παράδειγµα, το έργο στον υγροβιότοπο Καϊάφα (αφορά 25 χιλιόµετρα στο τµήµα Πύργος - Καλό Νερό), το οποίο όµως πρέπει να απενταχθεί µε απόφαση του Συµβουλίου της Επικρατείας, καθώς και η αλλαγή της τελικής χάραξης στην περιοχή Κλόκοβα της Ιονίας Οδού (µετά το Αντίρριο).
Σύµφωνα µε τις συµβάσεις του 2007, η οροφή στην τιµή των διοδίων είναι τα 4 λεπτά ανά χιλιόµετρο. Οµως, σύµφωνα µε πήγες του υπουργείου Υποδοµών, ο υπολογισµός αυτός έγινε µε τιµές του 2003 χωρίς τον ΦΠΑ και σήµερα η χρέωση έχει φθάσει τα 6 λεπτά ανά χιλιόµετρο.
Τα διόδια είναι ακριβά
Πηγές του υπουργείου Υποδοµών αναγνωρίζουν ότι τα διόδια είναι ακριβά. Την ίδια ώρα, η ενσωµάτωση στην τιµή των διοδίων ενός έµµεσου φόρου υπέρ του ∆ηµοσίου (το 70% των εσόδων από τα διόδια θα πρέπει να δίνεται υπέρ του ∆ηµοσίου µετά την αποπεράτωση των έργων) εκτοξεύει τις τιµές των διοδίων καιπροκαλεί τις αντιδράσεις των πολιτών.
Ενα από τα επιχειρήµατα όσων αντιδρούν είναι ότι δεν θέλουν να πληρώνουνγια την κατασκευή ενός δρόµου που δεν χρησιµοποιούν. Αυτό τοαναγνωρίζουν από το υπουργείο Υποδοµών λέγοντας ότι, για παράδειγµα, οι οδηγοί που χρησιµοποιούν το τµήµατου αυτοκινητόδρο µου από Αφίδνες - Σκάρφεια χρηµατοδοτούντην Ιόνια Οδό, ενώ οιοδηγοί που κινούνται στο Πέταλο του Μαλιακού χρηµατοδοτούν τοναυτοκινητόδροµο Κεντρικής Ελλάδας (Ε65). Ωστόσο, δηλώνουν ανήµποροι να παρέµβουν αφού προβλέπεται από τη σύµβαση του 2007.
Ολοι αναγνωρίζουν ότι η οικονοµική κρίση, ιδίως µετην καθυστέρηση των απαλλοτριώσεων (τον Απρίλιο του 2009 έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί όλες οι απαλλοτριώσεις και σήµερα γίνει το 60%), έχει φέρει τα πάνω - κάτω. «Θα υπερασπιστούµε τα έργα.∆εν µπορούµε να σταµατήσουµε τίποτα γιατί θα πληρώσει οκόσµος τις ποινικές ρήτρες που θαπροκύψουν. ∆εν έχουµε άλλον δρόµο», έλεγαν κύκλοι του υπουργείου.
Από την πλευρά τους, στελέχη των κοινοπραξιών έλεγαν χθες ότι «η όποια µείωση στις τιµές των διοδίων θα µπορούσε να γίνει αν το ∆ηµόσιο προχωρούσε σεµείωση του ποσοστού κρατήσεων, αλλά και αν έδινε άλλα ανταλλάγµατα, όπως η αύξηση του χρόνου εκµετάλλευσης, αφού οι τράπεζες επένδυσαν µε βάση τα όσα προβλέπονται στη σύµβαση του 2007 και δεν διακινδυνεύουν να χάσουν τα λεφτά τους».
πηγή: ΤΑ ΝΕΑ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Προκόπης Γιόγιακα
Με δύο «γραµµές» εµφανίστηκε χθες η κυβέρνηση για το θέµα των διοδίων µε τον αρµόδιο υφυπουργό να δηλώνει το πρωί ότι βρίσκεται σε εξέλιξη διαπραγµάτευση για τη µείωσή τους και τον υπουργό να χαρακτηρίζει το βράδυ «παγίδα» την όποια αναπροσαρµογή.
Ο υφυπουργός Υποδοµών Γιάννης Μαγκριώτης µιλώντας το πρωί σε ραδιοφωνικούς σταθµούς (Ράδιο 9 και Flash) ανέφερε µε κατηγορηµατικό τρόπο ότι «είµαστε σε διαπραγµάτευση µε τους παραχωρησιούχους και θα ολοκληρωθεί µέχρι τα τέλη Μαρτίου», τονίζοντας ότι ένα από τα θέµατα που θέτει το υπουργείο είναι η µείωση των διοδίων για τα επόµενα 30 χρόνια.
Λίγες ώρες αργότερα όµως ο υπουργός ∆ηµήτρης Ρέππας, ενηµερώνοντας το ΚΤΕ Μεταφορών του ΠΑΣΟΚ στη Βουλή για το σχέδιο συγχώνευσης των αστικών συγκοινωνιών, κινήθηκε σε άλλο µήκος κύµατος για τα διόδια τονίζοντας ότι ενδεχόµενη αναπροσαρµογή των διοδίων θα ήταν παγίδα, καθώς οι παραχωρησιούχες εταιρείες θα διεκδικούσαν από το κράτος µεγαλύτερα ποσά. Νωρίτερα, άλλη κορυφαία πηγή του υπουργείου έλεγε στα «ΝΕΑ» ότι το επιχείρηµα που θα τεθεί στο τραπέζι των διαπραγµατεύσεων από την πλευρά του υπουργείου είναι η µείωση των διοδίων µε αντάλλαγµα την αύξηση του χρόνου κατασκευής των έργων και τη µείωση των εσόδων υπέρ του ∆ηµοσίου.
Η ίδια πηγή έλεγε µάλιστα ότι από το υπουργείο είναι διατεθειµένοι να δώσουν λύση σε µια σειρά από τεχνικά θέµατα όπως είναι, για παράδειγµα, το έργο στον υγροβιότοπο Καϊάφα (αφορά 25 χιλιόµετρα στο τµήµα Πύργος - Καλό Νερό), το οποίο όµως πρέπει να απενταχθεί µε απόφαση του Συµβουλίου της Επικρατείας, καθώς και η αλλαγή της τελικής χάραξης στην περιοχή Κλόκοβα της Ιονίας Οδού (µετά το Αντίρριο).
Σύµφωνα µε τις συµβάσεις του 2007, η οροφή στην τιµή των διοδίων είναι τα 4 λεπτά ανά χιλιόµετρο. Οµως, σύµφωνα µε πήγες του υπουργείου Υποδοµών, ο υπολογισµός αυτός έγινε µε τιµές του 2003 χωρίς τον ΦΠΑ και σήµερα η χρέωση έχει φθάσει τα 6 λεπτά ανά χιλιόµετρο.
Τα διόδια είναι ακριβά
Πηγές του υπουργείου Υποδοµών αναγνωρίζουν ότι τα διόδια είναι ακριβά. Την ίδια ώρα, η ενσωµάτωση στην τιµή των διοδίων ενός έµµεσου φόρου υπέρ του ∆ηµοσίου (το 70% των εσόδων από τα διόδια θα πρέπει να δίνεται υπέρ του ∆ηµοσίου µετά την αποπεράτωση των έργων) εκτοξεύει τις τιµές των διοδίων καιπροκαλεί τις αντιδράσεις των πολιτών.
Ενα από τα επιχειρήµατα όσων αντιδρούν είναι ότι δεν θέλουν να πληρώνουνγια την κατασκευή ενός δρόµου που δεν χρησιµοποιούν. Αυτό τοαναγνωρίζουν από το υπουργείο Υποδοµών λέγοντας ότι, για παράδειγµα, οι οδηγοί που χρησιµοποιούν το τµήµατου αυτοκινητόδρο µου από Αφίδνες - Σκάρφεια χρηµατοδοτούντην Ιόνια Οδό, ενώ οιοδηγοί που κινούνται στο Πέταλο του Μαλιακού χρηµατοδοτούν τοναυτοκινητόδροµο Κεντρικής Ελλάδας (Ε65). Ωστόσο, δηλώνουν ανήµποροι να παρέµβουν αφού προβλέπεται από τη σύµβαση του 2007.
Ολοι αναγνωρίζουν ότι η οικονοµική κρίση, ιδίως µετην καθυστέρηση των απαλλοτριώσεων (τον Απρίλιο του 2009 έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί όλες οι απαλλοτριώσεις και σήµερα γίνει το 60%), έχει φέρει τα πάνω - κάτω. «Θα υπερασπιστούµε τα έργα.∆εν µπορούµε να σταµατήσουµε τίποτα γιατί θα πληρώσει οκόσµος τις ποινικές ρήτρες που θαπροκύψουν. ∆εν έχουµε άλλον δρόµο», έλεγαν κύκλοι του υπουργείου.
Από την πλευρά τους, στελέχη των κοινοπραξιών έλεγαν χθες ότι «η όποια µείωση στις τιµές των διοδίων θα µπορούσε να γίνει αν το ∆ηµόσιο προχωρούσε σεµείωση του ποσοστού κρατήσεων, αλλά και αν έδινε άλλα ανταλλάγµατα, όπως η αύξηση του χρόνου εκµετάλλευσης, αφού οι τράπεζες επένδυσαν µε βάση τα όσα προβλέπονται στη σύµβαση του 2007 και δεν διακινδυνεύουν να χάσουν τα λεφτά τους».
πηγή: ΤΑ ΝΕΑ