ΑΡΘΡΟ Κ. ΔΕΛΕΒΕΓΚΟΥ
Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Ανεξέλεγκτες διαστάσεις λαμβάνει το κίνημα κατά της πληρωμής διοδίων, τη δυναμική του οποίου είχαν αρχικά υποτιμήσει η κυβέρνηση και οι κοινοπραξίες εταιρειών που έχουν αναλάβει την υλοποίηση των πέντε νέων εθνικών οδών. Ωστόσο εσχάτως το «αντάρτικο» φαίνεται, όπως προκύπτει από δημοσιευμένα κείμενα και βίντεο στο διαδίκτυο, ότι έχει απωλέσει τη λογική του βάση επί της οποίας είχε θεμελιώσει την αιτία ύπαρξής του. Και αυτό επειδή δεν ζητά πλέον τη μείωση του ύψους των τελών διέλευσης ή τη δημιουργία παραδρόμων ώστε να είναι εφικτή η δωρεάν μετάβαση στο ζητούμενο προορισμό. Αλλά την παντελή κατάργηση των διοδίων στο σύνολο του εθνικού οδικού δικτύου. Και όλα αυτά «υπό τη σκέπη» του υπουργείου Υποδομών το οποίο κωλυσιεργεί να εφαρμόσει το νόμο.
Διόδια... στοπ
Στην πράξη η διακοπή των εργασιών στους υπό κατασκευή αυτοκινητοδρόμους (Ολυμπία Οδός, Μορέας, Ιονία Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Ε65) εξαιτίας των προβλημάτων που αυτοί αντιμετωπίζουν και έχουν γιγαντωθεί λόγω και του «αντάρτικου», σημαίνει ότι το εθνικό οδικό δίκτυο θα παραμείνει επ’ αόριστον με προδιαγραφές επαρχιακής οδού-καρμανιόλας. Και αυτό διότι για να ολοκληρωθούν οι πέντε νέες εθνικές οδοί απαιτούνται κεφάλαια ύψους οκτώ δισεκατομμυρίων ευρώ, σύμφωνα με τους προϋπολογισμούς των συγκεκριμένων έργων. Ευλόγως τα κεφάλαια αυτά απουσιάζουν από τα κρατικά ταμεία, γι’ αυτό, άλλωστε, η κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση των αυτοκινητοδρόμων αυτών «παραχωρήθηκε» την περίοδο 2006-2007 σε ιδιωτικές εταιρείες.
Όπως αναγνωρίζουν πλέον στο υπουργείο Υποδομών, η αργή εκτέλεση των απαλλοτριώσεων δημιούργησε ένα «ντόμινο εφέκτ». Καθυστέρησε δραματικά την πρόοδο των έργων, ήτοι οι προς υλοποίηση ευρωπαϊκών προδιαγραφών αυτοκινητόδρομοι παραμένουν ακόμη σε μεγάλο βαθμό «αγροτικοί» δρόμοι. Η τοποθέτηση σε αυτούς σταθμών διοδίων -όπως προβλέπουν οι συμβάσεις παραχώρησης, ύστερα από υλοποίηση συγκεκριμένου τμήματος έργου- δημιούργησε το κίνημα κατά των διοδίων.
Παρότι όμως οι «αντάρτες» των διοδίων είχαν καταρχάς λογικό έρεισμα, καθώς διαμαρτύρονταν είτε για το υψηλό αντίτιμο των διοδίων είτε για την ανυπαρξία παρακαμπτήριων δρόμων, σήμερα δεν ζητούν παρά την «κατάργηση όλων των διοδίων».
«[...] η συντήρηση των δρόμων θα πρέπει να πληρώνεται από την εφορία. Δεν πρέπει να υπάρχουν ούτε τέλη κυκλοφορίας, ούτε διόδια» ανέφερε χαρακτηριστικά πριν από περίπου ένα μήνα μέλος επιτροπής αγώνα έναντι στα διόδια στο πλαίσιο ανοιχτής συνέλευσης.
Και απαντώντας στις προθέσεις του υπουργείου Υποδομών για μείωση των διοδίων αναφέρουν σε σχετική ιστοσελίδα: «Δεν θέλουμε μείωση των διοδίων. Θέλουμε να καταργηθούν τα διόδια».
Κενό γράμμα
Κι ενώ η καταβολή τελών διέλευσης από τα εθνικά οδικά δίκτυα αποτελεί διεθνώς κοινή πρακτική (σε όσες χώρες δεν υπάρχουν διόδια, οι πολίτες καταβάλλουν φόρο συντήρησης των αυτοκινητοδρόμων), στην Ελλάδα το κίνημα υπέρ των «ελεύθερων δρόμων για όλους» τελεί υπό την «αιγίδα» του δημοσίου. Παραμένει ατιμώρητο, τη στιγμή που σε χώρες, όπως η Γαλλία, έστω και η προτροπή μέσω διαδικτύου για μη πληρωμή διοδίων αντιμετωπίζει τις συνέπειες του νόμου.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η απόφαση της Αρχής Προστασιας Προσωπικών Δεδομένων, βάσει της οποίας οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών μπορούν να παρέχουν στις εταιρείες τα στοιχεία των παραβατών (ταυτοποίηση με την πινακίδα κυκλοφορίας), χωρίς να υπάρχουν νομικά κωλύματα, παραμένει κενό γράμμα.
Όπως αναφέρουν στο Capital.gr, εκπρόσωποι των παραχωρησιούχων κοινοπραξιών το αρμόδιο υπουργείο δεν ανταποκρίθηκε ούτε σε ένα αίτημα για ταυτοποίηση των αριθμών κυκλοφορίας με τα στοιχεία των οδηγών των οχημάτων.
Έτσι, το κίνημα της στάσης πληρωμών επεκτείνεται και στην Αττική Οδό, με εκπρόσωπο του κινήματος να εξηγεί ήδη από τις 22 Δεκεμβρίου, στο πλαίσιο ανοιχτής συνέλευσης, γιατί δεν πρέπει να καταβάλλονται διόδια και στο συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο. Και όχι μόνο αυτό, αλλά προετοιμάζονται «κοινές δράσης μαζικής και συντονισμένης ανυπακοής οδηγών-επιβατών για να μην ακυρώνονται τα εισιτήρια στα μέσα μαζικής μεταφοράς», όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση του υπό εκκόλαψη αντάρτικου στα ΜΜΜ...
πηγή: Capital.gr
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΑΓΩΝΑ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ Κ. ΔΕΛΕΒΕΓΚΟΥ
Η δυσφήμιση του κινήματος «δεν πληρώνω» από παπαγαλάκια αστικών μέσων αναμένεται να ενταθεί το επόμενο διάστημα. Τα αφεντικά του κόσμου τούτου έχουν αρχίσει να αντιλαμβάνονται ότι η λογική του κινήματος «δεν πληρώνω την κρίση τους» θα χτυπήσει στο άμεσο μέλλον τα συμφέροντα τους πολυμέτωπα και σε άλλους τομείς πέραν των διοδίων με αποτέλεσμα να ενεργοποιούν όλους τους αμυντικούς μηχανισμούς τους με προεξάρχοντα ρόλο να έχουν τα μιντιακά τους φερέφωνα. Συνεπώς αφουγκραζόμαστε την ανησυχία του κάθε αρθρογράφου-τιμητή να προστατέψει τις επενδύσεις των αφεντικών του λασπολογώντας εις βάρος του κινήματος.
Για να κοσκινίσουμε λίγο τη λάσπη αυτή ώστε να γίνει αντιληπτό το τι προσπαθούν να κάνουν οι μιντιακοί σωματοφύλακες των μεγαλοκαρχαριών χαρατσοεισπρακτόρων ας διευκρινίσουμε τα εξής.
Κατ’ αρχάς το κίνημά μας εξ’ αρχής απαιτούσε παντελή κατάργηση όλων των διοδίων σε όλους τους δρόμους (και στην Αττική οδό) και όχι εκπτώσεις ή διέλευση από καλύτερους παράδρομους όπως μας καταλογίζεται. Άλλωστε το αίτημα αυτό το εφαρμοζόταν και εφαρμόζεται στην πράξη με το σπρώξιμο των μπαρών. Οι λογικές εκπτώσεων και διαπραγματεύσεων με τους από πάνω δεν αρμόζουν σε ένα κίνημα από τα κάτω που δεν διαπραγματεύεται με την εξουσία και δεν μπαίνει σε μικροκομματικά αλισβερίσια.
Εν συνεχεία να αναφέρουμε ότι το εθνικό οδικό δίκτυο που έχουμε χρυσοπληρώσει εμείς, έχει παραμείνει στάσιμο σε επίπεδα καρμανιόλας διότι κάποιοι εκλεχθέντες μιζαδόροι τσέπωναν τα φράγκα που πληρώναμε τόσα χρόνια για δρόμους, και όταν οι τσέπες τους γεμίσανε και μπήκαμε και στην οικονομική κρίση είπαν και σε κάτι φίλους τους μεγαλοεργολάβους να έρθουν να τσεπώσουν και αυτοί ότι προλάβουν γιατί κάποιοι μ..κες φορολογούμενοι δεν αντιδρούν. Τώρα όμως οι μ..κες αντέδρασαν και θα πάρουν φαλάγγι και τους μεγαλοκαρχαρίες και το πολιτικό τους προσωπικό που τους κάλεσε να μας ληστέψει.
Όσο για την ατιμωρησία του «παράνομου κινήματος» λόγω της αδικαιολόγητης ανοχής του «νόμιμου κράτους» που ζητάει ο «δικαστής Dread» που υπογράφει το άρθρο θα λέγαμε τα εξής: Το κράτος είναι αυτό που παρανομεί προς όφελος μιας κλίκας μεγαλοεργολάβων οι οποίοι διπλοπαρανομούν μην τηρώντας τις ήδη παράνομες συμβάσεις. Το κίνημα μας έχει το δικαιο με το μέρος του και θα συνεχίσει να μάχεται μέχρι να ανατρέψει όλα αυτά που μας μαυρίζουν τη ζωή. Αν παρόλα αυτά έχουν τα κότσια να τα βάλουν με πάνω από ένα εκατομμύριο πολίτες (που συνεχώς αυξάνονται) που διεκδικούν το δικαίωμα τους να μην ζουν μια ενοικιαζόμενη ζωη τότε θα τους καλοδεχτούμε..Και ξέρουμε από φιλοξενία εμείς οι «αντάρτες»..
Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Το καλοθρεμένο κίνημα των διοδίων! |
Διόδια... στοπ
Στην πράξη η διακοπή των εργασιών στους υπό κατασκευή αυτοκινητοδρόμους (Ολυμπία Οδός, Μορέας, Ιονία Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Ε65) εξαιτίας των προβλημάτων που αυτοί αντιμετωπίζουν και έχουν γιγαντωθεί λόγω και του «αντάρτικου», σημαίνει ότι το εθνικό οδικό δίκτυο θα παραμείνει επ’ αόριστον με προδιαγραφές επαρχιακής οδού-καρμανιόλας. Και αυτό διότι για να ολοκληρωθούν οι πέντε νέες εθνικές οδοί απαιτούνται κεφάλαια ύψους οκτώ δισεκατομμυρίων ευρώ, σύμφωνα με τους προϋπολογισμούς των συγκεκριμένων έργων. Ευλόγως τα κεφάλαια αυτά απουσιάζουν από τα κρατικά ταμεία, γι’ αυτό, άλλωστε, η κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση των αυτοκινητοδρόμων αυτών «παραχωρήθηκε» την περίοδο 2006-2007 σε ιδιωτικές εταιρείες.
Όπως αναγνωρίζουν πλέον στο υπουργείο Υποδομών, η αργή εκτέλεση των απαλλοτριώσεων δημιούργησε ένα «ντόμινο εφέκτ». Καθυστέρησε δραματικά την πρόοδο των έργων, ήτοι οι προς υλοποίηση ευρωπαϊκών προδιαγραφών αυτοκινητόδρομοι παραμένουν ακόμη σε μεγάλο βαθμό «αγροτικοί» δρόμοι. Η τοποθέτηση σε αυτούς σταθμών διοδίων -όπως προβλέπουν οι συμβάσεις παραχώρησης, ύστερα από υλοποίηση συγκεκριμένου τμήματος έργου- δημιούργησε το κίνημα κατά των διοδίων.
Παρότι όμως οι «αντάρτες» των διοδίων είχαν καταρχάς λογικό έρεισμα, καθώς διαμαρτύρονταν είτε για το υψηλό αντίτιμο των διοδίων είτε για την ανυπαρξία παρακαμπτήριων δρόμων, σήμερα δεν ζητούν παρά την «κατάργηση όλων των διοδίων».
«[...] η συντήρηση των δρόμων θα πρέπει να πληρώνεται από την εφορία. Δεν πρέπει να υπάρχουν ούτε τέλη κυκλοφορίας, ούτε διόδια» ανέφερε χαρακτηριστικά πριν από περίπου ένα μήνα μέλος επιτροπής αγώνα έναντι στα διόδια στο πλαίσιο ανοιχτής συνέλευσης.
Και απαντώντας στις προθέσεις του υπουργείου Υποδομών για μείωση των διοδίων αναφέρουν σε σχετική ιστοσελίδα: «Δεν θέλουμε μείωση των διοδίων. Θέλουμε να καταργηθούν τα διόδια».
Κενό γράμμα
Κι ενώ η καταβολή τελών διέλευσης από τα εθνικά οδικά δίκτυα αποτελεί διεθνώς κοινή πρακτική (σε όσες χώρες δεν υπάρχουν διόδια, οι πολίτες καταβάλλουν φόρο συντήρησης των αυτοκινητοδρόμων), στην Ελλάδα το κίνημα υπέρ των «ελεύθερων δρόμων για όλους» τελεί υπό την «αιγίδα» του δημοσίου. Παραμένει ατιμώρητο, τη στιγμή που σε χώρες, όπως η Γαλλία, έστω και η προτροπή μέσω διαδικτύου για μη πληρωμή διοδίων αντιμετωπίζει τις συνέπειες του νόμου.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η απόφαση της Αρχής Προστασιας Προσωπικών Δεδομένων, βάσει της οποίας οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών μπορούν να παρέχουν στις εταιρείες τα στοιχεία των παραβατών (ταυτοποίηση με την πινακίδα κυκλοφορίας), χωρίς να υπάρχουν νομικά κωλύματα, παραμένει κενό γράμμα.
Όπως αναφέρουν στο Capital.gr, εκπρόσωποι των παραχωρησιούχων κοινοπραξιών το αρμόδιο υπουργείο δεν ανταποκρίθηκε ούτε σε ένα αίτημα για ταυτοποίηση των αριθμών κυκλοφορίας με τα στοιχεία των οδηγών των οχημάτων.
Έτσι, το κίνημα της στάσης πληρωμών επεκτείνεται και στην Αττική Οδό, με εκπρόσωπο του κινήματος να εξηγεί ήδη από τις 22 Δεκεμβρίου, στο πλαίσιο ανοιχτής συνέλευσης, γιατί δεν πρέπει να καταβάλλονται διόδια και στο συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο. Και όχι μόνο αυτό, αλλά προετοιμάζονται «κοινές δράσης μαζικής και συντονισμένης ανυπακοής οδηγών-επιβατών για να μην ακυρώνονται τα εισιτήρια στα μέσα μαζικής μεταφοράς», όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση του υπό εκκόλαψη αντάρτικου στα ΜΜΜ...
πηγή: Capital.gr
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΑΓΩΝΑ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ Κ. ΔΕΛΕΒΕΓΚΟΥ
Η δυσφήμιση του κινήματος «δεν πληρώνω» από παπαγαλάκια αστικών μέσων αναμένεται να ενταθεί το επόμενο διάστημα. Τα αφεντικά του κόσμου τούτου έχουν αρχίσει να αντιλαμβάνονται ότι η λογική του κινήματος «δεν πληρώνω την κρίση τους» θα χτυπήσει στο άμεσο μέλλον τα συμφέροντα τους πολυμέτωπα και σε άλλους τομείς πέραν των διοδίων με αποτέλεσμα να ενεργοποιούν όλους τους αμυντικούς μηχανισμούς τους με προεξάρχοντα ρόλο να έχουν τα μιντιακά τους φερέφωνα. Συνεπώς αφουγκραζόμαστε την ανησυχία του κάθε αρθρογράφου-τιμητή να προστατέψει τις επενδύσεις των αφεντικών του λασπολογώντας εις βάρος του κινήματος.
Για να κοσκινίσουμε λίγο τη λάσπη αυτή ώστε να γίνει αντιληπτό το τι προσπαθούν να κάνουν οι μιντιακοί σωματοφύλακες των μεγαλοκαρχαριών χαρατσοεισπρακτόρων ας διευκρινίσουμε τα εξής.
Κατ’ αρχάς το κίνημά μας εξ’ αρχής απαιτούσε παντελή κατάργηση όλων των διοδίων σε όλους τους δρόμους (και στην Αττική οδό) και όχι εκπτώσεις ή διέλευση από καλύτερους παράδρομους όπως μας καταλογίζεται. Άλλωστε το αίτημα αυτό το εφαρμοζόταν και εφαρμόζεται στην πράξη με το σπρώξιμο των μπαρών. Οι λογικές εκπτώσεων και διαπραγματεύσεων με τους από πάνω δεν αρμόζουν σε ένα κίνημα από τα κάτω που δεν διαπραγματεύεται με την εξουσία και δεν μπαίνει σε μικροκομματικά αλισβερίσια.
Εν συνεχεία να αναφέρουμε ότι το εθνικό οδικό δίκτυο που έχουμε χρυσοπληρώσει εμείς, έχει παραμείνει στάσιμο σε επίπεδα καρμανιόλας διότι κάποιοι εκλεχθέντες μιζαδόροι τσέπωναν τα φράγκα που πληρώναμε τόσα χρόνια για δρόμους, και όταν οι τσέπες τους γεμίσανε και μπήκαμε και στην οικονομική κρίση είπαν και σε κάτι φίλους τους μεγαλοεργολάβους να έρθουν να τσεπώσουν και αυτοί ότι προλάβουν γιατί κάποιοι μ..κες φορολογούμενοι δεν αντιδρούν. Τώρα όμως οι μ..κες αντέδρασαν και θα πάρουν φαλάγγι και τους μεγαλοκαρχαρίες και το πολιτικό τους προσωπικό που τους κάλεσε να μας ληστέψει.
Όσο για την ατιμωρησία του «παράνομου κινήματος» λόγω της αδικαιολόγητης ανοχής του «νόμιμου κράτους» που ζητάει ο «δικαστής Dread» που υπογράφει το άρθρο θα λέγαμε τα εξής: Το κράτος είναι αυτό που παρανομεί προς όφελος μιας κλίκας μεγαλοεργολάβων οι οποίοι διπλοπαρανομούν μην τηρώντας τις ήδη παράνομες συμβάσεις. Το κίνημα μας έχει το δικαιο με το μέρος του και θα συνεχίσει να μάχεται μέχρι να ανατρέψει όλα αυτά που μας μαυρίζουν τη ζωή. Αν παρόλα αυτά έχουν τα κότσια να τα βάλουν με πάνω από ένα εκατομμύριο πολίτες (που συνεχώς αυξάνονται) που διεκδικούν το δικαίωμα τους να μην ζουν μια ενοικιαζόμενη ζωη τότε θα τους καλοδεχτούμε..Και ξέρουμε από φιλοξενία εμείς οι «αντάρτες»..