ΔΙΟΔΙΑ: ΜΑΛΙΑΚΟΣ - ΚΛΕΙΔΙ
Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ
Χοντραίνει η κόντρα για τα έργα στους αυτοκινητόδρομους. Τελεσίγραφα για νέες αυξήσεις διοδίων, απειλές για διακοπή των έργων και απολύσεις εργαζομένων είναι η «συμβολή» των εργολάβων στις διαπραγματεύσεις με το υπουργείο Υποδομών για τις πέντε συμβάσεις.
Η κοινοπραξία που κατασκευάζει το τμήμα Ράχες Μαλιακού-Κλειδί Ημαθίας της εθνικής οδού Αθηνών-Θεσσαλονίκης επικαλείται τη σύμβαση του 2007 και ανακοινώνει ότι θα προχωρήσει σε νέα αύξηση στις τιμές των διοδίων κατά 33,3% σε όλους τους σταθμούς διοδίων, εκτός από τον Πυργετό. Το ύψος του διοδίου θα υπολογίζεται πλέον στα 4 λεπτά ανά χιλιόμετρο, έναντι 3 λεπτών σήμερα.
Σε έγγραφο με ημερομηνία 18 Φεβρουαρίου προς τη διοίκηση της Εγνατίας Οδού, που ασκεί την επίβλεψη στο συγκεκριμένο έργο, ζητεί από τους αρμόδιους να εγκρίνουν την «τσουχτερή» αύξηση που θα ισχύσει από την 1η Μαρτίου. Προειδοποιεί μάλιστα ότι αν δεν έχουν λάβει απάντηση ώς σήμερα, θα διεκδικήσει αποζημίωση από το Δημόσιο για διαφυγόντα κέρδη.
Οι εργολάβοι επισημαίνουν ότι έχουν ολοκληρώσει τα προβλεπόμενα από τη σύμβαση έργα μέσα στην καθορισμένη ημερομηνία και επομένως έχουν δικαίωμα από την αρχή του 2011 να προχωρήσουν σε αυξήσεις. Η αρχική απαγόρευση της αναπροσαρμογής των τιμών από την πλευρά της Εγνατίας, σύμφωνα με τους εργολάβους, έχει ήδη προκαλέσει απώλεια εσόδων άνω των 1,8 εκατ. ευρώ, ενώ η συνέχιση της ίδιας πολιτικής συνεπάγεται μείωση εσόδων κατά 300.000 ευρώ την ημέρα. Εμμέσως αφήνουν να εννοηθεί ότι θα «παγώσει» η χρηματοδότηση, επομένως και τα έργα. Στο έγγραφο που έχει στα χέρια της η «Ε» αναφέρουν ότι αν δεν επιτραπεί η αύξηση των τιμών των διοδίων, «θα είναι πλέον υπόλογοι έναντι των δανειστών του έργου για παραβίαση καθορισμένων δανειακών συμβάσεων».
55 νέες απολύσεις
Διαφορετική είναι η τακτική των εργολάβων στον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου-Πατρών, όπου τον πρώτο λόγο έχει η γαλλική Vinci. Τον Δεκέμβριο είχαν απολυθεί 70 εργαζόμενοι σε σύνολο 360 και χθες, όπως δήλωσε στην «Ε» ο Θόδωρος Τσελέπης, πρόεδρος του σωματείου «Γαλαρία», ανακοινώθηκαν άλλες 55 απολύσεις από την 1η Μαρτίου. Η εταιρεία απειλεί να διακόψει πλήρως την κατασκευή ώς τον Απρίλιο, αν δεν λάβει από το Δημόσιο τα 50 εκατ. ευρώ που της οφείλει από επιστροφές ΦΠΑ. Ο επικεφαλής της κοινοπραξίας Ζιλ Γκοντάρ έχει καλέσει το υπουργείο να καταβάλει τα ποσά των δανείων που αρνούνται να διαθέσουν οι τράπεζες, για να συνεχιστεί το συγκεκριμένο έργο.
Το σωματείο των εργαζομένων εξέδωσε χθες ανακοίνωση για τη νέα πτώση βράχων που σημειώθηκε σε γαλαρία του ανατολικού τομέα, ευτυχώς χωρίς θύματα. Ζητεί την εφαρμογή των κανόνων ασφαλείας και επισημαίνει ότι στις σήραγγες είχαν σημειωθεί δύο ατυχήματα το 2009 και 12 την περασμένη χρονιά. «Δεν είναι ανθρώπινα λάθη» επισημαίνει η ανακοίνωση, που κοινοποιήθηκε στο υπουργείο Υποδομών, τη ΓΣΕΕ και το Εργατικό Κέντρο της Πάτρας.
πηγή: Ελευθεροτυπία
Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ
Χοντραίνει η κόντρα για τα έργα στους αυτοκινητόδρομους. Τελεσίγραφα για νέες αυξήσεις διοδίων, απειλές για διακοπή των έργων και απολύσεις εργαζομένων είναι η «συμβολή» των εργολάβων στις διαπραγματεύσεις με το υπουργείο Υποδομών για τις πέντε συμβάσεις.
Η κοινοπραξία που κατασκευάζει το τμήμα Ράχες Μαλιακού-Κλειδί Ημαθίας της εθνικής οδού Αθηνών-Θεσσαλονίκης επικαλείται τη σύμβαση του 2007 και ανακοινώνει ότι θα προχωρήσει σε νέα αύξηση στις τιμές των διοδίων κατά 33,3% σε όλους τους σταθμούς διοδίων, εκτός από τον Πυργετό. Το ύψος του διοδίου θα υπολογίζεται πλέον στα 4 λεπτά ανά χιλιόμετρο, έναντι 3 λεπτών σήμερα.
Σε έγγραφο με ημερομηνία 18 Φεβρουαρίου προς τη διοίκηση της Εγνατίας Οδού, που ασκεί την επίβλεψη στο συγκεκριμένο έργο, ζητεί από τους αρμόδιους να εγκρίνουν την «τσουχτερή» αύξηση που θα ισχύσει από την 1η Μαρτίου. Προειδοποιεί μάλιστα ότι αν δεν έχουν λάβει απάντηση ώς σήμερα, θα διεκδικήσει αποζημίωση από το Δημόσιο για διαφυγόντα κέρδη.
Οι εργολάβοι επισημαίνουν ότι έχουν ολοκληρώσει τα προβλεπόμενα από τη σύμβαση έργα μέσα στην καθορισμένη ημερομηνία και επομένως έχουν δικαίωμα από την αρχή του 2011 να προχωρήσουν σε αυξήσεις. Η αρχική απαγόρευση της αναπροσαρμογής των τιμών από την πλευρά της Εγνατίας, σύμφωνα με τους εργολάβους, έχει ήδη προκαλέσει απώλεια εσόδων άνω των 1,8 εκατ. ευρώ, ενώ η συνέχιση της ίδιας πολιτικής συνεπάγεται μείωση εσόδων κατά 300.000 ευρώ την ημέρα. Εμμέσως αφήνουν να εννοηθεί ότι θα «παγώσει» η χρηματοδότηση, επομένως και τα έργα. Στο έγγραφο που έχει στα χέρια της η «Ε» αναφέρουν ότι αν δεν επιτραπεί η αύξηση των τιμών των διοδίων, «θα είναι πλέον υπόλογοι έναντι των δανειστών του έργου για παραβίαση καθορισμένων δανειακών συμβάσεων».
55 νέες απολύσεις
Διαφορετική είναι η τακτική των εργολάβων στον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου-Πατρών, όπου τον πρώτο λόγο έχει η γαλλική Vinci. Τον Δεκέμβριο είχαν απολυθεί 70 εργαζόμενοι σε σύνολο 360 και χθες, όπως δήλωσε στην «Ε» ο Θόδωρος Τσελέπης, πρόεδρος του σωματείου «Γαλαρία», ανακοινώθηκαν άλλες 55 απολύσεις από την 1η Μαρτίου. Η εταιρεία απειλεί να διακόψει πλήρως την κατασκευή ώς τον Απρίλιο, αν δεν λάβει από το Δημόσιο τα 50 εκατ. ευρώ που της οφείλει από επιστροφές ΦΠΑ. Ο επικεφαλής της κοινοπραξίας Ζιλ Γκοντάρ έχει καλέσει το υπουργείο να καταβάλει τα ποσά των δανείων που αρνούνται να διαθέσουν οι τράπεζες, για να συνεχιστεί το συγκεκριμένο έργο.
Το σωματείο των εργαζομένων εξέδωσε χθες ανακοίνωση για τη νέα πτώση βράχων που σημειώθηκε σε γαλαρία του ανατολικού τομέα, ευτυχώς χωρίς θύματα. Ζητεί την εφαρμογή των κανόνων ασφαλείας και επισημαίνει ότι στις σήραγγες είχαν σημειωθεί δύο ατυχήματα το 2009 και 12 την περασμένη χρονιά. «Δεν είναι ανθρώπινα λάθη» επισημαίνει η ανακοίνωση, που κοινοποιήθηκε στο υπουργείο Υποδομών, τη ΓΣΕΕ και το Εργατικό Κέντρο της Πάτρας.
πηγή: Ελευθεροτυπία